Originally posted by jartsa02
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nastarenkaat + vanteet E39:iin ?
Collapse
X
-
No nyt kun tuo auto on vihdoin tulossa , niin tämä rengasvalinta tuli taas mieleen. Mistäs löytyy pääkaupunkiseudun halvimmat renkaat ?
-->http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...f4f8cfc567c57b
Pitäisi survoa 225/55/16" tai 215/55/16" Hakkapeliitta 4:t alla oleviin vanteisiin
Comment
-
-
tuolta hain kesärenkaat.
225/55/16 näyttäs olevan listahintana 775€/kierros
lieneekö halpa paikka, en tiedä.
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Mitä suosittelette nastarenkaiksi 15" pölykapselivanteille...minähän en nimittäin alumiinivanteisiin usko, eli pölykapselit rokkaa
Noniin asiaan. Nykyiset talvirenkaat ovat Hakkapeliitta Q 205/65/15. Kokemukset kaikenkaikkiaan negatiiviset: Suoraa ei tunnu menevän jne...eli huonot ominaisuudet , joista tälläkin foorumilla ollaan usein keskusteltu.
Mitä talvirengasta suosittelette noille vanteille? Entisessä autossa oli Hakkapeliitta kakkoset ja toimivat oikein mallikkaasti. Jos valitsen Hakkapeliitta kakkosen/nelosen niin mitä profiilia arvon raati suosittelee?
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Ei kai 15"vanteelle/e39:iin voi mitään muuta profiilia suositella kuin tuon 65. Jotta profiilia voisi muuttaa pitää joko vannehalkaisijaa muuttaa tai leventää rengasta. Käytännössä tämä jälkimmäinen ei ole ainakaan Hakkapeliitan kohdalla mahdollista tai kustannustaloudellisesti järkevääkään(215/60-15"???). 16"vanne/rengas olisi ainoa seuraava vaihtoehto ja oikeastaan(siis minun mielestäni) e39:iin se paras kompromissivaihtoehto. Huojuminen vähenee sekä tietty tarkkuus ja "jämäkkyys" hieman paranevat suhteessa 15"=205/65. Oma valintani olisi 215/55-16.
Comment
-
-
Ok. eli 205/65R15 hakkapelitta 2/4. Onkohan kenelläkään mahdollisesti kokemuksia tuosta "huojumisesta" verrattuna hakkapeliitta Q:un? Toisaalta ei se varmaan kovin paljon pahemmaksi voi enää muuttua.
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Originally posted by HKMOk. eli 205/65R15 hakkapelitta 2/4. Onkohan kenelläkään mahdollisesti kokemuksia tuosta "huojumisesta" verrattuna hakkapeliitta Q:un? Toisaalta ei se varmaan kovin paljon pahemmaksi voi enää muuttua.
HKM
Comment
-
-
Jos pitäis nastat laittaa niin laittaisin ehdottomasti Goog Year UG500:set.
Pidoltaan vähintään yhtä hyvät kuin nokialaiset, mutta huomattavasti tukevammat ja halvemmat. :wink:Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by RobiJos pitäis nastat laittaa niin laittaisin ehdottomasti Goog Year UG500:set.
Pidoltaan vähintään yhtä hyvät kuin nokialaiset, mutta huomattavasti tukevammat ja halvemmat. :wink:
ja lisää: http://www.motor.no/pdf/DEKKTEST.pdf
Onko heittää nettisaittia, jossa voisi vertailla hintoja ?
Comment
-
-
Ääni myös Good Year UG 500:lle, emännän autoon 450 kierros asennettuna, kun hkp 4:sta ei olisi saanut alle 580 egen mistään.
Kokona oli siis 205/60/16 ja paikka Jyväsrengas J.kylässä.
UG 500 on erinomaisen hiljainen rengas, alle 80 kun ajelee niin kaveri luuli että kitkoillako sitä päästellään :P Itselläni siis E36:ssa alla 195/65/15 koossa.
Jani
Comment
-
-
Ajattelin ostaa Gislavedin Nord Frost 3:t, koska menestyivät TM:n testeissä (3:s), mutta olivat myös hiljaisimmat noista kolmesta.
Kooksi ajattelin 215/55/16 vakion 225/55/16 tilalle, koska Gisloja ei ole saatavilla koossa 225. Rekisteriotteen mukaan alle voi lyödä vaikka 205/65/15 eli eikös nuo 215:t riittäisi. Joku puhui jostain renkaan kantavuudesta, mutta ei kai nyt 215 ja 225 välillä voi olla mitään järkyttävää eroa kantavuudessa. Rengasliikkeessä kyselivät akselipainon perään ja ainakaan minun aloitusrekisteröintilapussa (veropäätöstä odotellaan) ei ole mainintaa akselipainosta.
ELI voinko huoletta ostaa Nord Frost 3:t ilman pelkoa huojumisista/nuljumisista. Onko kenelläkään kokemuksia renkaista ?
Comment
-
-
Originally posted by SusiItse hommasin autooni (E36 323i Touring) Continentalin Winter Viking 1:set. Rengas on viime vuoden nastoilla, joten viime vuoden TM:n testiä tavanneena päädyin noihin renkaisiin juuri renkaan asfalttiominaisuuksien takia.
Comment
-
-
Originally posted by sailorÄäni myös Good Year UG 500:lle, emännän autoon 450 kierros asennettuna, kun hkp 4:sta ei olisi saanut alle 580 egen mistään.
Kokona oli siis 205/60/16 ja paikka Jyväsrengas J.kylässä.
UG 500 on erinomaisen hiljainen rengas, alle 80 kun ajelee niin kaveri luuli että kitkoillako sitä päästellään :P Itselläni siis E36:ssa alla 195/65/15 koossa.
Jani
Tutun E36:ssa oli joitain vuosia sitten sillioiset UG:t (en muista tyyppiä), mutta ne pitivät aivan hirmuista mekkalaa. Nastat olivatkin silmälläkin katsoen todella "ulkona" renkaasta.
Asfaltilla vertaus stuga:an oli ihan kohdallaan... ;-)
Pitoa kyllä oli...
Comment
-
Comment