Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Camber säätö takaa loppuu kesken
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnko googlea?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJa aurauksen muutos vaikuttaa sitten camberiin? Voi olla, että nyt on aurausta liikkaa, ainakin silmämääräisesti joten jos aurausta pienennetään, niin nouseeko camberi samalla pystympään:think
Originally posted by Bmw Master View PostOnko googlea?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostVeikkaisin ettei juurikaan, olettaen että narinahela ja bumerangi ois suunnilleen linjassa, ja sitte tämä suora, aurauksen säädön tukivarsi olisi erikohdassa. Silloin ei aurauksen säätö vaikuttaisi pahemmin camberiin. Voi se kait vähä vaikuttaa, mutta johan säätäminenkin olis yhtä helvettiä, kun kokoajan sais käätää molempia, että sais molemmat kohdilleen. :think
Tuli mieleen kun "kaveri" kysy eilen et miten googletetaan puhelinnumero...
Mites iskarit? Vasen säädettävä taka-tolppa on noin puolessa välissä säätöjengalla ja oikea on ruuvattu lähes tappiin ja näin auton perä on vaaterissa ja kaarista keskiöön sama mitta molemminpuolin.:think Tuota en käsitä, että mikä helvetti tuon aiheuttaa.
Uudet tolpat odottaa vaihtoa taakse, kun ehtiis joskus vaihtaaBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Uutta tietoa taas taka-pään mahdolliseen liialliseen negatiiviselle camberille
Huomasin eilen,kun vaihdoin taakse iskarit, niin vanhoissa iskareissa oli ala-pään kiinnityksien puslat ihan väsähtäneet ja olivat muotoutuneet ihan vinoon:think jonkun verran uusilla iskareilla nousi jo silmin nähden taka-pyörät pystynpään. Vanhoilla iskareilla vasen camber oli 87,8´ ja uudella nousi 88,3´. Mitä lie lukema minutteina:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostUutta tietoa taas taka-pään mahdolliseen liialliseen negatiiviselle camberille
Huomasin eilen,kun vaihdoin taakse iskarit, niin vanhoissa iskareissa oli ala-pään kiinnityksien puslat ihan väsähtäneet ja olivat muotoutuneet ihan vinoon:think jonkun verran uusilla iskareilla nousi jo silmin nähden taka-pyörät pystynpään. Vanhoilla iskareilla vasen camber oli 87,8´ ja uudella nousi 88,3´. Mitä lie lukema minutteina:think
Ei se iskari liity takapään tuentaan. Perä saattaa muutamia millejä nousta uusilla iskareilla, niin rengas nousee sen takia pystympään.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi se iskari liity takapään tuentaan. Perä saattaa muutamia millejä nousta uusilla iskareilla, niin rengas nousee sen takia pystympään.
Vanhat säädettävät tolpat sekä jouset olivat kierossa ja välystä iskareiden tangoissa sivusuunnassa + ala-pään kiinnitykset ihan paskana! Lieneekö noi vaikuttavan sitten?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Taas mysteeristä alusta asiaa.
Vaihdoin oikealle uuden iskarin yläpäänlaakerin, kun vanha oli jo antanut periksi noin 2cm. Nyt sain sitte säädettävät tolpat sitten samoihin säätöihin, kun aikaisemmin oikealla piti säätää se 2cm ylenmäs, niin nyt ne on sitten samoissa lukemissa ja kaari/rengas mitta on nyt identtinen. Miten tämä vaikutti sitten tuonne oikeaan taka-camberiin niin, että se muuttui entistä pystynpään mitä on ollut?
Miten tuo voi olla mahdollista? En voi käsittää tuon auton elämää!!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTaas mysteeristä alusta asiaa.
Vaihdoin oikealle uuden iskarin yläpäänlaakerin, kun vanha oli jo antanut periksi noin 2cm. Nyt sain sitte säädettävät tolpat sitten samoihin säätöihin, kun aikaisemmin oikealla piti säätää se 2cm ylenmäs, niin nyt ne on sitten samoissa lukemissa ja kaari/rengas mitta on nyt identtinen. Miten tämä vaikutti sitten tuonne oikeaan taka-camberiin niin, että se muuttui entistä pystynpään mitä on ollut?
Miten tuo voi olla mahdollista? En voi käsittää tuon auton elämää!!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTietäiskö kukaan, että vaikuttaako juurikin etupään epäsymmetrinen korkeus taakse noinkin radikaalisti?
Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään
Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?
Tämän yksilön vaivat vaan tulee esiin ehkä paremmin...?
En epäile etteikö mielellään veis paalattavaksi ja ostais uutta jos ois niin paljoa rahaa...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään
Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?
Aika turha tosiaan ihmetellä miksi vasemman ja oikean arvot on erilaiset, jos osia vaihdetaan vain toiselle puolelle. Noi iskarin yläpäätkin kannattaisi kyllä vaihtaa molemmat kerralla. Käy kaikki tukivarret ja välykset läpi, niin eiköhän sieltä syitä ala löytyä...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään
Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?
Edessähän on uutta, mutta taakse vaihdoin vain pumerangin vasenmalle ja narinat ja taka-kelkanpuslat on uusittu hiljattain. Suuntaukseen on menossa kohtapuolin ja tiedän justiin vatupassin avustuksella mitä kulmat nyt on, mutta aurauksia en tiedä.
Kiilaukset pysyy hyvin edessä eikä niissä mitään vaarallista ole.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment