Kun tuossa aikonut vaihtaa sisustaa kulkineeseen, ja aikonut ostaa "uudet" kolaroidusta/purussa olevasta niin onko turvavyöpaukut entiset jos on airbagit mossahtaneet? Elikkäs jos airbag poksahtaa niin laukeaako samalla aina turvavyökiristimet?
Turvavyön kiristimet laukeaa AINA mikäli etubagit ovat lauenneet.
Mulla palaa kans airbagvalo VM-97 528 ja syy on kuskin puolen turvavöiden esikiristin.Mitä tuolle pitää,voi tehdä?
Todennäköinen penkin alla olevan liittimen kontaktihäiriö.
Eli liittimet auki, kontaktisprayta sisään ja liitin voimakkaasti lukituksen jälkeen puristaen kiinni. Jos vika ei tämän jälkeen nollaamalla poistu, tutkitaan kiristimen puoleinen liitin. Jompi kumpi on joka tapauksessa ko.vikaan syypää.
Eihän tää E39-omistajuus nyt taas ihan ruusuilla tanssimiseks menny. Samanlaiset oireet kun miljoonalla muullakin. Auto on vaan täysin outo itselle niin kysytään nyt vielä.
Alkuun välähti airbagvalo pari kertaa mutta sammui aina jonkun ajan päästä. Eilisen valo palo oikeestaan kokoajan. Vikakoodi tuli repsikan penkin jostain-en-juuri-nyt-tietenkään-muista tunnistimesta. Liitinvikaa epäilen, koska valo alko vilkkumaan kun ajelin vähän penkkiä edestakasin. Penkin alla on vain E36:een tottuneena omaan makuun vähän reilusti sähköjohtoja ja liittimiä, niin mistä pitäisi alottaa? Ensin akku varmaan irti ja sitten liittimiä yksitellen irti ja putsaus/kontaktiöljyä jokaseen? Autossa siis sähkösäätöset penkit. Auto valmistunu loppuvuodesta -99.
BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Oireet on nyt siis tällaiset: Virrat kun laittaa päälle, airbagin valo toimii ihan oikein ja sammuu ihan tavallisesti. Menee noin minuutti ja valo syttyy uudestaan eikä ainakaan eilen enää sammunut. Kohta pitäisi lähteä ihmettelemään vähän penkin alle jos siellä vaikka näkyisi jotain poikkeavaa.
BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Oireet on nyt siis tällaiset: Virrat kun laittaa päälle, airbagin valo toimii ihan oikein ja sammuu ihan tavallisesti. Menee noin minuutti ja valo syttyy uudestaan eikä ainakaan eilen enää sammunut. Kohta pitäisi lähteä ihmettelemään vähän penkin alle jos siellä vaikka näkyisi jotain poikkeavaa.
Tuo valon uudelleen syttyminen indikoi juurikin sitä että siellä on vika päällä..Apumiehen tunnistinmatto tai sitten esikiristin voi olla syyllinen, mutta..olit jo edellisessä postissa oikeilla jäljillä. Eli akkua irti ja hetki odottelua..Sitten vain liittimiä irti ja kontakti tavaraa väliin..Vaatii valon nollauksen myös tuon jälkeen, airbag viat eivät nollaudu itsekseen.
Liitin muistaakseni oli sellainen suurehko suorakaiteen muotoinen..Syy tuohon on se että noissa piuhojen pituuksisssa on melkoisesti säästetty juurikin E39:sin kohdalla ja tuon airbag valon saa penkkiä renaamalla varsin helpostikkin syttymään
Tuo valon uudelleen syttyminen indikoi juurikin sitä että siellä on vika päällä..Apumiehen tunnistinmatto tai sitten esikiristin voi olla syyllinen, mutta..olit jo edellisessä postissa oikeilla jäljillä. Eli akkua irti ja hetki odottelua..Sitten vain liittimiä irti ja kontakti tavaraa väliin..Vaatii valon nollauksen myös tuon jälkeen, airbag viat eivät nollaudu itsekseen.
