Announcement

Collapse
No announcement yet.

AGM-akku ? Kokemuksia..E 39 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #46
    Näytti olevan kontissa Bilteman AGM, saapa nähdä miten pelaa.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Simppaa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 49
      • Hyvinkää

      #47
      Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?

      Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.
      e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by Simppaa View Post
        Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?

        Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.
        Eurogloben AGM on ollut ihan käyttis tuossa omassa ex koslassa.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #49
          Originally posted by Simppaa View Post
          Nyt tulee mitta täyteen tavallisten akkujen kanssa 530deessä, yksi talvi ja akku vainaa seuraavilla pakkasilla. Motonetissä Boschin AGM 225euroa, onko kenelläkään tietoa hinnoista muualla Etelä-suomessa?

          Sznajder-akuista ei ole hyviä kokemuksia, tosin AGM-akusta ei tietoa millainen on.
          Onko ajos niin pätkäajoa ja webaston huudatusta, vai mistäs moinen, huonoja akkuja?

          Itellä Exiden EA1000, pari vuottakos se nyt on ollu, tai tulee vuoden alussa... Kannattaa välillä latailla noita kovilla pakkasilla, ja toki ois muutenkin varmaan ihan suositeltavaa, ku nää on niin virtasyöppöjä...

          Ja auto varmasti kanssa menee kunnolla unitilaan? :think
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • WilleK
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 503
            • Oulu

            #50
            Juuri kävin kopaisemassa Varta G14 95Ah:n konttiin. Oulussa Akkutalossa 198e asennettuna, siis listahinta. Josta toki saa ja pitää tingata oman maun mukaan.

            Ainakin henkisesti parempi ratkaisu, kuin napata mätänetistä muutaman kympin hintaerolla joku "noname"akku konttiin ja pelätä milloin virta loppuu.

            Sitähän en tiedä onko noissa mitään eroa todellisuudessa.

            Toivotaan, että kestää käyttöä. Niin ja 24kk täystakuu näytti kuitin mukaan olevan...
            e30 325iA Cabrio -87, E36/5 323ti -99

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              #51
              Nyt on omaan e39:iin laitettu Motonetista ostettu Bosch S6 95Ah AGM akku ja pyörittää kyllä todella terävästi vanhaan akkuun verrattuna. Jostain syystä ainakin Bosch:lla AGM akku on ulkomitoiltaan isompi kuin saman varauksen omaava tavallinen akku niin tämä 95Ah oli ihan maksimi koko mikä tuonne mahtui. Hieman oli jopa hankala saada ujutettua paikalleen. Katsotaan miten pidemmän päälle tulee toimimaan...
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Simppaa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 49
                • Hyvinkää

                #52
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Onko ajos niin pätkäajoa ja webaston huudatusta, vai mistäs moinen, huonoja akkuja?

                Itellä Exiden EA1000, pari vuottakos se nyt on ollu, tai tulee vuoden alussa... Kannattaa välillä latailla noita kovilla pakkasilla, ja toki ois muutenkin varmaan ihan suositeltavaa, ku nää on niin virtasyöppöjä...

                Ja auto varmasti kanssa menee kunnolla unitilaan? :think
                Työmatka noin 30min moottoritietä suuntaansa, webastoa n.15min ennen lähtöä ja akun latausta välillä ctekillä. Lopputalvesta snaideri pyöritti todella heikosti, vaikka olisi ollut yön latauksessa. Ei auttanut kuin laittaa vanha saksan akku takaisin kiinni.
                Auto "nukahtaa" normaalisti ja joskus mittailinkin virrankulusta, oli todella pientä nukuksissa, postasin tulokset foorumille vuosi pari sitten.
                Epäilen vahvasti myös väsähtänyttä starttia syypääksi, ottaa todennäköisesti liikaa tehoa ehjään verrattuna.
                e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #53
                  Liekö Snaideri sitte vaan väsähtäny noin nopiaa?
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Dimosaurus
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 24
                    • Koski TL

                    #54
                    Millaisia ylläpitolatureita teil on autoissanne? Omasta 525 d:n akku on ehtoon puolella kun ei jaksa kunnolla tai ollenkaan startata, meinasin laturin asentaa akunvaihdon yhteydessä mut eiks sen tarvis olla sellainen mikä alkaa automaattisesti lataamaan kun se saa sisätilanpistokkeesta virtaa?
                    Last edited by Dimosaurus; 26-12-2013, 15:14.
                    t: Timo
                    E39 525 Da -00

                    Comment

                    • tmth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 2194
                      • Kangasala

                      #55
                      Originally posted by Dimosaurus View Post
                      Millaisia ylläpitolatureita teil on autoissanne? Omasta 525 d:n akku on ehtoon puolella kun ei jaksa kunnolla tai ollenkaan startata, meinasin laturin asentaa akunvaihdon yhteydessä mut eiks sen tarvis olla sellainen mikä alkaa automaattisesti lataamaan kun se saa sisätilanpistokkeesta virtaa?
                      Defa 1210 on tuossa vitossa. Hyvin on akku riittänyt kovillakin pakkasilla, vaikka ajetaankin lyhyttä matkaa ja eberi on myös usein käytössä.

