mites toi e36, onko sinkittyjä koreja ja jos niin mistä alkaen?? voi olla et luki täällä mut sitten on menny ohi!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 bemarin ruostesuojaus?
Collapse
X
-
Perin mielenkiintoinen tuo E39:n ruostetapaus. Tietääkö joku onko E38:ssa myös samat sinkitykset/muovit ja mitäköhän paikkoja näissä kannattaisi suojata?
Omassa autossa on bensaluukun takana siinä korkin alla olevassa vaakasuorassa pellissä ruostetta saumojen kohdalla. Muualta ruostetta en ole löytänyt. Voikohan tuon ruosteen dremelöidä pois ja paikkamaalata, vai miten noita nykyään korjataan oikeaoppisesti???
Onko nää penarit sinkitty upottamalla vai tehty vaan sinkitystä pellistä? Noissa kattopelleissä ja muussa sinkityssä pellissähän on se ongelma, että leikkauskohdista jää sinkki puuttumaan.Last edited by KFZ-Koenig; 17-02-2005, 22:36.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by pete1981mites toi e36, onko sinkittyjä koreja ja jos niin mistä alkaen?? voi olla et luki täällä mut sitten on menny ohi!
Comment
-
-
E34 parin oven alareunassa on hieman ruostetta, jotka pitäisi saada pois.
Kokeilin myös miten oven ulkopellin alareunan taite aukeaa, no se aukesi ihan nätisti ja olihan sitä ruostetta senkin takana.
Eli nyt pitäisi saada ruosteet pois noista pelleistä, mikähän olisi paras konsti tuohon ruosteitten poistoon?
Kokeilin jo dremelin teräsharjalaikalla putsata noita, mutta pellin pinta jäi käsittelyn jälkeen mustaksi. Onko tuo musta hapettuma(?) jotenkin haitallista ja jos, niin miten sen saisi parhaiten pois?
Pohjamaaliksi happomaali, vaiko kenties jotain muuta ennen sitä?
Jani
Comment
-
-
Originally posted by jani73pellin pinta jäi käsittelyn jälkeen mustaksi. Onko tuo musta hapettuma(?) jotenkin haitallista ja jos, niin miten sen saisi parhaiten pois?
Ruostetta torjuvaksi pohjamaaliksi tollaseen kohtaan olis mun mielestä paras lyijymönjä, mutta sitä saattaa olla vaikeata saada nykyään.
Ite hioin tossa kesällä n. 60m2 vanhaa ruosteista peltikattoa ja arvaa oliko työ saada se edes suurin osa siitä kovasta mustasta shitistä pois siitäLast edited by KFZ-Koenig; 13-08-2005, 23:47.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
E 39 farkun "takalokarit"
Itselle tuli kans mieleen, että jos kesäloman aikana ottais takasisälokarit pois ja ruittais sinne kotelonsuojat ja kiveniskumassat. Yllätyksekseni huomasin, että siellähän on jo kunnon kiveniskumömmöt ja korin väriin maalattuna. Tässä taas yksi todiste siitä, että automyyjät (metroauto) puhuu paskaa, kun ne sanoo ettei Saksantuontibemareissa ei ole kunnon korisuojausta.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigKäytännössä pitäis hiekkapuhaltaa, jotta sais pellistä ja varsinkin niistä peltiin syntyneistä pienistä kraatereista kaiken ruosteen pois.
Hain tänään motonetistä sellaisen 60€ maksavan hiekkapuhallusvehkeen, joka näytti ihan asialliselta kotikäyttöön.Last edited by jani73; 15-08-2005, 20:39.
Comment
-
-
Originally posted by jani73Tuhannet kiitokset vinkistä.
Hain tänään motonetistä sellaisen 60€ maksavan hiekkapuhallusvehkeen, joka näytti ihan asialliselta kotikäyttöön.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigTietääkö joku onko E38:ssa myös samat sinkitykset/muovit ja mitäköhän paikkoja näissä kannattaisi suojata?
Mutta noin kokonaisuutena pohja näyttäisi ainakin päällepäin olevan jo tehtaalta aika fiksun oloinen. Mun silmään arimmilta paikoilta tuolla näyttävät lokasuojien kaarien sisäreunat sekä kynnyskotelot, joista viimemainituissa onkin jo kiveniskumassa suojana. Mutta noille kaarille voisi mun mielestäni tehdä jotain. Ainakin siis Suomen oloissa.
