memebuy23buy

e39 530D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    #31
    Remontin jälkeisisiä fiiliksiä,

    Tänään tuli turbo vaihdettua. Anakin toistaiseksi toimii ihan ok.
    Laakkoselta tilasin ahtoputken ja öljynpaluuputken, jotka maksoivat noin 210€.
    Remontti aloitettiin aamupäivällä ja illlalla saatiin valmiiksi. Jonkun verran aikaa vei kun ei ollut kunnon monttua tai nosturia...
    Ahtoputki tarvitsi jonkun verran soveltamista (leikeltiin uutta ja vanhaa ahtoputkea), muTta muuten osat passasi aika lailla.
    Jossain vaiheessa tuli olo, että tuleekohan tästä enää kalua, mutta ihme kyllä, se käy taas.

    p.s
    Topikkia kirjoitettu pienessä kännissä, .

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #32
      Originally posted by rahami00 View Post
      p.s
      Topikkia kirjoitettu pienessä kännissä, .
      Tuostahan saa ihan hyvin selvää. Ei muuta kuin lisää häppää koneeseen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

        #33
        vanha topic ylös mutta searchilla kun löysin hyvän aiheeseen liittyvän jutun niin...



        käykö tämä E39 530da, 2001 autoon?
        mitä muutoksia tarvii tehdä että saa sen menemää..käykö pakokaasujen laippa siihen suoraan kiinni? entä ahtoputki sun muut härvelit?
        Olis turbon vaihtoaika jossainvaiheessa..eipä hirveesti vielä metelöi tai jotain mutta tänään kun pistin uutta palaa pakoputkeen(ne sukat, verkkosysteemi siinä joka joustaa) niin senjälkeen kun lähtee kovaan kiihdytykseen, 3000+ kierrosta niin kuuluu sellainen vinkuminen..ei ihan turbon ulinan oloinen mutta sellainen vihellys..ties mistä mutta veikkaan turboa..
        Kiitos vinkeistä..

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Simpel View Post
          vanha topic ylös mutta searchilla kun löysin hyvän aiheeseen liittyvän jutun niin...



          käykö tämä E39 530da, 2001 autoon?
          Juu ei. Tuohan on hukkaportillinen hyrskytin, eikä johdesiivillä säädettävä VNT.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Simpel
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 405

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Juu ei. Tuohan on hukkaportillinen hyrskytin, eikä johdesiivillä säädettävä VNT.
            osaisitko sieltä sivulta etsiä E39 sopivan? olis aika nasta homma. tai ylipäätä jostain :d
            kun ei itsellä niinkä kokemuksia turboista.
            Hinnat on aika hyvät sielä kuitenkin..

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Simpel View Post
              osaisitko sieltä sivulta etsiä E39 sopivan? olis aika nasta homma. tai ylipäätä jostain :d
              kun ei itsellä niinkä kokemuksia turboista.
              Hinnat on aika hyvät sielä kuitenkin..
              Olishan se nasta homma. Eipä näyttänyt löytyvän sopivaa (GT2556V).
              Kysäise vaikka tuolta vaihtoehtoja. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Simpel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 405

                #37
                Originally posted by Clavurion View Post
                Olishan se nasta homma. Eipä näyttänyt löytyvän sopivaa (GT2556V).
                Kysäise vaikka tuolta vaihtoehtoja. KLIK
                kiitos.
                Edit: Miten nämä E60 turbot mikä GT se on käykö ne e39-iin?

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Simpel View Post
                  Miten nämä E60 turbot mikä GT se on käykö ne e39-iin?
                  GT2260V, sopii pienellä painimisella. KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • rahami00
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 306
                    • Kirkkonummi

                    #39
                    Originally posted by Simpel View Post
                    kiitos.
                    Edit: Miten nämä E60 turbot mikä GT se on käykö ne e39-iin?
                    Garretin gt2260v on just hyvä. Sitä käytetään e60:ssä ja X5:ssa. Itse ostin sellaisen mikä oli tarkoitettu X5:een. Kyseisen Garretin mallin pitäisi olla kestävempi vakioon nähden ja ei ole mikään mahdoton homma saada paikoilleen. Tarvitset vain ahtoputkenlaipan (vähän modausta ahtopaineputkeen) ja öljynpaluuputken, jotka voi ostaa marmoritiskiltä tai varmaan voi myös teetättää ne jossain. Muuten menee heittämällä paikoilleen, vaikka tuleekin vähän eri asentoon.
                    Last edited by rahami00; 14-06-2009, 10:08.

                    Comment

                    • rahami00
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 306
                      • Kirkkonummi

                      #40
                      Originally posted by Simpel View Post
                      vanha topic ylös mutta searchilla kun löysin hyvän aiheeseen liittyvän jutun niin...



                      käykö tämä E39 530da, 2001 autoon?
                      mitä muutoksia tarvii tehdä että saa sen menemää..käykö pakokaasujen laippa siihen suoraan kiinni? entä ahtoputki sun muut härvelit?
                      Olis turbon vaihtoaika jossainvaiheessa..eipä hirveesti vielä metelöi tai jotain mutta tänään kun pistin uutta palaa pakoputkeen(ne sukat, verkkosysteemi siinä joka joustaa) niin senjälkeen kun lähtee kovaan kiihdytykseen, 3000+ kierrosta niin kuuluu sellainen vinkuminen..ei ihan turbon ulinan oloinen mutta sellainen vihellys..ties mistä mutta veikkaan turboa..
                      Kiitos vinkeistä..
                      Toi vinkuminen johtuu todennäköisesti noista pakoputken joustopalojen vuotamisesta...