                      F10 & R55
                      ex:
                      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #56
                        pikku ctek ja ctek polar itellä, ei kyllä tällä hetkellä missään ajoautossa kiinni kun pitää yllä seisovien autojen akkuja...

                        polar:ia suosittelen! Jossei defan/galixin omaa osta, ne on kyllä mun makuun ylihintaisia, ja ctek on monipuolisempi, eikä vain yhden auton laturi.
                        Mulla kun oli akku sökö, niin sillä 3,6A ctekillä heräs auto aina nätisti, ilman sitä oli ihan herran käsissä käynnistykö...
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • sasha325
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 153
                          • keski-suomi

                          #57
                          Sneideri vai mikä lie....

                          2 kpl sneiderin agm-akkuja kävi takuu-ajan puitteissa 530d toukassa kiinni. Kestoaika akulla noin 6-9kk. Auto varustettu defan ylläpitolaturilla. Sitten meni hermo lopullisesti, kun ei tuo toinenkaan agm sneideri starttaa aamulla. Vaihdoin takuisiin takaisin boschilaisen ja ei ongelmaa sähköissä sen jälkeen...
                          Käyttis E61 525da -06
                          ex e39 530 da Touring -01
                          ex e36 325 -92
                          ex e39 530 da -99
                          ex e30 316 ja 325

                          yms muut merkit

                          Comment

                          • Simppaa
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 49
                            • Hyvinkää

                            #58
                            Ostin sitten sen Boschin S6 agm akun motonetistä. Ei ole ikinä startti pyörinyt noin kovaa, paitsi tietenkin apuvirralla! Jos edes kaksi talvea jaksaa niin on maksanut itsensä takaisin vs. snaideri.

                            Snaiderin 100Ah ei jaksanut pyörittää edes uutena ja ladattuna lähellekkään noin.
                            e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

                            Comment

                            • Dimosaurus
                              Newbiemmer
                              • Jul 2013
                              • 24
                              • Koski TL

                              #59
                              Ostin kuitenkin Motonetista Sznajder-AGM 95Ah/780A akun, laitoin viel 16 tunniks lataukseen CTEK MXs 5.0:n kanssa ni katotaan miten käy. Melkein 12,5 V oli virtaa kun kaupan hyllyssä mittasin et josko ei ainakaan valmiiks sökö. Vanha akku ainakin oli sökö tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/49311...kuormituksella testerin kanssa kun täyteen ladattuna ja 2h tasaantuneena antoi 10,8 V eli taulukon mukaan 9,2 V käynnistysvirraks, uus taas 11,8 V mitä ei ees ole taulukossa.
                              Tuon Defan 1204 akkulaturin meinasin sit seuraavaks jossai välis ostaa kun on taas jotain millä maksaa, ei sit tarvii kuin suunnitella sisähaaroitus uusiks ja vetää johdot akulle.
                              Last edited by Dimosaurus; 31-12-2013, 14:02.
                              t: Timo
                              E39 525 Da -00

                              Comment

                              • Pääkkäri
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 54
                                • E-Savo

                                #60
                                Originally posted by Dimosaurus View Post
                                Ostin kuitenkin Motonetista Sznajder-AGM 95Ah/780A akun, laitoin viel 16 tunniks lataukseen CTEK MXs 5.0:n kanssa ni katotaan miten käy. Melkein 12,5 V oli virtaa kun kaupan hyllyssä mittasin et josko ei ainakaan valmiiks sökö. Vanha akku ainakin oli sökö tämän http://www.motonet.fi/fi/tuote/49311...kuormituksella testerin kanssa kun täyteen ladattuna ja 2h tasaantuneena antoi 10,8 V eli taulukon mukaan 9,2 V käynnistysvirraks, uus taas 11,8 V mitä ei ees ole taulukossa.
                                Tuon Defan 1204 akkulaturin meinasin sit seuraavaks jossai välis ostaa kun on taas jotain millä maksaa, ei sit tarvii kuin suunnitella sisähaaroitus uusiks ja vetää johdot akulle.
                                Minulla on samanlainen akkutesteri ja en kyllä tajuu mitään niistä taulukoista ja ohjeista. Jos viittit vääntää mulle vaikka rautalangasta miten tota käytetään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