e39 530d ja MAF:in sielunelämä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aero69
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 9
    • K-Pohjanmaa

    #31
    Omassa 530d man. -99 (eka bemari, pari vkoa "uusi") nähtävästi MAF rikki,kun johdon otti pois,niin veti suhthyvin ja tasaisemmin.Piuha paikalla miettii ja haaveilee jne

    Olen jo korjaamolle MAFin tilannut.Ajattelin itse sen asentaa..mut mut,
    voiko sen itse asentaa ja sitten se jokin KOODAUS ??

    Korjaamo meinas ,että jotain putkeakin tulee pätkä mukana ja hintaa on 199e....? + asennus.

    Comment

    • aero69
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 9
      • K-Pohjanmaa

      #32
      Juu,MAF vaihdettu... Ehkä hiukan paremmin toimii.

      Vieläkin jonkinverran vedossa mietintää, vetää,ei vedä,vetää jne.

      Ja seuraavaksi tietenkin turbon vaihtoon...??

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #33
        Originally posted by aero69 View Post
        Juu,MAF vaihdettu... Ehkä hiukan paremmin toimii.

        Vieläkin jonkinverran vedossa mietintää, vetää,ei vedä,vetää jne.

        Ja seuraavaksi tietenkin turbon vaihtoon...??
        Onkohan mitään tutkinta toimenpiteitä tehty? alipaine letkut konehuoneessa? ahtopainetunnistin?.. jne?
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • aero69
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 9
          • K-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Exami View Post
          Onkohan mitään tutkinta toimenpiteitä tehty? alipaine letkut konehuoneessa? ahtopainetunnistin?.. jne?

          Eeii ole tutkittu...

          No,EGR systeemi löyty ja sille jotain "tukkimis" ohjeita.

          Jotain juttuja täällä lukenut. (pitkästi asiaa täällä,vähän vain aikaa "opiskella" bemarin oppimäärää..)

          Mutta,ahtopainetunnistimet jne. vielä hukassa..

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #35
            Mites kun ilmamäärämittarin sol air mass ja ist air mass arvot näyttävät e39 530d:ssä tyhjäkäynnillä molemmat yli 500 eli yli maksimin? Ja huutomerkki perässä, maffin liitin irroitettunakaan ei kulje kyllä sen paremmin vaikka kulkupuolen suhteen mitään vikaa ei oo
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • Aslakki
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 359
              • Kuusamo

              #36
              Originally posted by Marko.K View Post
              Mites kun ilmamäärämittarin sol air mass ja ist air mass arvot näyttävät e39 530d:ssä tyhjäkäynnillä molemmat yli 500 eli yli maksimin? Ja huutomerkki perässä, maffin liitin irroitettunakaan ei kulje kyllä sen paremmin vaikka kulkupuolen suhteen mitään vikaa ei oo
              Mulla vähän samaa vikaa:
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


              Auto muuten tuntuu normaalilta paitsi ehkä korkea polttoaineen kulutus (10l/100km) seka-ajossa, webasto tosin huutaa esilämmittimenä ja apulämmittimenä ajossa. Meneekö MAF vaihtoon? Käyttötunnit on tapissa eli paaliin joutais
              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

              Comment

              • Aslakki
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 359
                • Kuusamo

                #37
                Joo ilmamassamittari menee vaihtoon, vanha on Bosch mallia 0928400314 ja uus tulee olemaan Boschin 0928400527. Nyt tarvis jonku gurun Pirkanmaan seudulta joka osais ohjelmoida DDE:n uusiks vai pitääkö lähtä ajelee ihan pääkaupunkiseudulle, periaatteestakaan en mene marmorille...
                E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  #38
                  Originally posted by Marko.K View Post
                  Mites kun ilmamäärämittarin sol air mass ja ist air mass arvot näyttävät e39 530d:ssä tyhjäkäynnillä molemmat yli 500 eli yli maksimin? Ja huutomerkki perässä, maffin liitin irroitettunakaan ei kulje kyllä sen paremmin vaikka kulkupuolen suhteen mitään vikaa ei oo
                  Olikos tähän jollain selkeää vastausta, eli mitä nämä tarkoittavat?

                  Omassa Ist-Air mass 530!, Soll-Air mass 370 ja UB operatin hours 5100! Toimii kaikinpuolin ok, paitsi tyhjäkäynti joskus puolilämpimänä hieman täryyttää.

                  Comment

                  • R Power
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 163

                    #39
                    Originally posted by Tojopa View Post
                    Olikos tähän jollain selkeää vastausta, eli mitä nämä tarkoittavat?

                    Omassa Ist-Air mass 530!, Soll-Air mass 370 ja UB operatin hours 5100! Toimii kaikinpuolin ok, paitsi tyhjäkäynti joskus puolilämpimänä hieman täryyttää.
                    Soll-Air mass = pyydetty ilmamäärä

                    Ist-Air mass = todellinen ilmamäärä
                    Ahneella on aina enemmän!

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      #40
                      Voiko EGR:n tulppaus aiheuttaa tuon, että todellinen ilmamäärä on yli pyydetyn?

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        #41
                        Originally posted by Tojopa View Post
                        Voiko EGR:n tulppaus aiheuttaa tuon, että todellinen ilmamäärä on yli pyydetyn?
                        Voi ... ja aiheuttaakin.
                        Jos ilman määrä on yli pyydetyn, se ei haittaa mitään.
                        Mutta, kun se käytännössä tulee, tai muodostuu siten, että kun ohjelmasta on egr poistettu, eikä ahtimen toimintaan ole koskettu, niin ahtopaine on kaikilla osakaasuasennoilla yli pyydetyn.
                        Niin siksi se ei ole oikein hyvä asia.
                        Siis, ei ylimääräinen ilma itsessään ole pahasta, mutta se on, että ahdin tekee koko ajan "liikaa turhaa työtä".
                        Tämä on vähän niinkuin ilmamassaohjattujen ongelma, paineohjatuissa tuo sama ilmiö pysyy paaljon helpommin kurissa.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • LS1Fmont
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 52
                          • Forssa

                          #42
                          Eli EGR:n tulppaamisella voi siis vahingossa lyhentää turbon elinikää..?
                          Japanese Dailydriver
                          Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                          Mustang notch -88 Project??? :think

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #43
                            Eipä toi tosi maailmassa juuri muuta vaikuta kuin et imusarja pysyy puhtaana.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • |jaakko|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 1542
                              • Keski-Suomi

                              #44
                              Uskaltaako maffin johto irti ajella? Meinaan väliaikaisesti ennenku uusi tulee..
                              On vaan niin pirun laiska nykyjään, on ku eri auto jos johdon nykäsee irti.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by |jaakko| View Post
                                Uskaltaako maffin johto irti ajella? Meinaan väliaikaisesti ennenku uusi tulee..
                                On vaan niin pirun laiska nykyjään, on ku eri auto jos johdon nykäsee irti.
                                Tuolla aikaisemmin taisi ilmetä, että voi ajella. Moottori vaan käyttää tällöin varaohjelmaa. Muut korjatkoon mikäli meni metsään
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X