Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enska2
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 113
    • Känkkylä

    Olisko se valkoinen savu kuitenkin vesihöyryä? Lämmönvaihdin halki ja vuotaa nestettä palopesään?
    Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

    Comment

    • ^T-T^
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 218
      • Veteli

      Originally posted by Enska2 View Post
      Olisko se valkoinen savu kuitenkin vesihöyryä? Lämmönvaihdin halki ja vuotaa nestettä palopesään?
      Tämä kävi itselläkin aluksi mielessä, mutta haisee palamattomalle dieselille ja nestettä ei ole hävinnyt yhtään koko aikana. Myös kun tuo webasto oli auki niin joka paikasta aivan kuiva, eikä päällisin puolin missään vikaa, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi tuon palopesän. Tuli mieleen tuosta, että testerillä ei päässyt käsiksi koko laitteeseen niin olisi korttivika.
      Nyt:
      E39 540i Oxfordgrun
      MB Vito 112cdi '00
      EX:
      E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
      Nissan Pick-Up 2,5d
      E34 M5 Calypsorot
      BMW 325i Coupe Mauritius Blau
      BMW 525i m20b25 Luxorbeige
      E34 525td Diamantschwarz

      Comment

      • vtunvttu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 128
        • Tampere

        Mulla toi sigun bmw jossa ei weba lähe pyöriin.. Johdon pääs käväsin niin herjas ainoostaan vesipumppua.. Pitää varmaankin ottaa toi webasto irti ja purkaa osiin et voi kaikki kokeilla.. On tässä viel 10vk ajokieltoo pääl nii kerkiää
        Jos se vesipumppu on oikeesti pimeenä niin saako sinne jotenkin modattua jotain tarvikemallista pumppua? kysäsin kl:stä niin uus pumppu oli muistaakseni noin 350€..
        E61 520d business -07 amethystbrown metallic

        EX:
        Volvo v70 2.5D -01
        Volvo v70 2.5t
        e36 323iT -96
        Mb s203 270cdiA Avantgarde -05
        e39 530dT-01
        e34 m20b20 -88
        mb 124 300d turbotettu 160hp

        BMW Scanner 1.4 löytyy

        Comment

        • anteroro
          BTCF Member
          • Jan 2009
          • 434
          • oulu

          Originally posted by vtunvttu View Post
          Mulla toi sigun bmw jossa ei weba lähe pyöriin.. Johdon pääs käväsin niin herjas ainoostaan vesipumppua.. Pitää varmaankin ottaa toi webasto irti ja purkaa osiin et voi kaikki kokeilla.. On tässä viel 10vk ajokieltoo pääl nii kerkiää
          Jos se vesipumppu on oikeesti pimeenä niin saako sinne jotenkin modattua jotain tarvikemallista pumppua? kysäsin kl:stä niin uus pumppu oli muistaakseni noin 350€..
          kyllä saa ja tuosta vaikka pumppu http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=335
          E30 325 M-tech II DCT
          9.97s/238kmh

          Comment

          • Magor
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 574
            • Oulu

            Originally posted by merbau View Post
            Näillä oireilla tarjoaisin syyksi liian alhaista akkujännitettä.
            tänä aamuna teki saman, pelkkä puhallus kuului ja eilen illalla takana yli 300km ajo ja autossa viikon vanha agm akku. Täytyypi mittailla tuota akkujännitettä ja tutkailla onko laturi vielä iskussa.
            G31 540d xdrive
            E28 535iA ikiprojekti

            Comment

            • TaiQ
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 8
              • Somewhere

              Originally posted by Magor View Post
              tänä aamuna teki saman, pelkkä puhallus kuului ja eilen illalla takana yli 300km ajo ja autossa viikon vanha agm akku. Täytyypi mittailla tuota akkujännitettä ja tutkailla onko laturi vielä iskussa.
              Weba ei kyllä hörähdäkkään, jos jännite sen mielestä liian alhainen. Se puhallus on jäähdytysvaihe, joka kytkeytyy automaattisesti päälle eri syistä, joko mukamas liian kuuma, tai sitten ei liekkiä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa koko ohjainkortin uuteen suosiosta.

