Originally posted by Marko.K
View Post
e39 530d ja MAF:in sielunelämä?
Collapse
X
-
Auton kulussa ei ole mitään ongelmaa, mutta kokeilin huvikseen ottaa irti maf:n johdon, ei sitten kulkenut yhtään mihinkään, eli voinee todeta maf:n olevan kunnossa!
Sitä en tiedä, että kuuluuko siinä olla noin hirveä ero...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostAuton kulussa ei ole mitään ongelmaa, mutta kokeilin huvikseen ottaa irti maf:n johdon, ei sitten kulkenut yhtään mihinkään, eli voinee todeta maf:n olevan kunnossa!
Sitä en tiedä, että kuuluuko siinä olla noin hirveä ero...
Maffi irroitettuna 7.2-7.3 sekkaa. Kulkueron huomaa ilman kelloakin
vaikka ero onkin noin pieni.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Millaisia arvoja INPAn livedata pitäis näyttää toimivalla MAFilla? Ilmeisesti tuo "Ist-Air mass" on se tärkein arvo jota seurata? Vihreä alue ulottuu 500:aan. Tyhjäkäynnillä on arvot siinä 450 hujakoilla mutta kiihdytyksessä saattaa nousta sinne 700-900 välimaastoon huutomerkin kera. Onko normaalia? Ja mikä tuo "UB operating hours" on?
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostMillaisia arvoja INPAn livedata pitäis näyttää toimivalla MAFilla? Ilmeisesti tuo "Ist-Air mass" on se tärkein arvo jota seurata? Vihreä alue ulottuu 500:aan. Tyhjäkäynnillä on arvot siinä 450 hujakoilla mutta kiihdytyksessä saattaa nousta sinne 700-900 välimaastoon huutomerkin kera. Onko normaalia? Ja mikä tuo "UB operating hours" on?
En kyllä tiedä itsekkään arvoista....
Mutta joskus "RAHU" komentoi tuosta UB operating hours --> kun menee tappiin asti niin silloin auto joutaa paaliin.....
No omassanikin on arvo TAPISSA ja olisi kiva tietää jos joku tietäisi vastauksen...:thinkBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View Post...joskus "RAHU" komentoi tuosta UB operating hours --> kun menee tappiin asti niin silloin auto joutaa paaliin.....
Comment
-
-
.
BMW,ssä maffia tarvitaan myös polttoaineen syötön tason säätöön.
Esim. mersu on paineohjattu (map).
Vakiosftassa on tähän tarkoitukseen kolme erilaista karttaa.
Muunmuassa sitä maffin aiheuttamaa vikatilaa varten omansa.
Samoin väännörajoittimia koko joukko, eri tilanteisiin.
Jos lastuttaja on pikkuisen epävarma, niin hän varulta muokkaa kaikki ko. kartat samanalaisiksi, jotta ohjelma varmasti muuttu ja antaa soppaa lisää.
Tällöin myös vikatilan aikaisempi syöttömäärä muuttu suuremmaksi, siksi et huomaa eroa.
Bemarissa on "erilaisia" vikatiloja, kaikki ei vie kokonaan tehoja poikkeen ja jäävät varmaan suurimmalta osaltaan huomaamatta piiiitkäksi aikaa.
Laita vaan ehjä maffi sinne, niin saat sitten kaiken tehonkin käyttöösi.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Noniin mimmostahan arvoa pitäs maffin näyttää livedatalla esim tyhjäkäynnillä saatika ajossa / kiihdytyksessä?.. saatika sitten "ahtopaine"tunnistin? ...
tuli ostettua tossa vikakoodi laitteet.. vikakoodeja ei koneessa ollu maffista saatika ahtopaine tunnistimesta mutta auto selvästi vähän 'ontuu'
Eli kaikki hummat ja newtonit ei tunnu olevan tallissa.. ja savua päästelee jos kierrokset nousee yli 3500-4000rpm (tämä ollut aina) vuosi sitten karallalla vihjailivat jo ahtopaine tunnistimen kunnosta ja totesivat maffin ok:ksi.. mutta nyt olis kiva tietää arvoja näistä mitä livedatan tulisi näyttää..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
.
1000mg on täyden syötön raja, eli siitä yli.
900mg on sellainen raja, jonka alle kun menee niin alkaa jo tehoissa häviämään.
Vakiosoftat tehdään niin, että iän mukana tuleva maffin asteittainen "väsyminen" ei ainakaan helposti havaittavalla tavalla tunnu käytännön suorituskyvyssä.
Ilmamäärän tulee seurata kierrosluvun ja ahtopaineen "viitoittamaa" tietä orjallisesti, muutoin ei ole kunnossa.
Mulla kun ei itsellä ole bemaria, niin en tyhjäkäyntiarvosta osaa sanoa mitään, muttei sillä tosiaan ole kyllä suorituskyvynkään kanssa merkitystä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
1000mg on täyden syötön raja, eli siitä yli.
900mg on sellainen raja, jonka alle kun menee niin alkaa jo tehoissa häviämään.
Vakiosoftat tehdään niin, että iän mukana tuleva maffin asteittainen "väsyminen" ei ainakaan helposti havaittavalla tavalla tunnu käytännön suorituskyvyssä.
Ilmamäärän tulee seurata kierrosluvun ja ahtopaineen "viitoittamaa" tietä orjallisesti, muutoin ei ole kunnossa.
Mulla kun ei itsellä ole bemaria, niin en tyhjäkäyntiarvosta osaa sanoa mitään, muttei sillä tosiaan ole kyllä suorituskyvynkään kanssa merkitystä.
Comment
-
-
Itellä näyttää tyhjäkäynnillä noin 500 ja sit täyskaasu vedossa +3500rpm alkaa näyttää oikeita lukuja eli n.10% enemmän kuin "nominal air flow". Tuo on tosiaan hieman hankala mitata tuo mittari johtuen CS.n hitaasta päivitys nopeudesta, INPA olis parempi mut siinä tais olla eri sivuilla varsinainen "Air flow" ja laskennallinen "Nominal air flow".
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostItellä näyttää tyhjäkäynnillä noin 500 ja sit täyskaasu vedossa +3500rpm alkaa näyttää oikeita lukuja eli n.10% enemmän kuin "nominal air flow". Tuo on tosiaan hieman hankala mitata tuo mittari johtuen CS.n hitaasta päivitys nopeudesta, INPA olis parempi mut siinä tais olla eri sivuilla varsinainen "Air flow" ja laskennallinen "Nominal air flow".
-Jannesigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Kertokaapa nyt fiksuina ihmisinä tietämättömälle myös että mitä tommonen uuden ilmamassamittarin koodaus sitten maksaa? ja missä sitä voi tehdä..?Nykyinen:
330xd Touring 2004
Ex:
VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
330dA Touring 2003
530dA Touring 1999
525tdsA Touring 1996
Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.
Comment
-
-
Originally posted by kalleko View PostKertokaapa nyt fiksuina ihmisinä tietämättömälle myös että mitä tommonen uuden ilmamassamittarin koodaus sitten maksaa? ja missä sitä voi tehdä..?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Comment