Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by valsukki View Post
    onks kellää tietoo millä vitulla saa kiinni sen letkun joka tulee imusarjaan, se osa missä on pien tynkä natsa ja toinen pää menee huohottimeen, joten millä saan sen letkun huohottimeen kiinni on aika ahas paikka ku letku menee sieltä imu sarjan välistä?
    Ainakin kun mulle laitettiin niin pistettiin ensin se separaattoriin kiinni ja sitten letku vain taiteltiin esiin imusarjan välistä sinne päälle ja kiinni.
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

    Comment

    • Netsk
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 238
      • Helsinki

      #62
      Majoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.

      Öljyä oli kuitenkin ehtinyt tulla ulos venakopan tiivisteestä...tarviikohan sitä vaihtaa? Ainakin se on ihan ilmatiivis kun savutesti tehtiin tiistaina.

      Auto juo 1l öljyä 5000km. Alko kuitenkin jo kesällä ja ei taida huohottimeen liittyä. Aika paljon öljyä näkyy lohkon päällä, mutta se voi hyvin olla ohjaustehostimen öljyä.. Pakokaasua auto tupruttaa aika hemmetin paljon (verrattuna muihin bensa e46:eihin mitä liikenteessä nähnyt), mutta kaasu on ihan normaalin väristä ja hajuista (ei sinistä eikä valkosta).
      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

      Comment

      • Bimmero
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 343
        • Harjavalta

        #63
        Originally posted by Netsk View Post
        Majoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.

        Öljyä oli kuitenkin ehtinyt tulla ulos venakopan tiivisteestä...tarviikohan sitä vaihtaa? Ainakin se on ihan ilmatiivis kun savutesti tehtiin tiistaina.

        Auto juo 1l öljyä 5000km. Alko kuitenkin jo kesällä ja ei taida huohottimeen liittyä. Aika paljon öljyä näkyy lohkon päällä, mutta se voi hyvin olla ohjaustehostimen öljyä.. Pakokaasua auto tupruttaa aika hemmetin paljon (verrattuna muihin bensa e46:eihin mitä liikenteessä nähnyt), mutta kaasu on ihan normaalin väristä ja hajuista (ei sinistä eikä valkosta).
        Onko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
        Itsellä vähän sama mysteeri
        "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

        e90 335i

        Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by Bimmero View Post
          Onko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
          Itsellä vähän sama mysteeri
          Ihan joka puolella sitä on näin purkamatta katsottuna. :think
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • Bimmero
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 343
            • Harjavalta

            #65
            Originally posted by Netsk View Post
            Ihan joka puolella sitä on näin purkamatta katsottuna. :think
            Ok, itellä ihan siisti noro ja näyttää ihan tuoreelta öljyltä. Kaipa tuota täytyy tarkemmin katella sitten vapailla.
            "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

            e90 335i

            Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

            Comment

            • valsukki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 61
              • Kouvola

              #66
              huohotin

              vaihoin tossa äsken huohottimen ja letkut aika paskamainen homma vaihtaa letkut oli ihan majoneesissa ja siihen löyty syy aika helposti, huohottimen pohjasta menee paluu letku öljy tikun jalkaan, otin öljy tikun putken irti ja aloin puhaltaa siihen putkessa olevaan tynkään ja ei tullu ilmaa läpi oli aivan vitun tukeessa putsailin ja tungin rauta lankaa ja viimmein se aukes. Tästä syystä koko järjestelmä oli täynnä paskaa ku ei päässyt huohotus ilmat purkautumaan. Kaikki jotka vaihtaa huohottimen tai putsaa nii kannattaa oikeesti puhistaa se öljy tikun jalka. Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa. se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by valsukki View Post
                vaihoin tossa äsken huohottimen ja letkut aika paskamainen homma vaihtaa letkut oli ihan majoneesissa ja siihen löyty syy aika helposti, huohottimen pohjasta menee paluu letku öljy tikun jalkaan, otin öljy tikun putken irti ja aloin puhaltaa siihen putkessa olevaan tynkään ja ei tullu ilmaa läpi oli aivan vitun tukeessa putsailin ja tungin rauta lankaa ja viimmein se aukes. Tästä syystä koko järjestelmä oli täynnä paskaa ku ei päässyt huohotus ilmat purkautumaan. Kaikki jotka vaihtaa huohottimen tai putsaa nii kannattaa oikeesti puhistaa se öljy tikun jalka. Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa. se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
                Tukkoonhan se menee juuri siksi että kun moottoriin menee kylmä viima talvella ja lämpötila huohotinletkuissa ei nouse tarpeeksi korkeelle jotta kondensaatio haihtuisi tehokkaasti. Jäävät sinne putkiin sitten ja muuttavat öljyn majoneesiksi. Kyllä mulla tulee lämmintä (ihan trooppisen kuumaksikin saa jos haluaa) sisään ilman että tukkii munuaisia, ja ihan vaan huohottimen takia tein sen. Sitäpaitsi auto lämpenee nykyään jo alle viidessä minuutissa vrt. enne saattoi kestää 10-15min, kun ei ajoviima huuhdo kaikkea lämmintä ilmaa harakoille. Kyllähän sinne ilmaa kuitenkin tulee alemmasta ritilästä eikä noi suojat ole mitään 100% tiiviitä.

