Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Minulla on E39 -98 ja samaa ongelmaa, alavääntö puuttuu ja auto voi sammua, esim. liikennevaloihin. Auto palautui juuri Laakkoselta Service1:stä, huoltokuittiin oli kirjattu "vikamuistiin tallentuneena kampiakselin asentotunnistimesta, ei päällä". Tarkoittaako, että se on antanut aikaisemmin vikakoodin tuosta, mutta vika ei ole päällä ja osa kuuluisi vaihtaa?

    Oireet viittaisivat kyllä tuohon. Tulpat vaihdettu Service1:sen mukaisesti.

    Juurikin näin.. signaalissa ollut katkos jossain välissä mutta ei ollut aktiivisena juuri nyt. Mutta vaihdapa asentotunnistin niin varmaan alkaa pelaamaan kuten pitääkin.. Ei ole hankala vaihtaa itsekään..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Aceishigh
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 284

      #17
      Originally posted by fraatti View Post
      Juurikin näin.. signaalissa ollut katkos jossain välissä mutta ei ollut aktiivisena juuri nyt. Mutta vaihdapa asentotunnistin niin varmaan alkaa pelaamaan kuten pitääkin.. Ei ole hankala vaihtaa itsekään..
      Jees, kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja muita kuluvia osia samalla ja nyt menee taas kuin unelma.
      Old golfers never die, they only lose their balls.

      BMW 740d xDrive (06/2014).

      Comment

      • peckys
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 27
        • 08

        #18
        En tiedä onko itsellä sama vika, mutta sama kone on ja kesken ajon kone jotenki nykäisi ja katosi tehot täysin. Lähtee huonosti käyntiin ja kuuluu kaikenmaailman ääniä käynnistäessä ja tyhjäkäynnillä vähän röpöttää. Kun antaa kierroksia niin toimii aivan normaalisti.
        Tämä topic on kyllä 5-sarjan alla, mutta osaako joku sanoa minkälainen homma on vaihtaa asentotunnistin e36?

        edit: seuraavana päivänä taas toiminu normaalisti, ilmeisesti tyypillistä....
        Last edited by peckys; 26-06-2012, 00:45.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #19
          Viittaiskohan imuilmanvuoto mullakin tuohon aaltoilevaan kiihdytykseen?:think
          Muuten auto käy normaalisti!
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #20
            Pakko ruveta raadilta taas kyseleen tuosta 523iA -97. ajet.250tkm
            Tyhjäkäynti on aaltoilevaa kylmänä ja tasoittuu vähäsen lämpöisenä. vääntö alakierroksilla aaltoilevaa ja huonoa 5000 asti.

            Tarkistettuja/huollettuja ja vaihdettuja osia:


            -Imuvuodot
            -Nokan tunnistin 2viikkoa sitten uusittu (alkuperäinen)
            -Kampiakselin tunnisti 2V. Sitten (alkuperäinen)
            -Tulpat (orkkikset merkkiliikkeestä) ja öljyt keväällä.
            -Separaattorin puhdistus Eilen.
            -Maf puhdistettu. Toimii, kun ottaa johdon irti niin alkaa käymään ihan miten sattuu.




            Vikakoodia oli yksi:
            215 ASC/MSR/EML Interface not found

            Inpalla selvittelin ja opettelen juuri sen käyttöä, että noista live arvoista en tajua juuri mitään Jos joku neuvois mitä arvoja pitäis katsoa ja ihmetellä, niin auttaisi kummasti!

            Vaihtamatta olisi vielä bensansuodatin, kun ei tietoa koska vaihdettu mutta, vaikuttaisko toi suodatin, jos se on tukossa tuohon tyhjä käyntiin?

            Entäs, kun tulpat tuossa meinaa aina löystyä, niin olisko niillä jotain tekemistä tuohon aaltoiluun?

            Kiitos etukäteen.

            Edit: Tulpat olivat kiinni, eivät olleet löystyneet kuten yleensä ovat olleet.
            Last edited by janke; 01-08-2012, 23:59.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Kato livedatasta korjausarvot, additive ja multiplicative.

              Aaltoileva kiihtyvyys ja selvä parannus 5000rpm lähistöllä voi johtua myös vanos-tiivisteistä.
              Last edited by Cell; 02-08-2012, 14:40.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Kato livedatasta korjausarvot, additive ja multiplicative.

                Aaltoileva kiihtyvyys ja selvä parannus 5000rpm lähistöllä voi johtua myös vanos-tiivisteistä.
                Kiitos vinkistä!

                Täytyy katsoa noi arvot, kun pääsen auton luo.

                Inpalla kun katsoin joitain arvoja, niin siellä ei ainakaa tyhjäkäynnillä ollut vanos edes aktiivisena:think Eli, lähteekö vanos toimintaa tietyillä kierrosalueilla?

