Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -02 webaston rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opl21
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 320
    • Itävalta

    #16
    Originally posted by Exami View Post
    Pakko kysyä onko kenelläkään tullut vastaan että webasto valittais viallisesta vesipumpusta.. mulla on näin .. ja sitten webasto toimii 2min jonka jälkeen sammuu.. tuona aikana ei puhalla kuin kylmää... kenelläkään epäilyksiä kortin suhteen tässä tapauksessa?
    Eiköhän noitakin oo ollu useita,oikosulussa luultavasti.Pumppu vain vaihtoon ei oo edes pahanakki.Pumput tarvikkeena n50e ja alkuperäisenä n150e.

    Ei muistaakseni tuolloin naksuttanut edes pa- pumppua?,muutenhan oireet täsmää täysin.
    sigpic

    F01 730d -09
    Ex
    E70 x5 3.0d-08
    e39 M5-99
    e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
    (Ego)
    e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
    e39 528ia -97 200hp/290nm
    e36 320i -94
    e30 320i -89

    Comment

    • red devil
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1843
      • monaco

      #17
      Originally posted by Hessu75 View Post
      Kokeile ensin resetoida se Webasto.

      Ohjeet löytyy foorumilta.
      yritin kovastikkin etsiä ohjeita mut en löydä....
      peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1372
        • Oulainen

        #18
        Osaisko joku sanoa mikä tässä mun webastossa on. Ei edes yritä lähteä käyntiin, inpalla saa kyllä pa-pumpun naksuttamaan mut ite webasto ei edes yritä. Ois kiva näin pakkasella ku webasto toimis... Tällaista koodia antaa.
        Last edited by jsr85; 20-03-2010, 11:43.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Originally posted by jsr85 View Post
          Osaisko joku sanoa mikä tässä mun webastossa on. Ei edes yritä lähteä käyntiin, inpalla saa kyllä pa-pumpun naksuttamaan mut ite webasto ei edes yritä. Ois kiva näin pakkasella ku webasto toimis... Tällaista koodia antaa.
          Lämpötila-anturistahan tuo näyttää herjaavan. Mitä lämpötila näytti live-datalla?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • red devil
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1843
            • monaco

            #20
            resetoin äsken webaston ja sit alko hurisemaaan webasto...ainut vaan et huris 20 sekkaa ja hiljeni...sit ei lähtenyt käyntiin kellosta....eli onko vika ehdotuksia? onko kortissa vikaa kun kumminkin päälle lähti?
            peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1372
              • Oulainen

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Lämpötila-anturistahan tuo näyttää herjaavan. Mitä lämpötila näytti live-datalla?

              Täytyy viel heittää piuhan nokkaan ja tutkia tarkemmin...
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Ai
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 92
                • Kurikka

                #22
                Originally posted by WSE1 View Post
                Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.
                No nyt aletaan päästä asiaan. Hienoa työtä Laitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa. Ongelmana siis viallinen hehku/liekkivahti vaikka ei oikeasti olekaan, kuten varmaan suurimmalla osalla muillakin.
                Attached Files
                320dA -04
                _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                523i -97
                320dA touring -03
                530dA touring -03
                528iA touring -97
                525dA touring -01
                525tds touring -93
                525i -95
                520iA -89
                316i -89
                316 -84

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Ai View Post
                  Laitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa.
                  Kuvan yläreunassa oik. valkoinen 2-jalkainen on lämpötila-anturi (nojaa kiinnittäessä palotilan runkoa vasten). Ylhäällä vas. perinteinen (TO-220 kotelo) 3-jalkainen FET, joka muistaakseni on juuri hehkun ohjaus. Alareunassa oik. yksi ja vas. reunassa kaksi identtistä pintaliitos FETiä, jotka ovat vesipumpun, PA-pumpun ja paloilmapuhaltimen ohjaukset. Järjestystä en nyt muista, mutta se on helppo tarkistaa piippaamalla alareunan liittimistä. Pääteasteen lisäksi ilmeisesti palaa myös siihen liittyvä pintaliitosvastus, joka saattaa olla myös piirilevyn toisella puolella.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Onko kenelläkään tietoa miten bmw:n originaali webasto juttelee auton kanssa? Käyttääkö se tuota diagnostiikkaliitintä (6 pinnisen liittimen 2-liitintä) väyläohjaukseen vai jotain muuta? Tätä on kanssa tutkittu mutta bmw webat ei käynnisty pelkästään kellolta tulevalla ohjaussignaalilla. Vikakoodeina näissä on myös "customer bussin" puuttuminen eli pitäisi jutella auton kanssa...jotenkin.

