Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Originally posted by BreeZi View Post
    Tähän täytyy vain kommentoida: Jotkut laittavat kaikki rahansa autoon.. Toiset vain paljon rahaa Itse en juuri tämän takia M5:sta henno laittaa. Ei kestä tämän hetken talous pitää autoa sen ansaitsemalla tavalla. Tylyttäjälle täytyy kyllä antaa iso käsi siitä miten tuota autoa kuuluu pitää
    No mutta toisaalta ei se sen kalliimpaa ollut tuolla ajaa kuin vaikkapa uudella Avensiksella tms.. Siinä kun laskee arvo vajaassa kolmessa vuodessa sen 10-15ke vähän mallista riippuen, ja päälle merkkihuollot yms... Eikä uuden Avensiksen tms. ostajia pidetään minään "rahamiehinä"; suuri osa voi sellaisen ostaa esim. pätkällä tai ottamalla vähän lainaa pankista.

    Ja kummassa on enemmän autoa; jossain mauttomassa Avensiksessa vai yli 400hp Bemarissa Näin mä nää hommat olen ajatellut ja perustellut itselleni. Kyseessä on siis ns. järkiauto

    Samaa linjaa jatkan Subarun kanssa, laitetaan tähän nyt surutta sen verran kuin uusi ns. "järkiauto" tiputtaisi arvoa muutaman ekana vuonna. Mä laitan sen kymppitonnin mieluummin esim. +500hp koneen rakentamiseen kuin uuden auton arvonalenemiseen muutamassa vuodessa.
    Last edited by Tylyttäjä; 12-04-2013, 20:48.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      Originally posted by dB_ View Post
      Kaikkihan riippuu siitä millasen miinan löydät Ostohetkellä kannattaa selvittää tarkkaan huoltohistoria: mitä on korjailtu ja vaihdeltu ja mitä jätetty tekemättä,ei tule sitten yllätyksiä 10k€ edestä...

      Omalla tulee kesät talvet ajettua n.60km työmatka-ajoa päivittäin.Tässä kuluni kuukausittain:

      -vakuutus joka kuukausi 130e. Vuodessa n.1500e Fenniassa,täyskasko ja liikenne ilman bonuksia.
      -verot vuodessa 268e (vm99)
      -kuukausittaiset huoltokulut (Sis.öljyn lisäykset ja vaihdot,muut nesteet..) keskiarvona n.50e itse tehtynä. Kalleimpia vaihdettuja osia kolmen vuoden aikana: katalysaattorin jälkeiset lambdat yht 260e,vanoksen solenoidien korjaus 250e,bensapumppu 200e.

      Pääsen siis todella helpolla,osittain siksi että auto oli 3v. sitten kalleimpia "ylihuollettuja" 99`vuotisia mitä oli myynnissä. Huollot tehty pääosin Laakkosella ja nykyään Schmiedmannilla. Autot on yksilöitä,vaikea noita on etukäteen ennustaa.
      Munkin auto oli sieltä kalliimmista päästä ja on edelleen; kilsoja tosin vähän ja hyvin huollettu (ylihuollettu). Esim. siinä oli uudet vanokset jo silloin kun ostin sen, ja 92tkm ajettu siinä vaiheessa. Nyt taitaa olla 131tkm, vajaa neljä vuotta mennyt siitä kun ostin sen. Eipä siitä sitten juuri tosiaan mitään ihmeellisestä mennytkään, joka olisi vaatinut varsinaista "korjaamista". Se ECU nyt oli ihan hämärä juttu ja varmaankin vain huonoa tuuria. Muuten oli enemmän sitä, että halusin parantaa kulkupuolta ja ajettavuutta.
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • jakeluvesimies
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2010
        • 2726
        • On the road @ Laplandia

        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Munkin auto oli sieltä kalliimmista päästä ja on edelleen; kilsoja tosin vähän ja hyvin huollettu (ylihuollettu). Esim. siinä oli uudet vanokset jo silloin kun ostin sen, ja 92tkm ajettu siinä vaiheessa. Nyt taitaa olla 131tkm, vajaa neljä vuotta mennyt siitä kun ostin sen. Eipä siitä sitten juuri tosiaan mitään ihmeellisestä mennytkään, joka olisi vaatinut varsinaista "korjaamista".
        Takuulla hankit vielä kerran m5, kun et osaa olla lukematta ja kommentoimatta näitä tyhjänpäiväisiä juttuja

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by jakeluvesimies View Post
          Paljonkos sinulla km-taulussa seisoo?

          Voisiko kalliin ostohinnan muuttaa keskimääräiseksi kk-kuluksi suhteessa halvempiin?

          Eli jos tänään maksaa 14.000e ostaessa +200tkm ajetun, huollattaa sitä 6.000e edestä 12kk aikana, niin ollaan 20.000e hinnassa. 12kk ajalla toki toi 6000e, 500e/kk (+ vakuutukset + bensat) tekee suhteessa paljon, mutta pitkässä juoksussa ei:think

          -Vai?

          =Koroton osamaksuratkaisu tänne periferiaan
          Kyllähän se niin on että jos nyt ostaa sen 200 tkm kelatun M5:sen jolle ei ole mitään isompaa tehty niin voi olla varma että rahaa palaa ja palaa,sitä kun isompien maksujen sekä kulutuksen muodossa muutenkin normaalia enempi..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            Originally posted by veku View Post
            Kyllähän se niin on että jos nyt ostaa sen 200 tkm kelatun M5:sen jolle ei ole mitään isompaa tehty niin voi olla varma että rahaa palaa ja palaa,sitä kun isompien maksujen sekä kulutuksen muodossa muutenkin normaalia enempi..
            Mutta toisaalta saa palaakin vaikka 10.000€ muutamassa vuodessa, jos vertaa uuden auton arvonlaskuun.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Originally posted by veku View Post
              Kyllähän se niin on että jos nyt ostaa sen 200 tkm kelatun M5:sen jolle ei ole mitään isompaa tehty niin voi olla varma että rahaa palaa ja palaa,sitä kun isompien maksujen sekä kulutuksen muodossa muutenkin normaalia enempi..
              Näitähän se on "neitiauto" pullollaan... monessako lukee, että kaikki paikat tehty juuri..? Lähinnä öljyt just "myyntivaihdettu" - Hyvä jos leima löytyy Muuta löytyy senkin edestä - lähinnä ongelmaa

              -Ollaanko realistisessa budjetissa (20.000e) jos hyvän haluaa ostaa tahi tehdä?

              Voihan sitä ajella tuolla 11.500e 315tkm pommillakin, mutta kukaan ei ole sitä 18kk aikana ostanut:think-Kaipa siinä ei mp3:set soi
              Last edited by jakeluvesimies; 12-04-2013, 21:34.

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                Takuulla hankit vielä kerran m5, kun et osaa olla lukematta ja kommentoimatta näitä tyhjänpäiväisiä juttuja
                En mä enää Kamelin selkä katkes 2012 keväällä kun hain sen talvisäilöstä pois. Odotin, että joku efekti tulisi talven jälkeen, jonka rullasin 900€ Vectralla; ei tullut Huomasin, että olin kyllästynyt siihen (ajettavuuteen lähinnä); jotain kevyempää ja "racempaa" piti saada tilalle. Enkä ole katunut alkuvaikeuksien jälkeen (Subaru oli pitkään monessa eri pajassa).
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by jakeluvesimies View Post
                  Näitähän se on "neitiauto" pullollaan... monessako lukee, että kaikki paikat tehty juuri..? Lähinnä öljyt just "myyntivaihdettu" - Hyvä jos leima löytyy Muuta löytyy senkin edestä - lähinnä ongelmaa

                  -Ollaanko realistisessa budjetissa (20.000e) jos hyvän haluaa ostaa tahi tehdä?