                Lueskelin noista vanoksen oireista täältä ja moni saanut potkua ja koneen tyhjäkäynnin tasottumaan tiivisteen vaihdolla...

                Eli, kun tuossa katsoin noita Beisan single vanoksen tiivisteen vaihto ohjeita, niin tuli mieleen, kun joku täällä kirjoitteli että ei tarvi noitten ajoituksien kanssa tapella, riittää ilmeisesti, kun avaa ne pultit sisä-puolelta ja ottaa kotelon käteen ja vaihtaa tiivisteen siihen päin? Tai vastaavasti avaa sen sylinterin/männän pultin ja ottaa pois sen sieltä? Eikö ole mahdollista, että se hammaspyörä tippuu sieltä nokasta jos vähän voimalla repäsee?:think
                Kyselen siksi jos alkaan sitä tekemään, niin ei tule ikäviä yllätyksiä
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #23
                  Originally posted by janke View Post
                  Kiitos vinkistä!

                  Täytyy katsoa noi arvot, kun pääsen auton luo.

                  Inpalla kun katsoin joitain arvoja, niin siellä ei ainakaa tyhjäkäynnillä ollut vanos edes aktiivisena:think Eli, lähteekö vanos toimintaa tietyillä kierrosalueilla?

                  Lueskelin noista vanoksen oireista täältä ja moni saanut potkua ja koneen tyhjäkäynnin tasottumaan tiivisteen vaihdolla...

                  Eli, kun tuossa katsoin noita Beisan single vanoksen tiivisteen vaihto ohjeita, niin tuli mieleen, kun joku täällä kirjoitteli että ei tarvi noitten ajoituksien kanssa tapella, riittää ilmeisesti, kun avaa ne pultit sisä-puolelta ja ottaa kotelon käteen ja vaihtaa tiivisteen siihen päin? Tai vastaavasti avaa sen sylinterin/männän pultin ja ottaa pois sen sieltä? Eikö ole mahdollista, että se hammaspyörä tippuu sieltä nokasta jos vähän voimalla repäsee?:think
                  Kyselen siksi jos alkaan sitä tekemään, niin ei tule ikäviä yllätyksiä
                  Jos kiinnostaa, niin mä voin sopivasta summasta tehdä tuon rempan sulle. Kaikki tarvittavat tiivisteet ja pultit löytyy valmiiksi...
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by kaol View Post
                    Jos kiinnostaa, niin mä voin sopivasta summasta tehdä tuon rempan sulle. Kaikki tarvittavat tiivisteet ja pultit löytyy valmiiksi...
                    OK. Kiitos tarjouksesta. Otan yhteyttä privalla, kun on ajan kohta
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Kato livedatasta korjausarvot, additive ja multiplicative.

                      Aaltoileva kiihtyvyys ja selvä parannus 5000rpm lähistöllä voi johtua myös vanos-tiivisteistä.
                      Mistähän nuo korjausarvot löytyvät:think Näkeekö niitä edes tuosta inpa 4.xx?
                      Last edited by janke; 03-08-2012, 15:48.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by janke View Post
                        Mistähän nuo korjausarvot löytyvät:think Näkeekö niitä edes tuosta inpa 4.xx?
                        Onko tietoa?:think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Näkyyhän ne, F5 takaa löytyy livedata kun F4 takana on vikakoodit...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #28
                            Nyt on vaihdettu osaa ja edelleen sama laiskuus vaivaa autoa! Eli, edelleenkään ei jaksa kulkea kaasupoljin samassa asennossa niin, etteikö hyytyisi pikku hiljaa. Tietenki pientä parannusta tuli tuon icv:n,nokkaanturin sekä maffin vaihdolla.
                            Täytyy seuraavaksi toi vanos ottaa käsittelyyn... muuta ei enää tule mieleen kokeilla:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #29
                              Katalysaattorista rojut irti ja tukkii putkea.. :think

                              Näitä on tullut vastaan.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Katalysaattorista rojut irti ja tukkii putkea.. :think

                                Näitä on tullut vastaan.
                                Ei ainakaan tuossa elokuulla, kun kopistelin kattia, niin ei kuulunut mitään kolinoita... vai, voiko olla paskana ilman kolinoita? Ja katsastus oli heinäkuulla ja päästöt ok.

                                Autoa on vaivannut toi vedottomuus tasakaasulla niin kauan, kun se mulla on ollut. Nythän toki kiihtyvyys parantui ja kaasun vastavuus herkistyi, mutta ei jaksa vain kulkea tasakaasulla ainaskaan alakierroksilla.
                                Autossa on tällä hetkellä se uusittu maf ja eikös se vasta alkaa toimiin kunnolla kun on ajanut muutaman 100km:think Tietenkin pitäis ne lambdatkin jossain vaiheessa uusia!
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