Tänä aamuna tuli ensilumi ja Webasto hiljeni sen kunniaks. Laitoin Weban kaukosäätimellä päälle ja menin 30min päästä kurkkaamaan kakesta lämpöä, nii lämpö auton sisällä ei ollu noussu ollenkaan. Sammutin weban ja uuestaan päälle, menin auton luo kuuntelemaan, puhallin pyöri ei muuta. Koitin vielä käyntiin midistä ja ei inahtanutkaan enää. Punainen merkkivalo vilkkui kellonapin vieressä. Ku käynnistin auton, niin Weba ei käynnistynyt. Onko tässä sama ku Eberissä, että jos yrittää useasti peräkkäin päälle, jos on joku vika, nii laite menee lukkoon? Saako sen INPA:lla auki, vai onko nyt joku vakavempi juttu päällä? Katon koodit kuhan pääsen kotiin, mutta kyselen näin alustavasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d Webasto
Collapse
X
-
Originally posted by Samppae39 View PostTänä aamuna tuli ensilumi ja Webasto hiljeni sen kunniaks. Laitoin Weban kaukosäätimellä päälle ja menin 30min päästä kurkkaamaan kakesta lämpöä, nii lämpö auton sisällä ei ollu noussu ollenkaan. Sammutin weban ja uuestaan päälle, menin auton luo kuuntelemaan, puhallin pyöri ei muuta. Koitin vielä käyntiin midistä ja ei inahtanutkaan enää. Punainen merkkivalo vilkkui kellonapin vieressä. Ku käynnistin auton, niin Weba ei käynnistynyt. Onko tässä sama ku Eberissä, että jos yrittää useasti peräkkäin päälle, jos on joku vika, nii laite menee lukkoon? Saako sen INPA:lla auki, vai onko nyt joku vakavempi juttu päällä? Katon koodit kuhan pääsen kotiin, mutta kyselen näin alustavasti.
Comment
-
-
Sain eilen pelaamaan. Tai ku lähin koulusta kotiin, nii webasto lähti käyntiin, ja kokeilin myöhemmin uuestaan, niin lähti käymään, mutta savutti. Vikakoodeja oli liekkivahdille kaks erilaista. Tänä aamuna ei taas lähteny polttamaan. Ens viikolla on aika korjaukseen. Hehku ja joku paloputki menee vaihtoon. Onko 350€ kallis siitä operaatiosta?
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostSain eilen pelaamaan. Tai ku lähin koulusta kotiin, nii webasto lähti käyntiin, ja kokeilin myöhemmin uuestaan, niin lähti käymään, mutta savutti. Vikakoodeja oli liekkivahdille kaks erilaista. Tänä aamuna ei taas lähteny polttamaan. Ens viikolla on aika korjaukseen. Hehku ja joku paloputki menee vaihtoon. Onko 350€ kallis siitä operaatiosta?
Hehkutulppaa ei saa erikseen joten siinä tulee palopesä mukana, tällä "paloputkella" todennäköisesti tarkoitettiin palopesää.
Palopesä hehkutulpalla maksaa ~190e joten onhan tuossa aika reilu työveloitus kun tuon vaihtamiseen menee noin puoli tuntia. Tietysti aikaa menee enemmän jos webaston kiinitysruuvit ovat jumissa ja katkeamisen takia joutuu porailemaan. Mutta kuitenkin hieman kallis vaihtotyö mielestäni.Last edited by Supa; 07-10-2009, 12:25.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOletko varma että kyseessä on oikeasti hehkuvika eikä ohjainkorttivika että tulkitsee hehkutulppaa väärin? Testattiinko ehjällä hehkutulpalla?
Hehkutulppaa ei saa erikseen joten siinä tulee palopesä mukana, tällä "paloputkella" todennäköisesti tarkoitettiin palopesää.
Palopesä hehkutulpalla maksaa ~190e joten onhan tuossa aika reilu työveloitus kun tuon vaihtamiseen menee noin puoli tuntia. Tietysti aikaa menee enemmän jos webaston kiinitysruuvit ovat jumissa ja katkeamisen takia joutuu porailemaan. Mutta kuitenkin hieman kallis vaihtotyö mielestäni.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOletko varma että kyseessä on oikeasti hehkuvika eikä ohjainkorttivika että tulkitsee hehkutulppaa väärin? Testattiinko ehjällä hehkutulpalla?
Hehkutulppaa ei saa erikseen joten siinä tulee palopesä mukana, tällä "paloputkella" todennäköisesti tarkoitettiin palopesää.
