Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #91
    Originally posted by janke View Post
    91.xx! jotain tuonnepäin. Kuis?
    No yhdessä tapauksessa katti oli tukossa. Load tapissa jo tyhjäkäynnillä ja korvausarvot heitteli miten sattuu. Juurikin alkupään E39 M52 moottorilla..

    Tiedä sitten jos noin on ajeltu pidempään niin alkaako käymään pakovenojen päälle jne?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #92
      Originally posted by kaol View Post
      Nuo on boxin laitetiedot ja tuota boxia on käytetty kaikissa M52-koneissa. Mikä runkonumero boxin tarrassa lukee tai onko runkonumero sama, kuin autossa?
      Tuohon en osaa vastata, kun mulla oli joku vanha kuva tuosta dme:n edestä. Olisko se numero boxin päällä?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #93
        Originally posted by _nixu_ View Post
        No yhdessä tapauksessa katti oli tukossa. Load tapissa jo tyhjäkäynnillä ja korvausarvot heitteli miten sattuu. Juurikin alkupään E39 M52 moottorilla..

        Tiedä sitten jos noin on ajeltu pidempään niin alkaako käymään pakovenojen päälle jne?
        Joo toi load on heitellyt useasti ja ollut 115.00 ja jotain tuonnepäin. Kylläpä tuolla on rullattu jo 250tkm, mutta eipä ne kilometrit tunnu muutakuin näillä, mitä tässä nyt juuri jauhetaan
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #94
          Bmw huollon kommentti: Ei e39 paineensäätäjissä ole yleensä vikaa eikä suuttimissa.

          En sitten ottanut bensanpaineensäätäjää, kun ei ollut hyllyssä, eikä ollut suuttimienkaan osia, niin alkas vituttaa ja en tilannut mitään sieltä puljusta.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #95
            Ei olekkaan yleensä mutta jostainhan se on lähdettävä liikkeelle, mittauksesta nyt ainakin.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #96
              Nyt on bensanpaineet mitattu ja näytti olevan siinä +-4bar... Biltema mittarilla mitattu. Tarkistin DME:n ja täsmäs rungonnumeron kanssa. Kattia en vielä ehtinyt tutkia.

              No vaihdoin samalla sitten sen tiivisterenkaan siihen yhteen suuttimeen, missä oli oma viritys tiiviste. Kävin vielä kertaalleen suuttimet läpi putsaten samalla ja kaikki näytti olevan OK. Suuttimet kiinni ja käyntiin, noh sitten toi romu alkoi käydä viidellä...... suuttimet uudestaan irti ja sylinteri 2 suutin tarkkailuun, koska rough arvo oli ihan siellä plussan päässä.
              Suutin toimi normaalisti, kun sitä räppäsin. Suuttimet kiinni ja käyntiin...... sama juttu, käy viidellä ja herjaa tuota samaa 2.sylinteriä!!! Mitähän vittua tuossa oikein tapahtui?? :think

              Uskaltaako tuolla yhtään ajaa???

              Neuvoja tarvitaan nyt kipeästi, että saan sen ajoon mahd.pian.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #97
                Originally posted by janke View Post
                Nyt on bensanpaineet mitattu ja näytti olevan siinä +-4bar... Biltema mittarilla mitattu. Tarkistin DME:n ja täsmäs rungonnumeron kanssa. Kattia en vielä ehtinyt tutkia.

                No vaihdoin samalla sitten sen tiivisterenkaan siihen yhteen suuttimeen, missä oli oma viritys tiiviste. Kävin vielä kertaalleen suuttimet läpi putsaten samalla ja kaikki näytti olevan OK. Suuttimet kiinni ja käyntiin, noh sitten toi romu alkoi käydä viidellä...... suuttimet uudestaan irti ja sylinteri 2 suutin tarkkailuun, koska rough arvo oli ihan siellä plussan päässä.
                Suutin toimi normaalisti, kun sitä räppäsin. Suuttimet kiinni ja käyntiin...... sama juttu, käy viidellä ja herjaa tuota samaa 2.sylinteriä!!! Mitähän vittua tuossa oikein tapahtui?? :think

                Uskaltaako tuolla yhtään ajaa???

                Neuvoja tarvitaan nyt kipeästi, että saan sen ajoon mahd.pian.
                Jotain paskaa sait sinne suuttimeen, oikeeseen putsaukseen tai toinen suutin. Multa löytyy sarja jos tarvetta.

                Mutta eiköhän tuo vika jo löytynyt jos kerran mittasit tyhjäkäynnillä 4 baria.
                Ohjearvo on 3.5baria +-0.2 joten siksi käy rikkaalla ja joutuu laihentamaan seosta.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #98
                  Originally posted by Supa View Post
                  Jotain paskaa sait sinne suuttimeen, oikeeseen putsaukseen tai toinen suutin. Multa löytyy sarja jos tarvetta.

