Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #61
    Originally posted by Supa View Post
    Sillonhan puhdas ilma olisi tulkittu laihana seoksena ja korjausarvot olisivat juurikin toisinpäin.
    Eli ei.
    Ok.. näi nyt vähän arvelinki, mutta kysyin nyt kuiteski.
    Näky olevan bank 1 add arvo kirimässä lisää miinukselle, eli oli jo -60. ja samoin bank 2 add oli myös valahtanut lisää alaspäin.:think

    Täytyy nyt ne suuttimet ehtiä ottaa käsittelyyn.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #62
      Kun nyt kummatkin bankit on noin pahasti miinuksella (kohta asiasta tulee vikakooditkin kyllä) tyhjäkäynnillä niin epäilisin ekana bensapaineensäädintä.
      Onko alipaineletku ehjä ja kiinni jne. En nyt ulkoa muista kumminpäin tuo toimi mutta kannattaa tarkistaa.
      Kun sitten taas osakuormalla on ihan ok.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #63
        Originally posted by Supa View Post
        Kun nyt kummatkin bankit on noin pahasti miinuksella (kohta asiasta tulee vikakooditkin kyllä) tyhjäkäynnillä niin epäilisin ekana bensapaineensäädintä.
        Onko alipaineletku ehjä ja kiinni jne. En nyt ulkoa muista kumminpäin tuo toimi mutta kannattaa tarkistaa.
        Kun sitten taas osakuormalla on ihan ok.
        Alipaineletkun uusiin tuossa puol.toista kuukauttasitten. Täytyy nyt vaan katella, että mitä tässä tapahtuu. :think Tulpat pitäisi vaihtaa, kun nekin on tuossa valmiina ollut jonki aikaa.
        Auto toimii nyt aika moitteitta, mutta tyhjäkäynti hiukan aaltoilee, muttei mitenkään hälyttävästi. Toinen "vika" on se siinä 900-1000rpm kohdalla se koneen tärinä, mutta voi johtua myöskin jostain sopivasta resonanssistakin. Keskikulutus on siinä +-8.litraa ja pääasiassa maantie ajoa. Sitten vielä se vedonpuute alle 2000 kierroksilla maantie nopeuksissa... mutta sekin on huomattavasti parantunut, mitä se on ollut aikaisemmin.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #64
          Originally posted by Hemi View Post
          Ei ole kammen asentotunnistin, vaan imuvuoto.
          Itseäni tuolta kakkossivulta vielä lainaten.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #65
            Originally posted by Hemi View Post
            Itseäni tuolta kakkossivulta vielä lainaten.
            Nyt kyllä kaipaan perusteluita, additive korjaus on miinuksen puolella.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #66
              Originally posted by Hemi View Post
              Itseäni tuolta kakkossivulta vielä lainaten.
              Mielestäni imuvuotoja ei pitäisi olla ainakaan kumiletkujen osalta?:think Tuossa taannoin otin kaikki letkut irti mitä löysin ja uusiin kaikki mitkä vähänkään näytti kuluneelta/huonokuntoselta... vaikka eipä niitä hirveästi tässä m52 olekkaan. Mahdollista voi olla enää periaatteessa imusarjan tiiviste.:think Venttiilikopan tiivisteen vaihdoin vuosisitten, mutta ei ainaskaan näy öljyvuotoja eikä tulpankoloissa ole öljyä.... ainakaan kuukausisitten.
              Mä itse epäilen suuttimia, kun aamulla starttasin niin sekunin niin kun joku tai jotkut sylinterit olisivat tukehtunut ja sama nyt iltapäivällä kun starttasin työmaan pihassa.:think Elikkäs suuttimet voi kusta paikallaan olessaan?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #67
                Enemmän ääni kyllä kallistuu sinne painesäätimen puolelle kun on kuitenkin kummatkin ryhmät noin "tasaseen" miinuksella.
                Siinä suutintukin päässähän on suoraan mittausliitäntä joten helppo tarkistaa paineet kun on vaan sopiva mittari olemassa.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #68
                  Originally posted by Supa View Post
                  Enemmän ääni kyllä kallistuu sinne painesäätimen puolelle kun on kuitenkin kummatkin ryhmät noin "tasaseen" miinuksella.
                  Siinä suutintukin päässähän on suoraan mittausliitäntä joten helppo tarkistaa paineet kun on vaan sopiva mittari olemassa.
                  Mulla ei taida löytyä mittaria, mutta mites bilteman mittari? tekeekö mitään:think
                  Toinen kysymys, paljonko maksaa uusi paineen säädin? Mikähän mahtaa olla sitten tuon m52b25 suutin malli?:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #69
                    Tällä tekee, on itseasiassa tosi laadukas sarja ja kattava:


