Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525D rail pressure nolla - ei käynnisty - RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #76
    Originally posted by mikkoman72 View Post
    Startatessa tulee vain vaaleaa pakokaasua, hangessakaan ei näy juurikaan mustaa nokea/tmv. Lähinnä vaaleanharmaat. Jos tällä nyt on merkitystä.

    Mitä teidän enemmän tietävien mielestä pitäisi seuraavaksi kokeilla/mitata?

    Valkea savu diisselissä on merkki riittämättömästä polttoaineen saannista. Samoin savuttaa "perinteinen"diisseli kun vetää ilmaa esim. vuotavasta polttoainelinjasta.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • mikkoman72
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 93
      • Helsinki

      #77
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Valkea savu diisselissä on merkki riittämättömästä polttoaineen saannista. Samoin savuttaa "perinteinen"diisseli kun vetää ilmaa esim. vuotavasta polttoainelinjasta.
      No nyt tuli ihan normaalia savua Ja hanki on musta

      Comment

      • wmb330d
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 184
        • KS

        #78
        Originally posted by mikkoman72 View Post
        No nyt tuli ihan normaalia savua Ja hanki on musta
        Mittaa ohivuodot suuttimilta, mulla näytti kans 3,5 3syl mutta ohivuodossa kusi 2 pytyn suutin iha solkenaan

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #79
          Joo ei tuo 3,5 vielä mikään paha ole, kaverilla näyttäny vähän yli 6 ja hyvin lähteny käyntiin syksystä asti mutta kyllä hytkyttää aika rajusti tyhjäkäynnillä
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • mikkoman72
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 93
            • Helsinki

            #80
            Auto kunnossa- hehkut syypää!

            Auto viety lopulta Diesel-Otekolle aka Bosch Diesel Center.

            - Mitattu ohivuoto - ei ohivuotoa. (Ohivuoto kuulemma kyllä lisääntyy kylmällä, mikä olisi sopinut oireisiin)
            - Mitattu paineet eri paikoista - kaikki riittäviä.
            - Pyydetty lupa imusarjan irroitttamiseen ja hehkujen avaamiseen, annoin -> viisi kuudesta hehkusta paskana!

            Ihmeteltyäni oireiden lievää ristiriitaisuutta, minulle kerrottiin seuraavat vastaukset:

            K: Miksi käynnistyksessä ei ollut havaittavissa normioireisiin kuuluvaa valtavaa savupilveä käynnistyksessä?
            V: Ei vielä näillä pakkasilla

            K: Miksi railipaine vain nousi ja nousi ja käynnistyminen tapahtui kylmemmällä aina vain korkemalla paineella?
            V: Softa yrittänee lisätä painetta, koska ei käynnisty tjsp.

            K: Miten kaikki hehkut näytti mitatessa 0,7ohm kylmänä ja 1,2 lämpimänä?
            V: Pitäisi olla ennemmin luokkaa nolla ja tasiset arvot siksi, että kaikki paskana

            Summa summarum:

            - vikailmoitus hehkuista oli aito syy
            - hehkujen liittimestä mittaamiseen ja ohjearvoihin vertaamiseen ei nähdäkseni voi luottaa
            - oireet olisivat voineet hyvin olla yhtälailla ohivuoto suuttimessa (tai ilmaa järjestelmässä)

            Vielä hieman kummastuttaa se, että tyhjäkäynnillä kone "pätki", kävi epätasaisesti vaikka "vain" hehkut olivat pimeänä. Ilmeisesti hehkut vaikuttaa niin paljon myös koneen ollessa jo käynnissä ja vielä kylmä, että tuollaista ilmenee.

            Kustannukset yhteensä kaikkine töineen 344 euroa.

            Plus uusi akku (120e), hehkujen rele (105e), pa-suodatin (50e) ja pa-pumppujen rele (10e)...

            Nyt lähtee kuin kesällä

            Kiitos kaikille vikaa pähkäilleille ja toivottavasti ketjusta on apua niille, ketkä painivat samojen oireiden kanssa.