Palopesä hehkutulpalla maksaa ~190e joten onhan tuossa aika reilu työveloitus kun tuon vaihtamiseen menee noin puoli tuntia. Tietysti aikaa menee enemmän jos webaston kiinitysruuvit ovat jumissa ja katkeamisen takia joutuu porailemaan. Mutta kuitenkin hieman kallis vaihtotyö mielestäni.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTaitaa sulla olla aika optimistinen käsitys työskentelynopeudestasi, useimmilla menee jo se puolituntia(vähintään) että saavat sen lämmittimen irti e39:stä :think
Yllämainitussa tapauksessa taisi ainakin hinnasta päätellen olla yritys joka on mahdollisesti noita ropannut aikasemminkin?
Jos on noita e39:n webastoja pari irrotellut niin ei siinä itse laitteen irroituksessa kyllä 10minuuttia pitempään saa mitenkään menemään.
Todettaakoon kyllä että kiinitys voi olla erittäin vittumainen mutta oikeenlailla työntämällä irtoaa kyllä helposti. Samaten takasinlaitossa pitää olla oma tekniikkansa jotta saa kiinikkeet osumaan kumityynyihinLast edited by Supa; 07-10-2009, 19:37.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTottakai menee aikaa jos tehdään harrasteena eikä aiempaa kokemusta ole.
Yllämainitussa tapauksessa taisi ainakin hinnasta päätellen olla yritys joka on mahdollisesti noita ropannut aikasemminkin?
Jos on noita e39:n webastoja pari irrotellut niin ei siinä itse laitteen irroituksessa kyllä 10minuuttia pitempään saa mitenkään menemään.
...obaut parintunnin työstä yleensä sen polttimen vaihtamisessa laskutan tuon e39:n kohdalla.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostSe kymmenen minuuttia pätee vain omassa autossa, vieraassa kärryssä josta lukkopultin avaimen etsimiseen menee jo se kymmenen minuuttia ja se sisälokarikin tietenkin on vedetty poppareilla lokasuojan reunaan kiinni...
...obaut parintunnin työstä yleensä sen polttimen vaihtamisessa laskutan tuon e39:n kohdalla.
Mutta myönnettäköön, kyllä se ehkä hiukan optimistinen oli mutta enemmän kyllä olen tunnin kuin kahden kannalla. Mutta oli miten oli, alkuperäsessä viestissä veloitus tuntui enemmän 3tunnin työltä.
Mutta tottakai riippuu mikä on tuntitaksa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNojoo mutta nää nyt on aika erikoistapauksia. Kyllä yleensä on asiakkaalla ollut lukkopultin avain mukana ja lokarin reunassa käytetty orggis kiinikkeitä.
Mutta myönnettäköön, kyllä se ehkä hiukan optimistinen oli mutta enemmän kyllä olen tunnin kuin kahden kannalla. Mutta oli miten oli, alkuperäsessä viestissä veloitus tuntui enemmän 3tunnin työltä.
Mutta tottakai riippuu mikä on tuntitaksa.
...siellähän se on takaoven tuhkiksessa tai kotona puhelinpöydällä
Nyttemmin on kyllä iskostunut takaraivoon että kysyy jo silloin kun aikaa varataan. Vaan ompahan sekin tullut eteen että autossa on väärä lukkopultin avain kun talvipyörissä on eri pultit.
...reilusti on juu varattu työlle korvausta.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Eipä sitte pelaa tämäkään. Lauantaina asennuksen jälkeen toimi hyvin. Eilen aamulla pelas, tänä aamuna taas ei lähteny käyntiin, muuta ku auton käynnistyksen yhteydessä. Temppuileekohan joku Webaston ohjaus ite autossa vai sattuko vaan viallinen vaihtokone? Kokeilin käyntiin kaukosäätimellä sekä midistä.
Comment
-
-
Viikonloppuna tuli korjattua 530d:n websto taas talven lähestyessä. Vikana oli toistamiseen kiertovesipummpu. Edellinen pumppu oli ¤#&#¤ kallis alkuperäinen Webasto joko toimi noin 2 vuotta. Nyt laitoin audin leimoilla olevan puolta halvemman pumpun, joka kuitenkin on hyvin saman näköinen kuin orginal. Mikähän nämä harjattomat pumput tappaa? Kuolleessa pumpussa oli taas ohjauselektronikkka paskana, koska pumppu jämähti tiettyyn asentoon kun sille antoi sähköä. Korjaamaan näitä ei pysty, koska eletronikka on valettu epoksiin.
Samalla joutu parsimaan weban puhkiruostunutta pakoputkea hiukan. Ohessa pari kuvaa ruostevauriosta, korjatusta putkesta ei tullut valitettavsti otettua kuvaa. Paljonkohan uusi putki maksaa?Last edited by MakeJ; 26-07-2012, 16:12.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
Comment