HEI? Olisko Vuokrattavana apurungon puslien ulosvetäjää E39 Touring?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 apurungon kumit
Collapse
X
-
moro,
ulosvetäjälle olis tarvetta. Kahteen tourinkiin pitäis ainakin vaihtaa. Eikä korjaamot ala Kuusamossa mielellään vaihtamaan. Oulunseudulta voisin työkalun kulkiessani noutaakkin.X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
Eiiiii tärpättiäää !!
Originally posted by TJJ View PostGoogleta lisää... Ei se ole jarrukumirasvaa vaan haihtuvaa ainetta. Jossain sanottiin tärpättiä vastaavaksi. Mutta mitä tärpättiä, se on epäselvää. Bilteman mineraalitärpätillä sai käyttää aika paljon voimaa vääntämisessä, mutta meni ne kuitenkin paikalleen... Aito mäntytärpätti taitaa olla se oikea aine tuohon.
Comment
-
-
Tätäkin aihetta välissä ylös..
Käsittääkseni puslien vaihdossa auton perää ei tarvitse saada ylös, kunhan pääsee alle työskentelemään? Käytössä olisi ulkona oleva pukki, jossa homma luonnistuisi.
Vaihto siis teoriassa menee näin: Puslan päästä pultti pois, vanha pusla alas, uusi liukastettuna sisään ja pultti kiinni? Ja sedanista siis kyse.
Edellinen omistaja on nuo puslat hommannut jo v. 2007 ja nyt vasta tajusin mihin ne kuuluvat..
Liitteenä kuvat auton alta oikealta puolelta, olenhan ymmärtänyt puslien paikat oikein?Last edited by bravia; 27-10-2009, 14:18.Renault Mégane 2d 1,6 -04
ex. E39 523i -97
Comment
-
-
Puslat vaihdettu touringista
Onnistuihan se kun teki ulosvetäjän (ei tullut kovin kaunis) foorumin ohjeiden ja kuvien perusteella, kiitos niistä.
Ensimmäistä kumia kun aloin vetämään ulos, meinas tulla uskon puute kun keskiputki oli jo 7cm ulkona mutta varsinainen pusla ei ollut liikahtanutkaan.
Jaahas, eikun lämpöä kehiin. Ihan halpis lämpöpuhaltimella n. 3 min. holkin kylkeen niin pusla alkoi valumaan rauhallisesti ulos kun lisäsi välillä vetoa mutterista.
Muistakaahan lämittää alusta asti niin lähtee nöyremmin.
Takaisinlaittoa harjoittelin kolmen puslan verran ja nyt sen sanoisin osaavani. Ensin vähän kumisaraa päähän niin, että pysyy hollilla. Sitten parrun pätkä (mulla on nosturi) ja pullotunkki ja tällä kombinaatiolla niin paljon sisään, että auto alkaa kallistumaan ja sitten loput sillä omatekoisella ulosvetäjä/sisäänvetäjällä. Liukasteena vähän tiskivettä tuhdimpaa Fairy-liuosta.
Siellä ovat vielä 300 km ajon jälkeenkin paikoillaan.
Aina eivät marmoritiskilläkään muista, että farkussa on eri puslat kuin sedanissa, joten sain ekalla kerralla sedanin puslat?!?
Saattaa olla, että farkku voi olla hiukan työläämpi kuin sedan tässä tapauksessa. Tämä johtuu n. 4,5 cm pidemmistä ja n. 2 cm siltä osin leveämmistä puslista eli kumia on enemmän joustamaan / vastustamaan toimenpiteitä.
Muistathan ulosvetäjää tehdessäsi sovittaa sen rungon pituuden niin, että farkunkin puslat sillä onnistuu asentamaan.
Mutta voi pojat miten on nyt hyvä kurvailla sen entisen (hävettävän) tutinan sijaan! Vanhat alkup. puslat olivat todella sököt. Lasissa 190 tkm.
Vähän tätä projektia ennen vaihdoin reaktiotangot eteen, jolloin tärinä siirtyi selkeästi takapäähän.
Nyt 528i touring -99 menee kuin huopatöppösillä. Paitsi, että menee kovempaa
Puslista joutuu maksamaan n. 50,-/kpl sedaniin ja n. 75,-/ kpl farkkuun.
Marmoritiski ja Bemu-osa olivat hankintapaikat.
Ja sitten, rohkeasti kimppuun vaan!Just Before You spoke, I smell smoke
B----------------------M--------------------W
Comment
-
-
Pitäisi saada nyt nuo puslat vaihdettua touringiin. Kuka haluaisi lainata omaa puslatyökaluaan?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
kukaan koittanut laittaa kovia puslia sinne?
Kun tämä nyt tekniikkaosastolla on ja otsikkokin liittyy suoraan aiheeseen niin.
Miksi ei (tai onko) kukaan ole koittanut laittaa POM muovista tai PUR:sta sinne E39 apurunkoon puslia. Jos on niin miltä tulos vaikutti. Niitä ei tarvi ainakaan uudestaan vaihtaa. Kumipusla kun on jo loppu ennenkuin se repeää eli käyttöikä puslan ollessa hyvässä kunnossa on aika lyhyt.
Edelliseen lötköpemarin sorvattiin PUR puslat sinne kun vanhat aiheutti jo melko nuljumista. Kaksiosaisella puslamallilla asennuskin on lasten leikkiä (paitsi mulla koska tanko oli ratkaisevat pari milliä liian pientä jouduttiin tekemään ulkokehä puslalle)
Mitään ylikovaa perän kolahtelua ei alkanut esiintymään E34:ssa ehkä vähän enemmän rengasäänet tai perän vingunta tuli sisälle mutta jämäkkyys tuntuma oli aivan toinen. E39:ssä vois tilanne olla toisaalta parempi koska äänieristys on parempi tai huonompi jos alustan äänet kuitenkin johtuu jotakin kautta hiljaisempaan koppaan koska onhan kaikki ääntä tekevät osat vielä kumilla kiinni apurungossa.sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Originally posted by -JMV- View PostVie tuusulaan bemu Oy:lle, vaihdatin omaan tourinkiin puslat siellä ja maksoi 65€, ei paljon tuohon rahaan jaksa itse alkaa vääntämään.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
Comment