Liitin muistaakseni oli sellainen suurehko suorakaiteen muotoinen..Syy tuohon on se että noissa piuhojen pituuksisssa on melkoisesti säästetty juurikin E39:sin kohdalla ja tuon airbag valon saa penkkiä renaamalla varsin helpostikkin syttymään
Varmaankin ihan penkin takaosassa oleva mötikkä? Liittimiä on kyllä kuin sähkökaapissa. Luulen nyt touhunneeni jokaisen kanssa mitkä vaan näkyy. Tuohon penkin takaosassa olevaan liittimeen tulee kaksi piuhaa, pyöreähkö ja sellanen pieni litteä paskiainen. Se pyöreämpi on kyllä aika löysän oloinen. Liitin on vaan kätevästi puoliksi verhoilun alla enkä pakkasessa kohmettuneilla sormilla saanut revittyä mitään järkevää näkyviin. Sormien kohmeiset nivelet naksutti niinkuin M20.
Jos ei auta niin leuka rintaan ja kohti seuraavaa murhetta.
BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Itsekkin pitäisi kontaktihäiriöt sulkea pois. Penkin alla tuntuu olevan johtoa ja liitintä niin perkeleesti. Osaisiko joku sanoa:
- Mikä on tunnistematon kriittinen liitin? Penkin keskiosassa oleva isompi aski, vai ihan takaosassa, osittain verhoilun alla oleva, johon menee kaksi kaapelia?
Ps. Minkäköhän takia noi liittimet on kaikki ihan erilaisia, eikä mikään tunnu aukeavan kovin helposti. Luulisi, että loogisemmallakin lukituksella saisi pysymään.
- Mikä on tunnistematon kriittinen liitin? Penkin keskiosassa oleva isompi aski, vai ihan takaosassa, osittain verhoilun alla oleva, johon menee kaksi kaapelia?
Oireet on nyt siis tällaiset: Virrat kun laittaa päälle, airbagin valo toimii ihan oikein ja sammuu ihan tavallisesti. Menee noin minuutti ja valo syttyy uudestaan eikä ainakaan eilen enää sammunut. Kohta pitäisi lähteä ihmettelemään vähän penkin alle jos siellä vaikka näkyisi jotain poikkeavaa.
Siellä penkin alla tuskin näkyy mitään "poikkeavaa" koska vika varmasti on istuintunnistimessa.
luin kaikki nämä tarinat liittimien tinaamisesta ja pelkääjän penkin anturimaton vaihtamisesta. Vein lopulta Laakkoselle kun katsastus painoi päälle. Totesivat, että airbagin ohjausyksikkö pitää vaihtaa: osa + työ yhteensä 600 eur! Nyt valo ei pala.
Minulla vika alkoi siten, että airbagin valo tuli ajoittaan päälle hetkeksi ja sitten taas pois. Puolen vuoden päästä valo oli enimmäkseen päällä... ja sitten tulikin katsastuksen aika.
eli tuossa tänään syttyi airbag valo ja palaa koko ajan..mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?eli mikä on se ns.yleisin vika tuohon? ja onko tietoa noin suurinpiirtein, että paljonko vikakoodinluku maksaa?
tästä on aikasempiakin topicceja, mutta niissä livetään melkein kaikissa ohi aiheen ja onko tämä este leiman saamiseen kun auto pitäisi kohta puoliin viedä katsastukseen.
auto on siis e39 523iA -96
ja missä ne sähköliitokset siellä penkin alla menee jos niissä olisi kosketushäikkää?
Siellä penkin alla tuskin näkyy mitään "poikkeavaa" koska vika varmasti on istuintunnistimessa.
Tätä kyllä tarjotaan todella usein, kuitenkin n. 85% mitä itse olen näitä räpeltänyt, on liitimen irroitus, putsaus ja uudelleen kiinnitys auttanut vaivaan. Toki valo on pitänyt aina nollata tuon jälkeen.
Bmw kun tuntuu vain säästelevän noissa johtojen mitoissa, varsin paljon.
Eli kun auton (E39, vm-96)laittaa käyntiin, bagin valo sammuu n.0,5 sekunniksi, sit syttyy ja sammuu
n.puolen minuutin kuluttua, eikä syty enää uuudelleen, vaikka ajais sata kilometriä.
Kunnes taas jos sammuttaa ja laittaa käyntiin, sama homma.
Eli sammuu vaikka paikallaan käyttää sen n.puoli minuuttia.
Onko airbag systeemi tällöin täydessä toimintakunnossa?
Ei kellään oo muistissa, millä niksillä se penkin alla oleva liitin aukeaa? Ei viittis repimään alkaa. Tarvitseeko siinä työkaluja? Pitääkö esim niitä sinisiä palikoita jotenkin siirrellä?
Comment