Originally posted by Keimo
Nastarenkaat + vanteet E39:iin ?
Collapse
X
-
80 km/h on juuri tasapainotus "alue" eli uudella tasapinotuksella saa tärinät pois, ellei niillä ole ajettu niin paljon että pinta on alkanut kulua epätasaisesti. Silloin ei enää tasapainotus auta. :wink:Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
Kesärenkaat ovat täysin loppu eli eturenkaat ovat siinä ja siinä, ettei ole sakkorenkaat. Joka tapauksessa menee renkaat uusiksi ja nyt jo mietin pikkaisen isompaa vannetta. Kyllä tuohon E39 kuuluu vähintään 16" vanteet. Näyttää nuo vakio 15" pikkaisen rusinalta...Originally posted by buksin-180 km/h on juuri tasapainotus "alue" eli uudella tasapinotuksella saa tärinät pois, ellei niillä ole ajettu niin paljon että pinta on alkanut kulua epätasaisesti. Silloin ei enää tasapainotus auta. :wink:Originally posted by KeimoVaihdoin juuri äsken talvikiekot alle, kokona 205/60/16 (Winter viking 1) ja aiemmin tuntuneet tärinät hävisi sen tien. Ei siis mitään tärinää. Toisaalta koeajo oli lyhyt ja huomenna jatkuu. Ajoin max. 80km/h, mutta juuri tuossa nopeudessa sitä tärinää ilmeni. En ehtinyt kuin ajamaan bensa-asemalle ja takaisin, mutta huomenna pitää testata enemmän.
Oli muuten hemmetin hyvän tuntuiset renkaat, ei huojuntaa ja hiljaisemmat kuin nuo kesä-Dunlopit
Comment
-
Minulla on Nokian HP4 sama koko. Huojumiseen ja epämääräisyyteen kyllä tottuu, ei rengaspaineet niistä kesärenkaita vastaavia kuitenkaan tee. Lämpötilakin vaikuttaa tuohon, ei ne ihan tuollaiset pakkasella ole. Ilmeneekö sinullakin myös todella usein sutimiseneston valon vilkkumista? Alkaa jo olla surkuhupaisaa kun autolla saisi renkaat sutimaan melkein joka paikassa ja kaasu pohjassa moottoritien rampissa tai ohituksissa valo vilkkuu kokoajan. Eikä se valo turhaan vilku sillä perä tosiaan lähtee sivulle... Tuntuu kuin pito olisi ollut parempi kun oli alemmat (liian alhaiset) rengaspaineet, mutta meno oli sellaista, että yli 100km/h nopeus alkoi pelottamaan.Originally posted by Wessu205/65/15 Nokiat alla ja täytyy sanoa on aika "huojuva" peli verrattuna 235/45/17 "kesätassuihin".Rengasliikkeen ukon mielestä ilmanpaine "haettava" noihin renkaisiin jotta löytää oikean ajotuntuman
Comment
-
Tuo 205/65-15" vaan on väärä talvirengaskoko e39:iin, olipa alla minkä merkkiset "nuljukset" tahansa. Sillä painetasolla millä huojunta pysyy järjellisessä "sfäärissä", ei pitoa ole enään lainkaan ja mm.ohitustilanteet voivat olla todella hiuksia nostattavia(jos sellaiset sattuu omistamaan...hiukset siis). Parin kilon paineilla meno on taas tosiaan yhtä "nuljustelua" ja huojumista. 16" on minimi vannehalkaisija jotta renkaan korkeus pysyisi kurissa ja ehkä optimikin e39:iin talvikiekoksi. 205/65-15":han on lähinnä traktoriprofiili renkaan runkokorkeuden ollessa sitä luokkaa, jossa pehmeäkylkiset talvikiekot ei tosiaan enään toimi raskaassa 50/50 painosuhteen takavetoautossa. 16" on minimi, eikä 17":kaan ole ihan toivoton ajatus e39:iin talvikiekoksi.
