memebuy23buy

e39 530D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    #46
    Originally posted by tigu View Post
    Noniin..tulihan tuo turbon vaihto ajankohtaiseksi itselläkin.Tänään töistä tullessani alkoi turbolta kuulumaan kohtuu kovaa rohinaa..ja samatein pukkasi mustaa tien täydeltä ja vedot katosi.Ahtoputket öljyssä ja pientä metallihilettä seassa.Huomenna alkaa purkaminen.
    Joten näillä näkymin ahtimeksi tulossa tämä gt2260v alipaineohjauksella..jos jostain löytyy.


    Ahtoputken laippa siis tarvitsee vain hienoa puukottamista?
    Ja onko tuo orkkis öljynpaluuputki sovitettavissa tuohon uuteen ahtimeen vai kannattaako suosiolla hommata uusi?

    Ja onko tuota turboa mahdollista purkaa yläkautta?(Searchi tuotti aika ympäripyöreitä vastauksia).Auto nimittäin seisoo tässä rivitalontallissa,hinuri on jo tiedossa mutta nosturille pääsen vasta loppuviikosta

    Ahtoputken kiinnitys on 2260:ssä sen verran erilainen vakioon nähden, että sen joutuu vaihtamaan kokonaan. Öljynpaluuputki tulee jonkin verran eriasentoon, niin en tiedä sitten, saako siitä vanhasta ”väänneltyä” toimivaa.
    Varmaan joutuu purkamaan yläpuoleltakin jonkin verran, mutta suosittelen lopullista turbon pois ottamista alakautta. Apurunko (saattoi olla vakaajan tankokin) tulee vähän eteen, mutta kyllä se uuskin turbo sinne menee kun vähän aikaa sitä siinä pyörittelee. Itse jätin öljyputken irti ja laitoin sen vasta sitten paikoilleen kun turbo oli saatu ”koloonsa”.
    Last edited by rahami00; 14-06-2009, 10:07.

    Comment

    • rahami00
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 306
      • Kirkkonummi

      #47
      Parin viikon päästä olisi säädätys. Saa nähä mitä Harinen saa veivattua irti tuosta lullasta.

      Comment

      • tigu
        BTCF Member
        • May 2006
        • 945
        • Oulu

        #48
        Originally posted by rahami00 View Post
        Parin viikon päästä olisi säädätys. Saa nähä mitä Harinen saa veivattua irti tuosta lullasta.
        Jahas jahas..laitahan sitten käppyrää näkyville
        -e21 m50-

        Comment

        • rahami00
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 306
          • Kirkkonummi

          #49
          Originally posted by tigu View Post
          Jahas jahas..laitahan sitten käppyrää näkyville
          Joo, pitänee laittaa.

          Comment

          • rahami00
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 306
            • Kirkkonummi

            #50
            Noniin, säätö tehty.

            Olin aika ällikällä lyöty, kun tehtiin eka penkitys ennen säätöä. Täytyy sanoa, ettei Voimaa comin softatkaan missään nimessä huonoja ole. Muistaakseni lupas jotain: 235hp ja 510nm. Tämä tulos siis: Softa tehty vakio turbolle, turbo vaihdettu sen jälkeen gt2260v:ksi ja välijäähdyttimen läpivirtausta parannettu: 186,9kw ja 599,7nm, :O Käsittämätöntä?

            Tästä onkin aika vaikea enää nostaa tehoja vakio suuttimilla, mutta tässä lopulliset tulokset:
            190,0kw/643,6nm.

            Hariselle pointsit erinomaisesta ammattitaidosta ja asiakaspalvelusta...
            Attached Files
            Last edited by rahami00; 13-06-2009, 08:20.

            Comment

            • juhani87
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 95
              • Lohtaja city!

              #51
              Originally posted by rahami00 View Post
              Noniin, säätö tehty.

              Olin aika ällikällä lyöty, kun tehtiin eka penkitys ennen säätöä. Täytyy sanoa, ettei Voimaa comin softatkaan missään nimessä huonoja ole. Muistaakseni lupas jotain: 235hp ja 510nm. Tämä tulos siis: Softa tehty vakio turbolle, turbo vaihdettu sen jälkeen gt2260v:ksi ja välijäähdyttimen läpivirtausta parannettu: 186,9kw ja 599,7nm, :O Käsittämätöntä?

              Tästä onkin aika vaikea enää nostaa tehoja vakio suuttimilla, mutta tässä lopulliset tulokset:
              190,0kw/643,6nm.

              Hariselle pointsit erinomaisesta ammattitaidosta ja asiakaspalvelusta...
              Ompas kyllä mahtavat tehot saatu ulos Taitaa vissiin liikahtaa jo aika mukavasti Pitää siis itekin alkaa mehtästään tollasta ahdinta, ku tuo vanha alkaa jo oleen tiensä päässä....:think
              BMW F11 520da -12

              EX: BMW E91 320da -06
              EX: BMW E46 330dt -02
              EX: BMW E36 325I -92

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #52
                Originally posted by rahami00 View Post
                Noniin, säätö tehty.