                  Mutta eiköhän tuo vika jo löytynyt jos kerran mittasit tyhjäkäynnillä 4 baria.
                  Ohjearvo on 3.5baria +-0.2 joten siksi käy rikkaalla ja joutuu laihentamaan seosta.
                  Juu.. täytyy kokeilla vielä suutinta toiseen paikkaan, niin varmistuu sekin:think Täytyy tietysti noi suuttimien liittimetkin käydä läpi, että olisko tullut siihen jotain häikkää!!
                  Mittaan vielä tuon bensanpaineen, että saan siitä tarkemman lukeman. Johtuukos liiallinen bensanpaine tuosta paineensäätäjästä?
                  Voinko nyt ajaa kun käy viidellä?? Vai tuleeko mäntään reikä, kun ei saa ruokaa?:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #99
                    Originally posted by janke View Post
                    Juu.. täytyy kokeilla vielä suutinta toiseen paikkaan, niin varmistuu sekin:think Täytyy tietysti noi suuttimien liittimetkin käydä läpi, että olisko tullut siihen jotain häikkää!!
                    Mittaan vielä tuon bensanpaineen, että saan siitä tarkemman lukeman. Johtuukos liiallinen bensanpaine tuosta paineensäätäjästä?
                    Voinko nyt ajaa kun käy viidellä?? Vai tuleeko mäntään reikä, kun ei saa ruokaa?:think
                    Katti siinä menee, älä aja. Paineensäätimessä vika todennäköisesti kuten jo aikasemmin arvelin.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Olen nyt rassaas autoa ja vaihdoin suuttimien paikkaa, mutta sama homma jatkuu, eli ei meinaa 2 pytty herätä henkiin. Kokeilin vaihtaa sitten vanhan tulpan takaisin kakkoseesn, niin rough arvo lähes normalisoitui:think Eli nyt jotenkin toimii, mutta empii kun painaa kaasua. Paineita en vielä saanut mitattua. Onkohan vaikutusta, kun tankissa on nyt bilteman suihkutusjärjestelmän puhdistus ainetta, että sekin vaikuttaa asiaan ettei käy kunnolla? :think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        voiko tuo bensanpaineensäädin vaikuttaa siten että muissa sylintereissä rough arvo on 0. ja kakkosessa ihan tapissa:think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by janke View Post
                          voiko tuo bensanpaineensäädin vaikuttaa siten että muissa sylintereissä rough arvo on 0. ja kakkosessa ihan tapissa:think
                          Ei luulisi tuollaisen olevan mahdollista, sehän säätää yhteisesti kaikkien suuttimien painetta. Oletko vaihtanut puolia toisen sylinterin kanssa? Entä puristus ja ohivirtausmittaukset, onko niitä tehty?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            [QUOTE=TJJ;2830040]Ei luulisi tuollaisen olevan mahdollista, sehän säätää yhteisesti kaikkien suuttimien painetta. Oletko vaihtanut puolia toisen sylinterin kanssa? Entä puristus ja ohivirtausmittaukset, onko niitä tehty?[/QUOTE

                            Puolan vaihdoin ykkösestä kakkosee, hetken käynti parantui, mutta sitten alkoi taas tärinä ja vapina. Eli rough 2. sylinterissä ihan laidassa ja muut nollassa. Pakko oli ajaa auto kotiin 30km matka ja sama aamulla töihin. Vikakoodeja ei tule ja vika on vähän saman tyylinen, kun kampiakselin asentotunnistin olisi rikki, mutta auto käy tyhjäkäyntiä viidellä ja puolella

                            Nyt ei voi muutakuin viedä auto bemarihuoltoon mittauksiin. Pelkään kyllä pahinta, että 2.sylinterissä on jotain häikkää:think Tosin kun vaihdoin suuttimien paikkaa, niin hetken arvot olivat normaalit, mutta kun vähän kaasutteli niin kakkosen arvot tippui ja käynti hunontui.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Ai niin.. jäi kertomatta, kun inpasta löytyy se active juttu ja sieltä saa ajettua noita suuttimia, niin kokeilin sille 2 sylinterin suuttimelle sitä toimintaa testata, niin ei mitään tapahtumia. Mutta muille sylintereille kylläkin toimi.:think

                              Jännä juttu... Jos nyt ei kuiteskaan suuttimelle tule oikeaa virtaa tai tietoa?:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by janke View Post
                                Ai niin.. jäi kertomatta, kun inpasta löytyy se active juttu ja sieltä saa ajettua noita suuttimia, niin kokeilin sille 2 sylinterin suuttimelle sitä toimintaa testata, niin ei mitään tapahtumia. Mutta muille sylintereille kylläkin toimi.:think

                                Jännä juttu... Jos nyt ei kuiteskaan suuttimelle tule oikeaa virtaa tai tietoa?:think
                                No katso onko se pinni paikallaan liitinkiskon littimessä, ettei ole karannut lukituksestaan. Helpoiten näkee varmaan kun purkaa liitinkiskon kannen päältä pois ja katsoo sieltäkäsin.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