memebuy23buy

Pikaista helppiä laturin kans e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #46
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Kertaan vielä. Siis motonetistä saa noi kupariset liukupinnat ja jännitteensäätimen?

    Ja jos noi liukupinnat saan jostain, niin miten ne lähtee irti ja miten saa uudet paikalleen? Vanhojen pintojen poisto ei pitäisi olla ongelma.

    Ja pitikö noi uudet liukupinnat sorvata tasaiseksi, niin kun tuossa aikaisemmin oli puhetta?
    No kyllä niitä viimeksi ainakin sai.
    Irtoovat vetämällä tai murentamalla paskaksi mutta kuten sanoin niin varovasti niiden kuparilankojen kanssa mitkä niihin tulee kiinni, pitää saada ehjänä irti.
    Uusi menee painamalla/naputtelemalla paikoilleen mutta saa olla varovainen siinäkin kun on aika tiukka sovite ettei hajota uutta osaa.
    Jos se ei tullut keskellä niin sitten pitää sorvata, yleensä kyllä tulee.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #47
      Originally posted by Supa View Post
      No kyllä niitä viimeksi ainakin sai.
      Irtoovat vetämällä tai murentamalla paskaksi mutta kuten sanoin niin varovasti niiden kuparilankojen kanssa mitkä niihin tulee kiinni, pitää saada ehjänä irti.
      Uusi menee painamalla/naputtelemalla paikoilleen mutta saa olla varovainen siinäkin kun on aika tiukka sovite ettei hajota uutta osaa.
      Jos se ei tullut keskellä niin sitten pitää sorvata, yleensä kyllä tulee.
      Tattis. En huomannutkaan, että niistä lähti jotain lankoja! No täytyy yrittää katsoa. Onkos tuo jännitteen säädin 12volttinen mikä tuohon laturiini kuuluu?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #48
        Kaveri toi mulle laturin 523ia -96 Se on Valeon laturi, mutta siinä ei ole sitä jäähdytys muovia/takakantta missä ilmeisesti olis laturin tiedot, eikä tää kaveri muistanut minkä ampeerin laturi on:think Onko valoe tehnyt edes 140a latureita?

        Sillä kysyn, että kun saan omaan laturiin tilattua osat, niin kait tuo Valoe menee jonku tovin, vaikka vois olla pienempi ampeereiltaan??
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #49
          No onko sulla jotain tarvetta isommalle laturille? Erikoisen paljon sähkövarusteita tmv?
          Ihan hyvin vaikka se 80A malli jaksaa perus e39:ä lataa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #50
            Originally posted by Supa View Post
            No onko sulla jotain tarvetta isommalle laturille? Erikoisen paljon sähkövarusteita tmv?
            Ihan hyvin vaikka se 80A malli jaksaa perus e39:ä lataa.
            Eipä mitään erikoista, muuta kun se lämpöakku ja siihen se kiertovesipumppu ja venttiilit. Ja tavallinen kiertovesipumppu vielä konetilassa.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #51
              Eli ei tarvetta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #52
                Motonetissä on E39:n 90A ja 120A laturia joista 120A on halvempi, sopiikohan se 80/90A laturin paikalle?
                Retard Member

                Comment

                • öpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 253
                  • ??????

                  #53
                  Originally posted by herja View Post
                  Motonetissä on E39:n 90A ja 120A laturia joista 120A on halvempi, sopiikohan se 80/90A laturin paikalle?
                  Minä iskin 120 ammpeerisen ja hyvin on toiminut
                  BMW 523i E39 MY1999

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #54
                    Ok, kiitos tiedosta.
                    Retard Member

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Minkä merkkinen tuo Motonetin myymä 120A laturi on? Entä onko kokemusta mitä laturia KL-varaosat myy ja millä hinnalla (en löydä heidän hinnastosta) ?

                      Nykyinen on Bosch 120A ja samanlaisen mielellään laittaisin. Laakerit tuosta on kai menossa. Vinkuu kylmänä ja nyt kun purin hihnat ja tutkin, niin akselissa on väljää hihnapyörästä ylös/alaspäin heiluttaessa.

                      Minähän tietty ostin uudet hihnapyörät ja aloin niitä vaihtamaan, mutta syyllinen selvästi onkin laturi. Kuuntelin kyllä ennen remonttia "stetoskoopilla", mutta jäi silti epäselväksi vinkuuko laturi vai sen vieressä oleva välipyörä.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #56
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Entä onko kokemusta mitä laturia KL-varaosat myy ja millä hinnalla (en löydä heidän hinnastosta) ?
                        Kesällä ostin kl:stä omaan E39;iin laturin. En nyt tarkalleen muista mitä se maksoi, mutta ehkä noin 150€ + vanha laturi. Voin muistaessani kaivaa kuitin.

                        Tuo ostamani oli kyllä 90A. Boschin runkoon joku korjattu laite se on.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #57
                          Onkohan tuossa biltemanin laturissa muuta hyvää kun kuoret? Uskaltaako ottaa riskiä ja ostaa tuollasen, kun tähän hätään ei taida saada laturia muualta ja auto pitäisi saada ajoon. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...stelma/Laturi/
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #58
                            Otin sitten riskin ja hommasin ja kokeilen tuota Bilteman laturia. Hyvän näköinen se ainakin on päältäpäin.

                            Mites, kun alkuperäisessä Boschissa on kolmi-kielinen sähköliitin ja nykyisessä Valoessa on 2-kielinen ja tässä biltemassakin on 2-kielinen liitin:think Mitä virkaa sillä ylimääräisellä/kolmannella "kielellä" on?

                            Tuossa 3 :http://www.mekonomen.se/Document/Fir...full&image.jpg

                            Tuossa 2 http://www.btcf.fi/forum/attachment....8&d=1253820428
                            Last edited by janke; 24-01-2015, 14:38.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10115
                              • KVLA

                              #59
                              V8:n laturi

                              En viitsi uutta topiikia avata ,joten lainaan tätä koskien E39 V8:n laturia.Kyseessä 4/99 mallinen 540iA ja laturi on se vesijäähdytteinen malli.

                              Kysymys kuuluu,että onko tuohon vaihdettavissa sitä lataussäädintä/hiilipakkaa "sillai helposti" (siitä etukautta)?Vai meneekö laturi tosiaan irroitukseen ja purkuun.Ja samalla sitten täyshuoltoon?

                              PS: Voisin olla kiinnostunut ostamaan ehjän ja huolletun ko.(150A) laturin,jos jollain on hyllyyn jäänyt.Järkihintaisena tietysti.
                              Last edited by Heguli 31; 24-01-2015, 17:55.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                #60
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                En viitsi uutta topiikia avata ,joten lainaan tätä koskien E39 V8:n laturia.Kyseessä 4/99 mallinen 540iA ja laturi on se vesijäähdytteinen malli.

                                Kysymys kuuluu,että onko tuohon vaihdettavissa sitä lataussäädintä/hiilipakkaa "sillai helposti" (siitä etukautta)?Vai meneekö laturi tosiaan irroitukseen ja purkuun.Ja samalla sitten täyshuoltoon?

                                PS: Voisin olla kiinnostunut ostamaan ehjän ja huolletun ko.(150A) laturin,jos jollain on hyllyyn jäänyt.Järkihintaisena tietysti.
                                Ei ole hiiliä ollenkaan. Ja osiks saat laittaa jos meinasit huoltaa. Samalla sitten täyshuolto laturille (diodit, säädin, laakerit, o-rengas).
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X