                Olin aika ällikällä lyöty, kun tehtiin eka penkitys ennen säätöä. Täytyy sanoa, ettei Voimaa comin softatkaan missään nimessä huonoja ole. Muistaakseni lupas jotain: 235hp ja 510nm. Tämä tulos siis: Softa tehty vakio turbolle, turbo vaihdettu sen jälkeen gt2260v:ksi ja välijäähdyttimen läpivirtausta parannettu: 186,9kw ja 599,7nm, :O Käsittämätöntä?

                Tästä onkin aika vaikea enää nostaa tehoja vakio suuttimilla, mutta tässä lopulliset tulokset:
                190,0kw/643,6nm.

                Hariselle pointsit erinomaisesta ammattitaidosta ja asiakaspalvelusta...
                Mitäs toi maksaa / veto
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #53
                  Onnittelut! Pakko nyt kuitenkin sanoa, että mitenkähän nuo lukemat korreloivat reaalimaailman kanssa, kun huipputehot vakiosuuttimilla alkavat olla realiteetin rajoissa. Olisi mukava nähdä vertailupohjaa myös jollain muulla dynolla.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Simpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 405

                    #54
                    Originally posted by rahami00 View Post
                    Toi vinkuminen johtuu todennäköisesti noista pakoputken joustopalojen vuotamisesta...
                    oli topic hukassa minulta :P
                    Ei se niistä voi johtua kun hitsattiin uudet kiinni=)

                    Comment

                    • Tontsa
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 201
                      • Uusimaa

                      #55
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Onnittelut! Pakko nyt kuitenkin sanoa, että mitenkähän nuo lukemat korreloivat reaalimaailman kanssa, kun huipputehot vakiosuuttimilla alkavat olla realiteetin rajoissa. Olisi mukava nähdä vertailupohjaa myös jollain muulla dynolla.
                      Samaa tuumailin itsekkin. Saisihan sitä hyvää säätäjän mainetta , jos dynossa tulisi parempia lukemia.
                      Enkä nyt epäile kyseistä dynoa,enkä säätäjää. Joskus vain asiaa tuumaillut.
                      Audi S3 -07

                      Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
                      Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
                      Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
                      BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
                      BMW 530dA -00, Audi S3 -07

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        #56
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Mitäs toi maksaa / veto
                        Häh
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • rahami00
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 306
                          • Kirkkonummi

                          #57
                          Korjailen huomenna kirjoitteleamani tekstejä, jos on tullut jotain soopaa, koska kirjoittelen näitä (launatai klo:03:30 baarista kotiutunut).

                          Prosessista sain sellaisen kuvan, että biimereitä on ajettu muissakin penkeissä. Kyseisen säätäjän normaalisti käyttämä penkki oli sillä hetkellä jonkun Cossun alla ja jouduimme tekemään säädön eri penkissä mitä normaalisti hän on käyttänyt. Jos penkityksiä on tehty useammalla penkillä niin uskoisin tulosten olevan realistisia?

                          Perstuntuma:
                          Kaveri kepitteli autoa nyt illan ja kommentoi, nyt on voimaa. Omat huomiot: Aikaisemmin auto kiihtyi parhaiten jos ei kiihdyttänyt yli kickdownin. Nyt auto tuntuu tehokkaamalta jos vetää kickdowniin ja meno jatkuu sen jäkeenkin vielä, mitä ei aiemmin tapahtunut? Ero on huomattava. Parempi tehoalue tai jotain?
                          Last edited by rahami00; 14-06-2009, 04:35.

                          Comment

                          • rahami00
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 306
                            • Kirkkonummi

                            #58
                            Originally posted by schwarze View Post
                            Häh
                            Hinta koko setille oli alunperin alle 700, mutta sain halvemmalla, kun aikaa ei mennyt niin paljon kuin alunperin varasimme. Tarkkoja summia en viitsi sanoa, koska ne määräytyy sitten auto kohtaisesti.
                            Perus penkitys hinnoista ei ole tietoa...
                            Last edited by rahami00; 14-06-2009, 04:02.

                            Comment

                            • rahami00
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 306
                              • Kirkkonummi

                              #59
                              Originally posted by Simpel View Post
                              oli topic hukassa minulta :P
                              Ei se niistä voi johtua kun hitsattiin uudet kiinni=)
                              Mulla vihellys alkoi kuulumaan sen jälkeen, kun vaihdoin noi joustopalat. Viheltää edelleenkin ja epäilisin sen johtuvan noista paloista jos ei sitten pakosarja vuoda jostain?

                              Comment

                              • jsr85
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 1372
                                • Oulainen

                                #60
                                Käyppä mittailemassa 80-120km/h ja 100-160km/h aikoja esim. Tempesillä/RaceChronolla nii saadaan hieman vertailu pohjaa.
                                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X