Originally posted by TheRipper
View Post
E39 nokka-akselin anturi?
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItsellä myöskin vanhemmassa M52:ssa herjaa edelleen nokka-akselin asentoanturia vaikka on vaihdettu (jo kahdesti) eli vika ei anturissa ole...olisiko sitten johtosarjassa vaiko ecussa?
Eipä tuolla käytössä mitään muuta merkitystä ole kuin joskus aavistuksen pidempi starttausaika, mutta pitäisihän tuo nyt kuntoon saada...:think
yläkierroksilla vetää suht normaalisti, ja autohan oli E39 520i ´96 m52b20."Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostItsellä myöskin vanhemmassa M52:ssa herjaa edelleen nokka-akselin asentoanturia vaikka on vaihdettu (jo kahdesti) eli vika ei anturissa ole...olisiko sitten johtosarjassa vaiko ecussa?
Eipä tuolla käytössä mitään muuta merkitystä ole kuin joskus aavistuksen pidempi starttausaika, mutta pitäisihän tuo nyt kuntoon saada...:think
Tympiä ku kylmällä koneella suuttimet säklättää ja tehot hukassa alle 3000rpm. Eikai se auta ku yrittää tutkia jos siihen löytys joku ratkasu
Comment
-
-
Originally posted by Waizky View PostTympiä ku kylmällä koneella suuttimet säklättää ja tehot hukassa alle 3000rpm. Eikai se auta ku yrittää tutkia jos siihen löytys joku ratkasu
Mitään muita vikakoodeja ei ole kuin tuo CamShaft sensor....
Ei kait näissä nyt tuo ketjun venyminen pitäisi mikään ongelma olla...ei ainakaan niin paljoa että ajoitus heittäisi...sitten kyllä olisi jo vähän muitakin ongelmia siinä kohdin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View Post
Ei kait näissä nyt tuo ketjun venyminen pitäisi mikään ongelma olla...ei ainakaan niin paljoa että ajoitus heittäisi...sitten kyllä olisi jo vähän muitakin ongelmia siinä kohdin.
Jos nokka-akselin asentotieto puuttuu, se puottaa koneen pois seqventiaali ruiskutuksesta, minkä vuoksi suuttimet nakuttaa. Ja taitaa vanoskin lopettaa toimintansa kun vika on päällä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostJos inpa antaa M52TU-koneesta vikakoodin "18 Signal Camshaft sensor outlet" niin kumpaa se nyt tarkottaa jos tässä kerta 2 anturia on..? Vanoksen solenoidin alla oli toinen ja toinen vanoksen alla kulmassa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostPakonokan anturin signaalissa jotain häröä.
Kai se on sitten tilattava kolmaskin anturi, ekaksi tuli bmwautopartsilta vanhan M52:n anturi. VIN-tunnistusta käytettäessä antaa nimittäin molemmat, uuden ja vanhan koneen kuvat ja tottakai tilasin sen ensimmäisen joka sattu silmään...2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSe voi heittää nokka-akselin asentoanturista vikakoodia jos jostain syystä nokan ajoitus heittää liikaa (esim. venyneet jakopään ketjut).
mut mites tämän tarkistus kunnolla tehdään?"Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by hjenkka View Postkäynyt mielessä tuokin vaihtoehto, sen verran kerran konetta pyörittelin että nokat oli ainakin toisiinsa nähden kohdillaan kun nokkien lukitustyökalu kävi paikalleen.
mut mites tämän tarkistus kunnolla tehdään?Last edited by Pazi88; 13-09-2017, 09:07.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKampura ykk asentoon, eli se O|T merkki dampperissa jakopään kopassa olevan merkin kanssa linjaan ja silloin nokkien päätyneliöt pitäisi olla suorassa kanteen nähden. Eli lukitustyökalun pitäs sujahtaa paikoilleen ilman pyörittelyä. Kampuran pyörittely vain myötäpäivään. Jos menee ohi merkistä, pitää pyöräyttää kone ympäri uudestaan. Jos kääntää väärään suuntaan, menee ajoitus pieleen.Last edited by hjenkka; 20-09-2017, 19:19."Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Itsellä kyllä ajoitus kunnossa ja tosiaa vika ilmenee vaan kylmällä koneella jolloin vanos lukittuu johonki oletus arvoon. Käyttelee lämpimäksi ja starttaa uulleen niin johan alkaa pelaamaan. Inpa ollu taustalla kun tutkinu niin se maaginen kylmän ja kuuman koneen eli vikatilan ja toimivan raja on 85 celsiusta. Alkaa oleen ideat loppu. On vedetty lisä maa suoraa akultaki lohkon kylkeen ettei ainakaan maadotuksesta voi johtua.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKampura ykk asentoon, eli se O|T merkki dampperissa jakopään kopassa olevan merkin kanssa linjaan ja silloin nokkien päätyneliöt pitäisi olla suorassa kanteen nähden. Eli lukitustyökalun pitäs sujahtaa paikoilleen ilman pyörittelyä. Kampuran pyörittely vain myötäpäivään. Jos menee ohi merkistä, pitää pyöräyttää kone ympäri uudestaan. Jos kääntää väärään suuntaan, menee ajoitus pieleen.
bonuksena tuli nyt koettua tuo "venttiilien liimautuminen", ilmeisesti konetta käsin pyöritellessä jäi venttiilit hieman auki ja sahautti käyntiin hetken aikaan, mutta lopulta lähti kuitenkin"Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by hjenkka View Postno niin, tulipa ajoitukset tarkistettua ja kyllä ne oli niin kuin pitääkin.
bonuksena tuli nyt koettua tuo "venttiilien liimautuminen", ilmeisesti konetta käsin pyöritellessä jäi venttiilit hieman auki ja sahautti käyntiin hetken aikaan, mutta lopulta lähti kuitenkin
Onkos vielä muita mahdollisuuksia tähän ongelmaan?
Tuli mieleen että vertaahan se kampiakselin asentoanturin arvoon tätäkin joten jos se näyttää väärin (mutta ei niin väärin että antaa vikakoodia) niin siinäkin yksi syy voisi olla...:thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by hjenkka View Postitellä täsmälleen sama homma, on vaihdettu anturi 3krt (2 orkkista 1 tarvike), moottorinjohtosarja vaihdettu, ecu vaihdettu, vanos huollettu.. edelleen vaan herjaa nokan anturia ja oireena myöskin on: pidempi startti, selvästi kadoksissa oleva se vähäinenkin alavääntö, suuttimet naputtaa..
yläkierroksilla vetää suht normaalisti, ja autohan oli E39 520i ´96 m52b20.
Näissähän on perivika kampiantureissa eli ne on Siemenssin 5V syöttöjännitteellä eivätkä pelaa ikinä täysin - ongelman voi korjata hankkimalla vastaavan 12V hallin joka käy nätisti paikalleen ja ryöstämällä siihen 12V käyttöjänniteen vaikka vanoksen solenoidilta, BMW:llä on oma korjaussarja OBD2-versiohin joissa anturi kampuran takapäässä joka on toteutettu näin.
Ota kampianturin johto irti ja vertaa käyntiä ja vikakoodeja, selviää mahdolliset väärät vikakoodit ainakin.
Comment
-
Comment