Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Camber säätö takaa loppuu kesken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AIN-1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 103
    • Kemi

    E39 Camber säätö takaa loppuu kesken

    Mistähän voi johtua, että toiselta puolelta loppuu camber säätö kesken -2°18', toiselle puolelle ois sanu -1°40'.
    Auto E39 touring 520 -01 Madallettu

    -Hannu-
    E39 520 Touring -01
    E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Eroksi tulee noilla lukemilla 38' eli 0,6333 ast. Meniskö sarjatuotannon ja valmistustoleranssien piikkiin lisättynä vanhat ja kuluneet osat ?

    Comment

    • AIN-1
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 103
      • Kemi

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Eroksi tulee noilla lukemilla 38' eli 0,6333 ast. Meniskö sarjatuotannon ja valmistustoleranssien piikkiin lisättynä vanhat ja kuluneet osat ?
      Luulisin että jotkin osat ovat kuluneet mutta mitkä. Vai eikö ne mene tehtaalta lähtiessäänkään 1°30'-2°10' väliin? Renkaat (235/45 17) kuluu ikävästi sisäreunasta joten ajattelin etä oisin säädättänyt sen tuonne 1°30' nurkille mutta eihän se onnistunut :(

      -Hannu-
      E39 520 Touring -01
      E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

      Comment

      • toperi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 105

        #4
        juuri nelipyöräsuuntaus suorittu ja siellä asentaja tiesi kertoa että tahtoo olla ominaisuus se että säätövara on liian pieni. epäkeskossa ei tarpeeksi varaa...näin minun auton kanssa kävi. heittoa jäi muistaakseni vajaa milli jonka ei kuulemma pitäisi käytännössä vaikuttaa. jää nähtäväksi...

        Comment

        • Kähmy
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 422
          • Kempele

          #5
          Samoin, kesällä vaihdettiin hieman alustajuttuja ja 4p-suuntauksen jälkeen kommentti oli että säätövarat on aika tapissa...

          -Kähmy
          e46 325xi
          Yamaha FZR 1000 EXUP
          ex-e39 530i Touring

          Comment

          • AIN-1
            Bimmer Rookie
            • Nov 2002
            • 103
            • Kemi

            #6
            Originally posted by Kähmy View Post
            Samoin, kesällä vaihdettiin hieman alustajuttuja ja 4p-suuntauksen jälkeen kommentti oli että säätövarat on aika tapissa...

            -Kähmy
            Voihan se olla niinkin, ihmetyttää vaan, kun toiseltapuoleleta ois pystyny säätämään. Voiko jousi olla jotenkin väärin?

            -Hannu-
            E39 520 Touring -01
            E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by AIN-1 View Post
              Voihan se olla niinkin, ihmetyttää vaan, kun toiseltapuoleleta ois pystyny säätämään. Voiko jousi olla jotenkin väärin?

              -Hannu-
              Jousi väärin ??

              Comment

              • AIN-1
                Bimmer Rookie
                • Nov 2002
                • 103
                • Kemi

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Jousi väärin ??
                Ylösalaisin tai muuten vaan väärässä kohdassa. Aika jännää, että kysymykseen vastataan kysymyksellä....
                E39 520 Touring -01
                E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by AIN-1 View Post
                  Ylösalaisin tai muuten vaan väärässä kohdassa. Aika jännää, että kysymykseen vastataan kysymyksellä....
                  Jousi tuskin kuitenkaan voi mitenkään vaikuttaa camberkulmiin.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Olisko vaan ajettu kiinni johonkin se puoli jossa ei säätämällä saa ohjearvoihin.
                    Arpomaan vaurioitunutta osaa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • tigu
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 947
                      • Oulu

                      #11
                      Palataanpa tähän aiheeseen..
                      Minulla on touringissa takana sama ongelma..eli toisen puolen camberin olisi saanu säädettyä -1`40 mutta toiselta puolelta loppui säätö kesken(-2`20).
                      Taakse on säädetty hieman yliaurausta jotta kuluminen olisi suht tasaista.
                      Mitkä osat takapäässä ensisijaisesti vaikuttaa tuohon säätöön?Takarenkailla(275/30/19) ajettu nyt 12000km ja sisäkantti on pian kankailla..muuten pintaa on noin 3mm.
                      Kuinka paljon porukka on ajellut yleensäkkin leveillä renkailla kun camberit on siellä -1`40 hujakoilla?
                      -e21 m50-

                      Comment

                      • Rubu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 809
                        • Kuopio

                        #12
                        Aika monessa E39 toinen camber on tosiaan pitänyt säätää tappiinsa ja toinen säädetty sen mukaan mihin arvoon se eniten notkollaan on.
                        Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että eroa ei saisi jäädä 0.3 astetta enempää.

                        Tasalleen minä ne joka kerta säädän vaikka toista saisikin ylemmäksi.

                        Jos autossa on leveät renkaat ja sisäkantti meinaa olla reilusti ennen ulko laitaa kalju niin ennen kun pyörä on sisältä sakoilla kannattaa kääntää pyörät vanteilla toisin päin.

                        Comment

                        • tigu
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 947
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Rubu View Post
                          Aika monessa E39 toinen camber on tosiaan pitänyt säätää tappiinsa ja toinen säädetty sen mukaan mihin arvoon se eniten notkollaan on.
                          Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että eroa ei saisi jäädä 0.3 astetta enempää.

                          Tasalleen minä ne joka kerta säädän vaikka toista saisikin ylemmäksi.

                          Jos autossa on leveät renkaat ja sisäkantti meinaa olla reilusti ennen ulko laitaa kalju niin ennen kun pyörä on sisältä sakoilla kannattaa kääntää pyörät vanteilla toisin päin.
                          Joo molemmat puolet on nyt sen -2`20 ja renkaat kävin kääntämässä tuossa 9000km kieppeillä.
                          -e21 m50-

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            #14
                            sitä on ilmeisesti madallettu jonkin verran?

                            Veikkaisin että tuon koko luokan autossa ajotavasta riippuen ja vähän renkaan merkistä pääsee tuolla koolla noin 10-15tkm.
                            Eturenkaissa todennäköisesti on vielä pintaa ajettavaksi siinä vaiheessa kun takapyörät on loppu.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by Rubu View Post
                              Aika monessa E39 toinen camber on tosiaan pitänyt säätää tappiinsa ja toinen säädetty sen mukaan mihin arvoon se eniten notkollaan on.
                              Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että eroa ei saisi jäädä 0.3 astetta enempää.

                              Tasalleen minä ne joka kerta säädän vaikka toista saisikin ylemmäksi.

                              Jos autossa on leveät renkaat ja sisäkantti meinaa olla reilusti ennen ulko laitaa kalju niin ennen kun pyörä on sisältä sakoilla kannattaa kääntää pyörät vanteilla toisin päin.
                              Minä taas käsitin että tuossa kyseltiin mitä kuluneita osia kannattaa uusia että saa camberit säätöihin. Sillä luultavasti siellä jossain on jo välystä sen verran että säätö ei enää onnistu :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