e39 facelift umpion"lasin" irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1523
    • Iisalmi

    e39 facelift umpion"lasin" irroitus?

    Elikkä söötsii on käytetty ja haluttavaa vastausta ei löytynyt.

    Eli voiko noita umpion "laseja" saada millään irti umpiosta? Rikkomatta...
    Ja onko tämä lasi millä/miten kiinni? Joku lämmitys tekniikka?
    Jos lasi menee rikki, niin onko karu totuus, että osta uusi koko v**un umpio?
    Last edited by Harrison; 18-04-2008, 20:23.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Tuossa yksi ohjeistus, jossa myös umpion pleksin irrotuksesta. KLIK

    Avainsana on lämpö, jolla tiivisteenä/liimana oleva butyyli pehmenee. Osassa umpioista on käytetty jotain jäsympää massaa välissä. Eikä niitä tahdo saada ehjänä irti. Uusia pleksejä faceliftiin ei ole saatavilla, eli tarvittaessa koko umpio vaihtoon.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Harrison
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1523
      • Iisalmi

      #3
      Jees. Lähteekö tuo oranssi vilkku osa mikä on lasissa irti?

      Olisi nimittäin projekti rueta maalaamaan se hopeiseksi...
      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Originally posted by Harrison View Post
        Jees. Lähteekö tuo oranssi vilkku osa mikä on lasissa irti?

        Olisi nimittäin projekti rueta maalaamaan se hopeiseksi...
        Se oranssi osa lähtee irti. Kuumailmapuhaltimella lasin saumoja lämmität sopivasti ja kampeat jollain leveällä lastalla varovasti. Jos sinun umpiot on sillä hepposemmalla liimalla niin lasit irtoaa helposti mutta jos se liima on sitä tiukempaa kamaa niin se ei reagoi lämpöön vaan runko sulaa valosta ennen kuin liima antaa periksi.

        Comment

        • Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1523
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by JonasG View Post
          Se oranssi osa lähtee irti. Kuumailmapuhaltimella lasin saumoja lämmität sopivasti ja kampeat jollain leveällä lastalla varovasti. Jos sinun umpiot on sillä hepposemmalla liimalla niin lasit irtoaa helposti mutta jos se liima on sitä tiukempaa kamaa niin se ei reagoi lämpöön vaan runko sulaa valosta ennen kuin liima antaa periksi.
          Ja nämä mitkä eivät lähde irti on jtn maanantai kappaleita vai vuosimallista riippuvia? Tai halogen/xenon riippuvia?
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Harrison View Post
            Ja nämä mitkä eivät lähde irti on jtn maanantai kappaleita vai vuosimallista riippuvia? Tai halogen/xenon riippuvia?
            Ovat yleensä näissä loppupään autoissa...sama kovempi seos on käytetty e60:n valoissa. Ennen ryhtymistä koita vaikka ruuvarilla sitä saumasta näkyvää liimaa, jos menee läpi on silloin se ystävällisempi vaihtoehto, jos taas pinta on sitkeä niin kuin auton rengas, niin parempi jättää tekemättä.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Jesper
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1447

              #7
              Laitat umpiot saunaan ja lämmön päälle.
              Sitten kun lämpötila on n.60 astetta, niin senkun vedät pleksit pois.
              Apuna voit käyttää vaikka ruuvaria, mutta pitäisi lähteä melko helposti irti...

              Comment

              • Harrison
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1523
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by Jesper View Post
                Laitat umpiot saunaan ja lämmön päälle.
                Sitten kun lämpötila on n.60 astetta, niin senkun vedät pleksit pois.
                Apuna voit käyttää vaikka ruuvaria, mutta pitäisi lähteä melko helposti irti...
                Offtopic: Mutta oikee sauna lämmitetään puilla


                Mutta asiaan. Eikö tuole liian alhainen lämpötila vielä.. Kun jotku söörit o käyttänyt uunissa noita 150asteessa
                Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Harrison View Post
                  Mutta asiaan. Eikö tuole liian alhainen lämpötila vielä.. Kun jotku söörit o käyttänyt uunissa noita 150asteessa
                  Alle 100 C on hyvä lämpötila. Mieluumin pidempään pienellä lämmöllä. Jos uuniin laitat, laita esim. puukapulat alle ja varmista, että mikään osa umpiosta ei kosketa uunin metallipintoja.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jesper
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1447

                    #10
                    Originally posted by Harrison View Post
                    Offtopic: Mutta oikee sauna lämmitetään puilla
                    Tässä olet kyllä aivan oikeassa!

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Alle 100 C on hyvä lämpötila. Mieluumin pidempään pienellä lämmöllä. Jos uuniin laitat, laita esim. puukapulat alle ja varmista, että mikään osa umpiosta ei kosketa uunin metallipintoja.
                    Juurikin näin.
                    80 astetta riittää aivan varmasti. Se umpio kuitenkin lämpenee jatkuvasti samalla, kun saunakin lämpiää.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Aihetta sivuten, toinen umpio huurtuu jostain. Voisiko sitä tiivistää jotenkin? Vai pitääkö tehdä tuuletusta sinne?

                      Comment

                      • NikitaT
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 426
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Aihetta sivuten, toinen umpio huurtuu jostain. Voisiko sitä tiivistää jotenkin? Vai pitääkö tehdä tuuletusta sinne?

                        Itsellä auttoi ainakin sellanen, että tein pienen reijän sinne umpion taakse. Loppu huurtumiset siihen.

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4989
                          • 013

                          #13
                          Tuli vastikään Zetan umpiot paisteltuun uunissa. Kokeilin ensin saunanlämmössä mut ei tuntunut tuo 80-90 riittävän

                          Noh.. keittiön uunin 120astetta riitti ja nyt on keltuaiset lähtenyt mäkeen

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by NikitaT View Post
                            Itsellä auttoi ainakin sellanen, että tein pienen reijän sinne umpion taakse. Loppu huurtumiset siihen.
                            Mihin kohtaa ja kuinka iso reikä?

                            Comment

                            • Hautalintu
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 699
                              • Ulvila

                              #15
                              Joo kokkiohjeita jakoon, lähes kaikki umpiot tosiaan saa auki ohjeella 100astetta X 10min. kaikki sulkuklipsit tietenkin irti ennen uunin laittamista, sata asteinen metalli kun kumminkin on jo lämmintä ja sit tohon huurtumiseen, mielestäni esim. e30 umpioissa on vakiona "tuuletus" reiät, kondensiovettähän se nimittäin on mitä sinne huurun muodossa ilmestyy.. itsellä oli yhdestä e30 umpiosta joku edellisistä omistajista tukkinut nuo reiät ja arvatkaa huviksenne kenellä oli hetken aikaa umpio puolillaan vettä ei tarvitse isoja reikiä tehdä umpioon niin huurut häviää, joku 5mm riittää enemmän ku hyvin ja tämä reikä mahdollisimman ylös umpioon, vesihöyry kun ylöspäin pyrkii...
                              sigpic

                              "Ilo ilman E30 on teeskentelyä"
                              "I'dont drive fast, I just fly low"
                              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät pahentaisi."
                              ❒Single ✔Taken ❒Forever alone

                              Comment

                              Working...
                              X