Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 4,4b ajoittainen paha nykiminen kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #46
    Osa 2 taitaa olla tässä kuvassa
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • rainekoo
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 294
      • oulainen

      #47
      Ajattelin tilata sen coverin sinne imusarjan takaosaan.

      Mitä kaikkea kannattaa ottaa uusia samaan tilaukseen

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #48
        Originally posted by rainekoo View Post
        Ajattelin tilata sen coverin sinne imusarjan takaosaan.

        Mitä kaikkea kannattaa ottaa uusia samaan tilaukseen

        http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=40

        Ainakin osat 3 ja 12, vanhoilla tiivisteillä turha kasata.

        Pistä sitten suosiolla uudet alipaineletkut sinne, vanhat ovat kuitenkin hapertuneet.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • rainekoo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 294
          • oulainen

          #49
          Nyt on uus osa paikoillaan....kylmänä ehkä nyt rajumpaa nykiminen.

          Kuinka ranttuja nuo koneet on tulpille kun tuntuu että lämpimänä se ei niinkään nyi.

          Nyt on paikoillaan boschin tulpat +7 numeroiset (fr7ldc+)
          Last edited by rainekoo; 02-09-2009, 16:35.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #50
            Originally posted by rainekoo View Post
            Nyt on uus osa paikoillaan....kylmänä ehkä nyt rajumpaa nykiminen.

            Kuinka ranttuja nuo koneet on tulpille kun tuntuu että lämpimänä se ei niinkään nyi.

            Nyt on paikoillaan boschin tulpat +7 numeroiset (fr7ldc+)
            Eikös siellä pitäisi olla jotain seuraavista:
            BOSCH F 7 LDCR
            NGK BKR 6 EK
            BOSCH FGR7DQP
            NGK BKR6EQUP

            Eli jos sinulla ei ole kirjoitusvirhettä tuossa niin väärät tulpat mahdollisesti?
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • rainekoo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 294
              • oulainen

              #51
              Onkohan tukpan valmistajalla väliä....toimiiko toinen merkki paremmin kuin toinen.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #52
                NGK on tehtaalta ja se sinne kannattaa laittaa
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #53
                  Originally posted by Dunky View Post
                  NGK on tehtaalta ja se sinne kannattaa laittaa
                  Boschilaisissa kuulemma jotain vikaa että löystyy ittestään (ainakin jenkkilässä M62-koneiden omistajilla ollu ongelmia). Omassa tosin nuo boschit, eikä mitään ongelmia ole tullut (kai, nykiihän tuo mutta ei taida olla tulpat).
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • hmms
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 15
                    • Vantaa

                    #54
                    Itse vaihdoin ngk BKR6EQUP -> bosh FGR 7 DQP+. Katosi kummalliset värinät ja hyvin ovat toimineet. Autona e39 540.

                    Comment

                    • bmw.power
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2002
                      • 282
                      • Pyhäjoki

                      #55
                      Nostetaampa esille. Itellä m62b35 aikasemmin nyki tosi lievästi tasakaasulla kylmänä, mutta nyt pientä nykimistä lämpimänäkin kun kiihdyttää, mutta ei tasakaasulla kun kone on lämmin..
                      E38 750iL kesäpeli
                      E38 750iL varapeli
                      E23 745ia rojekti

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9990
                        • KVLA

                        #56
                        Originally posted by bmw.power View Post
                        Nostetaampa esille. Itellä m62b35 aikasemmin nyki tosi lievästi tasakaasulla kylmänä, mutta nyt pientä nykimistä lämpimänäkin kun kiihdyttää, mutta ei tasakaasulla kun kone on lämmin..
                        Vikakoodit olisi hyvä lukaista alkajaisiksi.Myös venttiilikoppien tiivisteiden tarkastus/vaihto.(Tulppien reiissä öljyä?).Samalla vaihtaa syt.tulpat ja mahdollisesti vikakoodia ilmoittavat puolat.Voi toki olla nokkien anturia,yms...

                        Comment

                        • EOL
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 175
                          • Kankaanpää, Finland

                          #57
                          E39 540 vm.96

                          Kysynpäs neuvoa kävin tänään katsastamassa kyseisen laitteen moitteetta ja kun sieltä ajelin kotiin muutaman kilometrin jälkeen auto alkoi välillä tuprauttelemaan savua aika raakasti, kun kaasua polkaisi kierrokset eivät laskeneet. Tyhjäkäynti on aika raskaan kuuloista ja konetilasta moottorin takapäästä kuuluu mielestäni aika kova suhina.

                          Lukaisin koodit ja sain seuraavaa:
                          - 4B Misfiring with cyl. cutout, total
                          - 3F Misfiring with cyl. cutout cyl 1
                          - 41 Misfiring with cyl. cutout cyl 3
                          - 40 Misfiring with cyl. cutout cyl 2

                          Autossa oli alkuvuodesta ongelmana kääsuläpän asentotunnistin jonka vaihdoin ja silloiset ongelmat katosivat.

                          Autossa on kilometrejä 176tkm ilmamassamittari on vaihdettu jokunen vuosi sitten joten voisikohan ongelman aiheuttaa tuo Huohotin?

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #58
                            Originally posted by EOL View Post
                            Kysynpäs neuvoa kävin tänään katsastamassa kyseisen laitteen moitteetta ja kun sieltä ajelin kotiin muutaman kilometrin jälkeen auto alkoi välillä tuprauttelemaan savua aika raakasti, kun kaasua polkaisi kierrokset eivät laskeneet. Tyhjäkäynti on aika raskaan kuuloista ja konetilasta moottorin takapäästä kuuluu mielestäni aika kova suhina.

                            Lukaisin koodit ja sain seuraavaa:
                            - 4B Misfiring with cyl. cutout, total
                            - 3F Misfiring with cyl. cutout cyl 1
                            - 41 Misfiring with cyl. cutout cyl 3
                            - 40 Misfiring with cyl. cutout cyl 2

                            Autossa oli alkuvuodesta ongelmana kääsuläpän asentotunnistin jonka vaihdoin ja silloiset ongelmat katosivat.

                            Autossa on kilometrejä 176tkm ilmamassamittari on vaihdettu jokunen vuosi sitten joten voisikohan ongelman aiheuttaa tuo Huohotin?
                            Tai vaikka imusarjan takapäästä kadonnut tulppa.

                            Comment

                            • EOL
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 175
                              • Kankaanpää, Finland

                              #59
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Tai vaikka imusarjan takapäästä kadonnut tulppa.
                              Ahaa minkäs moisesta tulpasta on kyse?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #60
                                Originally posted by EOL View Post
                                Ahaa minkäs moisesta tulpasta on kyse?


                                Onkohan se tuossa osa #6

                                Kuminen tulppa letkulähdön päällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