Anturiksi orkkista jos haluaa olla varma että toimii, eli kyllähän vika voi olla uudessa tarvikeosassa..
E39 nokka-akselin anturi?
Collapse
X
-
Onko mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin anturin kanssa kun ei ole ilmennyt käyntiongelmia tms. Ennen katsastusta kun kävin hakemassa OBD&päästölapun niin muistissa oli koodit:
P0365 Nokka-akselin asentotunnistin piiri B (lohko 1) virhetoiminto
P0171 Seos (lohko 1) laiha
P0174 Seos (lohko 2) laiha
nää taitaa olla imuvuotoja
2001 530i kyseessä.Last edited by juha_k; 12-06-2015, 11:34.E39 530iA M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by juha_k View PostOnko mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin anturin kanssa kun ei ole ilmennyt käyntiongelmia tms. Ennen katsastusta kun kävin hakemassa OBD&päästölapun niin muistissa oli koodit:
P0365 Nokka-akselin asentotunnistin piiri B (lohko 1) virhetoiminto
P0171 Seos (lohko 1) laiha
P0174 Seos (lohko 2) laiha
nää taitaa olla imuvuotoja
2001 530i kyseessä.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostAnturiksi orkkista jos haluaa olla varma että toimii, eli kyllähän vika voi olla uudessa tarvikeosassa..
Osaako joku muuten sanoa, mikä ero/tarkoitus tuossa INPA:n vikakoodissa on tuolla error frequencyllä ja logistic counterilla?
Comment
-
-
Mikähän kumma on kun -00 525i facelift:ssä pätkäsee pirusti ja sen jälkeen syttyy luistoneston valo, muuten pelaa ihan ok mutta starttaus kestää pari sekunttia kauemmin.
Inpa anto vikakoodin nokka-akselin anturista, se vaihdettiin alkuperäiseen ja koodit nollattiin. Hetken pelas ja taas alko.. Ihmettelen vaan että miten se luistoneston valo liittyy tommoseen ongelmaan..
E: nyt antaa vikakoodia kampiakselin anturista, sitä ei ollakkaan vielä vaihdettu.. Kai se tarvii seuraavaksi kokeilla. Mutta miksi luistoneston valo..?Last edited by jumppakuutio; 27-08-2015, 19:55.
Comment
-
-
Originally posted by jumppakuutio View PostMikähän kumma on kun -00 525i facelift:ssä pätkäsee pirusti ja sen jälkeen syttyy luistoneston valo, muuten pelaa ihan ok mutta starttaus kestää pari sekunttia kauemmin.
Inpa anto vikakoodin nokka-akselin anturista, se vaihdettiin alkuperäiseen ja koodit nollattiin. Hetken pelas ja taas alko.. Ihmettelen vaan että miten se luistoneston valo liittyy tommoseen ongelmaan..
E: nyt antaa vikakoodia kampiakselin anturista, sitä ei ollakkaan vielä vaihdettu.. Kai se tarvii seuraavaksi kokeilla. Mutta miksi luistoneston valo..?
Kuulostais että myös ABS anturissa voisi olla vikaa, saattaa luulla auton sutivan tmv. kun anturi antaa höpöarvoja jolloin veto katkeaa ja sitten kun arvot on tarpeeks metässä niin DSC valo syttyy.
Comment
-
-
Mulla ei antanut heti vikakoodia kun alkoi oireilemaan. Koodi ilmestyi kun vika alkoi vaivaamaan useammin tai pysyvästi. Moottori on sama. Koodista sitten näkee kumpi nokan antureista on sökö. Minulla se oli vanos-solenoidin alla sijaitseva pakopuolen anturi. Noissa antureissa sitten vain ja ainoastaan orkkisantureita tilalle, ite menin sortumaan tarvikkeisiin ja lopulta sinne laitettiin marmoritiskiltä haettu 120€ arvoinen anturi.E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
-
Asiaan liittyen. Onko kellään kokemusta justiin tästä nokka anturista. Itse vaihoin uuen ihan original nokka anturin mutta semmonen vika jäi että anturi ei pelaa kuin vasta lämpimällä koneella. Inpalla katellu ja tosiaa anturivika päällä niin kauan että kone lämpenee yli 85 asteeseen jolloin uudelleen starttauksen jälkeen alkaa pelaan. Jos kone jäähtyy taas starttauksien välissä alle 85 asteen niin vika hyppää päälle ja taas seuraavassa lämpimässä startissa vika poistuu. Kaikki piuhat dmeltä etiäpäin koluttu ja kontaktisprayllä liittimet kierrelty.
Comment
-
-
Itsellä myöskin vanhemmassa M52:ssa herjaa edelleen nokka-akselin asentoanturia vaikka on vaihdettu (jo kahdesti) eli vika ei anturissa ole...olisiko sitten johtosarjassa vaiko ecussa?
Eipä tuolla käytössä mitään muuta merkitystä ole kuin joskus aavistuksen pidempi starttausaika, mutta pitäisihän tuo nyt kuntoon saada...:thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment