Originally posted by Tomba87
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ulina peräpäästä
Collapse
X
-
Omassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäinE30
Comment
-
-
Originally posted by bmwcruiser View PostOmassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäinF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Tänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettuaF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Takapyöränlaakerit on E39:ssä kulutustavaraa
Originally posted by Marko.K View PostTänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettua
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostKyllä vaan E39 takapyöränlaakerit on vaan kulutustavaraa ja suosittelen vaihtaa samalla sen narinanivelen.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
No kummin haluaa sanoa
Originally posted by Marko.K View PostNarinanivelen? Siis meinaatko nyt narinahelaa vai?
Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.
Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.Last edited by 325E; 10-04-2009, 21:12.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostVoi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.
Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.
Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Noniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästiF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNoniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
Comment
-
-
Tätä meinasin myös..
Originally posted by Bmw Master View PostVaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?
sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostTätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitko
sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostVieläkään ei valkene että mitä meinaat tolla narinanivelellä? Pistä vaikka realoem:ista kuvaa niin toikin asia selvenee.
Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment