memebuy23buy

Pikaista helppiä laturin kans e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #16
    Joo tässä on tietokone konehuoneessa ja vieressä yritän rempoa tota irti..

    edit: lähtihän se kampeamalla! sitte pitäs miettii purkamista.. uuden sais samalta kylältä parilla sadalla mut prkl ku
    on tässä konkurssissa paljon rahaa Ei ole käytetyistä vielä tarjouksia tullu..

    edit2. valeohan tuo näyttää olevan.
    Last edited by peltone; 24-01-2010, 16:43.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • manzneri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 551
      • Kesälahti

      #17
      Originally posted by peltone View Post
      Joo tässä on tietokone konehuoneessa ja vieressä yritän rempoa tota irti..

      edit: lähtihän se kampeamalla! sitte pitäs miettii purkamista.. uuden sais samalta kylältä parilla sadalla mut prkl ku
      on tässä konkurssissa paljon rahaa Ei ole käytetyistä vielä tarjouksia tullu..

      edit2. valeohan tuo näyttää olevan.
      Itellä oli kanssa vähän hampaitten kiristelyä kesällä kun hajos peräjälkeen virtalukko, laturi, puhkes rengas ja mitähän vielä Eikä olis ollu tosiaan hirveesti rahaa ylimäärästä. Mut kannattaa nyt tsekata, itellä oli ainakin tosiaan semmonen se laturi että oikeesti ilman vähän suurempaa asiaan paneutumista menee vituiks koko homma Loppupeleissä säästät aikaa ja hermojas kun nipistät kukkaronnyörejä ja käyt hakeen sen vaihtolaitteen vaan suosiolla...

      Comment

      • jarkko67
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 43
        • Vantaa

        #18
        Ruotsista kunnostetut laturit

        Originally posted by Supa View Post
        Jep tuo vesijäähdetty maksaa suht reilusti ainakin merkkiiliikkeessä.
        Kunnostetun vaihtolaturin saa halvimmillaan reilulla 400eurolla.

        Peltoselle:
        Kun olet irroittanut ensin kaikki johdot ja muut tiellä olevat objektit pitäisi laturi irrota kiinityksestään, voi joutu hieman veivaamaan ja vetämään että lähtee kiinikkeestä irti mutta tulee kyllä.


        tuolta ostin omaani, hyvin toiminut

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Originally posted by peltone View Post
          valeohan tuo näyttää olevan.
          Kaikkein kallein mahdollinen vaihtoehto

          ...prkl kun pitää kaikenmaailman ranskalaisia osia beeämveehenkin laittaa
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8094
            • Willähde

            #20
            No niin, Nastolasta haettu brand new valeo, BMW original teile laatikossa ja bmw-leimoilla. Pari sataa makso mutta oli pakko ostaa.
            Uusi on jo kiinni eikä lataus/akkuongelmista mitään tietoa. *kopkop* Tuossa se nyt käy eikä virrat karkaa mihinkää.

            Kiitos 325E
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #21
              pakko ostaa ku halvalla sai...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • manzneri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 551
                • Kesälahti

                #22
                Originally posted by peltone View Post
                No niin, Nastolasta haettu brand new valeo, BMW original teile laatikossa ja bmw-leimoilla. Pari sataa makso mutta oli pakko ostaa.
                Uusi on jo kiinni eikä lataus/akkuongelmista mitään tietoa. *kopkop* Tuossa se nyt käy eikä virrat karkaa mihinkää.

                Kiitos 325E
                Hyvähyvä

                Comment

                • JiiP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1734
                  • Tampere

                  #23
                  Noniin akkua purkaa auto ja viaksi on ehkä paljastumassa se, että laturi ei lataa. Tyhjäkäynnillä perushimmelit päällä jännite 13.8V, mutta kun laittaa pitkät, popit yms. päälle niin putoaa 12.++V, 3000rpm jännite on ~13,7V. Latauksen merkkivalo ei syty. Ajossa ei huomaa ongelmaa. Autona E39 530iAT '01.

                  Onko vielä lisää vihjeitä mitä kannattaa kokeilla ja mikä on vikana? Ja onko autossa 90A laturi vai järeempi, realoem antoi kahta mallia, sähköheebeleiden kannalta kyseessä on aika täysin varusteltu E39? Noihin vanhoihin bemareihin on ollut (ainakin) kahta valmistajaa, mites näihin uudempiin? Laturia pois purkaessa onko jotain mihin kannattaa varautua, eli jotain minkä voi/kannattaa uusia samalla?

