E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joonas_
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 81
    • Lahti

    Jos tosiaan tätä Inpection 3 huoltoa (kk-laakerit, ketju/laahaimet, vanokset) tekee jokin muukin kuin vantaan mies niin ilmoittautukaa ihmeessä
    E39 ///M5, E46 316i, E30 316i, E46 320i, E46 316ia

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by _Joonas_ View Post
      Jos tosiaan tätä Inpection 3 huoltoa (kk-laakerit, ketju/laahaimet, vanokset) tekee jokin muukin kuin vantaan mies niin ilmoittautukaa ihmeessä
      Laakkonen / Hartikainen / Avaivaunu ym. Onhan noita

      Comment

      • _Joonas_
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 81
        • Lahti

        Tarkennetaan nyt vielä että jos harrastajapuolelta
        E39 ///M5, E46 316i, E30 316i, E46 320i, E46 316ia

        Comment

        • peter
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 316
          • xy

          En tarkoittanut tylyn exän suhteen sitä, että se olis poljettu rikki. Tarkoitin, että kilsat alkaa joka tapauksessa lähestyä sitä, kun availlaan jakopäätä ja vanoksia. Alakertaa ei ehkä vielä. Eniten ainakin omasta mielestä näissä merkkaa se, miten sitä isoa kovaa on ajettu.öljytlämpimäks jne. Kaikki varmasti on kunnossa.

          Itse varmaan lukeudun noihin sunnuntaiöljynvaihtajiin. Autolla mennään golfkentälle ja takasin. Silti läpät avataan aina kun parametrit sallii.

          Silti, palaan siihen, että tällainen on syytä omistaa. Eihän tämä m62sta kauheasti eroa ja jos työkalut pysyy kädessä m5board tarjoaa hyvät diy:t kaikkeen.ne on vaan ruuveja.

          Terveisin nimimerkki uudet etulaakerit ja iskarin yläpäät tallissa.

          Ja pääasiahan on se, että keskustelu herää. Tämäkin ketju on pitkää ollut hiljainen.

          Comment

          • peter
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 316
            • xy

            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            Tarkoititko "Ajettu = Tylytetty" - Osa m5 kuskeista kun ei saa keskikulutusta nousemaan päälle 10.0l/100km -ajotavoissa on eroa
            Ei kyllä voi ymmärtää miten tällaisen saa menemään alle 10l/100. Kerran yritin eikä silloinkaan onnistunut..

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Originally posted by peter View Post
              Ei kyllä voi ymmärtää miten tällaisen saa menemään alle 10l/100. Kerran yritin eikä silloinkaan onnistunut..
              Itsensä kidutusta - En minäkään ymmärrä

              Comment

              • sampsa-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 213
                • Pori

                Noniin. Tulipas lueskeltua ketju läpi. Alunperin topicci oli tarkoitettu kyselyille M5:een liittyen, joten siihen tätä käytän.

                Yleisiin kustannuksiin siis liittyen, tiesin, että huollot ovat kalliita. Kuitenkin hieman kavahdin hintoja, joita tässä topicissa ilmeni. Näyttävät suurin osa noista nettiautossa tarjolla olevista ehdokkaista olla juuri tässä kriittisimmässä vaiheessa huollon kannalta. No, eivätpä ne huollot nyt niin arvokkaita ole, ettäkö ne yksistään esteeksi moisen auton hankkimiselle olisivat.
                Ajoneuvovero tietysti määräytyy vuosimallin mukaan.

                Mistään en kuitenkaan ole onnistunut löytämään vakuutusmaksujen, edes suuntaa antavia arvoja.
                Saa toki, jos haluaa, mutta tietenkään ei tarvitse tarkkoja summia tähän kirjoitella. Olisi mukava kuitenkin kuulla jonkunnäköistä suuntaa antavaa tietoa vuositasolla kyseisen mallin vakuutusmaksuista. Siis noin arvot Liikenne- ja kaskovakuutuksille?

                Kun kaikki on tiedossa, on verrattain paljon helpompaa lähteä puntaroimaan resurssejaan kyseisen auton hankkimista ajatellen.
                G30 520d -17

                EX: F07 530d GT -09, F11 525dA -11, E60 LCI 525iA -08, E91 325iA -06, E39 520i -99, E36 323i Toukka -96, E36 316i -92

                Comment

                • Jepux
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 22
                  • Rovaniemi

                  Vakuutusmaksut ovat varsin muuttuvia, riippuen mm. asuinpaikkakunnasta ja vakuutuksenottajan iästä.

                  Tässä laskuri jota itse käytän kun pohdin autonvaihtoon liittyviä kokonaiskustannuksia.

                  POP Vakuutuksen hintalaskurilla tutustut vaihtoehtoihin ja lasket ajoneuvon vakuutuksen hinnan nopeasti, helposti ja turvallisesti verkossa.


                  Tarvitset vain auton rekisterinumeron ja sen jälkeen syötät omat tietosi. Lukema on tietenkin vain yhden vakuutusyhtiön tarjous, mutta siitä saa hyvää kuvaa minkälaisissa lukemissa liikutaan.
                  E39 530i ///M-sport
                  Imolarot

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Mulla oli täyskaskolla vähän päälle tonni vuodessa. Olisiko ollut joku 1100-1200€. Kaskossa täydet bonukset ja oliko liikenteessä about 50%. Asuinpaikka Helsinki/Vantaa.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Onhan se selvä, että kaikkineen näiden autojen ylläpito, käyttö, vakuutukset ja verot on melko paljon kalliimpaa, kuin perusautojen kanssa, niin ei näitä kannata harrastaa, jos on jo valmiiksi persaukinen.

