Originally posted by janke
View Post
Pikaista helppiä laturin kans e39!
Collapse
X
-
Ilmanotto oli isolla reijällä. Siinä oli sellanen reijitetty laippa, mutta sen sai siitä pois. Pitää vissiin ottaa laturi irti ja koittaa tutkia niitä propellia. Taisivat muuten olla jotain ohkaista peltiä noi propellot! Olishan tuossa noita latureita, joten tekiskö niistä jonkun sekasikiön?Originally posted by TJJ View PostEikös akselissa ole jäähdytyspropelli, ehkä sen muotoilu on hiukan epäonnistunut ja se sitten viheltää. Tai sitten se takaosan ilmanotto, oliko siellä iso reikä vai sellainen reijitetty laippa?
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Laturi saapui, melkoisen nopeaa toimintaa: alle 4 päivää. Ja hyvältä näyttää, lähes kuin uusi. Runko on ilmeisesti uudelleenmaalattu, vaikea sanoa, maalikerros ei ainakaan mikään paksu ole. Tuo oli kahdessa pahvilaatikossa, sisemmässä lukee remanufactured in Germany, Siegger Technik. Tuolta alla olevasta kaupasta tilasin (siis kuitenkin Englannista) ja ilmoituksen kuvat vastaa todellisuutta, ainoastaan hihnapyörä on minun laturissa musta (kuten pitääkin olla). Tiedä sitten miten toimii ja kauan kestää, täytyy yrittää nyt viikonloppuna asentaa...Originally posted by TJJ View PostTilasin laturin eBaysta. Kunnostettu Bosch, 155€ sis. pk. Saas nähdä mikä sieltä tulee ja kuinka monta laturia vielä ostan... TNT:n seurantakoodi tuli jo, joten nyt vaan odotellaan paketin saapumista.
Comment
-
Onko liittimessä 3 vai 2 napaa?Originally posted by TJJ View PostLaturi saapui, melkoisen nopeaa toimintaa: alle 4 päivää. Ja hyvältä näyttää, lähes kuin uusi. Runko on ilmeisesti uudelleenmaalattu, vaikea sanoa, maalikerros ei ainakaan mikään paksu ole. Tuo oli kahdessa pahvilaatikossa, sisemmässä lukee remanufactured in Germany, Siegger Technik. Tuolta alla olevasta kaupasta tilasin (siis kuitenkin Englannista) ja ilmoituksen kuvat vastaa todellisuutta, ainoastaan hihnapyörä on minun laturissa musta (kuten pitääkin olla). Tiedä sitten miten toimii ja kauan kestää, täytyy yrittää nyt viikonloppuna asentaa...
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-NE...-/141350381264Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Ottaa kyllä kuittia vastaan,takuuseen.Kerrot vaan,että laturi pitää vinkuvaa ääntä.Sen tarkemmin arvioimatta äänen aiheuttajaa.Sanot ettet luota vinkuvan laturin kestävyyteen.Varmistat vaan ennen irroittamista,että hyllystä löytyy korvaaja tilalle.Toivottavasti se seuraava ei sitten ääntele.Originally posted by janke View PostLuin noista latureista juttuja ja voisko olla että tuon vinkumisen aiheuttaa diodisilta? Ottaiskohan ne tuon laturin takaisin tai vaihtais?