            Ainiin: NYT pumput surisevat sen normaalin 60sek!! Pitää vielä kokeilla umpikylmänä, miten käyttäytyy, mutta kun hain auton liikkeen pihasta niin liki kylmällä koneella pa-pumput hurisivat normaalin 60sek. Go figure...
            Last edited by mikkoman72; 15-01-2010, 23:11.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #81
              Kaiken saikkaamisen jälkeen hienoa, jos se nyt lopulta tuli kuntoon. Vähintäänkin ihmetyttää edelleen mm. PA-pumppujen aktivoitumisen katkeaminen ennen 60 sek. täyttymistä. Samoin tuo hehkujen vastus. Ilmeisesti nuo voivat hajota siten, että kuormitettuna vastus pompsahtaa. Muutenhan se ei olisi osannut antaa niistä vikakoodiakaan, kun speksattu vastus on < 2 ohm.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Nicotine
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 12

                #82
                E39 530d käynnistysongelma...

                Tervehdys arvon herrat ja rouvat.

                Oman 530d e39 mallin oireilut ovat olleet seuraavia:

                - Kylmän yön jälkeen ei edes lämmitettynä tahdo käynnistyä (lämpöpuhallin konetilaan + laturiin, niin jo lähtee)
                - Lämpimän koneen starttaus noin 30 min päästä sammuttamisesta aiheuttaa todella pitkän sahauksen ennen kuin käynnistyy. Sammutettu ja saman tien uudelleen käynnistetty kone käynnistyy välittömästi.
                - Vaihdettu: molemmat asentotunnistimet, pa-suodatin, hehkut. Akku ladattu testimielessä "piripintaan", joten sekään ei tässä ole ongelmana.

                Aiemmin tässä tredissä puhuttiin siirtopumpun pitämästä äänestä; itselläni se käynnistyy kohtuullisilla kierroksilla ja sitten kierrokset tippuu hieman. Pumppu käy noin 10-15 sek. Pitäisikö sen siis käydä jopa minuutin? Siis jos ei käynnistä konetta? Myös aiemmin puhuttu "pihinä" kuuluu kuvaan omalla kohdallani. Suutinhuoltoon siis?

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #83
                  Originally posted by Nicotine View Post
                  Tervehdys arvon herrat ja rouvat.

                  Oman 530d e39 mallin oireilut ovat olleet seuraavia:

                  - Kylmän yön jälkeen ei edes lämmitettynä tahdo käynnistyä (lämpöpuhallin konetilaan + laturiin, niin jo lähtee)
                  - Lämpimän koneen starttaus noin 30 min päästä sammuttamisesta aiheuttaa todella pitkän sahauksen ennen kuin käynnistyy. Sammutettu ja saman tien uudelleen käynnistetty kone käynnistyy välittömästi.
                  - Vaihdettu: molemmat asentotunnistimet, pa-suodatin, hehkut. Akku ladattu testimielessä "piripintaan", joten sekään ei tässä ole ongelmana.

                  Aiemmin tässä tredissä puhuttiin siirtopumpun pitämästä äänestä; itselläni se käynnistyy kohtuullisilla kierroksilla ja sitten kierrokset tippuu hieman. Pumppu käy noin 10-15 sek. Pitäisikö sen siis käydä jopa minuutin? Siis jos ei käynnistä konetta? Myös aiemmin puhuttu "pihinä" kuuluu kuvaan omalla kohdallani. Suutinhuoltoon siis?
                  varmaan siirtopumppua lähtisin katseleen josko vika siinä...kuitenkin suosittelen koodinlukua eiköhän joku sun lähiseudultas omista sopivat laitteet.. samalla pyydä katseleen näitä painearvoja sekä suuttimien korjausarvoja..
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • Nicotine
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 12

                    #84
                    Originally posted by humala View Post
                    varmaan siirtopumppua lähtisin katseleen josko vika siinä...kuitenkin suosittelen koodinlukua eiköhän joku sun lähiseudultas omista sopivat laitteet.. samalla pyydä katseleen näitä painearvoja sekä suuttimien korjausarvoja..
                    Kiitos! Jyväskylän alueella riehun. Kellään vehkeitä vai juoksenko Laakkoselle?

                    t. Nikodeemus

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #85
                      Mittaa suuttimien ohivuodot.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Nicotine
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 12

                        #86
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Mittaa suuttimien ohivuodot.
                        Noniin. Juuri kun tulin kotiin ja testasin uudestaan lämpimän koneen kanssa avaimia 2-asentoon, niin se kuskin penkin alla oleva (siirtopumppuko se nyt on) pumppu jurnutti aivan iloisella äänellä sen minuutin (pumpun ääni oli aivan toinen kuin aiemmin). Pihinä kuului edelleen sieltä imusarjan puolelta. Onko tuo pihinä vakiovaruste normaalin käynnistymisen yhteydessä, vai oire jostain? Päivällä käynnistäessä testasin pa-suodattimen päällä olevaa painetunnistinta pois ja kone käynnistyi silloin ihan normaalisti. Ei tullut kykkö kuunneltua tuota pumpun ääntä...

