memebuy23buy

e39 530D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #76
    Originally posted by rahami00 View Post
    Noniin, säätö tehty.

    Tämä tulos siis: Softa tehty vakio turbolle, turbo vaihdettu sen jälkeen gt2260v:ksi ja välijäähdyttimen läpivirtausta parannettu: 186,9kw ja 599,7nm, :O Käsittämätöntä?

    Mitä tälle välijäähylle on tehty? En ainakaan heti huomannut juttua tässä topicissa...:think
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • tigu
      BTCF Member
      • May 2006
      • 945
      • Oulu

      #77
      Originally posted by Pekuz View Post
      Mitä tälle välijäähylle on tehty? En ainakaan heti huomannut juttua tässä topicissa...:think
      Luulenpa että on poistettu ylimääräistä muovihässäkkää coolerin takaa.
      -e21 m50-

      Comment

      • rahami00
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 306
        • Kirkkonummi

        #78
        Originally posted by Pekuz View Post
        Mitä tälle välijäähylle on tehty? En ainakaan heti huomannut juttua tässä topicissa...:think
        Asia näyttää selvinneenkin jo. Leikkasin flektin suojamuoviin aukon välijäähdyttimen taakse. En tiedä miksi se on alunperin rakennettu tukkimaan jäähyn takaosa.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3121
          • Välisuomi

          #79
          Originally posted by rahami00 View Post
          En tiedä miksi se on alunperin rakennettu tukkimaan jäähyn takaosa.
          Jotta flekti imisi myös välijäähdyttimen läpi. Paikallaan ollessa se taitaa olla ainoa tapa saada ahtoilmaa jäähtymään mutta kovat lämpötilathan tulevatkin vasta pitkissä täyskaasukiihdytyksissä.
          ---

          Comment

          • Lasse330d
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 13
            • Lpr

            #80
            Tuo käy siis tuo 530deen GT2556V tuon 330deen GT2256V:een tilalle?
            Itselläni ahdin paskana ja olisi -01 530deestä ahdin tarjolla.

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              #81
              Originally posted by Lasse330d View Post
              Tuo käy siis tuo 530deen GT2556V tuon 330deen GT2256V:een tilalle?
              Itselläni ahdin paskana ja olisi -01 530deestä ahdin tarjolla.
              E39 ja E46 (M57 tekniikalla) on samat ahtimet.. muutos siis siirtyminen GT2260V ahtimeen tulee M57N tekniikan kanssa?

              Vai olenkö käsittänyt väärin? .. kuitenkin ahdinhan on kiva päivittää tuoksi 2260V:ksi mikäli hajoaa..
              Last edited by Exami; 21-07-2009, 05:49.
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #82
                Originally posted by Exami View Post
                E39 ja E46 (M57 tekniikalla) on samat ahtimet.. muutos siis siirtyminen GT2260V ahtimeen tulee M57N tekniikan kanssa?

                Vai olenkö käsittänyt väärin? .. kuitenkin ahdinhan on kiva päivittää tuoksi 2260V:ksi mikäli hajoaa..
                Ei ole sama ahdin. e46:ssa on GT2256V ja e39:ssä on GT2556V.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Lasse330d
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 13
                  • Lpr

                  #83
                  Niin ei ole sama ahdin,mutta eikös tuo kuitenkin käy suoraan tuo e39 gt2556v tuon e46 gt2256v tilalle??

                  Comment

                  • Pekuz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 687
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Originally posted by Lasse330d View Post
                    Niin ei ole sama ahdin,mutta eikös tuo kuitenkin käy suoraan tuo e39 gt2556v tuon e46 gt2256v tilalle??
                    Mutu tieto mutta, mahtaako tulla jotain tilanahtaus ongelmia?
                    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                    Comment

                    • Lasse330d
                      Newbiemmer
                      • Mar 2009
                      • 13
                      • Lpr

                      #85
                      Originally posted by Pekuz View Post
                      Mutu tieto mutta, mahtaako tulla jotain tilanahtaus ongelmia?
                      Sit vaan lekaa ja rälläkkää käteen :think Ei sentään,ei taida niin isoja kokoeroja näissä pillereissä olla etteikö mahtuis.Noh varmaan huomenna viimeistään selviää,tänä aamuna matkahuollosta hain ahtimen.

                      Comment

                      • Lasse330d
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 13
                        • Lpr

                        #86
                        Eli ahdin kävi suoraan vanhan paikalle ilman mitään ongelmia,vanhasta ahtimesta piti ottaa vaan öljyn tulo ja paluu letkut.

                        Comment

                        • Nisti
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 705
                          • På Gränsen

                          #87
                          Onkos kukaan tilaillut viimeaikoina e39 530d turboa? Sitä vaan että mistä löytyisi huokeimpaan hintaan?
                          "MURPHY'S LAW"
                          "Whatever can go wrong will go wrong,
                          and at the worst possible time,
                          in the worst possible way"

                          Comment

                          • tonttu81
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2008
                            • 37
                            • Joensuu

                            #88
                            Kysyn tässä yhteydessä kun ei viiti alottaa uuttakaan topiccia aiheesta. Itsellä menossa 320d -02 M47N koneesta ahdin, huokailee aika kohtalaisesti. Onko ahtimen laippa pakosarjaan erikokoinen noissa gt2256 tai gt2052 kuin tuossa koneen omassa gt1749:ssä? Jossakin yhteydessä oli puhetta että 525d ahdin kävisi 320d:hen, eli 525 taitaa olla tuo gt2052. Onko kenelläkään varmaa tietoa asiasta? Ajatus pienestä teho päivityksesta on alkanut kummitella mielessä kovasti..

                            Comment

                            • tonttu81
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 37
                              • Joensuu

                              #89
                              Originally posted by tonttu81 View Post
                              Kysyn tässä yhteydessä kun ei viiti alottaa uuttakaan topiccia aiheesta. Itsellä menossa 320d -02 M47N koneesta ahdin, huokailee aika kohtalaisesti. Onko ahtimen laippa pakosarjaan erikokoinen noissa gt2256 tai gt2052 kuin tuossa koneen omassa gt1749:ssä? Jossakin yhteydessä oli puhetta että 525d ahdin kävisi 320d:hen, eli 525 taitaa olla tuo gt2052. Onko kenelläkään varmaa tietoa asiasta? Ajatus pienestä teho päivityksesta on alkanut kummitella mielessä kovasti..
                              Eikö kukaan ole hypistelly kyseisiä ahtimia??

                              Comment

                              • Nisti
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 705
                                • På Gränsen

                                #90
                                Onkos kukaan käyttänyt e39 530d katteja auki ja repiny hiluja ulos sieltä? Tuli tuossa puhetta eräästä sprintteri mersusta, jossa oli menny katalysaattori puoli sököksi ja tukkeutunu, joten ne oli avattu ja tyhjennetty. Eikös se ala tekemään aikamoista vastapainetta jos katit on tukossa, ei uusikaan turbo kauaa kestä? Katsastukseenhan tuo ei vaikuttane mitenkään vaikka dieselistä nuo tyhjentäisi...

                                ps: älkää ampuko
                                "MURPHY'S LAW"
                                "Whatever can go wrong will go wrong,
                                and at the worst possible time,
                                in the worst possible way"

                                Comment

                                Working...
                                X