Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 facelift umpion"lasin" irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krister
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 227
    • PK-seutu

    #76
    Väittäisin kyllä että tuo ei ole se oikea.

    Itse olen käyttänyt Sikaflexin Sikalastomer, olisikohan malli 711. Tämä on nimenomaan Butyylipohjaista ja lämmetessään pehmenee jos haluaa ottaa joskus uudestaan auki.

    Tuo 211 ei lähde irti muuta kuin veitsellä.
    Last edited by Krister; 18-10-2013, 09:39.
    Supra MKIV 6spd lhd
    W212 E350CDI

    Ex: E39 530d

    Comment

    • Tuonela
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 368
      • Tampere

      #77
      Originally posted by Krister View Post
      Väittäisin kyllä että tuo ei ole se oikea.

      Itse olen käyttänyt Sikaflexin Sikalastomer, olisikohan malli 711. Tämä on nimenomaan Butyylipohjaista ja lämmetessään pehmenee jos haluaa ottaa joskus uudestaan auki.

      Tuo 211 ei lähde irti muuta kuin veitsellä.
      Eli siis tuo:



      Kuulostaa ainakin tuon tuotekuvauksen perusteella oikealta tavaralta. Täytyykin katsella mistä tuota löytyy Treelta, vai pitääkö tilata tuolta.

      Comment

      • Krister
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 227
        • PK-seutu

        #78
        Juurikin tuota.
        Supra MKIV 6spd lhd
        W212 E350CDI

        Ex: E39 530d

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #79
          Mites ois ihan kuumaliima, Rapidilta löytyy ainakin montaa erilaista mömmöä? Lähtee sitten satavarmasti ainakin lämmitettäessä irti, mut voi tulla kiire liistrata se lasi kiinni siihen umpion runkoon.

          Vaihdoin toiseen umpioon säätötangot, niin operaation johdosta tehdyt "huoltoluukut" liistrasin takaisin kasaa tollasella kuumaliimalla. En tiedä miten kestää tärinää niin sen johdosta vetäsin vielä alumiiniteipit päälle.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #80
            Vois lähtä varmasti juu auki, mutta en tiiä tuleeko tarpeeksi tiivis, mun mielestä kuumaliima jää vaan helposti koloja/rakoja.
            Sitä liian nopeesti jämähtimistähän voi estää sillä, että lämmittää kuumailmapuhaltimella sen puolen suht lämpöseksi, johon liimaa levittää, jos sillä haluaa liimata.

            Butyyli Sika varmasti silti paras. Pitäis jotain keksii omiinkin kun kerää hikeä sisälle.
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • songoku
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 70

              #81
              Tästäkään keskusteluta ei oikein selvinnyt, onko pre-facelift ja facelift mallien umpioden laseilla jotain eroa?

              Itsellä hajosi faceliftin xenonumpion lasi nurkasta ja ei huvittaisi koko kallista umpiota ostaa.
              Niin onko prefaceliftin lasi saman muotoinen kuin faceliftin, kunhan sen jollain saa siihen liimattua?

              Aikaisemmat linkit faceliftien pelkille laseille ei enää toimi..

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #82
                Originally posted by songoku View Post
                Tästäkään keskusteluta ei oikein selvinnyt, onko pre-facelift ja facelift mallien umpioden laseilla jotain eroa?

                Itsellä hajosi faceliftin xenonumpion lasi nurkasta ja ei huvittaisi koko kallista umpiota ostaa.
                Niin onko prefaceliftin lasi saman muotoinen kuin faceliftin, kunhan sen jollain saa siihen liimattua?

                Aikaisemmat linkit faceliftien pelkille laseille ei enää toimi..
                On ero eli ei ole keskenään vaihdettavissa. Facelift Hella-laseja ei virallisesti ole saatavana erikseen, mutta jotkut kiinaversiot netin kautta saa.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • kaltsu-
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 16
                  • Tampere

                  #83
                  Tuntuisi nyt olevan melko kiven alla nämä facelift e39 umpion kuoret, tietääkö kukaan mistä saisi tilattua? Kuten kuvassa: http://www.piritek.com/images/ajovalonlasi_0911_4d3.jpg

                  Comment

                  • Oltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 380
                    • Paimio

                    #84
                    Originally posted by kaltsu- View Post
                    Tuntuisi nyt olevan melko kiven alla nämä facelift e39 umpion kuoret, tietääkö kukaan mistä saisi tilattua? Kuten kuvassa: http://www.piritek.com/images/ajovalonlasi_0911_4d3.jpg

                    Tuolta tilasin e46:seen ja oli ihan asialliset. Tosin maksoi alle satkun, että aika suolasen hintaiset noi kylläkin on.