                    Ilmastoinnin säätöpaneelille tulee ilmeisesti K-Bus ja lähtee M-bus moottoreille, meneekö weballe tietoja jompaakumpaa pitkin?
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      Onko kenelläkään tietoa miten bmw:n originaali webasto juttelee auton kanssa? Käyttääkö se tuota diagnostiikkaliitintä (6 pinnisen liittimen 2-liitintä) väyläohjaukseen vai jotain muuta? Tätä on kanssa tutkittu mutta bmw webat ei käynnisty pelkästään kellolta tulevalla ohjaussignaalilla. Vikakoodeina näissä on myös "customer bussin" puuttuminen eli pitäisi jutella auton kanssa...jotenkin.

                      Ilmastoinnin säätöpaneelille tulee ilmeisesti K-Bus ja lähtee M-bus moottoreille, meneekö weballe tietoja jompaakumpaa pitkin?
                      Väyläyhteys (K-bus) tulee siihen Webaston 2-pinnille. Sen kautta Webasto aktivoidaan ja sen kautta myös A/C-yksikkö saa tiedon Webaston käynnistymisestä ja ohjaa puhalluksen asianmukaisesti. Jänniteaktivointia (pin-1) käytetään originaalissa vain erillisen kauko-ohjaimen yhteydessä. M-bus ei suoranaisesti liity tähän, se on A/C-yksiköltä läppämoottoreille menevä väylä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Väyläyhteys (K-bus) tulee siihen Webaston 2-pinnille. Sen kautta Webasto aktivoidaan ja sen kautta myös A/C-yksikkö saa tiedon Webaston käynnistymisestä ja ohjaa puhalluksen asianmukaisesti. Jänniteaktivointia (pin-1) käytetään originaalissa vain erillisen kauko-ohjaimen yhteydessä. M-bus ei suoranaisesti liity tähän, se on A/C-yksiköltä läppämoottoreille menevä väylä.
                        Ok, joo näin jälkeenpäin tarkasteltuna, moottoriväylä oli tosiaan noiden "servojen" ohjaukseen
                        Mitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • bayers
                          Newbiemmer
                          • Apr 2007
                          • 10

                          #27
                          Tähän väliin mainitsen oman webasto ongelman jonka sain ratkottua.
                          E39 530DA -03 16:9 navilla +telestart '?70' kaukosäätimellä.
                          Webaa yrittäessäni niin kakella kuin suoraan navista ei tapahtunut niin yhtkääs mitään (ei napsautuksen napsua), no ei muuta kuin lukemaan topiceja sekä käymään merkkihuollossa kyselemässä, jossa hinta-arvioksi annettiin 1050 ekee jo ennen koodien lukua (joita ei valitettavasti vielä ehditty tehdä).

                          RESETOINTI oli se avain asia jota täällä painotettiin ja teinhän työn käskettyä mutta kun ohjeita oli useampia niin aloitin tuurillani väärästä päästä ja se vei uskoa.
                          Viimeinen CLAVURIONIN resepti; takapaksista sulake F47 20A ruskea (kolmas ylhäältäpäin) pois, auto käyntiin (pidin n. minsa käynnissä) virrat pois ja ootin taas joku minsa ennen sulakken takaisin laittamista ja ei muuta kuin weba tulille ja täydet 30 min. heti kättelyssä ongelmitta, kone/sisätia sika lämmin ehkä jopa tallikin että kyl tehoja piisaa.
                          Toivon että tästä olis vielä jollekin hyötyä vaikka onkin paljon asiasta kirjoitettu.
                          ISOKIITOS vielä CLAVURIONELLE ja tietysti muillekkin.

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Supa View Post
                            Mitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think
                            Nyt pistitkin pahan, kun olen tuota joskus itsekin pohtinut. Ilmeisesti väyläohjatussa tosiaan vaatii myös toimivan väylän, eikä lähde pelkällä jänniteaktivoinnilla käyntiin. :think
                            Eikö sitä voinut aktivoida suoraan Thermotestillä väylän kautta?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Nyt pistitkin pahan, kun olen tuota joskus itsekin pohtinut. Ilmeisesti väyläohjatussa tosiaan vaatii myös toimivan väylän, eikä lähde pelkällä jänniteaktivoinnilla käyntiin. :think
                              Eikö sitä voinut aktivoida suoraan Thermotestillä väylän kautta?
                              Thermotesti antaa kyllä testata kaikki yksittäiset osat läpi manuaalisesti mutta varsinaisesti käyntiin sitä ei saa. Kyllähän siellä valikossa on kohta mutta se on harmaana. :think
                              Tiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Supa View Post
                                Tiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?
                                Eipä ole missään tullut vastaan, mikä sen liittimen funktio on. Liekö tehtaalla ohjelmointiin tai testaukseen liittyvä?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