              Comment

              • Magor
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 574
                • Oulu

                Originally posted by TaiQ View Post
                Weba ei kyllä hörähdäkkään, jos jännite sen mielestä liian alhainen. Se puhallus on jäähdytysvaihe, joka kytkeytyy automaattisesti päälle eri syistä, joko mukamas liian kuuma, tai sitten ei liekkiä. Helpoimmalla pääsee, kun vaihtaa koko ohjainkortin uuteen suosiosta.
                enkä usko että hörähtää autokaan jos weban mielestä jännite alhainen, eikä auton starttauksessa ollut minkäänlaista puutumista.eikai se auta ko lähettää sitte weban kortti seuraavaksi remonttiin.
                G31 540d xdrive
                E28 535iA ikiprojekti

                Comment

                • Enska2
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 113
                  • Känkkylä

                  Webastolla voi jännite tippua vaikka miten alas hehkutusvaiheessa, jos virtajohdoissa on vikaa. Ei siis auta vaikka akku olisi kuinka latingissa. Sulake voi myös olla piilorikki. Kannattaa kokeilla vaihtaa sulake.
                  Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                  Comment

                  • merbau
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 130
                    • Pälkäne

                    Originally posted by TaiQ View Post
                    Weba ei kyllä hörähdäkkään, jos jännite sen mielestä liian alhainen.
                    Originally posted by Magor View Post
                    enkä usko että hörähtää autokaan jos weban mielestä jännite alhainen,
                    Joudun olemaan molemmista eri mieltä. Webasto ottaa (mitattu) 15A virtaa käynnistyessään (ja jatkossakin, kun pyörittää lämppärin puhallinta, standheizung). Valmiiksi alhainen akkujännite putoaa tuolla virtamäärällä Webaston rajajännitteen alle -> Webasto sammuu, kun on hetken aikaa käynyt. Tällöin suoritetaan kuitenkin jäähdytys ym. puhaltelut.

                    BMW:llä insinöörit ovat kuitenkin olleet niinkin fiksuja, että akun jännite riittää tämän epäonnistuneen Webaston käytön jälkeen vielä auton starttaamiseen (useimmiten ongelmitta, sanoisin).

                    Rajoittuneet kokemukset BMW:n osalta perustuvat sigun bensapeliin, muuten kokemuksia (kantapään kautta) on tullut muista ajoneuvoista, joissa Webasto on ollut jälkiasennuksena. Tällöin Webaston sammuessa alhaiseen jännitteeseen, ei virtaa akussa ole useimmiten riittänyt auton käynnistämiseen, jos ei ole ollut esim. erillistä Webastoakkua.

                    Akkujännite voi uudellakin akulla laskea nopeasti, jos auto syö tarpeettomasti virtaa lepotilassa. Noista virransyöntiongelmista löytyy runsaasti keskusteluja tälläkin foorumilla.
                    540iA -00 M-sport
                    Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                    Comment

                    • TaiQ
                      Newbiemmer
                      • Jan 2011
                      • 8
                      • Somewhere

                      Originally posted by merbau View Post
                      Joudun olemaan molemmista eri mieltä. Webasto ottaa (mitattu) 15A virtaa käynnistyessään (ja jatkossakin, kun pyörittää lämppärin puhallinta, standheizung). Valmiiksi alhainen akkujännite putoaa tuolla virtamäärällä Webaston rajajännitteen alle -> Webasto sammuu, kun on hetken aikaa käynyt. Tällöin suoritetaan kuitenkin jäähdytys ym. puhaltelut.

                      BMW:llä insinöörit ovat kuitenkin olleet niinkin fiksuja, että akun jännite riittää tämän epäonnistuneen Webaston käytön jälkeen vielä auton starttaamiseen (useimmiten ongelmitta, sanoisin).

                      Rajoittuneet kokemukset BMW:n osalta perustuvat sigun bensapeliin, muuten kokemuksia (kantapään kautta) on tullut muista ajoneuvoista, joissa Webasto on ollut jälkiasennuksena. Tällöin Webaston sammuessa alhaiseen jännitteeseen, ei virtaa akussa ole useimmiten riittänyt auton käynnistämiseen, jos ei ole ollut esim. erillistä Webastoakkua.