Niin, ja onhan mullakin takaluukun alareuna jo alkanut ruostumaan...6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Kyllä noi pienetkin hiekkapuhalluspistoolit ovat ihan toimivia. Nekin riittävät siihen käyttöön mihin ne on tarkoitettu. Kärsivällinen ihminen pärjää niilläkin ihan hyvin. Mutta mitään isompaa niillä ei mun mielestäni kannata alkaa tekemään. Itse olen puhallellut jotain osia sillä Motonetin isommalla setillä, jossa on joku 10-20 l säiliö. Kyllähän sillä tekee, kunhan kompurassa riittää tuotto. Mutta jos jotain isompaa pinta-alaa on tarkoitus puhaltaa, niin se on vähän sama asia kuin kynäruiskulla ladon seinää maalaisi. Edellisen setin tukivarsia ym. puhallutin ihan suosiolla alan yrityksessä.
Tuollaiselle pienelle paikalliselle vauriolle fosforihappo on toimiva ratkaisu. Parin viimevuoden aikana niitä on tullut myyntiin enemmänkin, alkuun ei saanut kuin yhtä laatua biletmasta, mutta nyt niitä näkyy hyllyillä jo monessa paikassa. Pystysuoriin pintoihin hyytelömäinen mössö on ihan Ok. Laimeitahan noi on, 10-20%, mutta edelleen ihan riittäviä harrastekäyttöön. Tässäkin kärsivällinen saa noilla ihan oikeasti hyvän lopputuloksen, eli ruosteen pois niistä huokosista. Kannattaa kokeilla. Ensin irtaimet pois pinnasta koneellisesti ja hapolla loput. Siis kun puhutaan pienestä paikallisesta vauriosta, ja kun tekijällä on aikaa/mielenkiintoa yrittää hyvää lopputulosta...
Puhuu nimimerkki entinen Volvo-kuski, ruosteesta valitettavasti on kokemusta.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Se motonetin sarja oli pelkkä pistooli ja letku jonka voi työntää vaikka hiekkasäkkiin. Kokeilin sitä hieman sellaisella aika pienellä kompuralla, 24l säiliöllä, tuotto ehkä noin 200l ja 8 bar paineella, niin kyllä se heti ruosteeseen alkoi purra. Sopii varmasti tuollaiseen kevyeen harrastelijakäyttöön. Pölyä ja hiekkaahan siitä lentää, joten suojaimet kannattaa laittaa kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by kt11118 View PostAuto 523 Touring -97
Ruostetta juurikin tuossa bensakorkin syvennyksen pohjalla, ja takaluukun lasiluukun kehys kauttaaltaan ruosteessa...
Onko muilla samaa, vai olenko ihan yksin
Auto ollut Suomessa puolitoista vuotta, siis saksan tuonti
Mulla ei Touring -98:sissa ole kyllä mitään ruosteeseen tai alkavaan sellaiseen viittaavaa tuola bensakorkin lähistöllä,mutta tuo takaluukun lasikehys on näköjään saanut pienen pinta ruosteen...E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
itse olen töissä ruoste-esto liikkeessä ja voin sanoa näkemäni ja kokemani perusteella että se joka sanoo auton suojauttamisen olevan turhaa ku on sinkkiä ja pvc massaa jo tehtaalta lähtiessään pinnassa niin on väärässä...kivi hakkaa pelkän pohjamaalin ja sinkki kerroksen pois alta aikayksikön ja laho iskee samantien...koritakuu ei häviä suojauksen myötä jos käsittely on asian mukainen ja ei porata reikiä. jokainen voi varmistua näistä asioista esim.auton maahantuojan ja käsittelyn tekevän yrityksen kanssa ennen kuin vie autonsa käsiteltäväksi. ja montako tarinaa olette kuulleet että koritakuu on korvannut pohjasta alkavan normaalin ruostumisen joka alkaa esim.kiveniskusta? jos auto seisoo lämpimässä tallissa koko sen 10 vuotta minkä takuu kestää ja se alkaa sillä välin ruostumaan niin sit voi olla jopa mahdollista saada vika takuun piiriin...E30 325i
Comment
-
Comment