Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ulina peräpäästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Mitä jos nostaisit auton peräpään ilmaan ja "ajaisit paikoillaan" sitä vauhtia missä ulina kuuluu, ja yrittäisit esim. ruuvarilla korvaa vasten kuunnella mistäpäin se ulina tulee? Toki tämä on äärimmäisen hankalaa(todeta se ääni), eikä se ääni välttämättä edes kuulu tuollein renkaat ilmassa pyörittämällä? Mutta itse ainakin kokeilisin enneku alkasin summamutikassa vaihtaa osia..
    Joo siitä kai se on lähdettävä liikkeelle
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • bmwcruiser
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 410
      • Lappeenranta

      #32
      Omassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäin
      E30

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by bmwcruiser View Post
        Omassa autossa aikoinaan alkoi kuulumaan sama ujellus, juurikin pintakaasulla 80-90 vauhdissa. Peräöljyt oli vaihdettu vähän ennen ulinan alkua, silloin asiasta tietämättömänä sinne meni öljynvauihtoputiikin toimesta tavallista lukkoperäöljyä. Eli väärä öljy aiheutti tämän ulinan perästä, ääni ei kadonnut vaihtamalla perään oikeat bmw:n hyväksymät öljyt. Ääni katosi lopulta perän vaihtamisen myötä. Siitä onko tämä vika juuri sinun autossasi en osaa arvoida. Mutta näin meilläpäin
        Joo tuli just kateltua ajan kuluks periä varaosahausta, onkos se nyt sitte tolla 2,81 välityksellä? Onko 750e normi hinta -99vm 144tkm. ajetusta perästä???
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #34
          Tänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettua
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #35
            Takapyöränlaakerit on E39:ssä kulutustavaraa

            Originally posted by Marko.K View Post
            Tänään oltiin sitten pikkasen viisaampia, nostettiin auto ylös ja ajettiin 90km/h ja kuunneltiin stetoskoopilla vetoakseleiden päässä olevista pyöränlaakereiden pesän "rungosta" että oikea taka pitää hirveetä rahinaa ja vasen taka ei sitten ollenkaan. Eli voiko se nyt sittenkin olla pyöränlaakeri vaikka siihen kaikista vähiten oon uskona tässä tapauksessa??? Vaimennusteippiäkin hain tänään marmorilta kardaania varten mutta jos nyt eka ton pyöränlaakerin sais vaihettua
            Kyllä vaan E39 takapyöränlaakerit on vaan kulutustavaraa ja suosittelen vaihtaa samalla sen narinanivelen.

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by 325E View Post
              Kyllä vaan E39 takapyöränlaakerit on vaan kulutustavaraa ja suosittelen vaihtaa samalla sen narinanivelen.
              Narinanivelen? Siis meinaatko nyt narinahelaa vai?
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #37
                No kummin haluaa sanoa

                Originally posted by Marko.K View Post
                Narinanivelen? Siis meinaatko nyt narinahelaa vai?
                Voi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen (hela on yleensä rakenteeltaan holkkimainen ja tätä tämä kyseinen osa ei ole)...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.

                Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.

                Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.
                Last edited by 325E; 10-04-2009, 21:12.

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by 325E View Post
                  Voi sitä sanoa kummin vain kun sen purkaa enemmän se niveleltä vaikuttaa hela on yleensä rakenteeltaan enemmän ns. helamainen...kun purat vanhan ymmärrät mitä tarkoitan.

                  Pääasia että, ollaan samassa osassa turhaa halkomista kun siellä ei ole muuta osaa..Motonet myy sitä Febi Bilsteinmerkkisenä vaikuttaisi laadukkaalle osalle.

                  Pääkysymys ja ongelma on todennäköisemmin takapyöränlaakerissa ja kaikkihan nämä on tapauskohtaisia eli yksilöllisiä vikoja.
                  Siis kerrotko nyt millä nimellä tuo osa löytyy motonetin sivulta? Tuli myös mieleen että jos kerta pyöränlaakeri, niin miksi ääni ei kuulu ollenkaan kun ei ole veto päällä siinä 90km/h vauhdissa???
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #39
                    Noniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by Marko.K View Post
                      Noniin, autoon vaihettiin oikea takapyörän laakeri ja varmuuden vuoksi vielä laitettiin siihen kardaanin tuki systeemin ja rungon väliin marmorilta ostettua vaimennusteippiä, ulina katosi melkein täysin mutta tarkkaakin tarkempi korvani kuulee vieläkin aivan pienen pienen ulinan, mistä lie johtuu mutta eipä kuulu ainakaan enään häiritsevästi
                      Vaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #41
                        Tätä meinasin myös..

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Vaihda nyt se toisenkin puolen laakeri. Vai meinaatko, että se kestää kauemmin kuin se toinen?
                        Tätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitko
                        sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by 325E View Post
                          Tätä meinasin kysyä/ehdottaa mutta BMW master oli nopeampi viisaamaan...Otitko koko navan pois ja tarkistitko
                          sen ns. narinanivelen....se vaan on helpompi vaihtaa varsinkin kun koko napa on irti.
                          Joo koko napa helvettiin. Voihan se olla että se pienikin ulina tulee nyt vielä siitä vasemman takapyörän laakerista. Stetoskoopillla kuitenkin kuunneltiin että vasemmalta ei kuulunut rohinaa lainkaan verrattuna oikean puolimmaiseen niin tuli vaan vaihdettua toinen. Vieläkään ei valkene että mitä meinaat tolla narinanivelellä? Pistä vaikka realoem:ista kuvaa niin toikin asia selvenee.
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #43
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Vieläkään ei valkene että mitä meinaat tolla narinanivelellä? Pistä vaikka realoem:ista kuvaa niin toikin asia selvenee.
                            Osa nro. 2

                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Marko.K
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1193
                              • Helsinki

                              #44
                              Niin siis toi narinahela, vaihettu molemmat pari viikkoa sitten...mites toi nyt sit liittyy tähän ulinaan?
                              F11 535d -11 367hv/728nm
                              E39 M5 -99 Alpine White II
                              E65 730da -02
                              E60 530da -03
                              E39 530da -03 240hv/600nm
                              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                              E38 740iaL -95
                              E39 530d -99 245hv/528nm

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                #45
                                Originally posted by Marko.K View Post
                                Niin siis toi narinahela, vaihettu molemmat pari viikkoa sitten...mites toi nyt sit liittyy tähän ulinaan?
                                Ei mitenkään. Kyseinen osa ei voi ulista.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