E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jpo
    replied
    523 -00 vaikea käynnistys ja alavääntö kateissa

    Ensin pahoittelut vanhaan viestiketjuun vastaamisesta.

    Tuli sitten liityttyä tämän ongelman kerhoon. Oireina toisinaan vaikea käynnistyminen ja vaikean käynnistyksen seurauksena yleensä myös alavääntökateissa. Esimerkiksi eilen auto toimi kylmänä suhteellisen hyvin, mutta kun kävi auton tankkaamassa, niin sen jälkeen auto lähti käyntiin vasta pitkän pyörityksen jälkeen. Lisäksi kun lähti liikkeelle oli alavääntö kateissa, mutta palautui yllättäen muutaman kilometrin ajon jälkeen. Vikakoodina INPA:lla saa seuraavan

    Code:
    65    Signal Camshaft sensor intake
    Error frequency : 3 Logistic counter: 22
    
    Engine speed             1120.00  1/min   
    engine condition =       part load     8.00  --   
    oel temperature          78.58  Grad C   
    Battery Voltage          13.97  V   
    appear before (rel.)                        11.70  h
    
      kein Signal   
    CARB-Fehler   
    Fehler nach Entprellung gespeichert   
    Fehler momentan nicht vorhanden   
    sporadischer Fehler
    Errorcode: 41 B4 03 16 23 08 9F 89 86 12 ===================================
    Imuvuotoja on tutkittu sen verran, että isot kumiputket on käyty läpi ja niistä toisessa (13 54 1 435 625) oli isoja reikiä. Tämän vaihto ei kuitenkaan auttanut. Lisäksi kokeiltu vaihtaa uusi imunokan anturi (Motonet), mutta tämäkään ei auttanut.

    Onko ideoita, mistä muualta voisi löytyä sellaista imuvuotoa, joka aiheuttaa edellisen kaltaista oireilua? Vai voisiko olla niin huono tuuri, että uusi anturi oli yhtä viallinen kuin vanha? Vai voiko tuo vikakoodi ilmentyä myös jonkin muun osan lopun lähestymisen merkkinä (esim. bensapumppu)?

    Auto oli korjaamolla jokin aika sitten ABS-anturin vaihdossa ja korjaamon laitteen mukaan siellä olisi joku ohivuoto vikakoodi.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Onkos muille tullut vastaan, että pakonokan anturin liitin on hieman öljystä kostea sisältä? e46fanatics-foorumilla sanoivat, että tätä on ollut aiemminkin näissä ja että kannattaa vaihtaa anturi. Ollut näin nyt pari vuotta. Kokeilin nyppästä piuhan irti ja tuli heti vikakoodi, eli anturi kuitenkin toimii. Putsasin kuivaksi ja ajoa, ei vaikutusta.

    Olen miettinyt myös tuota imunokan anturia, että onko se ihan voimissaan, vaikka koodia ei tulekaan. Auto lähtee kyllä aina loistavasti käyntiin, mutta ikään kuin suuttimet naputtaisivat jonkin verran voimakkaasti. Voiko pakonokan anturi vaikuttaa tähän ääneen, vai onko se vain imunokasta johtuva? Kuinka paljon M54:stä saa tulla suuttimien ääntä, että se on vielä normaalia?

    Edit. Vaihdoin molemmat anturit, eikä kummankaan vaihto alkuhuuman jälkeen tuntunut muuttaneen mitään. Kulutus, vedot, suuttimien "tikitys" jne. samat. No, onpahan uudet anturit nyt käytössä.
    Last edited by Bomb5; 24-08-2015, 12:35.

    Leave a comment:


  • Rami72
    replied
    Originally posted by juussi View Post
    Voisko joku valasita newbielle tarkemman speksin vaihtotoimenpiteestä juuri nokka-akselin asentotunnistimelle. Pirssi E39 523i Touring -97 ( ja hankittu 10h sitten)
    edit: löytyi jotain nfoo: http://picasaweb.google.com/mmm635/C...rsAsBMWCallsIt
    ja http://www.bimmerboard.com/forums/posts/506365
    Samansuuntaisia ajatuksia. Ensimmäisessä linkissä muutamia kuvia. Kuvista päätellen antureita on kaksi? :think

    Leave a comment:


  • MissInPuimuri
    replied
    No täytynee sijottaa sitten, kun siihen on varaa...
    Jos siihen asti Fixuksen osalla piästään... On niillä ennenki piästy

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    Originally posted by MissInPuimuri View Post
    Onkos Fixuksen osat sitte yhtä paskoja?
    sijota marmorilta kerralla niin on harmit poissa. maksaa enemmän, kun korvike, mutta kestää sentään.

    Leave a comment:


  • MissInPuimuri
    replied
    Onkos Fixuksen osat sitte yhtä paskoja?

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Kannattaa ostaa merkkiliikkeestä oikea anturi eli kunnon merkkinen. Ei motonetistä. Yleisin ongelma on juuri tuo "väärä" anturi.
    komppaan tätä. kerran kokeilin tarviketta mikä makso peräti 60e. kesti 3000km ja sitte oli taas vaihtokunnossa. uus marmorilta ja 2v meni hyppiin keikkuin.. nykypäivästä en tiiä kun auto on myyty,

    Leave a comment:


  • MissInPuimuri
    replied
    Myö saatiin tähän hätään tilattua Fixukselta huomisaamuks se anturi, hintaan 80e :think

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Kannattaa ostaa merkkiliikkeestä oikea anturi eli kunnon merkkinen. Ei motonetistä. Yleisin ongelma on juuri tuo "väärä" anturi.