Comment
-
Täytyy sitte ottaa laturi irti ja käydä viemässä takaisin. Toivotaan, että uusi laturi ei vihellä. Pitää toi alkuperäinen bosch viedä laturikorjaajalle laittaa se takaisin kiinni.Originally posted by Heguli 31 View PostOttaa kyllä kuittia vastaan,takuuseen.Kerrot vaan,että laturi pitää vinkuvaa ääntä.Sen tarkemmin arvioimatta äänen aiheuttajaa.Sanot ettet luota vinkuvan laturin kestävyyteen.Varmistat vaan ennen irroittamista,että hyllystä löytyy korvaaja tilalle.Toivottavasti se seuraava ei sitten ääntele.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Nyt on laturi vaihdettu. Entinen latasi tyhjäkäynnillä 13,92V, uusi lataa 14,36V, akun navoista mitattuna. Tosin eka mittaus on 0C lämmössä olleella akulla ja toinen taas tallista ulosajon jälkeen, täytyy mitata vielä uudestaan. Hiukan erilainen mallihan tuo on kuin entinen, joten virtakaapelin suojakumi ei oikein istu paikalleen. Tiedä sitten kumpi on uudempaa mallia, säädin/hiilipaketti, diodisilta yms. ovat kuitenkin ihan erinäköisiä.
Vanhassa laturissa sisempi liukurengas on aika kulunut, ulompi ei juuri lainkaan. Taaempi laakeri ilmeisesti on enemmän kypsynyt, äänet tuntuvat tulevan sieltä päästä. Täytyy varmaankin tilata osia ja kunnostaa vielä tuo vanhakin.
Comment
-
Korjaussarja saapui ja purin vanhan laturin osiksi. Eipä ollut suurempia ongelmia, liukurenkaan muoviosat kyllä osin mureni kun laakerin otti irti, joten kannattaa varmaan olla sellainen varalla vaikka meinaakin pelkän laakerin vaihtaa. Minulla toki onkin tarkoitus vaihtaa tuo.
Mites nuo liukurenkaan johdot, alkuperäiset oli puristettu/hitsattu. Onko tavallisella tinalla juottaminen kuitenkin toimiva ratkaisu vai pitääkö olla jotain muuta? 183C taitaa olla lyijytinan sulamispiste, ei siellä kai tuollaista lämpöä pitäisi olla...
Comment
-
Nostellaas. Tinasitkos joskus noi liukurenkaan johdot? Mitä tinaa käytit?Originally posted by TJJ View PostKorjaussarja saapui ja purin vanhan laturin osiksi. Eipä ollut suurempia ongelmia, liukurenkaan muoviosat kyllä osin mureni kun laakerin otti irti, joten kannattaa varmaan olla sellainen varalla vaikka meinaakin pelkän laakerin vaihtaa. Minulla toki onkin tarkoitus vaihtaa tuo.
Mites nuo liukurenkaan johdot, alkuperäiset oli puristettu/hitsattu. Onko tavallisella tinalla juottaminen kuitenkin toimiva ratkaisu vai pitääkö olla jotain muuta? 183C taitaa olla lyijytinan sulamispiste, ei siellä kai tuollaista lämpöä pitäisi olla...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Tinasin. Tavallista 1mm lyijyllistä juotostinaa. Taisin laittaa jotain lakkaa siihen johtojen päälle. Muistaakseni tilasin uuden säätimenkin, hiilien vaihdossa entiseen tuli joku ongelma. Mutta tuo laturi on yhä tallissa varalla, en ole sitä kokeillut/ottanut käyttöön kun tuo eBaysta tilattukin on toiminut.Originally posted by janke View PostNostellaas. Tinasitkos joskus noi liukurenkaan johdot? Mitä tinaa käytit?
Comment
-
Joo, täytyy myös kokeilla kuinka onnistuu.Originally posted by TJJ View PostTinasin. Tavallista 1mm lyijyllistä juotostinaa. Taisin laittaa jotain lakkaa siihen johtojen päälle. Muistaakseni tilasin uuden säätimenkin, hiilien vaihdossa entiseen tuli joku ongelma. Mutta tuo laturi on yhä tallissa varalla, en ole sitä kokeillut/ottanut käyttöön kun tuo eBaysta tilattukin on toiminut.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
530 d touring -01
Omasta 530 -01 hajosi laturi. Hiilet ja säädin olisi maksanut 130€. Päädyin sitten ostamaan uuden laturin sen sai hintaan 200€ jossa on 2v takuu.
Comment
Comment