Comment
-
Itse heitin alle Nokian hakkapeliitta neloset 225/55R17. Renkaiden kokojen laskin: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Comment
-
Kertokaapas sitten yhteenvetona, et mitkä nastarenkaat kannattais hommata? Itsellä e39 523 ja tarkoituksena laittaa 15" peltivanteet pölykapseleilla alle talveksi. Edelliset renkaat on ollu Gislaved Nord*Frost II 205/65/R15, niin mitkäs sitten olis hyvät laittaa alle, itsellä ei ole kokemusta edellisistä.
Tuo sama koko voisi olla järkevin ratkaisu?
Paikallinen rengasliike tarjosi töineen tällaisia:
Kleber Kapnor 5 410e/sarja
Michelin X-ice North 480e/sarja
Nokia Hakkapeliitta 4 535e/sarja
Nokia Hakkapeliitta 2 490e/sarja
Uniroyal MS Nordic 420e/sarja
Onko jollain kokemuksia/kommentteja ko. malleista tai tietoa hinnoista. Saako jostain huomattavasti halvemmalla?Last edited by Bmw 523i -97; 19-09-2005, 15:09.
Comment
-
Onko kellään kokemusta noista Uniroyal:eista? Ne pitäs olla vissiin aika hiljaset vaihtoehdot, mutta tuskin mitään suurta eroo Hakkapeliitta nelosiin? Gislavedia tuntuu saavan aika vähän ja harvasta nykyään..
Comment
-
Eli pidetään tämä thread pelkästää nastarenkaisiin liittyvinä.
Jaahans eli taas alka "ne" ajat lähestyä. Itse olin erittäin tyytyväinen noihin 205/60/16 Continin WV2:iin. Riittävästi ilmatilaa renkaassa eli olivat hiljaiset, kuitenkin niin, ettei mitään huojuntaa ilmennyt.
Pitoa oli enemmän kuin uskalsin odottaa eli etuvetoa ei tullut ikävä kertaakaan.
Comment
-
Kuopion Rengasparin rengassarjojen hintoja tänään, koko 195/60/15, sisältää rengastyöt.
Hakkapeliitta 2: 350€
Good Year UG500: 370€
Hakkapeliitta 4: 400€ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
Omaan E39:siin ostin Uniroyalit tammikuussa. Hinta/laatu suhde on kyllä kohdallaan. Kohtuu hiljaiset ja pito hyvä.Originally posted by Bmw 523i -97Onko kellään kokemusta noista Uniroyal:eista? Ne pitäs olla vissiin aika hiljaset vaihtoehdot, mutta tuskin mitään suurta eroo Hakkapeliitta nelosiin? Gislavedia tuntuu saavan aika vähän ja harvasta nykyään..E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
Osaatteko sanoa sitten tulevaisuuden kannalta, mitkä on kestävimmät? Kuulin puhetta Uniroyalit eivät kestäisi kovinkaan kauaa, tällä hetkellä olen kaatumassa Hakkapelitta 4:siin, ovatko ne e39:sissä miten huojuvat tai äänekkäät?
Comment
-
Joku älykkö osasi kertoa aikoinaan, että eivät kestäisi ainakaan raskaan E39:n alla. Tämä on ns. hevosmiesten puhetta eli mitään konkreettista ei asiasta ole tullut vastaan.Originally posted by Bmw 523i -97Osaatteko sanoa sitten tulevaisuuden kannalta, mitkä on kestävimmät? Kuulin puhetta Uniroyalit eivät kestäisi kovinkaan kauaa, tällä hetkellä olen kaatumassa Hakkapelitta 4:siin, ovatko ne e39:sissä miten huojuvat tai äänekkäät?
Kuten olen jo aiemmin todennut, ei ainakaan edellisessä Mondeossa ollut mitään ongelmia.
Comment
Comment