e39 530d ja MAF:in sielunelämä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    #76
    cdi mersun bosch sisäosa 72e näitäkin laittaneet...
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

    Comment

    • EOL
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 175
      • Kankaanpää, Finland

      #77
      No niin nyt on uusi tilattu maf-shopista.
      Mites tuota ilmeisesti tarvitsisi jotenkin koodailla kun maffin vaihtaa tai näin olen ymmärtänyt kun topicin lueskein?
      Löytyykös satakunnan alueelta osaavaa kaveria tähän hommaan vai onko sit vaan mentävä marmoritiskille?
      Itelläkin softat löytyy mut ei viitsis alkaa harjotteleen ensimmäisenä tollasen asian kanssa.

      Comment

      • zdömii
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 133
        • Kuopio

        #78
        Click image for larger version

Name:	e39 käppyrät.jpg
Views:	1
Size:	89.8 KB
ID:	4827340

        Siinä ois nyt vähän käppyrää. Elikkäs ahtopaineessa tapahtuu tuollainen notkahdus siinä hyytymisen aikana (näkyy alimmassa kuvassa) ja samalla railpressuressa tulee hyvin pieni putoaminen (ylimmässä punaisella). Voisko tuo olla ahtopaineensäätimen/ahtopaineanturin aiheuttamaa vai vaikuttaako joltain muulta vialta? Kuinka nuo arvot käyttäytyisi, jos turbon siivet jumittaisi?
        e60 530dA -04
        ex-e39 525D -01
        ex-e36 325 -91

        Comment

        • Arnold B
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 2
          • Pirkanmaa

          #79
          Originally posted by lurkki3 View Post
          cdi mersun bosch sisäosa 72e näitäkin laittaneet...
          Olisiko mahdollista saada lisätietoa, mitä malli lähtisi metsästämään?
          (Kun ei haulla foorumilta silmään osunut)
          e39 530d -00 Touring

          Comment

          • Mikkomies84
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1055
            • Siilinjärvi

            #80
            Kokeilin maffin johdon ottaa irti ja ajoin pikku lenkin, tehoja löytyi ehkä vanhan w124 200d -mesen verran. :think

            Yleensähän täällä kehutaan että paremmin kulkee johdon irroittamalla, eli onko jossain muussa vika?

            Kyseessä tosin 520d.

            Comment

            • stw-
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 7
              • Etelä-Pohjanmaa

              #81
              Itse vaihdoin maffin eikä meinannut uudella käydä ollenkaan..--> vikakoodien nollaus ja johan rupes toimimaan. Ajelin siinä välissä hetken aikaa piuha irti ja meni helposti päästöistä läpi katsastuksessa...kone siis M57D25

              Comment

              • TinoTK
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 815
                • Kirkkonummi

                #82
                Itsekkin vaihdoin uuden maffin koska ei aina lähde vetämään ja auto toimii hyvin kun ottaa maffin johdon irti. Uuden maffin kun sain vaihdettua niin ei minkäänlaista eroa. Mitähän seuraavaksi? Onko MAP anturi seuraava vaihdon kohde vai?
                ///BMW M550d LCI

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14569
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by Perunasoosi View Post
                  Itsekkin vaihdoin uuden maffin koska ei aina lähde vetämään ja auto toimii hyvin kun ottaa maffin johdon irti. Uuden maffin kun sain vaihdettua niin ei minkäänlaista eroa. Mitähän seuraavaksi? Onko MAP anturi seuraava vaihdon kohde vai?
                  Tuliko tähän koskaan ratkaisua? Omakin toimii kivasti ilman maffia. En ole vielä uutta tilannut, mutta pakko kai se on kokeilla kun ei tuo tuolla nykyisellä jaksa kulkea mihinkään.

                  Ilmeisesti tuo pierburgin mersuissa käytetty ei ole kovin toimiva? Eihän tuo possilainen pahanhintanen ole: http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmes...item4ad80ec5a4
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • TinoTK
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 815
                    • Kirkkonummi

                    #84
                    Originally posted by zener View Post
                    Tuliko tähän koskaan ratkaisua? Omakin toimii kivasti ilman maffia. En ole vielä uutta tilannut, mutta pakko kai se on kokeilla kun ei tuo tuolla nykyisellä jaksa kulkea mihinkään.

                    Ilmeisesti tuo pierburgin mersuissa käytetty ei ole kovin toimiva? Eihän tuo possilainen pahanhintanen ole: http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmes...item4ad80ec5a4

                    Ei vielä mutta lähellä ratkaisua taidetaan olla. EGR Putkessa hitonmoinen vuoto eli sekoittaa varmaan maffin sen takia. Voin palata asiaan kun vaihdan tuon putken.
                    ///BMW M550d LCI

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14569
                      • Oulu

                      #85
                      MAF vaihdettu ja en tiiä... Kyllä kai se nyt toimii oikein. Ainaki tuntuu että vetoja tulee nyt jo 2krpm kohdalla ja hitusen paranee vielä ~2,8krpm. Normaalia? :think
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #86
                        Originally posted by zener View Post
                        MAF vaihdettu ja en tiiä... Kyllä kai se nyt toimii oikein. Ainaki tuntuu että vetoja tulee nyt jo 2krpm kohdalla ja hitusen paranee vielä ~2,8krpm. Normaalia? :think
                        nollasitko adaptiot vaihon jälkeen?
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14569
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          nollasitko adaptiot vaihon jälkeen?
                          Kyllä kai ne tuli nollattua.

                          Tuleeko muuten temperature sensor vikakoodi myös kun maffi käy irti? Semmonen oli tuonne ilmestyny ku koodit nollasin.
                          Last edited by zener; 17-07-2014, 19:40.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            #88
                            Tietääkö kukaan sanoa meneekö maffin toiminta sekaisin jos sisäosan vaihtaa eri kuoriin?tarkoitus ois poistaa kokonaan tuo e39 530d:sen vakio ilmanputsarin kotelo että saa ahtimen näkyviin ja hieman tilaa.cdi mersussa sama sisäosa boschin numeroiltaan ku 530d mutta maf kotelo pyöreä putkimainen eikä soikea niinkö vakio.se ois helppo yhdistää suoralla putkella/letkulla ahtimen päähän
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #89
                              tuossa kuvaa..
                              Last edited by lurkki3; 02-02-2017, 06:53.
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                nollasitko adaptiot vaihon jälkeen?
                                Eikös 02 vanhempiin malleihin tarvitse tehdä myös DDE:n ohjelmistoversion päivittäminen kun tuo IMM vaihdetaan? Tämmöistä ainakin joskus muistelin lukevani. Eli pelkkä adaptioiden nollaus ei riitä.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X