E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samiäs
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 58
    • Rauma

    Originally posted by ///Jone View Post
    Nettiauto bongailu topikissa oli juttua ko. M5:sesta. Ei ilmeisen häävillä pidolla ole ollut viimevuosina. Tätä topic;ia seuranneena M5 pelkällä huoltokirjalla ja lähes 200tkm taulussa tarkoittaa melkoista menoa muutamalle tonnille. Jos juuri Imolarot sytyttää, blocketissa on siistin näköinen M myynnissä, pienellä verolla. Vaihdokkeja eivät tietenkään ota vastaan...

    http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=3
    Kyllä se sininen olisi varmaan se "unelmieni" väri, mutta punaisellakin M5lla voisi joskus ainakin pimeällä ajella Ei ole nykyinen E61 missään vielä myynnissä ja helpompihan se olisi kauppoja hieroa, kun ei olisi vaihdokkia.

    Ymmärrän kyllä sen, että tuollaiseen laitteiseen täytyy vaihtaa jotain koneenkin osia, mutta ei siihen heti haluisi upottaa 5000€, kun viime kesänä oli 4/6 mäntää palasina RB25DET moottorista ja siihen upposi rahaa... Tämä kokeiltu M5 kyllä kävi, kukkui nätisti ja yläkrt piti normaalia ääntä. Mielestäni vanha 328i piti isompaa ääntä 250tkm kohdalla.

    Eihän tollasta autoa ole järkeä ostaa Suomeen, mutta tunteella nää hommat pitää tehdä
    -Sami-

    ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      Originally posted by ///Jone View Post
      Jos juuri Imolarot sytyttää, blocketissa on siistin näköinen M myynnissä, pienellä verolla.

      http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=3
      Ei ole pienet verot tuohon yksilöön.
      "I trafik första gången i Sverige: 2006-05-19
      I trafik första gången i utlandet: 2001-03-06"

      Jos oikein muistan ja asia ei ole tullin puolelta muuttunut, niin käyttöönottopäivä ratkaisee verot, vaikka auton mallivuosi olisi eri. Tuo 2001 menee jo CO2 lukeman mukaan ja arvonmääritys (mahti) katsotaan 2001 mallien hinnan mukaan. Toki sitten jos löytyy tullille kelpaava todiste että auto on otettu käyttöön 1999, samana vuonna kun on valmistettu, niin verot putoaa dramaattisesti. Oisko seissu jossain liikkeessä, tms. kun on otettu käyttöön vasta 2001, tai voi olla että on otettu 1999 käyttöön, mutta jostain syystä ruotsin papereissa ensimmäinen käyttöönotto on vasta 2001 (joitain tapauksia tullu vastaan, että myöhempi ajankohta ruotsalaisessa autossa, nimenomaan ruotsiin importattu). Oikaiskaa ihmeessä jos muistan väärin, on meinaa pari autoa joutunu skippaamaan tämän luulon takia.

      Eri käyttöönottopäivän vaikutus:
      -1999 käyttöönotto ja veroa tulee tämän hetken mahdin arvoilla n. 5500-5600€ (en muista ko auton kokonaismassaa ihan tarkalleen)
      -2001 käyttöönotto ja verot n. 7340€


      Mutta mutta, kyllähän noista korkeiden veroprosenttien kohdalla rahaa tulee aikanaan takaisin valitusten kautta...
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11737
        • Kouvola

        Originally posted by Samiäs View Post

        Osaako joku kertoa tarkemmin ko. M5n historiasta?
        Tullut aikoinaan (2008 tjs.) Riipperi nimimerkin toimesta Saksasta Suomeen. Edellinen omistaja ennen Kamuxia on sarasa nimimerkki tällä foorumilla.

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.



          Kannattaako tosiaan laittaa suomess rekisteröissä oleva ns toimiva auto lihoiksi? Pitää itsekin harkita oma auton kanssa...toki nyt seuraava "ennuste" on että se olisi bimmer partyn jälkeen kasassa....seeying is believing.
          Last edited by EPDM; 04-07-2013, 12:35.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Samiäs
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 58
            • Rauma

            Kiitos kommenteista ja vastauksista. Viime viikolla tuli haettua se 2001 M5 ja melko tyytyväinen olo

            Hyvin se pelittää ja VANOS ei pidä isoa mekkalaa kylmänäkään. Vähän osia alkanut metsästämään jo varuiksi ja täytyypi tilailla kun taas saadaan käytyä vähän töissäkin...
            -Sami-

            ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

            Comment

            • swear
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 24
              • Suomi Finland

              Omistin pari vuotta sitten E39 M5 mikä oli varmaan paras auto mitä olen ikinä omistanut.