                Jos tukkimisesta olisi haittaa ei luulisi BMW:ltä löytyvän ihan OEM osat niitten tukkimiseksi? (Harmikseni tosin vaan sedaniin ja touringiin).
                Last edited by Netsk; 03-12-2010, 00:23.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #68
                  Ihmeellistä, mun autossa on tuo kylmäkonkkaus-vaiva ollut koko ajan mutta ei mitään öljyjen pihallepuskua viime talven kovillakaan pakkasilla.Ajan nyt 3:tta
                  talvea tällä E39:llä.Autossa on ollut koko ajan Cold Country huohotin versio, jonka siis uusin viime kesänä kokonaan ja keula on ollut "auki" koko ajan.

                  Ajelen pääasiassa autollani työmatkaa joka on noin 105km päivässä edestakaisin joten pätkäajoa en juurikaan aja.Liekö sitten vaikutusta asiaan..Jostain syystä kuitenkin, vaikka mitään päälle tai allepäin näkyvää vuotoa ei näy, tasaisin väliajoin joudun lisäämään autoon nestettä...?Syyläri ja termostaatti on vaihdettu ainakin kertaalleen, auto ei tiputa alleen mutta johonkin nestettä hieman katoaa.
                  Öljyä ei juurikaan kulu vaihtovälillä, noin 13-15 tkm, ehkä puoli litraa saa lisätä.
                  Last edited by creative 22; 03-12-2010, 02:01.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #69
                    Originally posted by valsukki View Post
                    Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa. se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
                    Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kyse ei ole siitä etteikö moottori lämpenisi normaaliin lämpöön vaan siitä, että muoviputkessa kulkee +50 asteisia huohotuskaasuja ja toiselle puolelle putkea vaikuttaa -30 asteinen ilma 30m/s vaikuttavan tuulen tehostamana niin mitähän tuossa rajapinnassa tapahtuu? Tähän lisättynä pätkäajo jossa kertynyt kosteus kasautuu majoneesiksi ja taas uusi pätkäajo jolloin edellisellä matkalla kertynyt kosteus ei ehdi kuivaa ja uutta tulee tilalle niin pian ollaan ongelmissa.

                    Originally posted by Bimmero View Post
                    Onko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
                    Itsellä vähän sama mysteeri
                    Öljynsuodattimen jalan tiiveys kannattaa tarkastaa. Saattaa hyvinkin vuotaa siitä juuresta.

                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Ihmeellistä, mun autossa on tuo kylmäkonkkaus-vaiva ollut koko ajan mutta ei mitään öljyjen pihallepuskua viime talven kovillakaan pakkasilla.Ajan nyt 3:tta
                    talvea tällä E39:llä.Autossa on ollut koko ajan Cold Country huohotin versio, jonka siis uusin viime kesänä kokonaan ja keula on ollut "auki" koko ajan.

                    Ajelen pääasiassa autollani työmatkaa joka on noin 105km päivässä edestakaisin joten pätkäajoa en juurikaan aja.Liekö sitten vaikutusta asiaan..Jostain syystä kuitenkin, vaikka mitään päälle tai allepäin näkyvää vuotoa ei näy, tasaisin väliajoin joudun lisäämään autoon nestettä...?Syyläri ja termostaatti on vaihdettu ainakin kertaalleen, auto ei tiputa alleen mutta johonkin nestettä hieman katoaa.
                    Öljyä ei juurikaan kulu vaihtovälillä, noin 13-15 tkm, ehkä puoli litraa saa lisätä.
                    Jos ei aja juurikaan pätkäajoa ja kerralla ajettavat matkat on noinkin pitkiä niin ei ole ongelmia huohottimen tukkeutumisesta vaikka ei olisi munuaisia tulpattukaan jos muuten kaikki on kunnossa. Itselläni työmatka oli ennen noin 30km/suunta ja mitään ongelmia huohottimen tukkeutumisesta ei ollut. Nyt työmatka on noin 12 km/suunta ja ennen munuaisten tukkimista huohotusongelmat olivat joka talvinen ongelma.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Netsk
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 238
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by markok View Post
                      Jos ei aja juurikaan pätkäajoa ja kerralla ajettavat matkat on noinkin pitkiä niin ei ole ongelmia huohottimen tukkeutumisesta vaikka ei olisi munuaisia tulpattukaan jos muuten kaikki on kunnossa. Itselläni työmatka oli ennen noin 30km/suunta ja mitään ongelmia huohottimen tukkeutumisesta ei ollut. Nyt työmatka on noin 12 km/suunta ja ennen munuaisten tukkimista huohotusongelmat olivat joka talvinen ongelma.
                      Jaa-a, ajan päivittäin 35km suuntansa ja majoneesia syntyy aina kun menee pakkaset yli -10. Nyt tulpattuna ei enään synny.

