memebuy23buy

e39 airbag valo syttyi ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BimukkaE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 61
    • Jämsä

    #31
    Nii tolta djtimseltä kyselin tota korjaamoo mut ei oo enää ajankohtanen kysymys...
    E46 316 -00 exät: E36 316 -94, E34 520 -88, E34 525 -91, E39 535 -96

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by miq View Post
      Kun tuossa aikonut vaihtaa sisustaa kulkineeseen, ja aikonut ostaa "uudet" kolaroidusta/purussa olevasta niin onko turvavyöpaukut entiset jos on airbagit mossahtaneet? Elikkäs jos airbag poksahtaa niin laukeaako samalla aina turvavyökiristimet?
      Turvavyön kiristimet laukeaa AINA mikäli etubagit ovat lauenneet.

      Comment

      • bimmerr01
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 20
        • suomi

        #33
        Mulla palaa kans airbagvalo VM-97 528 ja syy on kuskin puolen turvavöiden esikiristin.Mitä tuolle pitää,voi tehdä?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by bimmerr01 View Post
          Mulla palaa kans airbagvalo VM-97 528 ja syy on kuskin puolen turvavöiden esikiristin.Mitä tuolle pitää,voi tehdä?
          Todennäköinen penkin alla olevan liittimen kontaktihäiriö.
          Eli liittimet auki, kontaktisprayta sisään ja liitin voimakkaasti lukituksen jälkeen puristaen kiinni. Jos vika ei tämän jälkeen nollaamalla poistu, tutkitaan kiristimen puoleinen liitin. Jompi kumpi on joka tapauksessa ko.vikaan syypää.

          Comment

          • Hunni
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 621
            • Toijala

            #35
            Eihän tää E39-omistajuus nyt taas ihan ruusuilla tanssimiseks menny. Samanlaiset oireet kun miljoonalla muullakin. Auto on vaan täysin outo itselle niin kysytään nyt vielä.

            Alkuun välähti airbagvalo pari kertaa mutta sammui aina jonkun ajan päästä. Eilisen valo palo oikeestaan kokoajan. Vikakoodi tuli repsikan penkin jostain-en-juuri-nyt-tietenkään-muista tunnistimesta. Liitinvikaa epäilen, koska valo alko vilkkumaan kun ajelin vähän penkkiä edestakasin. Penkin alla on vain E36:een tottuneena omaan makuun vähän reilusti sähköjohtoja ja liittimiä, niin mistä pitäisi alottaa? Ensin akku varmaan irti ja sitten liittimiä yksitellen irti ja putsaus/kontaktiöljyä jokaseen? Autossa siis sähkösäätöset penkit. Auto valmistunu loppuvuodesta -99.
            Last edited by Hunni; 04-11-2009, 06:47.
            BMW 330e Touring -21
            Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

            Comment

            • Hunni
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 621
              • Toijala

              #36
              Oireet on nyt siis tällaiset: Virrat kun laittaa päälle, airbagin valo toimii ihan oikein ja sammuu ihan tavallisesti. Menee noin minuutti ja valo syttyy uudestaan eikä ainakaan eilen enää sammunut. Kohta pitäisi lähteä ihmettelemään vähän penkin alle jos siellä vaikka näkyisi jotain poikkeavaa.
              BMW 330e Touring -21
              Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #37
                Originally posted by Hunni View Post
                Oireet on nyt siis tällaiset: Virrat kun laittaa päälle, airbagin valo toimii ihan oikein ja sammuu ihan tavallisesti. Menee noin minuutti ja valo syttyy uudestaan eikä ainakaan eilen enää sammunut. Kohta pitäisi lähteä ihmettelemään vähän penkin alle jos siellä vaikka näkyisi jotain poikkeavaa.
                Tuo valon uudelleen syttyminen indikoi juurikin sitä että siellä on vika päällä..Apumiehen tunnistinmatto tai sitten esikiristin voi olla syyllinen, mutta..olit jo edellisessä postissa oikeilla jäljillä. Eli akkua irti ja hetki odottelua..Sitten vain liittimiä irti ja kontakti tavaraa väliin..Vaatii valon nollauksen myös tuon jälkeen, airbag viat eivät nollaudu itsekseen.
                Liitin muistaakseni oli sellainen suurehko suorakaiteen muotoinen..Syy tuohon on se että noissa piuhojen pituuksisssa on melkoisesti säästetty juurikin E39:sin kohdalla ja tuon airbag valon saa penkkiä renaamalla varsin helpostikkin syttymään
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Hunni
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 621
                  • Toijala

                  #38
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Tuo valon uudelleen syttyminen indikoi juurikin sitä että siellä on vika päällä..Apumiehen tunnistinmatto tai sitten esikiristin voi olla syyllinen, mutta..olit jo edellisessä postissa oikeilla jäljillä. Eli akkua irti ja hetki odottelua..Sitten vain liittimiä irti ja kontakti tavaraa väliin..Vaatii valon nollauksen myös tuon jälkeen, airbag viat eivät nollaudu itsekseen.
                  Liitin muistaakseni oli sellainen suurehko suorakaiteen muotoinen..Syy tuohon on se että noissa piuhojen pituuksisssa on melkoisesti säästetty juurikin E39:sin kohdalla ja tuon airbag valon saa penkkiä renaamalla varsin helpostikkin syttymään
                  Varmaankin ihan penkin takaosassa oleva mötikkä? Liittimiä on kyllä kuin sähkökaapissa. Luulen nyt touhunneeni jokaisen kanssa mitkä vaan näkyy. Tuohon penkin takaosassa olevaan liittimeen tulee kaksi piuhaa, pyöreähkö ja sellanen pieni litteä paskiainen. Se pyöreämpi on kyllä aika löysän oloinen. Liitin on vaan kätevästi puoliksi verhoilun alla enkä pakkasessa kohmettuneilla sormilla saanut revittyä mitään järkevää näkyviin. Sormien kohmeiset nivelet naksutti niinkuin M20.

                  Jos ei auta niin leuka rintaan ja kohti seuraavaa murhetta.
                  BMW 330e Touring -21
                  Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                  Comment

                  • Pasco
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 13
                    • Urku

                    #39
                    Itsekkin pitäisi kontaktihäiriöt sulkea pois. Penkin alla tuntuu olevan johtoa ja liitintä niin perkeleesti. Osaisiko joku sanoa:

                    - Mikä on tunnistematon kriittinen liitin? Penkin keskiosassa oleva isompi aski, vai ihan takaosassa, osittain verhoilun alla oleva, johon menee kaksi kaapelia?

                    Ps. Minkäköhän takia noi liittimet on kaikki ihan erilaisia, eikä mikään tunnu aukeavan kovin helposti. Luulisi, että loogisemmallakin lukituksella saisi pysymään.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      #40
                      Originally posted by Pasco View Post
                      - Mikä on tunnistematon kriittinen liitin? Penkin keskiosassa oleva isompi aski, vai ihan takaosassa, osittain verhoilun alla oleva, johon menee kaksi kaapelia?
                      Se missä on useampi liitin samassa ryppäässä.

                      Originally posted by Pasco View Post
                      Ps. Minkäköhän takia noi liittimet on kaikki ihan erilaisia
                      Oisko siksi ettei saisi kytkettyä (helposti) väärin
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Hunni View Post
                        Oireet on nyt siis tällaiset: Virrat kun laittaa päälle, airbagin valo toimii ihan oikein ja sammuu ihan tavallisesti. Menee noin minuutti ja valo syttyy uudestaan eikä ainakaan eilen enää sammunut. Kohta pitäisi lähteä ihmettelemään vähän penkin alle jos siellä vaikka näkyisi jotain poikkeavaa.
                        Siellä penkin alla tuskin näkyy mitään "poikkeavaa" koska vika varmasti on istuintunnistimessa.

                        Comment

                        • jaati
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 7
                          • Espoo

                          #42
                          e39 525D 2001 airbag valo KORJATTU

                          VIKA ON KORJATTU

                          luin kaikki nämä tarinat liittimien tinaamisesta ja pelkääjän penkin anturimaton vaihtamisesta. Vein lopulta Laakkoselle kun katsastus painoi päälle. Totesivat, että airbagin ohjausyksikkö pitää vaihtaa: osa + työ yhteensä 600 eur! Nyt valo ei pala.

                          Minulla vika alkoi siten, että airbagin valo tuli ajoittaan päälle hetkeksi ja sitten taas pois. Puolen vuoden päästä valo oli enimmäkseen päällä... ja sitten tulikin katsastuksen aika.

                          ------------------

                          Originally posted by djtimse View Post
                          eli tuossa tänään syttyi airbag valo ja palaa koko ajan..mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?eli mikä on se ns.yleisin vika tuohon? ja onko tietoa noin suurinpiirtein, että paljonko vikakoodinluku maksaa?

                          tästä on aikasempiakin topicceja, mutta niissä livetään melkein kaikissa ohi aiheen ja onko tämä este leiman saamiseen kun auto pitäisi kohta puoliin viedä katsastukseen.

                          auto on siis e39 523iA -96

                          ja missä ne sähköliitokset siellä penkin alla menee jos niissä olisi kosketushäikkää?

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #43
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siellä penkin alla tuskin näkyy mitään "poikkeavaa" koska vika varmasti on istuintunnistimessa.
                            Tätä kyllä tarjotaan todella usein, kuitenkin n. 85% mitä itse olen näitä räpeltänyt, on liitimen irroitus, putsaus ja uudelleen kiinnitys auttanut vaivaan. Toki valo on pitänyt aina nollata tuon jälkeen.
                            Bmw kun tuntuu vain säästelevän noissa johtojen mitoissa, varsin paljon.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Plihal
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 65
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Erilainen airbag "vika" :

                              Eli kun auton (E39, vm-96)laittaa käyntiin, bagin valo sammuu n.0,5 sekunniksi, sit syttyy ja sammuu
                              n.puolen minuutin kuluttua, eikä syty enää uuudelleen, vaikka ajais sata kilometriä.
                              Kunnes taas jos sammuttaa ja laittaa käyntiin, sama homma.
                              Eli sammuu vaikka paikallaan käyttää sen n.puoli minuuttia.

                              Onko airbag systeemi tällöin täydessä toimintakunnossa?
                              BMW E39

                              Comment

                              • Pasco
                                Newbiemmer
                                • Apr 2010
                                • 13
                                • Urku

                                #45
                                Ei kellään oo muistissa, millä niksillä se penkin alla oleva liitin aukeaa? Ei viittis repimään alkaa. Tarvitseeko siinä työkaluja? Pitääkö esim niitä sinisiä palikoita jotenkin siirrellä?

                                Comment

                                Working...
                                X