Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    #46
    1. Poista öljyntäyttökorkki auton moottorin käydessä. Pitäisi tuntua "kohtalainen" imu.
    2. Jos voimakas imuääni ja korkki on vaikea poistaa, >> vaihda öljyseparaattori.

    Noin neuvoo BMW Club Quebec tuon huohotin ongelman toteamisen suhteen jos on tukossa.
    Last edited by mijuko; 30-11-2010, 16:34. Reason: Tulkintavirhe.. ups.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by Netsk View Post
      Kuullostaa muuten hyvältä idealta. Pysyy paikoillaan ihan itsekseen ei tarvi kiinnittää millään? Pahvinpalaset meinaa vaan tippua sinne munuaisen sisään.
      Sopivaan kokoon kun on leikannut palaset niin pysyvät kyllä aika hyvin itsestäänkin paikallaan. Itse laitoin vielä leveän muoviteipin peitteen takapuolelle pitämään sen paikallaan ettei ajoviima heiluttele. Nippusiteelläkin voi laittaa niinkuin joku ehdottikin.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #48
        Originally posted by mijuko View Post
        1. Poista öljynsuodattimenkansi auton moottorin käydessä. Pitäisi tuntua "kohtalainen" imu.
        2. Jos voimakas imuääni ja kansi on vaikea poistaa, vaihda öljyseparaattori.

        Noin neuvoo BMW Club Quebec tuon huohotin ongelman toteamisen suhteen jos on tukossa.
        ...öljynsuodattimen kansi.... ei kai kuitenkaan ?!?!??!
        Tuossa on varmastikin tarkoitettu öljyn täyttökorkkia. Ite en omaa autoa käyttäis kyllä millisekuntiakaan ilman suodatinkotelon kantta...kas kun ei koko suodatinta pyydetä poistamaan
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          #49
          Originally posted by Netsk View Post
          Näyttäsi menevän vain sedaniin? :(
          en nyt satavarma ole asiasta, mutta eiköhän ne munuaiset ole aivan samat touringissa ja sedanissa? ainakaan en ole myynnissä nähnyt erikseen farmarin munuaisia :think
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            #50
            Originally posted by Havis View Post
            ...öljynsuodattimen kansi.... ei kai kuitenkaan ?!?!??!
            Tuossa on varmastikin tarkoitettu öljyn täyttökorkkia. Ite en omaa autoa käyttäis kyllä millisekuntiakaan ilman suodatinkotelon kantta...kas kun ei koko suodatinta pyydetä poistamaan
            Totta helevetissä! Kanadaksi on kirjoitettu "oil filter", mutta epäilen olevan kirjoitusvirhe eli "oil filler cap"

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by markok View Post
              Sopivaan kokoon kun on leikannut palaset niin pysyvät kyllä aika hyvin itsestäänkin paikallaan. Itse laitoin vielä leveän muoviteipin peitteen takapuolelle pitämään sen paikallaan ettei ajoviima heiluttele. Nippusiteelläkin voi laittaa niinkuin joku ehdottikin.
              Miten paksu tuo sinun retkipatja oli? Innostuin itsekin virittelemään suojat 6mm solumuovista mutta pakko ne oli vetää nippusiteillä kiinni ritilöihin. Vähän kun sormella painoi, niin ne jo irtosi ilman nippusiteitä. Pitäisi hankkia 15-20mm paksua solumuovia ja tehdä nuo siitä, sitten vielä joku jousikiinnitys, niin jopas olisi hienot. Tosin, eipä nyt ollut yhtään majoneesia vaikka olenkin ajanut pätkäajoa ilman suojaläppiä. Tuokin näyttää vaihtelevan jonkun henkimaailman jutun mukaan.
              E39 528iA

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                #52
                Originally posted by TJJ View Post
                Miten paksu tuo sinun retkipatja oli? Innostuin itsekin virittelemään suojat 6mm solumuovista mutta pakko ne oli vetää nippusiteillä kiinni ritilöihin. Vähän kun sormella painoi, niin ne jo irtosi ilman nippusiteitä. Pitäisi hankkia 15-20mm paksua solumuovia ja tehdä nuo siitä, sitten vielä joku jousikiinnitys, niin jopas olisi hienot. Tosin, eipä nyt ollut yhtään majoneesia vaikka olenkin ajanut pätkäajoa ilman suojaläppiä. Tuokin näyttää vaihtelevan jonkun henkimaailman jutun mukaan.
                Taitaa olla vähän niinkuin ripuli tuo jäätymisoire... se tulee kaikille, eli odotellessa kohtaloa.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by mijuko View Post
                  Taitaa olla vähän niinkuin ripuli tuo jäätymisoire... se tulee kaikille, eli odotellessa kohtaloa.

                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....88#post2210588
                  6 talvea olen kuitenkin jo ajanut ilman munuaisten suojaläppiä, kaikki pätkäajoa ilman ongelmia. Taisi 4 talvea olla huohottimessa vakio-osat ja sen jälkeen vaihdoin eristetyt. Majoneesia on toki ollut joskus, ei kuitenkaan tällä hetkellä. Ehkäpä ilman kosteus vaikuttaa siihen, pelkkä kylmyys se syy ei kuitenkaan näytä olevan.

