memebuy23buy

e39 530d ja MAF:in sielunelämä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #16
    Originally posted by Marko.K View Post
    Kaverin puolesta kyselen eli auto 330d -01 tarviiko koodauksen jos 0 928 400 468 maf vaihdetaan 0 928 400 527 maffiin (468:n korvaava) ainakin sillon mielestäni tarvii jos ensimmäisen mallin 0 928 400 314 tilalle vaihdetaan 0 928 400 527 mutta mites tässä tapauksessa :think
    Tarvii.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #17
      Auton kulussa ei ole mitään ongelmaa, mutta kokeilin huvikseen ottaa irti maf:n johdon, ei sitten kulkenut yhtään mihinkään, eli voinee todeta maf:n olevan kunnossa!

      Sitä en tiedä, että kuuluuko siinä olla noin hirveä ero...
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        #18
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Auton kulussa ei ole mitään ongelmaa, mutta kokeilin huvikseen ottaa irti maf:n johdon, ei sitten kulkenut yhtään mihinkään, eli voinee todeta maf:n olevan kunnossa!

        Sitä en tiedä, että kuuluuko siinä olla noin hirveä ero...
        535dTa -05, tehdas lupaa 0-100 6.6 sekkaa, itse mitattuna 6.9 sekkaa.
        Maffi irroitettuna 7.2-7.3 sekkaa. Kulkueron huomaa ilman kelloakin
        vaikka ero onkin noin pieni.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Millaisia arvoja INPAn livedata pitäis näyttää toimivalla MAFilla? Ilmeisesti tuo "Ist-Air mass" on se tärkein arvo jota seurata? Vihreä alue ulottuu 500:aan. Tyhjäkäynnillä on arvot siinä 450 hujakoilla mutta kiihdytyksessä saattaa nousta sinne 700-900 välimaastoon huutomerkin kera. Onko normaalia? Ja mikä tuo "UB operating hours" on?
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #20
            Originally posted by Thuppu View Post
            Millaisia arvoja INPAn livedata pitäis näyttää toimivalla MAFilla? Ilmeisesti tuo "Ist-Air mass" on se tärkein arvo jota seurata? Vihreä alue ulottuu 500:aan. Tyhjäkäynnillä on arvot siinä 450 hujakoilla mutta kiihdytyksessä saattaa nousta sinne 700-900 välimaastoon huutomerkin kera. Onko normaalia? Ja mikä tuo "UB operating hours" on?

            En kyllä tiedä itsekkään arvoista....

            Mutta joskus "RAHU" komentoi tuosta UB operating hours --> kun menee tappiin asti niin silloin auto joutaa paaliin.....


            No omassanikin on arvo TAPISSA ja olisi kiva tietää jos joku tietäisi vastauksen...:think
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by casino View Post
              ...joskus "RAHU" komentoi tuosta UB operating hours --> kun menee tappiin asti niin silloin auto joutaa paaliin.....
              Milloinkahan tuo on tapissa? 500 on tuo vihreä asteikko ja mulla on 4900+! Paaliin?
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • toperi
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 105

                #22
                Originally posted by Thuppu View Post
                Milloinkahan tuo on tapissa? 500 on tuo vihreä asteikko ja mulla on 4900+! Paaliin?
                juu paaliin menossa meillä kummallaki siinä tapaukses mutta menköhön sitte!

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #23
                  .
                  BMW,ssä maffia tarvitaan myös polttoaineen syötön tason säätöön.
                  Esim. mersu on paineohjattu (map).

                  Vakiosftassa on tähän tarkoitukseen kolme erilaista karttaa.
                  Muunmuassa sitä maffin aiheuttamaa vikatilaa varten omansa.
                  Samoin väännörajoittimia koko joukko, eri tilanteisiin.
                  Jos lastuttaja on pikkuisen epävarma, niin hän varulta muokkaa kaikki ko. kartat samanalaisiksi, jotta ohjelma varmasti muuttu ja antaa soppaa lisää.
                  Tällöin myös vikatilan aikaisempi syöttömäärä muuttu suuremmaksi, siksi et huomaa eroa.
                  Bemarissa on "erilaisia" vikatiloja, kaikki ei vie kokonaan tehoja poikkeen ja jäävät varmaan suurimmalta osaltaan huomaamatta piiiitkäksi aikaa.

                  Laita vaan ehjä maffi sinne, niin saat sitten kaiken tehonkin käyttöösi.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    #24
                    Noniin mimmostahan arvoa pitäs maffin näyttää livedatalla esim tyhjäkäynnillä saatika ajossa / kiihdytyksessä?.. saatika sitten "ahtopaine"tunnistin? ...

                    tuli ostettua tossa vikakoodi laitteet.. vikakoodeja ei koneessa ollu maffista saatika ahtopaine tunnistimesta mutta auto selvästi vähän 'ontuu'

                    Eli kaikki hummat ja newtonit ei tunnu olevan tallissa.. ja savua päästelee jos kierrokset nousee yli 3500-4000rpm (tämä ollut aina) vuosi sitten karallalla vihjailivat jo ahtopaine tunnistimen kunnosta ja totesivat maffin ok:ksi.. mutta nyt olis kiva tietää arvoja näistä mitä livedatan tulisi näyttää..
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      #25
                      .
                      1000mg on täyden syötön raja, eli siitä yli.
                      900mg on sellainen raja, jonka alle kun menee niin alkaa jo tehoissa häviämään.

                      Vakiosoftat tehdään niin, että iän mukana tuleva maffin asteittainen "väsyminen" ei ainakaan helposti havaittavalla tavalla tunnu käytännön suorituskyvyssä.

                      Ilmamäärän tulee seurata kierrosluvun ja ahtopaineen "viitoittamaa" tietä orjallisesti, muutoin ei ole kunnossa.

                      Mulla kun ei itsellä ole bemaria, niin en tyhjäkäyntiarvosta osaa sanoa mitään, muttei sillä tosiaan ole kyllä suorituskyvynkään kanssa merkitystä.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by tuikku View Post
                        .
                        1000mg on täyden syötön raja, eli siitä yli.
                        900mg on sellainen raja, jonka alle kun menee niin alkaa jo tehoissa häviämään.

                        Vakiosoftat tehdään niin, että iän mukana tuleva maffin asteittainen "väsyminen" ei ainakaan helposti havaittavalla tavalla tunnu käytännön suorituskyvyssä.

                        Ilmamäärän tulee seurata kierrosluvun ja ahtopaineen "viitoittamaa" tietä orjallisesti, muutoin ei ole kunnossa.

                        Mulla kun ei itsellä ole bemaria, niin en tyhjäkäyntiarvosta osaa sanoa mitään, muttei sillä tosiaan ole kyllä suorituskyvynkään kanssa merkitystä.
                        Hmm, mulla ei tainnu yltää täyskiihdytyksessä tonne 1000mg, tais hätinä yltää 900:aan. Pikkuhiljaa tätä systeemiä alkaa tajuamaan...
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1372
                          • Oulainen

                          #27
                          Itellä näyttää tyhjäkäynnillä noin 500 ja sit täyskaasu vedossa +3500rpm alkaa näyttää oikeita lukuja eli n.10% enemmän kuin "nominal air flow". Tuo on tosiaan hieman hankala mitata tuo mittari johtuen CS.n hitaasta päivitys nopeudesta, INPA olis parempi mut siinä tais olla eri sivuilla varsinainen "Air flow" ja laskennallinen "Nominal air flow".

                          -Janne
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            #28
                            Originally posted by jsr85 View Post
                            Itellä näyttää tyhjäkäynnillä noin 500 ja sit täyskaasu vedossa +3500rpm alkaa näyttää oikeita lukuja eli n.10% enemmän kuin "nominal air flow". Tuo on tosiaan hieman hankala mitata tuo mittari johtuen CS.n hitaasta päivitys nopeudesta, INPA olis parempi mut siinä tais olla eri sivuilla varsinainen "Air flow" ja laskennallinen "Nominal air flow".

                            -Janne
                            Inpahan tossa läppärillä on.. pitää tossa kurkata joku pv et mitä näyttää maffi arvoja..samalla ahtopaine tunnistimen arvoja tuntus välillä että vedot kateissa ennen 3000rpm.. mut joo saas nähdä mitä tietokone kertoo
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • kalleko
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 40
                              • Oulu

                              #29
                              Kertokaapa nyt fiksuina ihmisinä tietämättömälle myös että mitä tommonen uuden ilmamassamittarin koodaus sitten maksaa? ja missä sitä voi tehdä..?
                              Nykyinen:
                              330xd Touring 2004
                              Ex:
                              VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                              330dA Touring 2003
                              530dA Touring 1999
                              525tdsA Touring 1996

                              Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #30
                                Originally posted by kalleko View Post
                                Kertokaapa nyt fiksuina ihmisinä tietämättömälle myös että mitä tommonen uuden ilmamassamittarin koodaus sitten maksaa? ja missä sitä voi tehdä..?
                                Minä voin tehdä
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X