                    Menee tosin vähän hinnakkaaksi mittailut
                    Paineensäätimiä nyt luulisi löytyvän aika monelta nurkista että kokeilee ensin käytetyllä, helppo ja halpa testi kuitenkin.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #70
                      Originally posted by Supa View Post
                      Tällä tekee, on itseasiassa tosi laadukas sarja ja kattava:


                      Menee tosin vähän hinnakkaaksi mittailut
                      Paineensäätimiä nyt luulisi löytyvän aika monelta nurkista että kokeilee ensin käytetyllä, helppo ja halpa testi kuitenkin.
                      Hyi saa..na.... Tuolla hinnalla saa jo toimivan 523:sen Joo täytyy nyt repiä aikaa ruuvauksille, niin tietää taas vähä enempi.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #71
                        Puhdistin nyt suuttimet itse ja sanoisin että jollain tapaa auto piristyi huomattavasti. Jää nyt nähtäväksi mihkä suuntaan noi adaptaatiot lähtee menee. En vielä nollanut arvoja, mutta huomenna pitäisi ehtiä.

                        Suuttimien puhdistus ei kuiteskaan mennyt ihan putkee, kun yksi stefa meni hukkaan ja suuttimen alapäästä hajosi se muovi hässäkkä.... mikä sen oikee nimi nyt onkaan ja haittaako, kun sitä nyt ei ole toistaiseksi?? Saako noita suuttimien varaosia esim. marmorilta? :think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #72
                          Siis mitä tarkoitat että stefa meni hukkaan?
                          Tottakai se haittaa, jos imusarjan päästä puuttuu niin imuvuoto, jos bensatukin päästä niin bensaa lentää kokoajan
                          Osia saa esim Finjector, Alppilan autohuolto yms muut bosch osia myyvät puljut.

                          Ja miten siis putsasit? Oliko sulla ultraäänipesuri käytettävissä, ajoitko suuttimia jollain pulssilla ja litkun kanssa?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #73
                            Originally posted by Supa View Post
                            Siis mitä tarkoitat että stefa meni hukkaan?
                            Tottakai se haittaa, jos imusarjan päästä puuttuu niin imuvuoto, jos bensatukin päästä niin bensaa lentää kokoajan
                            Osia saa esim Finjector, Alppilan autohuolto yms muut bosch osia myyvät puljut.

                            Ja miten siis putsasit? Oliko sulla ultraäänipesuri käytettävissä, ajoitko suuttimia jollain pulssilla ja litkun kanssa?
                            kyllä joo stefa meni hukkaan, mutta onneksi oli vastaavanlaisia stefoja hyllyssä. Kärkikuppi meni paskaksi ja nyt ei ole yhdellä suuttimella sitä olleskaan?
                            Haittaaks se?

                            puhdistin näin: http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY

                            Jotakin tuokin puhdistus auttoi selvästi. Käytin vain jotain kaasuttimen puhdistus ainetta.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #74
                              Nyt vaihdoin Bosch tulpat, ja käynnistävyys parantui, mutta hiukan lisääntyi toi aaltomainen veto kiihdyttäessä, mutta samalla nollasin adaptio arvot, että lieneekö vaikutusta vetoon? Edelleen oli Bank1 add: -60. Ja Bank2 add: -26 :think Nyt taas täytyy seurata, että mihin noi arvot muuttuu ja miten auto alkaa toimia.

                              Sen vereran huomasin että 3 tulpanhattua oli hiukan repeytynyt sielä alapäästä, mutta olivat ainakin kuivat. En usko, että noilla olisi mitään merkitystä käymiseen. :think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #75


                                Taitaa kone pian räjähtää!!! Mikä helvetti noita add1 ja add2 oikein pudottaa?

                                Kehuin tuolla toisessa topiikissa, että Boschin tulpat toiminut aina hyvin, mutta nyt täytyy vaihtaa Ngk:t takaisin jos noi add arvojen pudotus johtuu tulpista?:think

                                Eli tyhjäkäynti seilaa nytte 730-790 Rpm ja ehkä pientä nykimistä alle 1500 rpm.
                                Ajoa noin 100km boscheilla ja samalla, kun vaihdoin tulpat niin nollasin adaptioarvot. Nyt kokeilin uudestaan nollata, niin ei mennyt kun minuutti, niin add arvot pomppas molemmissa bankeissa -27.00 ja todennäköisesti ovat huomenna taas aika miinuksella.

                                Edit: Kuvat ei nyt toimi, mutta Add bank1 -94.00. Ja Add bank2 -76.00. HIENOA
                                Last edited by janke; 30-09-2012, 22:12.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