Mitä jos nostaisit auton peräpään ilmaan ja "ajaisit paikoillaan" sitä vauhtia missä ulina kuuluu, ja yrittäisit esim. ruuvarilla korvaa vasten kuunnella mistäpäin se ulina tulee? Toki tämä on äärimmäisen hankalaa(todeta se ääni), eikä se ääni välttämättä edes kuulu tuollein renkaat ilmassa pyörittämällä? Mutta itse ainakin kokeilisin enneku alkasin summamutikassa vaihtaa osia..
Omassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäin
Omassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäin
Joo tuli just kateltua ajan kuluks periä varaosahausta, onkos se nyt sitte tolla 2,81 välityksellä? Onko 750e normi hinta -99vm 144tkm. ajetusta perästä???
Tänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettua
Tänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettua
Kyllä vaan E39 takapyöränlaakerit on vaan kulutustavaraa ja suosittelen vaihtaa samalla sen narinanivelen.
Narinanivelen? Siis meinaatko nyt narinahelaa vai?
Voi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen (hela on yleensä rakenteeltaan holkkimainen ja tätä tämä kyseinen osa ei ole)...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.
Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.
Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.
Voi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.
Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.
Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.
Siis kerrotko nyt millä nimellä tuo osa löytyy motonetin sivulta? Tuli myös mieleen että jos kerta pyöränlaakeri, niin miksi ääni ei kuulu ollenkaan kun ei ole veto päällä siinä 90km/h vauhdissa???
Noniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
Noniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
Vaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?
Vaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?
Tätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitko
sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.
Tätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitko
sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.
Joo koko napa helvettiin. Voihan se olla että se pienikin ulina tulee nyt vielä siitä vasemman takapyörän laakerista. Stetoskoopillla kuitenkin kuunneltiin että vasemmalta ei kuulunut rohinaa lainkaan verrattuna oikean puolimmaiseen niin tuli vaan vaihdettua toinen. Vieläkään ei valkene että mitä meinaat tolla narinanivelellä? Pistä vaikka realoem:ista kuvaa niin toikin asia selvenee.
Comment