Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 bemarin ruostesuojaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 bemarin ruostesuojaus?

    Tulipa syksyn kynnyksellä tuollainenkin mieleen. Kuinka tarpeen olisi käyttää Saksasta haettu -97 E39 farkku ruostesuojauksessa? Onko noissa millainen käsittely vakiona?
    Tarjolla Oulun seudulla näyttäisi olevan Dinitrol (Pohjolan lasi) ja Tectyl (Ajo-Ritari Oy) käsittelyjä. Onko kokemuksia noista firmoista/käsittelyistä...?? Hintaa näyttäis tulevan alimmillaan 500€..
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • Guest's Avatar

    #2
    Mielestäni meidän autot käytetty aina tuolla pohjolan lasissa...

    Kerran sattu sitten jokin liikkeen/ketjun sisäinen arviointi massauksesta Toyotan lava auton kohdalle, arviointi asteikolla 1-5 kaikki muuta paitsi 1 osa-alue olivat 5, tämä yksinäinen sai "arvosanan" 4.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      No e36:et ainaakaan ei ruostu vaikkei niitä ole massattukkaan. Itsellä pohjessa ei mitään, eikä viidessä muussakaan vastaavassa mitä on kavereilla ollut (-91 - -96). Pohjassahan on joku muovipinnoite, joten sille massalle en näe mitään tarvetta.
      ...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Sitä voi tosiaan koittaa e39:kin kuinka piki pysyy muovin päällä...

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5175
          • Kuopio

          #5
          ja ettei muka e36set ruostu hah hah...

          todella useissa on ollut ovissa kukkasta... kyllä itse henkilö kohtaisesti kävisin kotelot suojaamassa.

          varmaan siinä vaiheessa kun alkaa sitä ruostetta tulemaan... joskus varmasti tulee... miettimään olisikohan sittenki pitänyt.. voi voi

          kumminki autojen kanssa päivittäin aika paljon tekemisissä, olen saanut huomata kuinka esim. -00 autoisssa on jo puhkiruostumis ongelmia ja joissain -97 autoissa jopa niin pahoja alustan ruoste vikoja ettei niitä saa kohta katsastuksesta läpi ilman isompia remontteja

          tietenki jos on niin vitun köyhä ettei voi esim. laittaa 300eur suojaukseen kun ostaa 20000eur auton...
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Susi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 473
            • Kuopio, Suomi

            #6
            Kannattaako autoani (E36 Touring 323i vm97, valm 11/96) ruostesuojata? Omien tietojen mukaan tuon ikäisessä E36:ssa on myös sinkitty kori. Käsittääkseni E36 on sinkitty jostain vuodesta 1994(?) lähtien.
            Autoni toin Saksasta 03/04, joten on maaleiltaan ja pohjaltaan tosi hyvässä kunnossa.

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #7
              Originally posted by jani

              tietenki jos on niin vitun köyhä ettei voi esim. laittaa 300eur suojaukseen kun ostaa 20000eur auton...
              .....hakee muutaman purkin Tectyliä ja suojaa ite kotelot ja ovien sisustat.... :lol:
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5175
                • Kuopio

                #8
                samppasika : esim. noin, parmepi sekin kuin olla mitään tekemättä....
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #9
                  Originally posted by jani
                  samppasika : esim. noin, parmepi sekin kuin olla mitään tekemättä....
                  Mietityttää että mitä ne tekee siellä liikkeessä paremmin kuin mitä ite tekis....hmmm... Jos purkaa ovipahvit ja takaluukun verhoilun pois ja sitten kunnolla kotelonsuoja ainetta joka paikkaan... Tietysti tuo kynnyskoteloiden ja muiden koteloiden pesu, jonka aikoivat liikkeessä tehdä, on vähän hankalampi hoitaa kotikonsteilla.... tai ainakin kuivaus sen jälkeen...
                  Taidan käyttää ammattilaista :wink:
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • takahiki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 203
                    • home

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Sitä voi tosiaan koittaa e39:kin kuinka piki pysyy muovin päällä...
                    Mielenkiinto heräsi että mitä tuo tarkoittaa...., eli onko pohjaan vedetty pellin päälle joku muovi vai miten....

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #11
                      Originally posted by takahiki
                      Originally posted by Hemi
                      Sitä voi tosiaan koittaa e39:kin kuinka piki pysyy muovin päällä...
                      Mielenkiinto heräsi että mitä tuo tarkoittaa...., eli onko pohjaan vedetty pellin päälle joku muovi vai miten....
                      Audien pohjan käsittely kun on itselle varsin tuttua niin puhun niistä. Ensimmäinen muovikerros on elektrolyyttisesti koko korin päälle muodostettu ohut kerros, pohjaan ruiskutetaan lisäksi paksumpi kulutusta kestävä kerros, korin saumat pohjassa ja vähän muuallakin lisäksi tiivistetään tuolla samalla muovilla. Aikaisemmin tuo tiivistys tehtiin käsin, jossain 2001 - 2002 vaihteessa siirryttiin roboteihin. Muovilaatu on pvc ja tämä koskee Ingolstadtin linjalta tulleita malleja.

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Originally posted by jani
                        ja ettei muka e36set ruostu hah hah...

                        todella useissa on ollut ovissa kukkasta... kyllä itse henkilö kohtaisesti kävisin kotelot suojaamassa.

                        varmaan siinä vaiheessa kun alkaa sitä ruostetta tulemaan... joskus varmasti tulee... miettimään olisikohan sittenki pitänyt.. voi voi

                        kumminki autojen kanssa päivittäin aika paljon tekemisissä, olen saanut huomata kuinka esim. -00 autoisssa on jo puhkiruostumis ongelmia ja joissain -97 autoissa jopa niin pahoja alustan ruoste vikoja ettei niitä saa kohta katsastuksesta läpi ilman isompia remontteja

                        tietenki jos on niin vitun köyhä ettei voi esim. laittaa 300eur suojaukseen kun ostaa 20000eur auton...
                        No pohjan tervaushan auttaa ovien ruostumiseen?
                        Kotelosuojaus on 10v myöhässä jos oven liimasauma on turvonnut (eli ruostuminen alkanut).
                        Bemarien pohjassa on edelleen se "muovi" +galvanointi + kunnon pohjat, ja tervaus on turhaa.
                        Toiset taas ei osta rippikoulun ikäistä tonnin arvoista pommia loppuiäkseen, ja tervaa sitä siinä uskossa ettei se ruostu. Tai onhan se ruosteeton kun se on siellä tervan alla piilossa.
                        Niin monta massattua autoa nähnyt, massa jää ja pelti lähtee, kun siellä massan alla on niin hyvä sen ruosteen muhia.
                        Todella harvassa vehkeessä ne pellin sisältä ulospäin ruostuu, johon tuo kotelosuojaus auttaa... Mutta myydäänhän sitä tv-shopissakin tavaraa :juo
                        ...

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          e39:n pohja kuten muukin auto on ensiksi kokonaan sinkitty(vrt.sinkkiämpärit tai sinkityt aaltopeltikatot). Tämän jälkeen kori on käsiteltu erilaisin PURal /hitsattavin pohjamaali pinnoituksin(taas tuttua värillisistä teräs kattopelleistä/ja seinistä). Kaiken tämän päällä on rasitetuissa kohdissa pur-pohjainen ruiskumuovitus. Eli jos ja kun siisti muovipinta sotketaan pikiliemin(ja samalla katkaistaan koritakuu), on tästä yhtä paljon hyötyä kuin lasikuituveneen tervaamisesta. Selkeät vauriokohdat kannattaa pinnoituttaa ALKUPERÄISIN suojauskäsittelyin, mutta kaikissa muissa tapauksissa riittää ajoittainen alustapesu. Näillä pikiliemillä ei todellakaan ole yhtään mitään virkaa muovipinnoitusten päällä. Nykyisin näitä alustojen "suojausten"liuotinpesuja tehdään enenevissä määrin kun ihmiset tajuaa että näistä pikeämisistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Juuri tuossa pojan e36 lähtee tektyylien poistoon kun joku ääliö on alustan ennättänyt suttauttauttaa alustan karmeaan kuntoon. Samalla on lasin-nostimet, kattoluukun poistoputket, ym,ym tukossa. Tässä kun piilee se vaara että mikäli muovituksiin tulee vaurioita, estää pikipaska ensinnäkin vaurion havaitsemisen ja toiseksi sulkee kosteuden pien ja pellin väliin ikikosteiksi taskuiksi. e36:ssakin on ihan aiheellista jonkinasteinen kotelosuojaus erityisesti takaluukun ja konepeiton sisäreunoissa.

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #14
                            Eli jos jotain laittaa niin mihin? Takaluukun sisäpuoli, ovipellit ja saumat? entä kynnyskotelot??
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Tästä nyt on ainakin ammattipiireissä alettu keskustelemaan voisiko nykyiset suojausmenetelmät olla jopa vahingollisia ns.uudelle koritekniikalle. Tämän suuntaisia vihjeitä on jo saatu, mutta puolueettomia suurempia tutkimuksia ei aiheesta ole tehty. Jotkin autonvalmistajat eivät kuitenkaan enään salli mitään pikipaskakäsittelyjä ilman että koritakuu raukeaa saman tien. Mitä pidemmät koritakuut, sitä tiukemmin tästä pidetään kiinni joten jotain kertoo tämäkin. Useimmat valmistajat sallivat ns.uuden koritekniikan autoihinsa "suojauskäsittelyn", mutta toteavat samalla sen olevan hyödytön. Pieni vähemmistö valmistajia kehottaa lisäsuojauksiin ja tähän voi vain todeta että näistä "ajoneuvoista" kannattaa pysyä kaukana. vm.-97 e39 ei ole tarkoitettu lisä"suojattavan" koko elinkaarensa aikana, joten miksi sinne pitäisi ajattaa liemiä mitkä tukkivat toimivan kotelotuuletuksen? Sama pätee luukkuihinkin. Jokainen tietenkin tulee uskossaan autuaaksi, joten voi kai niitä ovien kosteus-suojia repiä ja tervata sinkityn ja muovipinnoitetun oven sisäpuolen jotta voisi kokea tehneesä jotain autonsa "ruostumisen" estämiseksi. Aikahan sitten näyttää oliko veto oikea, eli eikö bemu osaa ruostumattomuus lupauksistaan huolimatta tehdä ruostumatonta korirakennetta, ilman että joku täällä pohjan perillä suttaa autonsa piellä tai teräketjuöljyllä? Mutta niinkuin todettua, valinta on tehtävä kunkin tykönänsä niin kauan kunnes puolueetonta tutkimustietoa ei ole jokaisen ns.nykyauton omistajan saatavilla. Itse en omaan e39:iin tule milloinkaan sallimaan mitään litkuja enkä pikikerroksia kiiltävien muovitusten päälle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