                        Mutta mutta. Mistähän tämä pumppujen erilainen käyttäytyminen saattaisi siis johtua? Aiemmin kun käynnistysongelmia on ollut, se pumpun ääni on ollut hieman "valittava", eli vähän niinkuin se olisi yrittänyt puskea ainetta "täyteen" pulloon. Nyt ääni oli sellainen kuin sen ehkä pitäisikin olla... ei mitään kierrosmuutoksia sen minuutin aikana.

                        Ja lisää: Kävin kattomassa tilannetta taasen puolilämpimällä koneella ja avot: ei käynnisty ollenkaan. Pumppu pyörii minuutin, tankista kuuluu outo "lumpsunta" parin sekunnin välein. Suhina senkun jatkuu. Katsoin syötön suodattimen perästä ja tuotto tuntuisi olevan kohdillaan ainakin tuonne saakka: 1dl/sek.

                        Vien masiinan huomenna Laakkoselle...josko herra suostuisi käynnistymään aamulla. Ilmoittelen miten tässä kävi...

                        Välitiedote: kutos-sylinterin suutin vuotaa kuin seula. Ilmeisesti suhina johtuu tästä. Kyselin huollon perään, mutta jyrkästi ilmoitettiin, että vaihto ainoa vaihtoehto. Ajattelin soitella dieselhuoltoon huomenissa ja kysellä...

                        Onko sitten niin, että ei saa nostettua riittävästi painetta tukille kun suutin vuoraa -> ei tule pa:ta tms...
                        Last edited by Nicotine; 14-03-2010, 21:25. Reason: Väliaikatietoa:

                        Comment

                        • flipperi
                          Newbiemmer
                          • Dec 2009
                          • 21
                          • Lapinlahti

                          #87
                          Mulla kuuluu kans pihinää imusarjan läheltä. Tankin sekä kuskin alla oleva pumppu vaihdettu, pa-suodatin on uusi. Käyntiin ei vaan lähe vaikka kuinka sahaa? Ei kuplia letkuissa.
                          -03 e39 525 DAT

                          Comment

                          • Nicotine
                            Newbiemmer
                            • Aug 2007
                            • 12

                            #88
                            Originally posted by flipperi View Post
                            Mulla kuuluu kans pihinää imusarjan läheltä. Tankin sekä kuskin alla oleva pumppu vaihdettu, pa-suodatin on uusi. Käyntiin ei vaan lähe vaikka kuinka sahaa? Ei kuplia letkuissa.
                            Tuo pihinä on kutakuinkin normaalia. Ilmeisesti kierrättää pa:ta. Kuuntelin yhden kunnossa olleen 530:n imusarjaa ja sama ääni.

                            Suutin on nyt vaihdettu ja meikäläinen on 800€ köyhempi. On aika raiskattu olo...

                            Nyt vaan tutkaillaan, että onko vaikutusta. Paineet oli ollu sekä siirron, että korkean puolella ok, joten ei kait sitten pa-syötössä ole mitään vikaa. Tuollainen vikakoodi sieltä kuitnekin paistoi silmään: "rail-pressure monitoring on engine start". Paljon muutakin, mutta kun jäi virrat kakkosasentoon ja veti akun ihan tyhjäksi (kun samalla latasin akkua). Liekö sitten sen railin päässä oleva tunnistin joka huutaa leipää?

                            Katsellaan nyt kuitenkin taas hetki...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #89
                              Originally posted by Nicotine View Post
                              "rail-pressure monitoring on engine start".
                              Tuon saa mielestäni aikaiseksi juurikin liian matala railpaine. Pumpun tuotto ei riitä jos suutin vuotaa runsaasti paluupuolelle ja paine ei nouse.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by Cell View Post
                                Tuon saa mielestäni aikaiseksi juurikin liian matala railpaine. Pumpun tuotto ei riitä jos suutin vuotaa runsaasti paluupuolelle ja paine ei nouse.
                                Juurikin näin. Tietysti muitakin mahdollisia aiheuttajia on, mutta tuo mainittu todennäköisimmästä päästä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