                      Akkujännite voi uudellakin akulla laskea nopeasti, jos auto syö tarpeettomasti virtaa lepotilassa. Noista virransyöntiongelmista löytyy runsaasti keskusteluja tälläkin foorumilla.
                      Nimenomaan riittää käynnistykseen, ja vielä hehkutukseenkin, tossa kun pakkaset ylittää sen -25 astetta, ilman akkulaturia ei webasto lähde kyllä pöhisemään, auton antaa kyllä startata. Tiedä sitten onko tuo väyläohjattu webasto fiksumpi kuin jälkiasenteinen, mutta minulla ainakin vaikka syöttää virtaa releen kautta ykköspiikkin ja jännite putoaa lakkaa kyllä webastokin pyörimästä. Auton silti antaa startata, olisko tuossa ylempi raja jännitteelle, kuin jälkiasenteisessa webastossa?

                      Comment

                      • merbau
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 130
                        • Pälkäne

                        Originally posted by TaiQ View Post
                        Nimenomaan riittää käynnistykseen, ja vielä hehkutukseenkin, tossa kun pakkaset ylittää sen -25 astetta, ilman akkulaturia ei webasto lähde kyllä pöhisemään, auton antaa kyllä startata. Tiedä sitten onko tuo väyläohjattu webasto fiksumpi kuin jälkiasenteinen, mutta minulla ainakin vaikka syöttää virtaa releen kautta ykköspiikkin ja jännite putoaa lakkaa kyllä webastokin pyörimästä. Auton silti antaa startata, olisko tuossa ylempi raja jännitteelle, kuin jälkiasenteisessa webastossa?
                        Olet oikeassa, että Webasto ei käynnisty jos jännite on liian alhainen. Tulin hieman hätäisesti teilanneeksi aiemman aiheellisen kommenttisi.

                        Sellaista voi tosin hyvinkin käydä, että Webasto yrittää käynnistyä, mutta kesken kaiken yrityksen jännite akussa laskee asetetun rajan alle (ulkolämpötilasta riippuva), jolloin Webasto ajaa itsensä alas. Säästää siis akkua startille, mutta ulospäin toiminta näytää äkkiseltään siltä, että Webassa olisi jotain pahempaakin vikaa. Lisää vettä myllyyn aiheuttaa tietysti se, että akkuun kytketty laturi, vaikkapa esim CTEK perusmallit eivät anna tarpeeksi jännitettä webaston päällä pitämiseksi (jos se CTEK tai vastaava ei ole jännitelähdeominaisuudella varustettu).

                        Helpoin tapa testata tuo jännitteen riittävyys on laittaa auton akun rinnalle toinen akku weban käynnistyksen ajaksi.
                        540iA -00 M-sport
                        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                        Comment

                        • Tuomas S
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 65
                          • jarvenpaa

                          Itsellä Webasto teki viikko takaperin seuraavan liikkeen: Käynnistyy normaalisti (puskee pakokaasua, vesipumppu pyörii, sisäpuhallin pyörii, polttoainepumppu naksuu), mutta sammuu muutaman minuutin kuluttua. Webastosta kuuluu ihme hankaava ääni, olisiko siellä joku palopuhallin jolle tullut tunnit täyteen? Ohjainkortti vaihdettu toissa talvena, ja auto 530d 2000

                          Comment

                          • jeepster
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 127
                            • uusimaa

                            Mistä porukka on ostanut vesipumppuja webastoon?
                            Google antaa hollenautosähkö ja sit puolet halvemmalla mtt-tradin(tarvike). Kannattaako suosiolla tilata ulkomailta

                            Comment

                            • Magor
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 574
                              • Oulu

                              Originally posted by merbau View Post
                              Helpoin tapa testata tuo jännitteen riittävyys on laittaa auton akun rinnalle toinen akku weban käynnistyksen ajaksi.
                              pitääpä kokeilla tuotakin huomen aamulla, kun sopivasti toinen akku vielä kontissa säilytyksessä. Pari viikkoa sitten kovemmilla pakkasilla ja vanhalla akulla webasto lähti päälle ja käytin sitä n.15min ja starttaus oli jo aika hilkulla virran suhteen. Täytyypi kuitenki testauttaa/korjauttaa/ostaa uus korttikin tuohon nii ei tartte sen oireiluja arpoa.
                              G31 540d xdrive
                              E28 535iA ikiprojekti

                              Comment

                              • jeepster
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2012
                                • 127
                                • uusimaa

                                Muistanko väärin, että bmw,n webastossa jänniteraja on lämpötilariippuvainen. Jotain tälläistä muistan lukeneeni joskus, eli kovilla pakkasilla pitää akun olla todella hyvä, että webasto lähtee käyntiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