memebuy23buy

e39 530D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    #16
    Tällänen hinta professional.motor:sta...
    GT 2260V 218 hv ahdin X 5 laitettu niitä niihin E 39 autoihin hinta 1200 e uusi.
    Hyvittää entisestä 100€, jos annan vaihdossa.

    Tämä tarjous on alipainekellolla ja 6 lapainen.
    Last edited by rahami00; 26-01-2009, 07:09.

    Comment

    • keisba
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 13
      • jutah

      #17
      Täälläkin hakusessa 2260 ahistin..tätä gt2260 on kuulema 5 ja 6 lapasella imusiivellä ja 5 lapanen on se parasmalli virityksen kannalta. onkohan kukaan tilannut tuolta italiasta tai ruotsista?

      Comment

      • rahami00
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 306
        • Kirkkonummi

        #18
        Originally posted by JonasG View Post
        Laita ehdottomasti tuo 2260 vanhan tilalle. Tarvitset uuden laipan ahtoputkelle joka tulee kiinni ahtimeen niin menee heittämällä muistaakseni. Jos haluaa hifistellä niin suosittelisin että ostat sen mallin 2260 missä on servolla toteutettu nuo siipien säädöt eikä sillä alipainekellolla. Auto vastaa siten kaasuun herkemmin kuin aikaisemmin ja turhat viiveet jää pois. Joudut kuitenkin tekemään johtosarjan tuolle servolle mutta voin laittaa sulle privaan toimivaksi todetun johtosarjan piirrustukset niin voit ite värkkäillä.

        E: Kyseinen operaatio tehty 525d:hen vuosi sitten eikä sen kummempi homma ollut, tosin kaveri teki minulle tuon johtosarjan.
        Eli onko tuo alipainekello tsydeemi nyt se mikä näissä on vakiona ja servo tulee uudemmissa?

        Comment

        • rahami00
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 306
          • Kirkkonummi

          #19
          Originally posted by keisba View Post
          Täälläkin hakusessa 2260 ahistin..tätä gt2260 on kuulema 5 ja 6 lapasella imusiivellä ja 5 lapanen on se parasmalli virityksen kannalta. onkohan kukaan tilannut tuolta italiasta tai ruotsista?
          Jos Italiassa maksaa 890 + postikulut (alv:tä ei varmaan tule EU:ssa?) niin ei minusta tuo 1200 ole enää paha hinta suomessa. Saa ainakin sen mitä tilaa ja takuut toimivat.
          Pitääpä kysyä tuosta siipi hommasta...

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            #20
            Originally posted by rahami00 View Post
            Eli onko tuo alipainekello tsydeemi nyt se mikä näissä on vakiona ja servo tulee uudemmissa?
            Saattaa olla että servoa käytetään uudemmissa, siitä minulla ei ole varmuutta mutta 2260v löytyy sekä kellolla että servolla. Ainoa ero noissa on just tuo että servolla siipien säätö tapahtuu ilman viivettä.
            Last edited by JonasG; 23-01-2009, 12:18.

            Comment

            • rahami00
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 306
              • Kirkkonummi

              #21
              Originally posted by JonasG View Post
              Laita ehdottomasti tuo 2260 vanhan tilalle. Tarvitset uuden laipan ahtoputkelle joka tulee kiinni ahtimeen niin menee heittämällä muistaakseni. Jos haluaa hifistellä niin suosittelisin että ostat sen mallin 2260 missä on servolla toteutettu nuo siipien säädöt eikä sillä alipainekellolla. Auto vastaa siten kaasuun herkemmin kuin aikaisemmin ja turhat viiveet jää pois. Joudut kuitenkin tekemään johtosarjan tuolle servolle mutta voin laittaa sulle privaan toimivaksi todetun johtosarjan piirrustukset niin voit ite värkkäillä.

              E: Kyseinen operaatio tehty 525d:hen vuosi sitten eikä sen kummempi homma ollut, tosin kaveri teki minulle tuon johtosarjan.

              Imeisesti tarkoitat tuolla laipalla tätä jonka voi ostaa myös marmoritiskiltä 170€ (poimittu Peetruksen topikistä):

              http://bmwfans.info/original/E53/SAV...1/ill-11_3468/ Kuuluu osaan nro.1



              Samassa topikissa on myös maininta öljyn paluusta "Öljynpaluu täytyy vielä tilata X5 tai jostain missä tuo sama ahdin on, koska pakopesä on senverran eri asennossa että nyt joutui laittamaan patentin että öljy palaa takaisin öljypohjaan edes jotenkin."
              Tarvitseeko tämä myös jotain modifioimista vai riippuukohan tämä turbon mallista?
              Last edited by rahami00; 25-01-2009, 12:28.

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #22
                Originally posted by rahami00 View Post
                Imeisesti tarkoitat tuolla laipalla tätä jonka voi ostaa myös marmoritiskiltä 170€ (poimittu Peetruksen topikistä):

                http://bmwfans.info/original/E53/SAV...1/ill-11_3468/ Kuuluu osaan nro.1



                Samassa topikissa on myös maininta öljyn paluusta "Öljynpaluu täytyy vielä tilata X5 tai jostain missä tuo sama ahdin on, koska pakopesä on senverran eri asennossa että nyt joutui laittamaan patentin että öljy palaa takaisin öljypohjaan edes jotenkin."
                Tarvitseeko tämä myös jotain modifioimista vai riippuukohan tämä turbon mallista?
                Joo, just tuo numero 1 on se laippa mitä tarkoitin. Halvemmalla pääsee jos sorvauttaa vastaavan kuin tuossa toisessa kuvassa. Itse en tehnyt muistaakseni öljynpaluulle muutoksia, hyvin toimi ja oli ihan bolt on. Löysin pienellä tuurilla uuden 2260 ahtimen ebaysta joka irtosi 400e + rahti.

