Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 paras peräöljy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1252
    • Kainuu

    E39 M5 paras peräöljy

    Yli satasen vauhdissa perästä kuuluu jonkin asteinen ujellus.
    Öljynä Castrollin saf xj 75w-140. Perä toimii muuten ihan ok.
    Olisiko parempaa öljy vaihtoehtoa mikä mahdollisesti hiljentäisi perän äänet?
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • Dase
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by makebm5 View Post
    Yli satasen vauhdissa perästä kuuluu jonkin asteinen ujellus.
    Öljynä Castrollin saf xj 75w-140. Perä toimii muuten ihan ok.
    Olisiko parempaa öljy vaihtoehtoa mikä mahdollisesti hiljentäisi perän äänet?
    Kannattaa kokeilla RVS käsittelyä, sitä on moni kokeillut hyvillä tuloksilla..

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kitkalukolliseen peräänkin?

      Yleensä noista peristä hajoaa laakeri(t) ja rupeaa ulvomaan, bemujen välitykset ei yleensä kulu omia aikojaan. Sitä ei korjaa kuin vaihtamalla laakerin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1252
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Kitkalukolliseen peräänkin?

        Yleensä noista peristä hajoaa laakeri(t) ja rupeaa ulvomaan, bemujen välitykset ei yleensä kulu omia aikojaan. Sitä ei korjaa kuin vaihtamalla laakerin.
        Voihan se tietenkin ola että laakerit lopussa. Tosin alle 100 vauhdeissa ei kuulu mitään ja tuolla päälle satasen vauhdeissa loppuu jossakin 130 korvilla.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Oletko varma ettei tule vaikkapa renkaista? Vaikuttaako ääneen jos tiputtaa moottorijarrulle? Aika harvinaista että perä ujeltais vaan tietyssä vauhdissa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Oletko varma ettei tule vaikkapa renkaista? Vaikuttaako ääneen jos tiputtaa moottorijarrulle? Aika harvinaista että perä ujeltais vaan tietyssä vauhdissa.
            Minulla ainakin ujelti perä sekä e36 328i:ssa että e34 540i:ssä juuri tuossa 100km/h vauhdissa. Ainoastaan tasakaasulla ajaessa, jos tiputti kaasun pois tai lisäsi, niin hiljeni. Todella hiljainen ujellus se oli, mutta kuitenkin..
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1252
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Oletko varma ettei tule vaikkapa renkaista? Vaikuttaako ääneen jos tiputtaa moottorijarrulle? Aika harvinaista että perä ujeltais vaan tietyssä vauhdissa.
              Loppuu moottori jarrutuksessa tai kun löysää. Kuului myös kesä kelillä.

              Kyselin tuota siksi kun BMW öljyllä laatikko hiljeni täysin.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1252
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Tomba87 View Post
                Minulla ainakin ujelti perä sekä e36 328i:ssa että e34 540i:ssä juuri tuossa 100km/h vauhdissa. Ainoastaan tasakaasulla ajaessa, jos tiputti kaasun pois tai lisäsi, niin hiljeni. Todella hiljainen ujellus se oli, mutta kuitenkin..
                Joo juuri tuollai tekee.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1252
                  • Kainuu

                  #9
                  Onko kellään kokemuksia redlinen 75W 140 öljystä?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • Purni
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 915
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Onko kellään kokemuksia redlinen 75W 140 öljystä?
                    Ei oo vielä kokemusta mutta postissa on kyseiset peräölpät. 80W-140

                    "mm. BMW //M mallit...!"

                    Kerron sit miltä tuntuu kun ne tulee ja saan vaihdettu.

                    edit: Nii ja lootaan tilasin Redlinen MTF ölpät.
                    Last edited by Purni; 10-02-2010, 18:28.
                    Kesämiina: E39 M5 S/C
                    Talvimiina: E70 X5 530sd

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Se voi olla sitten että kuuluu selvästi tietyssä vauhdissa, näissä vanhemmissa kun ei tankki ole tiellä, rupeaa kuulumaan kyllä tuollaisenkin perän metelöinti kaikissa nopeuksissa kun heivaa istuinosan takapenkistä. Taajuudet menee usein kovemmissa nopeuksissa niin korkeaksi, ettei sitä kuule enää ja tuntuu ettei sieltä mitään kuuluisi.

                      Mitä noita nyt on useampia tullut purettua, kaikki ujeltavat on ollut pinjonin laakerista hajonneita. Laakeripinnasta irtoaa pieniä murusia (pitting) ja sitten rupeaa pitämään ääntä. Öljyillä voi läträtä, mutta niihin saa äkkiä menemään yhden laakerin hinnan eikä ne ikinä korjaa sitä.

