Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Supa View Post
    Ja jos se vanos toimii niin irrotappa bensanpaluu ja johda johonkin astiaan.
    Josko olisi tukossa jostain kun kerran paineet 4 barin tienoilla.
    Onhan säätimesä alipaineletku kiinni ja täysin ehjä imusarjalle asti?
    Tuo paineen mittaus meni pieleen,kun ei tuos biltemanis riittänyt asteikko, kun oli tarkoitettu kaasarikoneelle, mutta alipainetta sillä vissiin pystyy mittaan. Niin pääsen tänään taas rassaan tuota autoa. Olisko jotain muuta mitä voisin tehdä tai katsoa?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by Supa View Post
      Eih...siis sulla on single vanos kone, ei siellä ole kuin imunokassa on-off tyyppinen säätö ja sen asentotiedon näet joltain analogisivulta inpassa, lukee ihan selkeästi camshaft position, silmä käteen.
      Normaalisti pyörii noin reilussa 20 asteessa ja ennakkotilanteessa noin 40.
      Siis tuohan näkyy siellä ja on aina näkynyt:think Katson mitä se näyttää ja laitan tänne infoa.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by HTK12 View Post
        Nyt oot kyllä kalliin tavan valinnut ongelman ratkaisemiseksi.
        Moni tuolla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21402 on kärisinyt samanlaisista oireista, kun mun autossa on,ja korjaantunut noilla lambdoilla, mutta mullahan ei varsinaisesti noi live tiedot viittaa noihin, mutta uusittavahan noiki joskus on.

        Niin ja huomasin tänään, että autohan käy tasaisesti kylmänä tyhjäkäyntiä? .... Mistäs tuo johtuu????
        Last edited by janke; 23-10-2012, 17:46.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by janke View Post
          Niin ja huomasin tänään, että autohan käy tasaisesti kylmänä tyhjäkäyntiä? .... Mistäs tuo johtuu????
          Lambdat eivät ole silloin vielä toiminnassa, tiedä sitten johtuuko tuosta vai ei.
          E39 528iA

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by janke View Post
            Moni tuolla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21402 on kärisinyt samanlaisista oireista, kun mun autossa on,ja korjaantunut noilla lambdoilla, mutta mullahan ei varsinaisesti noi live tiedot viittaa noihin, mutta uusittavahan noiki joskus on.
            Toki ne joskus joutuu uusimaan, mutta jos live arvojen mukaan on kunnossa niin en lähtisi niitä arviolta vaihtamaan. Ellei vika olekkaan niissä niin vituttaa vaan kun meni rahaa. Toki jokainen korjatkoon autonsa kuten parhaaksi näkee.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki



              Tuossahan tuo! Vanha kuva, mutta samalta näyttää edelleen!
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Ei kannata lähteä tuolle uusimislinjalle sokkona. Rahaa menee ihan hukkaan.

                Keksippä joku tapa mitata ne bensanpaineet, vaikka t-haaralla ja perus painemittarilla.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei kannata lähteä tuolle uusimislinjalle sokkona. Rahaa menee ihan hukkaan.

                  Keksippä joku tapa mitata ne bensanpaineet, vaikka t-haaralla ja perus painemittarilla.
                  Yritän tänään päästä bensan paineitten mittaukseen, jos paikallinen korjaamo ehtii! Eipä tässä hirveesti ole varallisuutta laittaa kaikkee uusiksi, mutta vika on kohta selvitettävä, ettei hajoa lisää osia.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Säätimen jälkeisen paluun irroitus ja ohjaaminen astiaan ei maksa mitään, saa ainakin suljettua sen vaihtoehdon pois että paluu tankille olisi tukossa jostain.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Supa View Post
                      Säätimen jälkeisen paluun irroitus ja ohjaaminen astiaan ei maksa mitään, saa ainakin suljettua sen vaihtoehdon pois että paluu tankille olisi tukossa jostain.
                      Olikos paluu linja ylhäältä tukista katsottuna se alinmainen putki?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by janke View Post
                        Olikos paluu linja ylhäältä tukista katsottuna se alinmainen putki?
                        Suutinkiskolta polttoaine menee paineensäätimen läpi paluulinjaan. Näin ollen paluulinja on se, joka yhdistyy kiskon paineensäätimen puoleiseen päätyyn.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          No nyt on tutkittu paluupuoli! Bensa juoksee kivasti. Päästin paineilmaa vielä perään. Ihmetyttää, kun mielestäni tankki on paukkunu tässä parinapäivänä? Eli olisko tankin huohotin tukosta?

                          Vaihdoin kaolilta saamat lambdat, mutta inpalla katsottuna voltit eivät liiku? jäävät paikalleen:think Ja nyt nykii joka nopeuksilla? Imm ilmeisesti toimii nyt ja olisko noi huonot Add arvot johtunut siitä ,että sen minkä ostin kaverilta olikin jo valmiiksi paskana? Eli sama IMM mikä oli kaverilla kiinni 523i:ssa, kun siitä suli mäntään reikä... :think Eli olisko ollut sillä jotain osuutta asiaan?:think
                          Ajoin taas tuon 40km ja nyt add arvot olivat 0.00? Eli voisko noi add:t johtuakkin massamittarista?

                          Vikakoodia antoi taas: 202 ja 203 fuel trim limit Bank.1-2? Ja jotain tekstiä happiantureista??

                          En ehtinyt sitten enää touhata auton kimpussa, kun tipuin rasvamonttuun ja sormi jäi matkalla tikkaista törröttävään naulaan ja ei kun ensiapuun! Nyt sitten sormi tikattu ja ainakin 2viikkoa lomaa
                          Last edited by janke; 26-10-2012, 14:19.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki





                            Noissa ajettu joku 40km adabtaatioitten nollauksen jälkeen?
                            Last edited by janke; 28-05-2015, 22:28.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Laitoitko lambdojen johdot oikeisiin liittimiin, kun vaihdoit ne mun lambdat? Ettei olisi mennyt ristiin... :think Ne on 100% varmuudella kunnossa.

                              EDIT: 1-3 bankin lamdan johto tulee imusarjan päällä olevista liittimistä taaemmaiseen ja 4-6 bankin lambda etummaiseen.
                              Last edited by kaol; 26-10-2012, 13:13.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by kaol View Post
                                Laitoitko lambdojen johdot oikeisiin liittimiin, kun vaihdoit ne mun lambdat? Ettei olisi mennyt ristiin... :think Ne on 100% varmuudella kunnossa.

                                EDIT: 1-3 bankin lamdan johto tulee imusarjan päällä olevista liittimistä taaemmaiseen ja 4-6 bankin lambda etummaiseen.
                                Kyllä mielestänin katoin ne oikein päin, mutta en voi olla tietenkään 100% varma. Tarkistelen heti kun mahdollista!

                                Kauheesti ei pysty ruuvaileen, kun toi vasen pikkusormi on paketissa.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