    Leave a comment:


  • MissInPuimuri
    replied
    Sammuin uamuruuhkaan

    Vanha ketju, mutta tulipahan vastattua

    Tänä uamuna olin menossa kouluun 70km:n päähän, niin miun -96 520 puimuri otti ja sammui ns. seisovilta jaloiltaan eli täydestä vauhdista.

    Yritin käynnistellä, starttas normaalisti mutta muutapa ei sitte tapahtunukkaan.

    Istua pajotin uamuruuhkassa 6 -tien poskessa hätävilkut päällä ja oottelin pelastavaa ritaria uljaalla V8:llaan apuun.

    Onneks paikalliselle korjaamolle ei ollu matkaa kuin ehkä 5km, haettiin sieltä hinausköyttä ja hinattiin miun puimuri sinne, ja kuinkas ollakkaan korjaamon risteyksessä se sitten päättikin lähteä käyntiin, kun hinattavassa istunu avokkini sitä matkan aikana yritti starttailla.

    Korjaamon poijjaat luki vikakoodit, ja tuomiona oli juurikin nokka-akselin asentotunnistin.

    Lähettiin sitten huimat ajamaan peräkanaa miun isän kotio, että viedään auto sinne. Matkaa korjaamolta 10km.

    Päästiin jopa 400 metrin päähän isän talosta, kun puimuri päätti sammua taas

    Siitäpä pääsikin raktorin prsiissä hinaten perille.

    Toivottavasti siis vikakoodinlukija näytti ihan totta ja vika tuossa nokka-akselin tunnistimessa on, tiällä kun jokunen on manannu, että vaikka koodit luettu ja ko. osa vaihettu, kohta sama vika uuestaan :think

    Että tämmönen tappaus tällakerttoo.

    Leave a comment:


  • ArtZ
    replied
    Kampiakselin tunnistin hajalla

    > Oireet: Huono käynnistyvyys. Pitää startata n. 3-4 sekuntia ja
    > sitten hörähtää vähän vaivalloisesti. Nykiminen ajossa ja
    > liikkellelähdöissä. Tyhjäkäynti soutaa 400-900 kierroksen väliä välillä.
    > Kaikki tehot ei ole tallella.
    ...

    (Vastaus tulee myöhään, mutta ehkä auttaa seuraavia)
    Oireet näyttävät 100%:sti samalta kuin minulla, E39 528iA Touring -98.
    Vuosi sitten vaihdatin kampiakselin tunnistimen ja vika korjaantui. 1kk
    päästä sama vika, joten eikun takuuta vaatimaan. Osa vaihdettiin, ok.
    Kunnes taas tän viikon tiistaina, kun alkuperäisen osan ostosta on just
    vähä yli vuosi. Että ottaa päähän.

    > Testeri ilmoitti myös, että kampiakselin tunnistin olisi rikki mutta se
    > kai ei voi pitää paikkaansa, koska auto lähtee käyntiin?

    Kyllä se lähtee. Ainakin jonkun kerran, ja nimenomaan tuollai vaivalloisesti,
    köhien ja paukkuen, pitkällä starttaamisella.

    Mulla on kaikkea muuta kuin kiinalaisen pienet kädet, mutta jos kerran
    noita saa motonetistä, niin eiköhän noi kädet suostu yhteistyöhön .

    -Artsi

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by creative 22 View Post
    Eikös tuo Obd testi koske vasta 2001 ensirekisteröityjä autoja?
    Joo, 2001 ja sen jälkeen valmistettuja autoja.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Ehdottomasti alkuperäinen varaosa! Hellassakin on siis siemensin anturi, mutta toinen meni jo vuoden sisään. Sammuili jopa ajosta jne. Samppasialla oli onneksi alkup. käytetty varaosa heti heittää paikalleen ja tuntuihan toi paremmalta heti aamulla. Töistä kotiin matkalla joka päivä vanhalla anturilla alkoi sammahtelemaan hetkeksi, että näkeepä jo iltapäivällä lopullisen tuloksen.

    Hellan ja orkkiksen anturin välillä ainoa ero että Hellassa lukee ainoastaan Siemens, ei BMW- tekstiä. Sekä orggis voi toimiakin..

    Pitää reklamoida toi Hella taas kerran.



    Originally posted by Radar View Post
    Kummat anturit oli niitä kestävämpiä, puhutaan siis kampuran anturista.
    Muistelen lukeneeni että hella kestäis boschia paremmin, mutta tässäkin ketjussa tuli jo eriävää mielipidettä.
    Vai liekkö vaan tuurista kiinni että tuleeko maanantaikpl..

    Leave a comment:


  • Radar
    replied
    bosch vai hella

    Kummat anturit oli niitä kestävämpiä, puhutaan siis kampuran anturista.
    Muistelen lukeneeni että hella kestäis boschia paremmin, mutta tässäkin ketjussa tuli jo eriävää mielipidettä.
    Vai liekkö vaan tuurista kiinni että tuleeko maanantaikpl..

    Leave a comment:


  • creative 22
    replied
    Originally posted by E39touring View Post
    OBD testi tehdään muistaakseni Vm.2000 ja sitä uudempiin bensa autoihin. Johto laitetaan
    kiinni kuskinpuolella olevaan pistokkeeseen, josta auton omalta tietokoneelta luetaan vikakoodit. Melko lahjomaton härveli!!

    Mutta itse vika sitäkin mielenkiintoisempi. Onko hyviä ideoita,jos vika vielä huomena löytyy
    katsastuskonttorilla??
    Eikös tuo Obd testi koske vasta 2001 ensirekisteröityjä autoja?

    Leave a comment:

Working...
X