Jos tosiaan tätä Inpection 3 huoltoa (kk-laakerit, ketju/laahaimet, vanokset) tekee jokin muukin kuin vantaan mies niin ilmoittautukaa ihmeessä
E39 M5 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En tarkoittanut tylyn exän suhteen sitä, että se olis poljettu rikki. Tarkoitin, että kilsat alkaa joka tapauksessa lähestyä sitä, kun availlaan jakopäätä ja vanoksia. Alakertaa ei ehkä vielä. Eniten ainakin omasta mielestä näissä merkkaa se, miten sitä isoa kovaa on ajettu.öljytlämpimäks jne. Kaikki varmasti on kunnossa.
Itse varmaan lukeudun noihin sunnuntaiöljynvaihtajiin. Autolla mennään golfkentälle ja takasin. Silti läpät avataan aina kun parametrit sallii.
Silti, palaan siihen, että tällainen on syytä omistaa. Eihän tämä m62sta kauheasti eroa ja jos työkalut pysyy kädessä m5board tarjoaa hyvät diy:t kaikkeen.ne on vaan ruuveja.
Terveisin nimimerkki uudet etulaakerit ja iskarin yläpäät tallissa.
Ja pääasiahan on se, että keskustelu herää. Tämäkin ketju on pitkää ollut hiljainen.
Comment
-
-
Noniin. Tulipas lueskeltua ketju läpi. Alunperin topicci oli tarkoitettu kyselyille M5:een liittyen, joten siihen tätä käytän.
Yleisiin kustannuksiin siis liittyen, tiesin, että huollot ovat kalliita. Kuitenkin hieman kavahdin hintoja, joita tässä topicissa ilmeni. Näyttävät suurin osa noista nettiautossa tarjolla olevista ehdokkaista olla juuri tässä kriittisimmässä vaiheessa huollon kannalta. No, eivätpä ne huollot nyt niin arvokkaita ole, ettäkö ne yksistään esteeksi moisen auton hankkimiselle olisivat.
Ajoneuvovero tietysti määräytyy vuosimallin mukaan.
Mistään en kuitenkaan ole onnistunut löytämään vakuutusmaksujen, edes suuntaa antavia arvoja.
Saa toki, jos haluaa, mutta tietenkään ei tarvitse tarkkoja summia tähän kirjoitella. Olisi mukava kuitenkin kuulla jonkunnäköistä suuntaa antavaa tietoa vuositasolla kyseisen mallin vakuutusmaksuista. Siis noin arvot Liikenne- ja kaskovakuutuksille?
Kun kaikki on tiedossa, on verrattain paljon helpompaa lähteä puntaroimaan resurssejaan kyseisen auton hankkimista ajatellen.G30 520d -17
EX: F07 530d GT -09, F11 525dA -11, E60 LCI 525iA -08, E91 325iA -06, E39 520i -99, E36 323i Toukka -96, E36 316i -92
Comment
-
-
Vakuutusmaksut ovat varsin muuttuvia, riippuen mm. asuinpaikkakunnasta ja vakuutuksenottajan iästä.
Tässä laskuri jota itse käytän kun pohdin autonvaihtoon liittyviä kokonaiskustannuksia.
POP Vakuutuksen hintalaskurilla tutustut vaihtoehtoihin ja lasket ajoneuvon vakuutuksen hinnan nopeasti, helposti ja turvallisesti verkossa.
Tarvitset vain auton rekisterinumeron ja sen jälkeen syötät omat tietosi. Lukema on tietenkin vain yhden vakuutusyhtiön tarjous, mutta siitä saa hyvää kuvaa minkälaisissa lukemissa liikutaan.E39 530i ///M-sport
Imolarot
Comment
-
-
Mulla oli täyskaskolla vähän päälle tonni vuodessa. Olisiko ollut joku 1100-1200€. Kaskossa täydet bonukset ja oliko liikenteessä about 50%. Asuinpaikka Helsinki/Vantaa.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Onhan se selvä, että kaikkineen näiden autojen ylläpito, käyttö, vakuutukset ja verot on melko paljon kalliimpaa, kuin perusautojen kanssa, niin ei näitä kannata harrastaa, jos on jo valmiiksi persaukinen.
