Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Camber säätö takaa loppuu kesken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #61
    Originally posted by janke View Post
    Täällähän oli valimis threetti taka-cambereille. Eli, saiko jostain tuohon taka-haarukkaan tilattua uudet puslat?
    Strongflex?

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #62
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Strongflex?
      Onko linkkiä?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #63
        Originally posted by janke View Post
        Onko linkkiä?
        Onko googlea?

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #64
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Onko googlea?
          http://www.strongflex.eu/en/bmw-e38-...kit-sport.html
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #65
            Originally posted by janke View Post
            Ja aurauksen muutos vaikuttaa sitten camberiin? Voi olla, että nyt on aurausta liikkaa, ainakin silmämääräisesti joten jos aurausta pienennetään, niin nouseeko camberi samalla pystympään:think
            Veikkaisin ettei juurikaan, olettaen että narinahela ja bumerangi ois suunnilleen linjassa, ja sitte tämä suora, aurauksen säädön tukivarsi olisi erikohdassa. Silloin ei aurauksen säätö vaikuttaisi pahemmin camberiin. Voi se kait vähä vaikuttaa, mutta johan säätäminenkin olis yhtä helvettiä, kun kokoajan sais käätää molempia, että sais molemmat kohdilleen. :think

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Onko googlea?
            Tuli mieleen kun "kaveri" kysy eilen et miten googletetaan puhelinnumero...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #66
              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Veikkaisin ettei juurikaan, olettaen että narinahela ja bumerangi ois suunnilleen linjassa, ja sitte tämä suora, aurauksen säädön tukivarsi olisi erikohdassa. Silloin ei aurauksen säätö vaikuttaisi pahemmin camberiin. Voi se kait vähä vaikuttaa, mutta johan säätäminenkin olis yhtä helvettiä, kun kokoajan sais käätää molempia, että sais molemmat kohdilleen. :think



              Tuli mieleen kun "kaveri" kysy eilen et miten googletetaan puhelinnumero...
              Ihmettelen, kun kesällä suuntauksessa oli taka camberit -1,54 ja sitten suuntaajat käänsi -2.10´ ja sen jälkeen ei ole vasen noussut tuosta mihkään:think

              Mites iskarit? Vasen säädettävä taka-tolppa on noin puolessa välissä säätöjengalla ja oikea on ruuvattu lähes tappiin ja näin auton perä on vaaterissa ja kaarista keskiöön sama mitta molemminpuolin.:think Tuota en käsitä, että mikä helvetti tuon aiheuttaa.
              Uudet tolpat odottaa vaihtoa taakse, kun ehtiis joskus vaihtaa
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #67
                Uutta tietoa taas taka-pään mahdolliseen liialliseen negatiiviselle camberille
                Huomasin eilen,kun vaihdoin taakse iskarit, niin vanhoissa iskareissa oli ala-pään kiinnityksien puslat ihan väsähtäneet ja olivat muotoutuneet ihan vinoon:think jonkun verran uusilla iskareilla nousi jo silmin nähden taka-pyörät pystynpään. Vanhoilla iskareilla vasen camber oli 87,8´ ja uudella nousi 88,3´. Mitä lie lukema minutteina:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #68
                  Originally posted by janke View Post
                  Uutta tietoa taas taka-pään mahdolliseen liialliseen negatiiviselle camberille
                  Huomasin eilen,kun vaihdoin taakse iskarit, niin vanhoissa iskareissa oli ala-pään kiinnityksien puslat ihan väsähtäneet ja olivat muotoutuneet ihan vinoon:think jonkun verran uusilla iskareilla nousi jo silmin nähden taka-pyörät pystynpään. Vanhoilla iskareilla vasen camber oli 87,8´ ja uudella nousi 88,3´. Mitä lie lukema minutteina:think

