Eli otsikko kertoo kaiken, pienimmillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttää niin tekee semmosta selvää nypytystä ennenku lähtee vetää tasasesti. Koodeista ei löytynyt muuta kun IHKA 10 AUX sensor open circuit ja LWR2A 1 Outside air temperature open circuit...mikäs vois olla vikana? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla
Collapse
X
-
Originally posted by peltone View PostTukeeko tuo IHKA varmasti noin "vanhaa" E39:ä?
Pystyykö lukemaan millään muulla?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNo tuo koodihan tais olla ilmastointiin viittaava eli eipä mitenkään liity tohon nypytykseenSitä juuri tarkoitan, onko mahdollisuutta lukea millään muulla laitteella/ohjelmalla jos selviäisi lisää?
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostNiin?Sitä juuri tarkoitan, onko mahdollisuutta lukea millään muulla laitteella/ohjelmalla jos selviäisi lisää?
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNiin no, INPA:lla luettiin, eikös se pitäs sen verran luotettava olla verrattuna tohon "lelu" CarsoftiinAnteeksi vaan..
Edit: mites ku noissa asentotunnistimissa on välillä vähän ollu sitä ON/OFF vikaa.. Voiskohan johtua niistä.. :think:Last edited by peltone; 15-04-2009, 21:46.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Meikäläisen autosta oli siis kysymys, vielä ekstrakiitokset Marko.K:lle avusta!
Vika on siis sellainen, että riippumatta käytettävästä vaihteesta auto ei vedä kunnolla jos kierroksia on alle 1500 ja kaasua painetaan. Tässä tilanteessa auto alkaa selkeästi "nykiä" / "rytkyttää" / "nypyttää" tms. 1500 rpm yläpuolella kaikki pelaa hienosti ja tehot ovat tallella.
Hakua käyttäen olen arponut, että vika voisi olla jossain seuraavista:
-Kampiakselin asentotunnistin
-nokan asentotunnistin
-puola(t)
-tulpat
-tulpanjohdot
Saakos noita puolia ja tunnistimia jotenkin mitattua ettei tartte kaikkia vaihtaa?Last edited by JH.; 15-04-2009, 22:04.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostMeikäläisen autosta oli siis kysymys, vielä extrakiitokset Marko.K:lle avusta!
Vika on siis sellainen, että riippumatta käytettävästä vaihteesta auto ei vedä kunnolla jos kierroksia on alle 1500 ja kaasua painetaan. Tässä tilanteessa auto alkaa selkeästi "nykiä" / "rytkyttää" / "nypyttää" tms. 1500 rpm yläpuolella kaikki pelaa hienosti ja tehot ovat tallella.
Hakua käyttäen olen arponut, että vika voisi olla jossain seuraavista:
-Kampiakselin asentotunnistin
-nokan asentotunnistin
-puola(t)
-tulpat
-tulpanjohdot
Saakos noita puolia ja tunnistimia jotenkin mitattua ettei tartte kaikkia vaihtaa?Toivotaan että saat vian ratkastua, huono oon yleensä ollu veikkaamaan mutta heitetään nyt arvaukseks noi tulpat
Kokemuksia ja ehdotuksia kuulemme myös lisää
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostLähteekös/lähtikös muuten auto helposti käyntiin?MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostJuu no ootellaas vaikka huomiseen ennenku noi "gurut" herää nii ollaan vähä viisaampia"halpaa" kuin saippua, vaihteeksi . . .
Comment
-
-
Hieman lisätietoa:
Vika ilmenee vain lämpimällä koneella. Kylmällä koneella en saanut vikaa millään ilmenemään, vaikka kiihdyttelin useita kertoja alakierroksilla.
Kun kone sitten koeajon kestäessä alkoi lämmitä ja lämpömittari oli noussut lähes puoleenväliin, alkoi nykiminen.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostEli otsikko kertoo kaiken, pienimmillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttää niin tekee semmosta selvää nypytystä ennenku lähtee vetää tasasesti. Koodeista ei löytynyt muuta kun IHKA 10 AUX sensor open circuit ja LWR2A 1 Outside air temperature open circuit...mikäs vois olla vikana? :think
Onko massamittarin jälkeinen imuputki IRROITETTU ja tutkittu/poissuljettu murtumat?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt pitäisi tietää onko rehellinen -99, vai jotain muuta, eli valmistettu ennen/jälkeen 9/98?(mm.onko kampiakselin etupäässä asentotunnistinta yleensäkkään?).MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
Comment