Voihan sen aina ottaa talveksi pois liikenteestä, niin säästää ainakin vähän.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostOnhan se selvä, että kaikkineen näiden autojen ylläpito, käyttö, vakuutukset ja verot on melko paljon kalliimpaa, kuin perusautojen kanssa, niin ei näitä kannata harrastaa, jos on jo valmiiksi persaukinen.
Voihan sen aina ottaa talveksi pois liikenteestä, niin säästää ainakin vähän.
Vaikka ajoin sillä välillä reilusti ja varttimailiakin kävin pari kertaa ajamassa, niin tuskinpa se siitä ittensä ottaa, jos pitää sen kunnossa. Pääosin ajelin kuitenkin iisisti. Ikinä en esim. kylmää konetta huudattanut, en koskaan. Eikä sillä tosiaan ole talvella ajettu koskaan, joten kylmäkäynnistyksiä kovissa pakkasissa ei ole joutunut sietämään.
Reippaampi ajotyyli näkyi ehkä siinä, että alustan osia saa vaihtaa aika tiheästi. Esim. takakelkan puslat, jos niitä ei vahvista. Pari kertaa vaihdoin about kaikki puslat alustaan. Uretaania tuli niihin paikkoihin, joihin niitä sai. Myös uusi alustasarja siihen tuli. Auto painaa sen verran ja kuitenkin siinä on kohtuullisesti vääntöä ja tehoa, että se on aika rankka noille puslille..
Ihan yhtä halvaksi/kalliiksi tuollaisen pitäminen tulee, kuin uudehkon perusauton. Arvonaleneminen on uusissa autoissa niin paljon rajumpaa kuin näissä vanhemmissa harrastevehkeissä. Sitä on siis turha arastella..Last edited by Tylyttäjä; 18-08-2013, 09:23.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by peter View PostEi kyllä voi ymmärtää miten tällaisen saa menemään alle 10l/100. Kerran yritin eikä silloinkaan onnistunut..Tosin kesällä ei mitään toivoa. Nyt killittää keskikulutus päälle 22l/100km...
E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostSuurin osa kuluista mulla oli ennaltaehkäisevää tai sitten autoa parantavia modeja. Ei siinä juuri "pakollisia" hirveästi ollut tai mitään hajonnut. ECU:n jouduin vaihtamaan kun se sekosi eikä lähtenyt käyntiin, se oli yli tonnin paukku.
Vaikka ajoin sillä välillä reilusti ja varttimailiakin kävin pari kertaa ajamassa, niin tuskinpa se siitä ittensä ottaa, jos pitää sen kunnossa. Pääosin ajelin kuitenkin iisisti. Ikinä en esim. kylmää konetta huudattanut, en koskaan. Eikä sillä tosiaan ole talvella ajettu koskaan, joten kylmäkäynnistyksiä ei ole joutunut sietämään.
Reippaampi ajotyyli näkyi ehkä siinä, että alustan osia saa vaihtaa aika tiheästi. Esim. takakelkan puslat, jos niitä ei vahvista. Pari kertaa vaihdoin about kaikki puslat alustaan. Uretaania tuli niihin paikkoihin, joihin niitä sai. Myös uusi alustasarja siihen tuli. Auto painaa sen verran ja kuitenkin siinä on kohtuullisesti vääntöä ja tehoa, että se on aika rankka noille puslille..
Ihan yhtä halvaksi/kalliiksi tuollaisen pitäminen tulee, kuin uudehkon perusauton. Arvonaleneminen on uusissa autoissa niin paljon rajumpaa kuin näissä vanhemmissa harrastevehkeissä. Sitä on siis turha arastella..Pitää vielä miettiä montako E39:iä pihassa viittii pitää. Hellasärökin vaikuttaa.
BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostTotta sinänsä, että verrattuna uudehdoon perusautoon ei kuluja kokonaisuutena kovin paljon enempää taida olla. Toisaalta toinen auto pitää olla joka tapauksessa, jos ei halua talvella ajaa. Ja ehkä silloinkin.Pitää vielä miettiä montako E39:iä pihassa viittii pitää. Hellasärökin vaikuttaa.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Hyvää hakevalle olisi tullut nettiautoon siskon miehen facelift M5 http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5830880
Comment
-
Comment