Originally posted by valsukki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?
Collapse
X
-
Majoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
Öljyä oli kuitenkin ehtinyt tulla ulos venakopan tiivisteestä...tarviikohan sitä vaihtaa? Ainakin se on ihan ilmatiivis kun savutesti tehtiin tiistaina.
Auto juo 1l öljyä 5000km. Alko kuitenkin jo kesällä ja ei taida huohottimeen liittyä. Aika paljon öljyä näkyy lohkon päällä, mutta se voi hyvin olla ohjaustehostimen öljyä.. Pakokaasua auto tupruttaa aika hemmetin paljon (verrattuna muihin bensa e46:eihin mitä liikenteessä nähnyt), mutta kaasu on ihan normaalin väristä ja hajuista (ei sinistä eikä valkosta).F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostMajoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
Öljyä oli kuitenkin ehtinyt tulla ulos venakopan tiivisteestä...tarviikohan sitä vaihtaa? Ainakin se on ihan ilmatiivis kun savutesti tehtiin tiistaina.
Auto juo 1l öljyä 5000km. Alko kuitenkin jo kesällä ja ei taida huohottimeen liittyä. Aika paljon öljyä näkyy lohkon päällä, mutta se voi hyvin olla ohjaustehostimen öljyä.. Pakokaasua auto tupruttaa aika hemmetin paljon (verrattuna muihin bensa e46:eihin mitä liikenteessä nähnyt), mutta kaasu on ihan normaalin väristä ja hajuista (ei sinistä eikä valkosta).
Itsellä vähän sama mysteeri"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Originally posted by Bimmero View PostOnko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
Itsellä vähän sama mysteeriF26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostIhan joka puolella sitä on näin purkamatta katsottuna. :think"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
huohotin
vaihoin tossa äsken huohottimen ja letkut aika paskamainen homma vaihtaaletkut oli ihan majoneesissa ja siihen löyty syy aika helposti, huohottimen pohjasta menee paluu letku öljy tikun jalkaan, otin öljy tikun putken irti ja aloin puhaltaa siihen putkessa olevaan tynkään ja ei tullu ilmaa läpi oli aivan vitun tukeessa putsailin ja tungin rauta lankaa ja viimmein se aukes. Tästä syystä koko järjestelmä oli täynnä paskaa ku ei päässyt huohotus ilmat purkautumaan. Kaikki jotka vaihtaa huohottimen tai putsaa nii kannattaa oikeesti puhistaa se öljy tikun jalka. Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa.
se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
Comment
-
-
Originally posted by valsukki View Postvaihoin tossa äsken huohottimen ja letkut aika paskamainen homma vaihtaaletkut oli ihan majoneesissa ja siihen löyty syy aika helposti, huohottimen pohjasta menee paluu letku öljy tikun jalkaan, otin öljy tikun putken irti ja aloin puhaltaa siihen putkessa olevaan tynkään ja ei tullu ilmaa läpi oli aivan vitun tukeessa putsailin ja tungin rauta lankaa ja viimmein se aukes. Tästä syystä koko järjestelmä oli täynnä paskaa ku ei päässyt huohotus ilmat purkautumaan. Kaikki jotka vaihtaa huohottimen tai putsaa nii kannattaa oikeesti puhistaa se öljy tikun jalka. Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa.
se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
Jos tukkimisesta olisi haittaa ei luulisi BMW:ltä löytyvän ihan OEM osat niitten tukkimiseksi? (Harmikseni tosin vaan sedaniin ja touringiin).Last edited by Netsk; 03-12-2010, 00:23.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Ihmeellistä, mun autossa on tuo kylmäkonkkaus-vaiva ollut koko ajan mutta ei mitään öljyjen pihallepuskua viime talven kovillakaan pakkasilla.Ajan nyt 3:tta
talvea tällä E39:llä.Autossa on ollut koko ajan Cold Country huohotin versio, jonka siis uusin viime kesänä kokonaan ja keula on ollut "auki" koko ajan.
Ajelen pääasiassa autollani työmatkaa joka on noin 105km päivässä edestakaisin joten pätkäajoa en juurikaan aja.Liekö sitten vaikutusta asiaan..Jostain syystä kuitenkin, vaikka mitään päälle tai allepäin näkyvää vuotoa ei näy, tasaisin väliajoin joudun lisäämään autoon nestettä...?Syyläri ja termostaatti on vaihdettu ainakin kertaalleen, auto ei tiputa alleen mutta johonkin nestettä hieman katoaa.