                  (ja varmaan tuo nyt huomenaamuna päättää tunkea öljyt pihalle...)
                  E39 528iA

                  Comment

                  • rottenb
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 46
                    • -

                    #54
                    Sen verran pakko paljastaa omaa tietämättömyyttä, että eihän siitä mitään haittaa ole peittää ne munuaiset sisäpuolelta? Saa olla huoleti keväälle saakka?

                    Ei ole majoneesia näkynyt omassakaan vielä muualla kuin öljykorkissa jonkin verran mutta paskahousun on aina parempi varautua... :think

                    Comment

                    • Will_E39
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 920
                      • Seinäjoki

                      #55
                      Originally posted by rottenb View Post
                      Sen verran pakko paljastaa omaa tietämättömyyttä, että eihän siitä mitään haittaa ole peittää ne munuaiset sisäpuolelta? Saa olla huoleti keväälle saakka?

                      Ei ole majoneesia näkynyt omassakaan vielä muualla kuin öljykorkissa jonkin verran mutta paskahousun on aina parempi varautua... :think

                      ei ole haittaa
                      e39 520ia-96

                      Comment

                      • valsukki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 61
                        • Kouvola

                        #56
                        Huohotin vaihto

                        Milläs tuo itse huohotin on kiinni koneessa? ku en nähny mitään mekanismeja kun katselin, varmaa pääsee käsiksi kun ilman putsarin ottaa irti, koska imusarjaa en jaksa irrottaa. Putkimiehenä olen ahtaisiin paikkoihin tottunut ja jos ei nää silmillä nii kummasti alkaa käsillä näkeä . Kone on M54 525? joten millä huohotin on kiinni. Ja mitä muuta kannattaa putsata kun huohottimen vaihtaa? Mites toi öljyn sekaan lisättävä puhistus aine? kannattaa?

                        Comment

                        • valsukki
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 61
                          • Kouvola

                          #57
                          Räjäytys kuvat?

                          Mistä löytyis räjäytyskuvat josta näkee huohottimen sijainnin ja sen letkut?

                          Comment

                          • Netsk
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 238
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by valsukki View Post
                            Milläs tuo itse huohotin on kiinni koneessa? ku en nähny mitään mekanismeja kun katselin, varmaa pääsee käsiksi kun ilman putsarin ottaa irti, koska imusarjaa en jaksa irrottaa. Putkimiehenä olen ahtaisiin paikkoihin tottunut ja jos ei nää silmillä nii kummasti alkaa käsillä näkeä . Kone on M54 525? joten millä huohotin on kiinni. Ja mitä muuta kannattaa putsata kun huohottimen vaihtaa? Mites toi öljyn sekaan lisättävä puhistus aine? kannattaa?


                            Siinä on jonkinlainen kuvallinen ohje.
                            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              #59
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Miten paksu tuo sinun retkipatja oli? Innostuin itsekin virittelemään suojat 6mm solumuovista mutta pakko ne oli vetää nippusiteillä kiinni ritilöihin. Vähän kun sormella painoi, niin ne jo irtosi ilman nippusiteitä. Pitäisi hankkia 15-20mm paksua solumuovia ja tehdä nuo siitä, sitten vielä joku jousikiinnitys, niin jopas olisi hienot. Tosin, eipä nyt ollut yhtään majoneesia vaikka olenkin ajanut pätkäajoa ilman suojaläppiä. Tuokin näyttää vaihtelevan jonkun henkimaailman jutun mukaan.
                              Olisiko tuo minun patja ollut noin 10mm paksua. Hieman munuaista isommaksi kun leikkasi niin kohtuu hyvin pysyy paikallaan, mutta ilmavirran työntävän vaikutuksen takia itsekin sen teipin sinne takapuolelle laitoin. Tuskin muuten pysyy satasen vauhdissa paikallaan. Tällä virityksellä on nyt toinen talvi lähdössä liikkeelle.

                              Toissa talvena tämä oma e39 laski öljyä ulos öljymääräanturin tiivisteestä. En tiedä johtuiko huohottimen tukkeutumisesta mutta sitä epäilen. Edellisenä syksynä oli vaihdettu uusi pohjolan ilmaston huohotinjärjestelmä ja samassa yhteydessä venttiilikopan tiiviste. Olisiko uusi venttiilikopan tiiviste ollut niin tiivis, että öljyt etsivät reitin ulos helpompaa kautta. Silloin mietin sellaistakin ratkaisua, että laittaisi öljyntäyttökorkkiin liittimen ja siitä putki ulkoilmaan päästämään paineet ulos jos huohotin tukkeutuu. Tähän putkeen tietenkin takaiskuventtiili estämään imuvuodot. Osatkin tuli silloin jo hankittua, mutta suunnittelun asteelle tuo jäi...
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • valsukki
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 61
                                • Kouvola

                                #60
                                asennus

                                onks kellää tietoo millä vitulla saa kiinni sen letkun joka tulee imusarjaan, se osa missä on pien tynkä natsa ja toinen pää menee huohottimeen, joten millä saan sen letkun huohottimeen kiinni on aika ahas paikka ku letku menee sieltä imu sarjan välistä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