                Comment

                • katajism
                  Newbiemmer
                  • Sep 2004
                  • 23
                  • hämeenkyrö

                  #23
                  Toimiskohan gt23v ahdin , sellainen kun on hyllyssä. Se on servolla. Kotoisin mb 320 cdi:stä... laipat ei ole ongelma.
                  e46 330d t -00

                  Comment

                  • rahami00
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 306
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    Vaikuttaako tehosoftat yleensä ahtopaineisiin tai turbon toimintaan?
                    Last edited by rahami00; 13-02-2009, 12:18.

                    Comment

                    • rahami00
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 306
                      • Kirkkonummi

                      #25
                      Tänään pitäisi turbon saapua postiin...

                      Yritän hoitaa vaihto-operaation mahdollisimman "kivuttomasti", koska teen sen kaverin tutun hallilla. Toivon ettei auto jää sinne haitolle moneksi päivää.

                      Jos kerään listan tarvittavista asioista niin sehän voisi hyödyttää jotain muutakin kun alkaa vaihtamaan turboa. Ei tarvitse poimia asioita monesta eri topikista.

                      Tarvittavat / huomioitavat asiat GT2260V:een (alipainekellolla toimiva) vaihtoon:

                      - 12-kulmainen hylsy, koko?
                      - Turbo-pakosarja tiiviste
                      - Turbon öljyputkien tiivisteet?
                      - Ahtoputken lähtöön tuleva laippa
                      - Öljyn paluuputki
                      - ...
                      - Monttu tai nosturi aika tarpeellinen
                      - Bisseä (riittävästi) ja uskoa omiin kykyihin (kasvaa bissen myötä).
                      Last edited by rahami00; 19-05-2009, 09:24. Reason: Päivitys.

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 324
                        • Hml

                        #26
                        Originally posted by rahami00 View Post
                        Tänään pitäisi turbon saapua postiin...

                        Yritän hoitaa vaihto-operaation mahdollisimman "kivuttomasti", koska teen sen kaverin tutun hallilla. Toivon ettei auto jää sinne haitolle moneksi päivää.

                        Jos kerään listan tarvittavista asioista niin sehän voisi hyödyttää jotain muutakin kun alkaa vaihtamaan turboa. Ei tarvitse poimia asioita monesta eri topikista.

                        Tarvittavat asiat GT2260V:een (alipainekellolla toimiva) vaihtoon:

                        - 12-kulmainen hylsy, koko?
                        - Turbo-pakosarja tiiviste
                        - Turbon öljyputkien tiivisteet?
                        - Ahtoputken lähtöön tuleva laippa
                        - Tarvitseeko alipainekellolle tehdä mitään vai pitäisikö sen toimia heittämällä?
                        - ...
                        -12-kulmainnen hylsy ei ole pakollinen, mutta toki ihan hyvä. Lähtee normihylsylläkin.
                        -Se öljyn paluuputki on erillainen GT2260 mallin ahtimissa, koska öljyn paluu hieman erikohdassa. Vanha putkea joutuu modaamaan että saa tulee oikeaan suuntaan. GT2260 malliin sopiva putki ei hirveästi muistaaksein maksa marmoritiskilläkään, jos ei modaus kiinnosta.
                        -Alipainekellolle ei tarvinne tehdä mitään. Itse olisin kyllä hommannut turbon servolla ja heittänyt alipaine himmelit mäkeen. Hintaero alipaine ja servo versioiden välillä ei taida olla. (Tosin servolle tarvitaan yksinketainen adapteri)

                        Eiköhän noilla plus mitä mainitsit turbo vaihdu helposti.
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • rahami00
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 306
                          • Kirkkonummi

                          #27
                          Originally posted by MakeJ View Post
                          -12-kulmainnen hylsy ei ole pakollinen, mutta toki ihan hyvä. Lähtee normihylsylläkin.
                          -Se öljyn paluuputki on erillainen GT2260 mallin ahtimissa, koska öljyn paluu hieman erikohdassa. Vanha putkea joutuu modaamaan että saa tulee oikeaan suuntaan. GT2260 malliin sopiva putki ei hirveästi muistaaksein maksa marmoritiskilläkään, jos ei modaus kiinnosta.
                          -Alipainekellolle ei tarvinne tehdä mitään. Itse olisin kyllä hommannut turbon servolla ja heittänyt alipaine himmelit mäkeen. Hintaero alipaine ja servo versioiden välillä ei taida olla. (Tosin servolle tarvitaan yksinketainen adapteri)

                          Eiköhän noilla plus mitä mainitsit turbo vaihdu helposti.
                          Kiitos tiedoista. Päivitän listaa...

                          Comment

                          • rahami00
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 306
                            • Kirkkonummi

                            #28
                            Nonii, tämän näköinen puhallin sieltä tuli.
                            Onkohan normaalia, että uudessa turbossa tuntuu jo pieni välys tossa siipitangossa?
                            Attached Files
                            Last edited by rahami00; 12-06-2009, 17:10.

                            Comment

                            • mikkoimp
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 8
                              • siikainen

                              #29
                              kyllä uudessakin pieni välys on ylös alas suuntan, vasta öljy poistaa tuon välyksen.

                              Comment

                              • rahami00
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 306
                                • Kirkkonummi

                                #30
                                Originally posted by mikkoimp View Post
                                kyllä uudessakin pieni välys on ylös alas suuntan, vasta öljy poistaa tuon välyksen.
                                Jees, hyvä tietää... Tuota öljy hommaa ajattelinkin.

                                Comment

                                Working...
                                X