                      Omassa on redlinen heavy shockproofit perässä, mutta on sitten kylmänä aika jäykkää tatinaa ja vaatii lisäaineet kitkalukolle. Suosittelen pysymään ihan vakioölpässä, laittaa sitten sen seuraksi sahanpurua ja banaania jos sukkahousupatenteilla haluaa hiljentää.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Purni
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 915
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Se voi olla sitten että kuuluu selvästi tietyssä vauhdissa, näissä vanhemmissa kun ei tankki ole tiellä, rupeaa kuulumaan kyllä tuollaisenkin perän metelöinti kaikissa nopeuksissa kun heivaa istuinosan takapenkistä. Taajuudet menee usein kovemmissa nopeuksissa niin korkeaksi, ettei sitä kuule enää ja tuntuu ettei sieltä mitään kuuluisi.

                        Mitä noita nyt on useampia tullut purettua, kaikki ujeltavat on ollut pinjonin laakerista hajonneita. Laakeripinnasta irtoaa pieniä murusia (pitting) ja sitten rupeaa pitämään ääntä. Öljyillä voi läträtä, mutta niihin saa äkkiä menemään yhden laakerin hinnan eikä ne ikinä korjaa sitä.

                        Omassa on redlinen heavy shockproofit perässä, mutta on sitten kylmänä aika jäykkää tatinaa ja vaatii lisäaineet kitkalukolle. Suosittelen pysymään ihan vakioölpässä, laittaa sitten sen seuraksi sahanpurua ja banaania jos sukkahousupatenteilla haluaa hiljentää.
                        Mitäs lisäaineita sä sinne tungit ja missä suhteessa? Tos toisesessa topicissa oli juttua että noi öljyt käy suoraan sinne...
                        Kesämiina: E39 M5 S/C
                        Talvimiina: E70 X5 530sd

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1252
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Se voi olla sitten että kuuluu selvästi tietyssä vauhdissa, näissä vanhemmissa kun ei tankki ole tiellä, rupeaa kuulumaan kyllä tuollaisenkin perän metelöinti kaikissa nopeuksissa kun heivaa istuinosan takapenkistä. Taajuudet menee usein kovemmissa nopeuksissa niin korkeaksi, ettei sitä kuule enää ja tuntuu ettei sieltä mitään kuuluisi.

                          Mitä noita nyt on useampia tullut purettua, kaikki ujeltavat on ollut pinjonin laakerista hajonneita. Laakeripinnasta irtoaa pieniä murusia (pitting) ja sitten rupeaa pitämään ääntä. Öljyillä voi läträtä, mutta niihin saa äkkiä menemään yhden laakerin hinnan eikä ne ikinä korjaa sitä.

                          Omassa on redlinen heavy shockproofit perässä, mutta on sitten kylmänä aika jäykkää tatinaa ja vaatii lisäaineet kitkalukolle. Suosittelen pysymään ihan vakioölpässä, laittaa sitten sen seuraksi sahanpurua ja banaania jos sukkahousupatenteilla haluaa hiljentää.
                          Pystyykö tuota laakeria toteamaan muuten kuin purkamalla?
                          Miksi ois nämä jäykemmät kylmänä kuin Castrollin vastaava?
                          Popular for cars and light trucks like Ford Mustang, Ford F-150, Dodge Ram, Toyota Tundra and Sequoia, and Jeep Cherokee

                          Tuotetiedoissahan sanotaan että on esteripohjainen ja siksi notkeampia matalissa lämpötiloissa.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            #14
                            Tietääkö joku paljon menee E39 perään ja laatikkoon öljyä? Haulla tuli pari eri vastausta. Sit toinen mikä askarrutta tarviiko jotain erikoistyökaluja et saa roput irti?
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Purni View Post
                              Mitäs lisäaineita sä sinne tungit ja missä suhteessa? Tos toisesessa topicissa oli juttua että noi öljyt käy suoraan sinne...
                              Siis shockproofit vaatii, muuten lukko saattaa purra hiukan turhan kovaa katukäytössä ja ryskyttää. Ei ne kaikki redlinet sitä kuitenkaan vaadi. Lue purkin kyljestä

                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Pystyykö tuota laakeria toteamaan muuten kuin purkamalla?
                              Miksi ois nämä jäykemmät kylmänä kuin Castrollin vastaava?
                              Popular for cars and light trucks like Ford Mustang, Ford F-150, Dodge Ram, Toyota Tundra and Sequoia, and Jeep Cherokee

                              Tuotetiedoissahan sanotaan että on esteripohjainen ja siksi notkeampia matalissa lämpötiloissa.
                              Ei pysty. Lisäksi, jos se vinkuna ei lähde rikkinäisestä laakerista, sitten se on pilalle kulunut perävälitys. Noita vaan ei yleensä bemareissa näe ainakaan ilman edeltävää laakeririkkoa.

                              Enhän minä missään ole noista puhunutkaan, totesin vain että ainakin shockproofit heavyna on aika jäykkää. Noista muista ei oo kokemusta. Hyvin ne tuolla pyörii, mutta paha noista mitään eroja on normikäytössä löytää.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