                      Comment

                      • rahami00
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 306
                        • Kirkkonummi

                        #41
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tuostahan saa ihan hyvin selvää. Ei muuta kuin lisää häppää koneeseen.
                        Onnex oli remppa ohi jo tossa vaiheessa.

                        Comment

                        • tigu
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 945
                          • Oulu

                          #42
                          Noniin..tulihan tuo turbon vaihto ajankohtaiseksi itselläkin.Tänään töistä tullessani alkoi turbolta kuulumaan kohtuu kovaa rohinaa..ja samatein pukkasi mustaa tien täydeltä ja vedot katosi.Ahtoputket öljyssä ja pientä metallihilettä seassa.Huomenna alkaa purkaminen.
                          Joten näillä näkymin ahtimeksi tulossa tämä gt2260v alipaineohjauksella..jos jostain löytyy.

                          Originally posted by rahami00 View Post
                          Tarvitset vain ahtoputkenlaipan (vähän modausta ahtopaineputkeen) ja öljynpaluuputken, jotka voi ostaa marmoritiskiltä tai varmaan voi myös teetättää ne jossain. Muuten menee heittämällä paikoilleen, vaikka tuleekin vähän eri asentoon.
                          Ahtoputken laippa siis tarvitsee vain hienoa puukottamista?
                          Ja onko tuo orkkis öljynpaluuputki sovitettavissa tuohon uuteen ahtimeen vai kannattaako suosiolla hommata uusi?

                          Ja onko tuota turboa mahdollista purkaa yläkautta?(Searchi tuotti aika ympäripyöreitä vastauksia).Auto nimittäin seisoo tässä rivitalontallissa,hinuri on jo tiedossa mutta nosturille pääsen vasta loppuviikosta
                          -e21 m50-

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by tigu View Post

                            Ja onko tuota turboa mahdollista purkaa yläkautta?(Searchi tuotti aika ympäripyöreitä vastauksia).Auto nimittäin seisoo tässä rivitalontallissa,hinuri on jo tiedossa mutta nosturille pääsen vasta loppuviikosta
                            Huomattavasti helpompi alakautta ja nosturilta.
                            Vierestä seurasin kun ex e39 530d:stä tuo vaihdettiin
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #44
                              Originally posted by tigu View Post
                              Joten näillä näkymin ahtimeksi tulossa tämä gt2260v alipaineohjauksella..jos jostain löytyy.


                              Ahtoputken laippa siis tarvitsee vain hienoa puukottamista?
                              Ja onko tuo orkkis öljynpaluuputki sovitettavissa tuohon uuteen ahtimeen vai kannattaako suosiolla hommata uusi?

                              Ja onko tuota turboa mahdollista purkaa yläkautta?(Searchi tuotti aika ympäripyöreitä vastauksia).Auto nimittäin seisoo tässä rivitalontallissa,hinuri on jo tiedossa mutta nosturille pääsen vasta loppuviikosta
                              Minulla menossa sama operaatio, auto vaan 330xd. Ei sitten tullut alakautta turbo ulos kun ton nelivedon apurunko on sellainen "kehä", menee poikittais putkirunko juuri siitä katalysaattorin alapuolelta. Vaatis apurungon purkamisen, kone putoisi niskaan ja pyörätuenta alapäästään irti. Turhaan tuli purettua mm. koko pakoputkisto. Yläkautta tuli e46 turbo ulos, tosin kaikki putket purettava, myös ilmastointi ja kompressori. Tulee ulos kun turbosta irroitetaan solenoidi yms.

                              2260 oli ilmeisesti aavistuksen kookkaampi kun ei mahtunut samasta raosta millään purkamatta sitä vielä lisää. Mielestäni 2260 tuli ihan samaan asentoon kun 2259 (vai mikä se nyt oli), ellei nyt tarkoiteta sitä että lähtö oli tässä alapuolelta ja öljyputketkin sopi suoraan. Viikossa piti tulla valmista, nyt on mennyt varmaan kuukausi tossa pukeilla.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • jsr85
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 1372
                                • Oulainen

                                #45
                                Originally posted by MakeJ View Post
                                Itse olisin kyllä hommannut turbon servolla ja heittänyt alipaine himmelit mäkeen. Hintaero alipaine ja servo versioiden välillä ei taida olla. (Tosin servolle tarvitaan yksinketainen adapteri)
                                Kertoisitko lisää tästä? Olis tarkoitus laittaa jossakin vaiheessa tuo 2260v ja servon ohjaus ei oo hallussa.

                                -Janne
                                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X