memebuy23buy

E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    #46
    Anturiksi orkkista jos haluaa olla varma että toimii, eli kyllähän vika voi olla uudessa tarvikeosassa..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • juha_k
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 23
      • Tampere

      #47
      Onko mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin anturin kanssa kun ei ole ilmennyt käyntiongelmia tms. Ennen katsastusta kun kävin hakemassa OBD&päästölapun niin muistissa oli koodit:
      P0365 Nokka-akselin asentotunnistin piiri B (lohko 1) virhetoiminto

      P0171 Seos (lohko 1) laiha
      P0174 Seos (lohko 2) laiha
      nää taitaa olla imuvuotoja

      2001 530i kyseessä.
      Last edited by juha_k; 12-06-2015, 11:34.
      E39 530iA M-Sport

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        Originally posted by juha_k View Post
        Onko mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin anturin kanssa kun ei ole ilmennyt käyntiongelmia tms. Ennen katsastusta kun kävin hakemassa OBD&päästölapun niin muistissa oli koodit:
        P0365 Nokka-akselin asentotunnistin piiri B (lohko 1) virhetoiminto

        P0171 Seos (lohko 1) laiha
        P0174 Seos (lohko 2) laiha
        nää taitaa olla imuvuotoja

        2001 530i kyseessä.
        Imuvuotoa, josta joskus herja myös asentotunnistimelta. Eli korjaa imuvuoto.

        Comment

        • jpo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 55
          • Seinäjoki

          #49
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Anturiksi orkkista jos haluaa olla varma että toimii, eli kyllähän vika voi olla uudessa tarvikeosassa..
          Pitkähkön tarkastelu jakson jälkeen uskaltaa nyt sanoa, että tarvike anturi oli uudesta asti rikki/huonosti toimiva. Kun haki alkuperäisen anturin, ongelmat katosivat eikä enää ole ilmestynyt nokka-akselin vikakoodeja. Oppirahoja pitää näköjään maksaa, ennen kuin uskoo, että anturit alkuperäisinä.

          Osaako joku muuten sanoa, mikä ero/tarkoitus tuossa INPA:n vikakoodissa on tuolla error frequencyllä ja logistic counterilla?

          Comment

          • jumppakuutio
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 131
            • Ylöjärvi

            #50
            Mikähän kumma on kun -00 525i facelift:ssä pätkäsee pirusti ja sen jälkeen syttyy luistoneston valo, muuten pelaa ihan ok mutta starttaus kestää pari sekunttia kauemmin.

            Inpa anto vikakoodin nokka-akselin anturista, se vaihdettiin alkuperäiseen ja koodit nollattiin. Hetken pelas ja taas alko.. Ihmettelen vaan että miten se luistoneston valo liittyy tommoseen ongelmaan..

            E: nyt antaa vikakoodia kampiakselin anturista, sitä ei ollakkaan vielä vaihdettu.. Kai se tarvii seuraavaksi kokeilla. Mutta miksi luistoneston valo..?
            Last edited by jumppakuutio; 27-08-2015, 19:55.

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              #51
              Originally posted by jumppakuutio View Post
              Mikähän kumma on kun -00 525i facelift:ssä pätkäsee pirusti ja sen jälkeen syttyy luistoneston valo, muuten pelaa ihan ok mutta starttaus kestää pari sekunttia kauemmin.

              Inpa anto vikakoodin nokka-akselin anturista, se vaihdettiin alkuperäiseen ja koodit nollattiin. Hetken pelas ja taas alko.. Ihmettelen vaan että miten se luistoneston valo liittyy tommoseen ongelmaan..

              E: nyt antaa vikakoodia kampiakselin anturista, sitä ei ollakkaan vielä vaihdettu.. Kai se tarvii seuraavaksi kokeilla. Mutta miksi luistoneston valo..?
              Lukaseppa jollain ihan oikealla ohjelmalla ABS/DSC koodit (Yleismalliset antaa vaan moottorin koodeja).