                      OT: Naurattaa kun jossain hesarin keskustelupalstalla puhutan nokan tukkimisesta niin seillä jengii hutelee tyyliin "Ite ajan laatuautolla eikä tarvi tukkia mitään, terveisiä baijerista" ja "Kandee lopettaa ranskalaisilla ajaminen ja ostaa BMW niin ei tarvi moista kivikauden turhaketta"
                      Last edited by Netsk; 03-12-2010, 17:34.
                      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        #71
                        Ei kai se nyt kauhea häpeä ole jos nuo munuaiset tulppaa oli siitä mitä mieltä hyvänsä, auttaako vai ei. Itse olen sitä mieltä että auttaa! ja pidän pahvit keulassa (kukaan ei ole niitä edes huomannut). Ja jos joku kehittäis suljetut "aerodynamiikkamunuaiset" ni menis heti kaupaksi?



                        Kieltämättä itelle tuli mieleen keulaa tulpatessa faijan Lada-suojukset 1200S:n 80-luvulla silloin kun oli NE älyttömät pakkaset.
                        Last edited by mijuko; 03-12-2010, 18:00. Reason: PS.

                        Comment

                        • rottenb
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 46
                          • -

                          #72
                          Eihän fiksusti laitettuja peitelevyjä edes näe ellei työnnä nenää ritilöiden väliin. Ruskeaa pahvinpalaa keulan etupuolella voisi jo vähän hävetäkin. Leikkasin kovakantisen kansion kannesta levyt sinne peitteeksi, sopivasti löytyi kaapista mustalla värillä niin ei näy muuta kuin nippusiteet jos kyykkyyn menee keulan eteen. Öljykorkista katosi enimmät kastikkeet, huohottimeen en ole kurkkinut.

                          Originally posted by Netsk View Post
                          Majoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
                          Kokeilinpa tuota korkkia raottaa koneen käydessä, pitääkö tuon M52 koneen yskiä kun ottaa korkin pois? Ei sammu kuitenkaan mutta kierrokset notkahtaa ja käy epätasaisesti, sulkee korkin niin nousee normaalille tyhjäkäynnille ja käy tasaisesti. Pieni imu siinä siis käy, mutta oliko tuo nyt normaalia vai ei?

                          edit: haku päätti antaa vaihteeksi muutakin kuin valkoista ruutua juuri kun tuon postasin, taitaa olla normaalia tuo eli ei imuvuotoja.
                          Last edited by rottenb; 03-12-2010, 18:38.

                          Comment

                          • Netsk
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 238
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by rottenb View Post
                            Kokeilinpa tuota korkkia raottaa koneen käydessä, pitääkö tuon M52 koneen yskiä kun ottaa korkin pois? Ei sammu kuitenkaan mutta kierrokset notkahtaa ja käy epätasaisesti, sulkee korkin niin nousee normaalille tyhjäkäynnille ja käy tasaisesti. Pieni imu siinä siis käy, mutta oliko tuo nyt normaalia vai ei?
                            Jaa-a..en oikein tiedä. Mulla ei ole mitään mainittavaa muutosta käynnissä kun öljykorkin avaa, vähän kierrokset laskee mutta käy ihan normaalisti.
                            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Millainen majoneesitilanne teillä on ollut näillä keleillä? Minulla on nyt munuaiset tukittu ja öljykorkki oli puhdas, siis se näytti samalta kuin kesäkeleillä. Yleensä tuo on talvella kuitenkin hiukan erinäköinen. Eli melkoinen parannus, varsinkin kun termostaattiongelman takia moottori on hiukan alilämpöinen.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                #75
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Millainen majoneesitilanne teillä on ollut näillä keleillä? Minulla on nyt munuaiset tukittu ja öljykorkki oli puhdas, siis se näytti samalta kuin kesäkeleillä. Yleensä tuo on talvella kuitenkin hiukan erinäköinen. Eli melkoinen parannus, varsinkin kun termostaattiongelman takia moottori on hiukan alilämpöinen.
                                Kannattaisikohan termarivika korjata myös?
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