                  Voihan sitä ajella tuolla 11.500e 315tkm pommillakin, mutta kukaan ei ole sitä 18kk aikana ostanut:think-Kai siinä ei mp3:set soi
                  Osta se mun exä, siihen on ainakin laitettu rahaa kiinni ja on vähän rullattu:


                  Kulkupuolikin todistettu moneen kertaan; Suomen nopein vapari M5 E39 varttimaililla. Eikä ole koskaan ajettu talvella.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Osta se mun exä, siihen on ainakin laitettu rahaa kiinni ja on vähän rullattu:
                    Eipä tarvihe ostaa, katso sigun merkinnät & shövroomi

                    Tänäänkin kävin vähänpäästelemässä - Huolletulla, terveellä vehkeellä!!
                    Last edited by jakeluvesimies; 12-04-2013, 21:31.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by jakeluvesimies View Post
                      Eipä tarvihe ostaa, katso sigun merkinnät

                      Tänäänkin kävin vähän- Huolletulla, terveellä vehkeellä!!
                      No niinpä olikin, en muistanut/tajunnut, ja olishan se sigusta näkynyt..
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Reeperbahn
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 602
                        • EFOU

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Osta se mun exä, siihen on ainakin laitettu rahaa kiinni ja on vähän rullattu:


                        Kulkupuolikin todistettu moneen kertaan; Suomen nopein vapari M5 E39 varttimaililla. Eikä ole koskaan ajettu talvella.
                        Tein tuossa keväthuollon viitoseen. Kustannukset olivat seuraavat (työt siis itse tehtynä):

                        -Tulpat 131€
                        -Moniurahihnat 47€
                        -Moottoriöljyt + suodatin 151€

                        Eli yhteensä 329 euroa. On toki enemmän kuin normi tasalitrataunuksessa kustannukset, mutta toisaalta maksaahan inspect-huollotki vähintään ton verran uudemmalle autolle.
                        Last edited by Reeperbahn; 12-04-2013, 21:55.
                        -BMW M3 -09
                        -MB E320 Coupe -94
                        -MB E250 CGI -10
                        -Husqvarna R320 -14

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
                          Ota siis huomioon minkä hintaisen ostat. Mitä kalliimpi, niin sitä vähempi vice versa Halpaan yksilöön 250 - 500e/kk keskimäärin, kalliimpi voi mennä halvemmalla, mutta onko takeita:think Euromäärä riippuu paljon myös pitoajasta. Mitä pidempään pidät, sitä halvempi / kk, kun viat korjattu...

                          Missä hankintahinnassa mietit - jos olet tosissasi?

                          Ps. Hyvin sikisi keskustelua hetkessä
                          Last edited by jakeluvesimies; 12-04-2013, 22:01.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Kannattaa myös muistaa se, ettei ne 20ke tai yli olevat yksilöt kaikki ole totaalisesti läpikäytyjä. Hinta ei takaa mitään, puolet tulee kun katsoo historiasta mitä on jo tehty ja loppu on tuuria vaikka osat olisikin uusittu. Ei olisi ensimmäinen kerta sekään, kun nettiauton kallein ko. mallin edustaja on järjettömän kallis pitää edes ajossa, saati priimana.

                            Kunhan ei osta vahingossa rikkinäistä ja varautuu siihen, että jos konetta ei ole rempattu sen saattaa joutua tekemään. Perhekasin automaattiaskin remppahinnalla tekee jo ne kalleimmat tuohonkin. Jakopään laahainremppakaan ei maksa juurikaan enempää kuin M62:een, itseasiassa taitaa olla aikalailla sama kuin M60.

                            Ihan vaan että vähän toistakin näkökulmaa näihin keskusteluihin
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              Puhutaan kuitenkin nelinumeroisista summista.. Ei kestä perse
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6327
                                • P-Pohjanmaa

                                Mun keväthuolto maksoi 545e

                                mooottoriöljy+suodatin
                                tulpat
                                stefa perään+uudet öljyt sinne samalla
                                parkkitutkan vaihto
                                vahaus
                                Sitten tilasin uudet takarenkaat hankook 275\30-19 jotka on jotain +500e

                                Noilla meinasin tämän kesän 5000-6000 km mennä ilman isompia murheita.

                                Jos vertaan tuon dieselin huoltokuluihin niin ,tuolla summalla ajetaan sillä autolla varmaan 30 tkm ja sitä kanssa pidetään kunnossa .
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