Originally posted by Tomba87
View Post
e39 ulina peräpäästä
Collapse
X
-
Omassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäin
E30
Comment
-
Joo tuli just kateltua ajan kuluks periä varaosahausta, onkos se nyt sitte tolla 2,81 välityksellä? Onko 750e normi hinta -99vm 144tkm. ajetusta perästä???Originally posted by bmwcruiser View PostOmassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäin
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Tänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettuaF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Takapyöränlaakerit on E39:ssä kulutustavaraa
Kyllä vaan E39 takapyöränlaakerit on vaan kulutustavaraa ja suosittelen vaihtaa samalla sen narinanivelen.Originally posted by Marko.K View PostTänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettua
Comment
-
Narinanivelen? Siis meinaatko nyt narinahelaa vai?Originally posted by 325E View PostKyllä vaan E39 takapyöränlaakerit on vaan kulutustavaraa ja suosittelen vaihtaa samalla sen narinanivelen.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
No kummin haluaa sanoa
Voi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen (hela on yleensä rakenteeltaan holkkimainen ja tätä tämä kyseinen osa ei ole)...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.Originally posted by Marko.K View PostNarinanivelen? Siis meinaatko nyt narinahelaa vai?
Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.
Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.Last edited by 325E; 10-04-2009, 21:12.
Comment
-
Siis kerrotko nyt millä nimellä tuo osa löytyy motonetin sivulta? Tuli myös mieleen että jos kerta pyöränlaakeri, niin miksi ääni ei kuulu ollenkaan kun ei ole veto päällä siinä 90km/h vauhdissa???Originally posted by 325E View PostVoi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.
Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.
Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Noniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Vaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?Originally posted by Marko.K View PostNoniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
Comment
-
Tätä meinasin myös..
Tätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitkoOriginally posted by Bmw Master View PostVaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?
sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.
Comment
-
Joo koko napa helvettiin. Voihan se olla että se pienikin ulina tulee nyt vielä siitä vasemman takapyörän laakerista. Stetoskoopillla kuitenkin kuunneltiin että vasemmalta ei kuulunut rohinaa lainkaan verrattuna oikean puolimmaiseen niin tuli vaan vaihdettua toinen. Vieläkään ei valkene että mitä meinaat tolla narinanivelellä? Pistä vaikka realoem:ista kuvaa niin toikin asia selvenee.Originally posted by 325E View PostTätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitko
sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Osa nro. 2Originally posted by Marko.K View PostVieläkään ei valkene että mitä meinaat tolla narinanivelellä? Pistä vaikka realoem:ista kuvaa niin toikin asia selvenee.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=33&fg=30Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Niin siis toi narinahela, vaihettu molemmat pari viikkoa sitten...mites toi nyt sit liittyy tähän ulinaan?Originally posted by kaol View PostF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
Comment