Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensa vs. Diesel E39 530

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r_vesa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 117
    • Finland

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tulipa taas E39 530i -kuume kun näitä hehkutuksia lukee. Menee nyt taas himpun OT:ksi, ja itelläkin ainoasta E60 530iA -koeajosta niin paljon aikaa että siinä taisi olla vielä toi sama kone ja muistikuvat on muutenkin melkoisen hataria. Mutta olenko nyt ihan väärässä kun mun mielestä näissä uudemmissa N-sarjan 3-litraisissa on ollu jotenkin karummat soundit ylärekisterissä kuin noissa M52/M54-koneissa?
    Jaa-a, E39 3-litraisesta bensakoneesta ei ole kokemusta, mutta jos N-sarjan 3-litraisessa on karummat soundit, niin sitten noissa vanhemmissa ei varmaan kuulu sisälle mitään ääniä sen verran hiljainen peli ainakin tuo oma kosla on (N52B30A).
    '11 M-Sport 528i
    '15 KTM 1190 R

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7395
      • Oulu

      Originally posted by r_vesa View Post
      Jaa-a, E39 3-litraisesta bensakoneesta ei ole kokemusta, mutta jos N-sarjan 3-litraisessa on karummat soundit, niin sitten noissa vanhemmissa ei varmaan kuulu sisälle mitään ääniä sen verran hiljainen peli ainakin tuo oma kosla on (N52B30A).
      Menee nyt vähän OT:ksikin, sori. En tarkoittanut äänen määrää, vaan sitä miltä se kuulostaa korkeilla kierroksilla. E6x voi tosiaan olla hiljaisempi, mutta 1- ja 3-sarjoissa on tullut tuo vaikutelma että N-sarjan 3-litraisen äänet on jotenkin "karkeat" korkeilla kierroksilla. Voi kyllä olla ihan väärä havainto, mutta useamman koeajon perusteella tullut vain tämmöinen käsitys.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        Originally posted by joko View Post
        Väitätkö siis ihan tosissasi että kori on "löystynyt" esim. 150tkm ajetussa niin paljon jo että sen huomaa rattiin?
        En, vaan puhuin kokonaisuudesta.
        Kun asenne on jo valmiiksi selvä : 300 tkm ajettu on helmi, ei aleta väittämään. Hommaa uusi BMW perseen alle, ajele sillä ainakin kuukausi, ja tule sitten tänne väittämään, että 300 tkm ajettu tontissa oleva on muka yhtä hyvä tai parempi AJOLTAAN.
        Se, että auto ei kallistele, on hyvin vähän tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa. Menee samaan kategoriaan, kun kuta tiukempi lukkoperä, sitä parempi...
        Mutta lopetan tähän.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Originally posted by jaki View Post
          En, vaan puhuin kokonaisuudesta.
          Kun asenne on jo valmiiksi selvä : 300 tkm ajettu on helmi, ei aleta väittämään. Hommaa uusi BMW perseen alle, ajele sillä ainakin kuukausi, ja tule sitten tänne väittämään, että 300 tkm ajettu tontissa oleva on muka yhtä hyvä tai parempi AJOLTAAN.
          Se, että auto ei kallistele, on hyvin vähän tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa. Menee samaan kategoriaan, kun kuta tiukempi lukkoperä, sitä parempi...
          Mutta lopetan tähän.

          Siitä ollaan kyllä yhtä mieltä että uusi on uusi sitä ei voi kiistää, mutta kyllä nuo erot on niin pieniä että olkoot rikkaampien hommaa tuo uusien bemarien osto. Muutaman kerran olen ajanut suurinpiirtein vastaavaa mutta vaan nelivetoa, enkä ainakaan viimesyksynä olisi ollut valmis sijoittamaan pyydettyä 70ke välirahaa vastaavaan uuteen.... Niin ja oma auto muuten ei ole tontissa, on nimittäin dynamic drive + vakio alusta.. Eikä sillä ole ajettu 300tkm.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • gRt
            BTCF Member
            • May 2009
            • 209
            • Tampere

            Originally posted by jaki View Post
            En, vaan puhuin kokonaisuudesta.
            Kun asenne on jo valmiiksi selvä : 300 tkm ajettu on helmi, ei aleta väittämään. Hommaa uusi BMW perseen alle, ajele sillä ainakin kuukausi, ja tule sitten tänne väittämään, että 300 tkm ajettu tontissa oleva on muka yhtä hyvä tai parempi AJOLTAAN.
            Se, että auto ei kallistele, on hyvin vähän tekemistä ajo-ominaisuuksien kanssa. Menee samaan kategoriaan, kun kuta tiukempi lukkoperä, sitä parempi...
            Mutta lopetan tähän.
            Missä se saksalaislaatu nyt on jos 150tuhannen jälkeen kori niin lerppu että tuntuu ajaessa.....

            No, eipähän tarvii sitte enää BMW:tä harkita seuraavan auton yhteydessä sillä minun käytössä olevat autot ovat tarkoitettu ajettaviksi eikä sunnuntaisin rätillä tallissa kiillotettaviksi.
            Last edited by gRt; 03-12-2009, 20:28.

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              Oisko järkeä vaihtaa 530d M-Sport manuaali pari vuotta uudempaan 530i M-Sport automaattiin?

              Köyhtyykö vuoden aikana paljonkin enemmän polttoaineen takia?
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                Helppohan tuo on laskea jos tietää suunnilleen kulutukset ja paljonko ajaa.

                Mä laskin että 525i:n jos vaihtais 530d:hen niin 30000km/vuosi säästäis noin tonnin vuodessa kun ottaa verot huomioon.

                Comment

                • Zuuzo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 441
                  • Etelä-Savo, Pieksämäki

                  nyt on kokemuksia e39:stä sekä bensana että dieselinä
                  530d touring tuli omistettua 4 vuoden ajan ja nyt on tämän kevään ajan ollu 523i sedan
                  erojahan noilla kulutuksessa on ihan selvästi, tosin tolla bensakoneella ei oo tullu vielä heitettyä pitempää lenkkiä niin huomais todellisen kulutuksen

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