              Kuulostais että myös ABS anturissa voisi olla vikaa, saattaa luulla auton sutivan tmv. kun anturi antaa höpöarvoja jolloin veto katkeaa ja sitten kun arvot on tarpeeks metässä niin DSC valo syttyy.

              Comment

              • Mike_sss
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 47
                • suomi

                #52
                Antaako aina vikakoodin jos nokka akselin tunnistin alkaa oireilla?koodeja ei itselle anna mut vika vois viitata siihen..ja moottorina m52b20

                Comment

                • PacoCrunz
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2016
                  • 82
                  • Vantaa

                  #53
                  Mulla ei antanut heti vikakoodia kun alkoi oireilemaan. Koodi ilmestyi kun vika alkoi vaivaamaan useammin tai pysyvästi. Moottori on sama. Koodista sitten näkee kumpi nokan antureista on sökö. Minulla se oli vanos-solenoidin alla sijaitseva pakopuolen anturi. Noissa antureissa sitten vain ja ainoastaan orkkisantureita tilalle, ite menin sortumaan tarvikkeisiin ja lopulta sinne laitettiin marmoritiskiltä haettu 120€ arvoinen anturi.
                  E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                  Ex: E39 520i Sedan -99'

                  Comment

                  • Waizky
                    Newbiemmer
                    • Jun 2017
                    • 7
                    • Oulu

                    #54
                    Asiaan liittyen. Onko kellään kokemusta justiin tästä nokka anturista. Itse vaihoin uuen ihan original nokka anturin mutta semmonen vika jäi että anturi ei pelaa kuin vasta lämpimällä koneella. Inpalla katellu ja tosiaa anturivika päällä niin kauan että kone lämpenee yli 85 asteeseen jolloin uudelleen starttauksen jälkeen alkaa pelaan. Jos kone jäähtyy taas starttauksien välissä alle 85 asteen niin vika hyppää päälle ja taas seuraavassa lämpimässä startissa vika poistuu. Kaikki piuhat dmeltä etiäpäin koluttu ja kontaktisprayllä liittimet kierrelty.

                    Comment

                    • PacoCrunz
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2016
                      • 82
                      • Vantaa

                      #55
                      Olisko nyt niin, että se uusi anturi on jostain syystä viallinen?
                      E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                      Ex: E39 520i Sedan -99'

                      Comment

                      • Waizky
                        Newbiemmer
                        • Jun 2017
                        • 7
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by PacoCrunz View Post
                        Olisko nyt niin, että se uusi anturi on jostain syystä viallinen?


                        Se kävi itselläkin mielessä joten kävin vaihtaan anturin ja sama homma jatkui uudella.

                        Comment

                        • PacoCrunz
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 82
                          • Vantaa

                          #57
                          Vielä sellainen huomio, että m52tu koneessa on noita nokka-akselin asentotunnistimia kaksi. Toinen on vanos-solenoidin alla ja toinen on moottorin etuosassa pelkääjän paikan puolella. Oletko vaihtanut oikeaa anturia?
                          E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                          Ex: E39 520i Sedan -99'

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #58
                            Pako ja imu siis...
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Waizky
                              Newbiemmer
                              • Jun 2017
                              • 7
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Pako ja imu siis...
                              Itsellä vanhempi M52 joten ei oo ku imuanturi
                              Eli auto siis 523i e39 sedan 2/1998 M52B25

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5138
                                • Paimio

                                #60
                                Itsellä myöskin vanhemmassa M52:ssa herjaa edelleen nokka-akselin asentoanturia vaikka on vaihdettu (jo kahdesti) eli vika ei anturissa ole...olisiko sitten johtosarjassa vaiko ecussa?

                                Eipä tuolla käytössä mitään muuta merkitystä ole kuin joskus aavistuksen pidempi starttausaika, mutta pitäisihän tuo nyt kuntoon saada...:think
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X