                  Siinä muutama kysymys, niin saa vähän pohjatietoa ennenkuin alkaa purkamaan. Nyt auto seisoo laturin päässä, että varmasti pääsee huomenna töihin.

                  -J
                  Official member of BTCF-Sauna Team
                  E46 316i -03
                  Ex:
                  E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #24
                    Koneesta kuuluu tyhjäkäynnillä semmonen hankaava ääni joko kiristinrulleista tai laturista. Ääni on kuulunut jo kauvan, mutta en ole vielä asiaan perehtynyt muuten kun nyt tuli vasta tilattua uusi hihna ja rullat. Huomasin, kun viimetalvena ilmailin pullopatentilla tuota autoa, niin aina kun roiskui nestettä sinne hihnan päälle, niin tuo hankaava kitinä ääni aina lakkas hetkeksi ja moottori kävi tyhjäkäyntiä, kun uusi auto:think. Mitähän toi neste oikein "voiteli" siellä hihnojen suunnassa?
                    Last edited by janke; 23-11-2012, 18:54.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #25
                      Eli laturin laakerit mennyt ja pitää ääntä! Kannattaako vaihtaa ne laakerit ja hiilet vai, metsästänkö vaihtolaturia?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by janke View Post
                        Eli laturin laakerit mennyt ja pitää ääntä! Kannattaako vaihtaa ne laakerit ja hiilet vai, metsästänkö vaihtolaturia?
                        Jos tuo diagnoosi laakerista on varma, loput ongelmista ja korjaustöistä selviää vasta kun laturi on avattu. Mikäli sinulla on tiedossa Seinäjoella autosähkäri, joka osaa vaihtaa liukurenkaan(kin), vie se sinne tarkastettavaksi. Yleensä noissa loppuu liukurengas samoja aikoja hiilien kanssa...
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by schwarze View Post
                          Jos tuo diagnoosi laakerista on varma, loput ongelmista ja korjaustöistä selviää vasta kun laturi on avattu. Mikäli sinulla on tiedossa Seinäjoella autosähkäri, joka osaa vaihtaa liukurenkaan(kin), vie se sinne tarkastettavaksi. Yleensä noissa loppuu liukurengas samoja aikoja hiilien kanssa...
                          Kyl siellä laturissa jotai on vialla, kun sitä vapaana rullasta pyöritin, niin sellanen rohina vain kävi. Ja tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen keskitaajuuksinen hankausääni? Epäilen laakereita, mutta voi olla jotain muutakin:think

                          Niin, tämä ääni on kuulunut jo parivuotta laturista?:think
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #28
                            Muistaisko joku boschin laturinlaakereiden sisä ja ulkomitat? Vai vaihteleeko noi laturin mukaan? Itellä taisi olla 140A. Bosch.
                            Last edited by janke; 07-12-2012, 10:45.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              #29
                              Originally posted by janke View Post
                              Muistaisko joku boschin laturinlaakereiden sisä ja ulkomitat? Vai vaihteleeko noi laturin mukaan? Itellä taisi olla 80A. Bosch.
                              Se laturin toisen pään laakeri on aika kikkailua vaihtaa sitten. Ainakin itellä oli mutta en muista oliko juuri bosch. M52 koneen kyljestä kumminkin, vaihtelin samalla liukurenkaan, sekin pitää sit sorvata asennuksen jälkeen että on varmasti pyöreä. Toisinsanoen en ikinä enää vaihda niitä vaan ostan uuden laturin suoraan

                              Ja en muista mittoja.

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by jukkae View Post
                                Se laturin toisen pään laakeri on aika kikkailua vaihtaa sitten. Ainakin itellä oli mutta en muista oliko juuri bosch. M52 koneen kyljestä kumminkin, vaihtelin samalla liukurenkaan, sekin pitää sit sorvata asennuksen jälkeen että on varmasti pyöreä. Toisinsanoen en ikinä enää vaihda niitä vaan ostan uuden laturin suoraan

                                Ja en muista mittoja.
                                No järkevinhän se varmaan olisi hankkia vaihtolaturi, mutta köyhän pitää yrittää itse korjata ja maksaa epäonnistumisesta moninkertaisen hinnan.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X