              Oltiin kaverin kanssa jopa kuukauden pituisella eurotripillä (~10tkm) sen kanssa eikä ollut mitään teknisiä ongelmia, paitsi se että rengas puhkesi Latviassa mutta se olikin viimeisillä kilometreillä ja tie oli varsin huonossa kunnossa. Ei suinkaan auton vika.

              Suosittelen
              ex. BMW M5 E39 '99
              ex. BMW M3 E36 Evo
              ex. Kawasaki ZX-6R '03
              ex. Kawasaki ZX-10R '05

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Samiäs View Post
                Kiitos kommenteista ja vastauksista. Viime viikolla tuli haettua se 2001 M5 ja melko tyytyväinen olo

                Hyvin se pelittää ja VANOS ei pidä isoa mekkalaa kylmänäkään. Vähän osia alkanut metsästämään jo varuiksi ja täytyypi tilailla kun taas saadaan käytyä vähän töissäkin...
                Onnittelut autosta

                Rahaa näiden ylläpitoon vaan palaa..just oma kärry perän vaihdossa
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • rjm
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 353
                  • Pirkanmaa

                  Mitä sieltä vekun perästä nyt sitten hajosi?

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10112
                    • KVLA

                    Originally posted by rjm View Post
                    Mitä sieltä vekun perästä nyt sitten hajosi?
                    Kiinnostaa täälläkin.Lautasen hammaskatoa,kuten aiemmin veikkailin?Vai mitä on mennyt?Kun näiden perät pitäisi muka olla "ikuisia"...

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1845
                      • Kotona/Poissa

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      ...Kun näiden perät pitäisi muka olla "ikuisia"...
                      Kaikki hajoo ku tarpeeks polkee
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        Tuntuu olevan kyllä yksilöitä nämä ämmät.. dB_:n -99 M5 ollut ajossa kolme vuotta kesät talvet ja korjauskulut pysynyt noin 1000€ paikkeilla koko ajalta. Lisäksi tietysti normi huollot mutta niitä ei lasketa kun kaikkia autoja pitää huoltaa. Kilsoja tullu kolmen vuoden aikana reilu 80tkm. Kiertokangen laakerit ja jakopää tohon vaihdellaan loppukesästä kun jaksaa olla viikonlopun ilman ämmää. Samalla vesipumppu ja vanosremppa niin taas kelpaa ajella.

                        Juuri yhteen e46 ämmään duunattiin laakerit ja jakopää.. 140tkm mittarissa, kone uusittu kokonaan 2006 ja laakerit täysin loppu. Samoin keinut ja nokat loppu. Kaikkiin ämmiin kyllä suosittelen laakerijumppaa sekä jakopääjumppaa jos ei sitä viimeisen 100tkm kohdalla ole tehty. Loppupeleissä halpa vakuutus.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Mikä sitten on huoltamista ja mikä korjaamista Omasta vaihdettu ainoastaan kk-laakerit, 2 lambdaa, bensansuodatin, cps:t, jarrupalat, jarrunesteet, jäähdytysnesteet, suodattimia, moniurahihna, alipaineletku.(voi olla muutakin mitä ei tule nyt mieleen)
                          Ja sitten tietty tuo maalaus, mutta eihän se ole korjaamista
                          M550d

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            Nojoo, Raikun sanoja lainaten laakerit ja jakopää sekä vanokset on Inspection 3 huolto.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6327
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Kiinnostaa täälläkin.Lautasen hammaskatoa,kuten aiemmin veikkailin?Vai mitä on mennyt?Kun näiden perät pitäisi muka olla "ikuisia"...
                              Ei tarkkaa tietoa viasta vielä kun perä autossa kiinni mutta veikataan että pari hammasta uupuu.
                              Perä kun oli ilmassa niin vika paikallistui selvästi perään.
                              Perä ostettu,toivottavasti ensi viikolla saa sen vaihdettua.

                              Minun ajolla autoa pidetty kyllä nätisti mutta 14 vuotta ja 220 tkm (koneella 140 tkm)jättää varmaan jälkensä.
                              Toki oma repiminen nyt oli tyhmää,pojalle kun piti näyttää miten femma sutaa,vanhalla puoli märällä asvaltilla perä ns hakkas aivan tajuttomasti ja sutiminen ei ollut puhdasta mutta kai tämän pitäs sekin kestää :think
                              Jos jollain x-pipe olisi jouten niin ostan sen pois ..vaihtuisi nätisti tuossa peräjumassa
                              Last edited by veku; 12-07-2013, 19:20.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10112
                                • KVLA

                                Löytyikö möhkäle Suomesta vai tilailitko Saksasta?Omaani kun haeskelin perää,niin täällä oli vain kaksi myynnissä.Toinen oli halpa,mutta aj.yli 300tkm.Ja se minkä ostin (kalliilla),löytyi 136tkm ajetusta purkuautosta.

                                Comment

                                Working...
                                X