Vähän ehkä off-topic, mutta oliko sulla Samppasika esiintynyt sitä tärinää 100-120km/h?Meinaan, että oliko puslien vaihdon jälkeen vaikutusta minkäänlaista tohon vaivaan? :roll:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 apurungon kumit
Collapse
X
-
Vähän ehkä off-topic, mutta oliko sulla Samppasika esiintynyt sitä tärinää 100-120km/h?Meinaan, että oliko puslien vaihdon jälkeen vaikutusta minkäänlaista tohon vaivaan? :roll:Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
-
-
Originally posted by Samppasika
Vähän ehkä off-topic, mutta oliko sulla Samppasika esiintynyt sitä tärinää 100-120km/h?Meinaan, että oliko puslien vaihdon jälkeen vaikutusta minkäänlaista tohon vaivaan? :roll:BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Oli kiire perheen luo.....Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Kyllä onnistuu...
Itse kumityynyt e39 farkkuun vaihtaneena voin kertoa, että...
Takakelkkaa ei tarvitse kokonaan pudottaa alas. Aluksi tunkkaa auton perän ilmaan (molemmat puolet ja pukit tietty alle). Sitten Löysää kaikkia puslia/pultteja (4kpl) vähän. Ota pultit pois toiselta puolelta kerrallaan. Takakelkka kannattaa tukea pukilla (varalta), ettei vaan putoo. Tämän jälkeen sillä ulosvetäjällä pusla pois. Puslan yläpuolelle saa juuri riittävästi työtilaa (~5-7cm), että ulosvetäjän kierretangon lukituksen saa paikoilleen.
Uuten puslaan fairia tms. saippuaa ja työntää puslan paikalleen (menee käsivoimilla painamalla, kun liukastus kunnossa). Joku varmaan kohta sanoo, että pusla ei pysy paikoillaan, jos saippuaa on liikaa. Voin vakuuttaa, että kyllä PYSYY. Sitten pultit / välilevyt puoliksi paikoilleen ja sama homma toiselle puolelle.
Ulosvetäjästä:
Tee heti riittävän jämerä ulosvetäjä. Aikoinaan e34:seen tein rimpulan...ja kyllä otti päähän, kun se antoi periksi. Hyvin tehdyllä ulosvetäjällä aikaa kului 4 tuntia (ulosvetäjän tekoon 2,5h ja puslienvaihtoon 1,5h). Monttu helpottaa mielestäni ~100% vaihto-operaatiota.Last edited by Aksa P; 04-05-2006, 13:58."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by Aksa PItse kumityynyt e39 farkkuun vaihtaneena voin kertoa, että...
Ulosvetäjä on varmaan melko samantyyppinen kuin E34 tapauksessa? Sellainen on tehtynä, ja heti sellaisesta raudasta ettei varmasti anna periksi...
Tallista löytyy monttukin, eli eiköhän tuostakin hommasta selviä
E34:seen muuten vaihtaa hyvällä ulosvetäjällä 15min/puoli...
Comment
-
-
Originally posted by CarmanKiitoksia tiedoista!
Ulosvetäjä on varmaan melko samantyyppinen kuin E34 tapauksessa? Sellainen on tehtynä, ja heti sellaisesta raudasta ettei varmasti anna periksi...
Tallista löytyy monttukin, eli eiköhän tuostakin hommasta selviä
E34:seen muuten vaihtaa hyvällä ulosvetäjällä 15min/puoli..."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by Aksa PVeikkaan, että tuo e34 ulosvedin ei aivan toimi e39 tourinkiin...toivotaan kuitenkin parasta. Kun saat sellaisen uuden puslan käteen niin huomaat kyllä toimiiko se vai ei. Remontti intoa
Olisko sulla vaikkapa kuvaa siitä ulosvetäjästä minkä teit?
Se pusla on sen mallinen ettei ihan heti tullut mieleen minkälaisen ulosvetäjän tekisi...
Comment
-
-
Originally posted by CarmanEipä toimi ei...
Olisko sulla vaikkapa kuvaa siitä ulosvetäjästä minkä teit?
Se pusla on sen mallinen ettei ihan heti tullut mieleen minkälaisen ulosvetäjän tekisi...Last edited by Aksa P; 17-06-2006, 20:22."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
ei muuten tarvi mitään takakelkan irroitusta eikä ulosvedintä VAAN
lämpö eristettä ja kikkapilli ns.AGA avain. eli l'ämpöä kelkkaan ja savun noustessa
kirvesmiehen vasaralla saa sopivan otteen touringin puslasta ja eikun ulos ja uutta sisään... muistelisin että meni alle 4h aikaa ... no siittä toki muutama vuosi on jo aikaa
Comment
-
-
Sedanissa kai hieman erilaiset puslat... en tiedä varmaksi (valitettavasti)?
Toi puslien hajottaminen on kyllä ihan käyttökelpoinen konsti, sillä uuttahan sinne tilalle laitetaan."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
E39 touring apurungon/takakelkan kumihelat vaihdettu. Tutinat 90-110 km/h poistettu.
Osat EUR 210/4 kpl heloja, työt; opetteluun 1h, yhteensä 2h. Työkalu lainattu carman:lta, hieman paranneltu ja palautetaan lisävinkkien kera. Vanhat kumit oli aika finaalissa/riekaleiset, orggis leimalla (98) Auto 3.1.00 käyttöönotettu, rehti saksalainen mittarilukema 156 tkm.Last edited by nullzwei; 04-01-2007, 18:27.
Comment
-
Comment