Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla

    Eli otsikko kertoo kaiken, pienimmillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttää niin tekee semmosta selvää nypytystä ennenku lähtee vetää tasasesti. Koodeista ei löytynyt muuta kun IHKA 10 AUX sensor open circuit ja LWR2A 1 Outside air temperature open circuit...mikäs vois olla vikana? :think
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Tukeeko tuo IHKA varmasti noin "vanhaa" E39:ä?

    Pystyykö lukemaan millään muulla?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Tukeeko tuo IHKA varmasti noin "vanhaa" E39:ä?

      Pystyykö lukemaan millään muulla?
      No tuo koodihan tais olla ilmastointiin viittaava eli eipä mitenkään liity tohon nypytykseen
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Originally posted by Marko.K View Post
        No tuo koodihan tais olla ilmastointiin viittaava eli eipä mitenkään liity tohon nypytykseen
        Niin? Sitä juuri tarkoitan, onko mahdollisuutta lukea millään muulla laitteella/ohjelmalla jos selviäisi lisää?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by peltone View Post
          Niin? Sitä juuri tarkoitan, onko mahdollisuutta lukea millään muulla laitteella/ohjelmalla jos selviäisi lisää?
          Niin no, INPA:lla luettiin, eikös se pitäs sen verran luotettava olla verrattuna tohon "lelu" Carsoftiin
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by Marko.K View Post
            Niin no, INPA:lla luettiin, eikös se pitäs sen verran luotettava olla verrattuna tohon "lelu" Carsoftiin
            Aaa sekoitin nyt puurot ja vellit ja ihan kaikki Anteeksi vaan..

            Edit: mites ku noissa asentotunnistimissa on välillä vähän ollu sitä ON/OFF vikaa.. Voiskohan johtua niistä.. :think:
            Last edited by peltone; 15-04-2009, 21:46.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 794
              • PKS

              #7
              Meikäläisen autosta oli siis kysymys, vielä ekstrakiitokset Marko.K:lle avusta!

              Vika on siis sellainen, että riippumatta käytettävästä vaihteesta auto ei vedä kunnolla jos kierroksia on alle 1500 ja kaasua painetaan. Tässä tilanteessa auto alkaa selkeästi "nykiä" / "rytkyttää" / "nypyttää" tms. 1500 rpm yläpuolella kaikki pelaa hienosti ja tehot ovat tallella.

              Hakua käyttäen olen arponut, että vika voisi olla jossain seuraavista:
              -Kampiakselin asentotunnistin
              -nokan asentotunnistin
              -puola(t)
              -tulpat
              -tulpanjohdot

              Saakos noita puolia ja tunnistimia jotenkin mitattua ettei tartte kaikkia vaihtaa?
              Last edited by JH.; 15-04-2009, 22:04.
              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by JH. View Post
                Meikäläisen autosta oli siis kysymys, vielä extrakiitokset Marko.K:lle avusta!

                Vika on siis sellainen, että riippumatta käytettävästä vaihteesta auto ei vedä kunnolla jos kierroksia on alle 1500 ja kaasua painetaan. Tässä tilanteessa auto alkaa selkeästi "nykiä" / "rytkyttää" / "nypyttää" tms. 1500 rpm yläpuolella kaikki pelaa hienosti ja tehot ovat tallella.

                Hakua käyttäen olen arponut, että vika voisi olla jossain seuraavista:
                -Kampiakselin asentotunnistin
                -nokan asentotunnistin
                -puola(t)
                -tulpat
                -tulpanjohdot

                Saakos noita puolia ja tunnistimia jotenkin mitattua ettei tartte kaikkia vaihtaa?
                Juu ei mitään, oli kiva tavata taas uusia naamoja. Ja siinä kun ne mustat E39 M-Sportit oli vierekkäin nii oli kyllä silmänruokaa yllinkyllin Toivotaan että saat vian ratkastua, huono oon yleensä ollu veikkaamaan mutta heitetään nyt arvaukseks noi tulpat Kokemuksia ja ehdotuksia kuulemme myös lisää
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • Marko.K
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1193
                  • Helsinki

                  #9
                  Lähteekös/lähtikös muuten auto helposti käyntiin?
                  F11 535d -11 367hv/728nm
                  E39 M5 -99 Alpine White II
                  E65 730da -02
                  E60 530da -03
                  E39 530da -03 240hv/600nm
                  E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                  E38 740iaL -95
                  E39 530d -99 245hv/528nm

                  Comment

                  • JH.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 794
                    • PKS

                    #10
                    Originally posted by Marko.K View Post
                    Lähteekös/lähtikös muuten auto helposti käyntiin?
                    Joo, en ole havainnut autossa mitään muuta poikkeavaa.
                    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                    Käyttis i4 eDrive40
                    Kesällä E36 M3
                    Radalla E36 325i track day tool

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #11
                      Juu no ootellaas vaikka huomiseen ennenku noi "gurut" herää nii ollaan vähä viisaampia
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • bmw e34
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 633
                        • raahe

                        #12
                        Originally posted by Marko.K View Post
                        Juu no ootellaas vaikka huomiseen ennenku noi "gurut" herää nii ollaan vähä viisaampia
                        omassa -97 523 jossa aukoton huoltokirja (eli huollot kyllä tehty) oli samaa vikaa, eikä vikoodeja. back to basics ja löytyihän se vika = bensansuodatin "halpaa" kuin saippua, vaihteeksi . . .

                        Comment

                        • JH.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 794
                          • PKS

                          #13
                          Hieman lisätietoa:

                          Vika ilmenee vain lämpimällä koneella. Kylmällä koneella en saanut vikaa millään ilmenemään, vaikka kiihdyttelin useita kertoja alakierroksilla.

                          Kun kone sitten koeajon kestäessä alkoi lämmitä ja lämpömittari oli noussut lähes puoleenväliin, alkoi nykiminen.
                          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                          Käyttis i4 eDrive40
                          Kesällä E36 M3
                          Radalla E36 325i track day tool

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Eli otsikko kertoo kaiken, pienimmillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttää niin tekee semmosta selvää nypytystä ennenku lähtee vetää tasasesti. Koodeista ei löytynyt muuta kun IHKA 10 AUX sensor open circuit ja LWR2A 1 Outside air temperature open circuit...mikäs vois olla vikana? :think
                            Nyt pitäisi tietää onko rehellinen -99, vai jotain muuta, eli valmistettu ennen/jälkeen 9/98?(mm.onko kampiakselin etupäässä asentotunnistinta yleensäkkään?).
                            Onko massamittarin jälkeinen imuputki IRROITETTU ja tutkittu/poissuljettu murtumat?

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 794
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Nyt pitäisi tietää onko rehellinen -99, vai jotain muuta, eli valmistettu ennen/jälkeen 9/98?(mm.onko kampiakselin etupäässä asentotunnistinta yleensäkkään?).
                              Ensirekisteröinti 12/99 ja myyty minulle vuosimallina 2000, joten pidän aika epätodennäköisenä että olisi valmistettu ennen 9/98. Tarkistan asian kuitenkin autosta kun pääsen kotiin.
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