Öljyä ei juurikaan kulu vaihtovälillä, noin 13-15 tkm, ehkä puoli litraa saa lisätä.Last edited by creative 22; 03-12-2010, 02:01.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by valsukki View PostEi siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa.se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
Originally posted by Bimmero View PostOnko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
Itsellä vähän sama mysteeri
Originally posted by creative 22 View PostIhmeellistä, mun autossa on tuo kylmäkonkkaus-vaiva ollut koko ajan mutta ei mitään öljyjen pihallepuskua viime talven kovillakaan pakkasilla.Ajan nyt 3:tta
talvea tällä E39:llä.Autossa on ollut koko ajan Cold Country huohotin versio, jonka siis uusin viime kesänä kokonaan ja keula on ollut "auki" koko ajan.
Ajelen pääasiassa autollani työmatkaa joka on noin 105km päivässä edestakaisin joten pätkäajoa en juurikaan aja.Liekö sitten vaikutusta asiaan..Jostain syystä kuitenkin, vaikka mitään päälle tai allepäin näkyvää vuotoa ei näy, tasaisin väliajoin joudun lisäämään autoon nestettä...?Syyläri ja termostaatti on vaihdettu ainakin kertaalleen, auto ei tiputa alleen mutta johonkin nestettä hieman katoaa.
Öljyä ei juurikaan kulu vaihtovälillä, noin 13-15 tkm, ehkä puoli litraa saa lisätä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostJos ei aja juurikaan pätkäajoa ja kerralla ajettavat matkat on noinkin pitkiä niin ei ole ongelmia huohottimen tukkeutumisesta vaikka ei olisi munuaisia tulpattukaan jos muuten kaikki on kunnossa. Itselläni työmatka oli ennen noin 30km/suunta ja mitään ongelmia huohottimen tukkeutumisesta ei ollut. Nyt työmatka on noin 12 km/suunta ja ennen munuaisten tukkimista huohotusongelmat olivat joka talvinen ongelma.
OT: Naurattaa kun jossain hesarin keskustelupalstalla puhutan nokan tukkimisesta niin seillä jengii hutelee tyyliin "Ite ajan laatuautolla eikä tarvi tukkia mitään, terveisiä baijerista" ja "Kandee lopettaa ranskalaisilla ajaminen ja ostaa BMW niin ei tarvi moista kivikauden turhaketta"Last edited by Netsk; 03-12-2010, 17:34.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Ei kai se nyt kauhea häpeä ole jos nuo munuaiset tulppaa oli siitä mitä mieltä hyvänsä, auttaako vai ei. Itse olen sitä mieltä että auttaa! ja pidän pahvit keulassa (kukaan ei ole niitä edes huomannut). Ja jos joku kehittäis suljetut "aerodynamiikkamunuaiset" ni menis heti kaupaksi?
Kieltämättä itelle tuli mieleen keulaa tulpatessa faijan Lada-suojukset 1200S:n 80-luvulla silloin kun oli NE älyttömät pakkaset.
Comment
-
-
Eihän fiksusti laitettuja peitelevyjä edes näe ellei työnnä nenää ritilöiden väliin. Ruskeaa pahvinpalaa keulan etupuolella voisi jo vähän hävetäkin. Leikkasin kovakantisen kansion kannesta levyt sinne peitteeksi, sopivasti löytyi kaapista mustalla värillä niin ei näy muuta kuin nippusiteet jos kyykkyyn menee keulan eteen. Öljykorkista katosi enimmät kastikkeet, huohottimeen en ole kurkkinut.
Originally posted by Netsk View PostMajoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
edit: haku päätti antaa vaihteeksi muutakin kuin valkoista ruutua juuri kun tuon postasin, taitaa olla normaalia tuo eli ei imuvuotoja.Last edited by rottenb; 03-12-2010, 18:38.
Comment
-
-
Originally posted by rottenb View PostKokeilinpa tuota korkkia raottaa koneen käydessä, pitääkö tuon M52 koneen yskiä kun ottaa korkin pois? Ei sammu kuitenkaan mutta kierrokset notkahtaa ja käy epätasaisesti, sulkee korkin niin nousee normaalille tyhjäkäynnille ja käy tasaisesti. Pieni imu siinä siis käy, mutta oliko tuo nyt normaalia vai ei?F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Millainen majoneesitilanne teillä on ollut näillä keleillä? Minulla on nyt munuaiset tukittu ja öljykorkki oli puhdas, siis se näytti samalta kuin kesäkeleillä. Yleensä tuo on talvella kuitenkin hiukan erinäköinen. Eli melkoinen parannus, varsinkin kun termostaattiongelman takia moottori on hiukan alilämpöinen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMillainen majoneesitilanne teillä on ollut näillä keleillä? Minulla on nyt munuaiset tukittu ja öljykorkki oli puhdas, siis se näytti samalta kuin kesäkeleillä. Yleensä tuo on talvella kuitenkin hiukan erinäköinen. Eli melkoinen parannus, varsinkin kun termostaattiongelman takia moottori on hiukan alilämpöinen.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Comment