                    Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                    E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                    Comment

                    • Jartza 528
                      Newbiemmer
                      • Nov 2009
                      • 25
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by kaltsu- View Post
                      Tuntuisi nyt olevan melko kiven alla nämä facelift e39 umpion kuoret, tietääkö kukaan mistä saisi tilattua? Kuten kuvassa: http://www.piritek.com/images/ajovalonlasi_0911_4d3.jpg
                      Tuolta löytyy kokonaiset umpiot aika edullisesti.
                      E70 X5 3,0 dA -07

                      EX- E53 X5 3,0 dA -04 facelift 300++hv/650Nm
                      EX- E53 X5 3,0 dA -03
                      EX- Jeep Grand Cherokee 2,7 GRD -02 220 Hv/560Nm
                      Ex- E39 530 dA Touring -01
                      Ex- E46 320 dA Touring -00 170 Hv/370 Nm
                      Ex- Chevy Van 6.2d -89
                      Ex- A4 Avant 2.4 -99
                      Ex- E39 528iA -96
                      ym..

                      Comment

                      • Ivl
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 216
                        • Oulunsalo

                        #86
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        + ihan siitä valojen valmistusvuodesta kiinni onko siinä sitkeää vai kovaa liimamassaa. Sitkeä lämmetessään lähtee nätisti irti, mutta tuon kovemman joutuu mekaanisesti poistamaan.

                        En muista miten nuo vuodet menee. Varmaan tästä ketjustakin löytyy vastaus tai sitten googlella. Jos sattuu olee sitä kovempaa liimaa, niin astetta v*ttumaisempi homma...


                        Mulla sattui tuota kovaa massaa, kun ei irtoa vaikka miten lämmittää ja eikä uskalla käyttää voimaa, ettei hajoa.

                        Umpiot ostin muistaakseni 2007, aidot Hellat ja olisin siirtänyt pleksin "jenkkivaloihin" joissa orggis xenonit, Yritykseksi jäi....

                        T Jukka
                        Bmw X5 2011
                        Vw caddy 2019

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #87
                          Eilen pelko persiissä aloin säätötankojen vaihtoon, kun on lukenut täältä näitä kauhutarinoita. Mulla on siis 6/2002 auto alkuperäisillä xenonumpioilla. Yllätyksekseni umpion pleksi (korjasin eilen vain toisen umpion) lähti 10 minuutin kuumailmapuhaltimella lämmittelyn ja meisselillä sekä pakkelilastalla vääntelyn jälkeen ihan nätisti irti. Liima muuttui pehmeäksi ja venyväksi rääksi aika pienellä lämmittämisellä.

                          Tänään varmaan sitten toisen umpion korjaus.
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • Römpsä
                            BTCF Member
                            • Jun 2010
                            • 821
                            • Jyväskylä

                            #88
                            Oli muute aika mukava homma se liiman pois ottaminen sieltä, kun lasin on irti saanut. Itellä ainakin se liima oli semmoista purkkaa,että huhhuh... Ei auttanut lämmittäminen tai mikään. Useamman tunnin näpräämisen jälkeen sen onneks sieltä pois sai.

                            Mutta helpoin oli kyllä niin että umpiot 70-80 asteen saunaan,tunti siellä ja lasit,yllätyin kyllä miten helposti se lasi lähti irti.
                            Last edited by Römpsä; 29-05-2014, 20:34.
                            Bmw F11 520dA Touring -12
                            EX:Bmw E61 530dA -04
                            EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
                            EX:BMW E46 320d Touring -04
                            EX:Bmw E39 525iA Touring -02
                            EX:Bmw E46 320d Touring -03
                            EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

                            Comment

                            • Kojootti324
                              BTCF Member
                              • May 2014
                              • 61
                              • Rock Village

                              #89
                              Asiaa sivuten!

                              Orggis Xenonin "lasit" huonossa hapessa.
                              Löysin yhden nettikaupan kautta Xenoneilla sopivat "lasit"

                              Vaan eipä ollutkaan DC-merkintää, vaan HCR eli tavallinen halogen

                              Kävin katsastus sedältä kysymässä ja vastaus oli aika "julma".

                              Katsastuksessa tulee korjaus kehotus ja polliisi setä/täti tien päällä antaa myös korjaus kehotuksen, siis jos katsovat merkintöjä

                              Eipä taida uskaltaa vaihtaa noita uusia paikalle, vaan täytyy koittaa vanhat kiillottaa.

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                #90
                                Originally posted by Kojootti324 View Post
                                Asiaa sivuten!

                                Orggis Xenonin "lasit" huonossa hapessa.
                                Löysin yhden nettikaupan kautta Xenoneilla sopivat "lasit"

                                Vaan eipä ollutkaan DC-merkintää, vaan HCR eli tavallinen halogen

                                Kävin katsastus sedältä kysymässä ja vastaus oli aika "julma".

                                Katsastuksessa tulee korjaus kehotus ja polliisi setä/täti tien päällä antaa myös korjaus kehotuksen, siis jos katsovat merkintöjä

                                Eipä taida uskaltaa vaihtaa noita uusia paikalle, vaan täytyy koittaa vanhat kiillottaa.
                                Olen 100% varma että poliisi ei ala tienpäällä katsomaan mikä merkintä ajovalon kuoressa on ja vaikka katosoisi niin ei ymmärtäisi. Eikä se katsastuskonttorinkaan kaveri sitä tee. Olettaes että autossasi on siis orggis xenonit? Muutossarjat ovat asia erikseen.
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