                      Voihan sen aina ottaa talveksi pois liikenteestä, niin säästää ainakin vähän.
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Onhan se selvä, että kaikkineen näiden autojen ylläpito, käyttö, vakuutukset ja verot on melko paljon kalliimpaa, kuin perusautojen kanssa, niin ei näitä kannata harrastaa, jos on jo valmiiksi persaukinen.

                        Voihan sen aina ottaa talveksi pois liikenteestä, niin säästää ainakin vähän.
                        Suurin osa kuluista mulla oli ennaltaehkäisevää tai sitten autoa parantavia modeja. Ei siinä juuri "pakollisia" hirveästi ollut tai mitään hajonnut. ECU:n jouduin vaihtamaan kun se sekosi eikä lähtenyt käyntiin, se oli yli tonnin paukku.

                        Vaikka ajoin sillä välillä reilusti ja varttimailiakin kävin pari kertaa ajamassa, niin tuskinpa se siitä ittensä ottaa, jos pitää sen kunnossa. Pääosin ajelin kuitenkin iisisti. Ikinä en esim. kylmää konetta huudattanut, en koskaan. Eikä sillä tosiaan ole talvella ajettu koskaan, joten kylmäkäynnistyksiä kovissa pakkasissa ei ole joutunut sietämään.

                        Reippaampi ajotyyli näkyi ehkä siinä, että alustan osia saa vaihtaa aika tiheästi. Esim. takakelkan puslat, jos niitä ei vahvista. Pari kertaa vaihdoin about kaikki puslat alustaan. Uretaania tuli niihin paikkoihin, joihin niitä sai. Myös uusi alustasarja siihen tuli. Auto painaa sen verran ja kuitenkin siinä on kohtuullisesti vääntöä ja tehoa, että se on aika rankka noille puslille..

                        Ihan yhtä halvaksi/kalliiksi tuollaisen pitäminen tulee, kuin uudehkon perusauton. Arvonaleneminen on uusissa autoissa niin paljon rajumpaa kuin näissä vanhemmissa harrastevehkeissä. Sitä on siis turha arastella..
                        Last edited by Tylyttäjä; 18-08-2013, 09:23.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • IIIolut
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 382
                          • Mikkeli

                          Originally posted by peter View Post
                          Ei kyllä voi ymmärtää miten tällaisen saa menemään alle 10l/100. Kerran yritin eikä silloinkaan onnistunut..
                          Hyvin se menee alle kympin talvella ajellessa nopeusrajoitusten mukaan Tosin kesällä ei mitään toivoa. Nyt killittää keskikulutus päälle 22l/100km...
                          E61 ///M5 -07
                          F15 X5 40e ///M-Sport -16

                          Ex. E39 ///M5 -01
                          -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Suurin osa kuluista mulla oli ennaltaehkäisevää tai sitten autoa parantavia modeja. Ei siinä juuri "pakollisia" hirveästi ollut tai mitään hajonnut. ECU:n jouduin vaihtamaan kun se sekosi eikä lähtenyt käyntiin, se oli yli tonnin paukku.

                            Vaikka ajoin sillä välillä reilusti ja varttimailiakin kävin pari kertaa ajamassa, niin tuskinpa se siitä ittensä ottaa, jos pitää sen kunnossa. Pääosin ajelin kuitenkin iisisti. Ikinä en esim. kylmää konetta huudattanut, en koskaan. Eikä sillä tosiaan ole talvella ajettu koskaan, joten kylmäkäynnistyksiä ei ole joutunut sietämään.

                            Reippaampi ajotyyli näkyi ehkä siinä, että alustan osia saa vaihtaa aika tiheästi. Esim. takakelkan puslat, jos niitä ei vahvista. Pari kertaa vaihdoin about kaikki puslat alustaan. Uretaania tuli niihin paikkoihin, joihin niitä sai. Myös uusi alustasarja siihen tuli. Auto painaa sen verran ja kuitenkin siinä on kohtuullisesti vääntöä ja tehoa, että se on aika rankka noille puslille..

                            Ihan yhtä halvaksi/kalliiksi tuollaisen pitäminen tulee, kuin uudehkon perusauton. Arvonaleneminen on uusissa autoissa niin paljon rajumpaa kuin näissä vanhemmissa harrastevehkeissä. Sitä on siis turha arastella..
                            Totta sinänsä, että verrattuna uudehdoon perusautoon ei kuluja kokonaisuutena kovin paljon enempää taida olla. Toisaalta toinen auto pitää olla joka tapauksessa, jos ei halua talvella ajaa. Ja ehkä silloinkin. Pitää vielä miettiä montako E39:iä pihassa viittii pitää. Hellasärökin vaikuttaa.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                              Totta sinänsä, että verrattuna uudehdoon perusautoon ei kuluja kokonaisuutena kovin paljon enempää taida olla. Toisaalta toinen auto pitää olla joka tapauksessa, jos ei halua talvella ajaa. Ja ehkä silloinkin. Pitää vielä miettiä montako E39:iä pihassa viittii pitää. Hellasärökin vaikuttaa.
                              Mä hommasin tonnin vehkeen talviautoksi ja ajelin sillä, emännällä ollu monta vuotta jo E39 520. Nyt on sellanen harrasteauto jolla on jotain järkeä ajella talvellakin, tosin pidän silti ton vara-auton "varmuuden vuoksi", kun eipä siitä juuri kuluja tule. Subarun tekniikasta kun tulee sellainen, että ei nyt välttämättä ole enää maailman luotettavin
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • U. Turhapuro
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1161

                                Hyvää hakevalle olisi tullut nettiautoon siskon miehen facelift M5 http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5830880

                                Comment

                                Working...
                                X