                  Ei se iskari liity takapään tuentaan. Perä saattaa muutamia millejä nousta uusilla iskareilla, niin rengas nousee sen takia pystympään.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #69
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Ei se iskari liity takapään tuentaan. Perä saattaa muutamia millejä nousta uusilla iskareilla, niin rengas nousee sen takia pystympään.
                    Näin minäkin olen ymmärtänyt:think Laitoin Boget ja H&R taakse jotka olivat kylläkin käytetyt, mutta ehjät. Perä madaltui jonkun millin entisestään ja kävin vielä ajelemassa möykky tietä, että iskarit hiukan asettuisi ja sitten camberiden mittaus ja lukemaksi -1.48´ :think

                    Vanhat säädettävät tolpat sekä jouset olivat kierossa ja välystä iskareiden tangoissa sivusuunnassa + ala-pään kiinnitykset ihan paskana! Lieneekö noi vaikuttavan sitten?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #70
                      Taas mysteeristä alusta asiaa.

                      Vaihdoin oikealle uuden iskarin yläpäänlaakerin, kun vanha oli jo antanut periksi noin 2cm. Nyt sain sitte säädettävät tolpat sitten samoihin säätöihin, kun aikaisemmin oikealla piti säätää se 2cm ylenmäs, niin nyt ne on sitten samoissa lukemissa ja kaari/rengas mitta on nyt identtinen. Miten tämä vaikutti sitten tuonne oikeaan taka-camberiin niin, että se muuttui entistä pystynpään mitä on ollut?
                      Miten tuo voi olla mahdollista? En voi käsittää tuon auton elämää!!
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #71
                        Originally posted by janke View Post
                        Taas mysteeristä alusta asiaa.

                        Vaihdoin oikealle uuden iskarin yläpäänlaakerin, kun vanha oli jo antanut periksi noin 2cm. Nyt sain sitte säädettävät tolpat sitten samoihin säätöihin, kun aikaisemmin oikealla piti säätää se 2cm ylenmäs, niin nyt ne on sitten samoissa lukemissa ja kaari/rengas mitta on nyt identtinen. Miten tämä vaikutti sitten tuonne oikeaan taka-camberiin niin, että se muuttui entistä pystynpään mitä on ollut?
                        Miten tuo voi olla mahdollista? En voi käsittää tuon auton elämää!!
                        Tietäiskö kukaan, että vaikuttaako juurikin etupään epäsymmetrinen korkeus taakse noinkin radikaalisti?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #72
                          Originally posted by janke View Post
                          Tietäiskö kukaan, että vaikuttaako juurikin etupään epäsymmetrinen korkeus taakse noinkin radikaalisti?
                          Vaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään

                          Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #73
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Vaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään

                            Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?
                            Ja kuinkakohan paljon niitä oikeasti hengenvaarallisia autoja teillämme liikkuukaan...
                            Tämän yksilön vaivat vaan tulee esiin ehkä paremmin...?

                            En epäile etteikö mielellään veis paalattavaksi ja ostais uutta jos ois niin paljoa rahaa...
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #74
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Vaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään

                              Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?

                              Aika turha tosiaan ihmetellä miksi vasemman ja oikean arvot on erilaiset, jos osia vaihdetaan vain toiselle puolelle. Noi iskarin yläpäätkin kannattaisi kyllä vaihtaa molemmat kerralla. Käy kaikki tukivarret ja välykset läpi, niin eiköhän sieltä syitä ala löytyä...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #75
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Vaikuttaa todella hengenvaaralliselta sun autosi. Vie paalattavaksi ja osta uusi. Tai vaihda joka kulmaan kaikki uutta ja vie nelipyöräsuuntaukseen. Etkä enää mittaile vatupassilla mitään

                                Vieläkö sulla on kiilatut etuiskarit?
                                Eihän tuossa mitään hengenvaarallista ole..kulkee 200 niin kun juna
                                Edessähän on uutta, mutta taakse vaihdoin vain pumerangin vasenmalle ja narinat ja taka-kelkanpuslat on uusittu hiljattain. Suuntaukseen on menossa kohtapuolin ja tiedän justiin vatupassin avustuksella mitä kulmat nyt on, mutta aurauksia en tiedä.
                                Kiilaukset pysyy hyvin edessä eikä niissä mitään vaarallista ole.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