Millainen majoneesitilanne teillä on ollut näillä keleillä? Minulla on nyt munuaiset tukittu ja öljykorkki oli puhdas, siis se näytti samalta kuin kesäkeleillä. Yleensä tuo on talvella kuitenkin hiukan erinäköinen. Eli melkoinen parannus, varsinkin kun termostaattiongelman takia moottori on hiukan alilämpöinen.
Siistinä on pysynyt vaikka lämmöt ei paljoa nouse tuon 4km pikapyrähdyksen aikana päivittäisessä ajossa
Ei kai se nyt kauhea häpeä ole jos nuo munuaiset tulppaa oli siitä mitä mieltä hyvänsä, auttaako vai ei. Itse olen sitä mieltä että auttaa! ja pidän pahvit keulassa (kukaan ei ole niitä edes huomannut). Ja jos joku kehittäis suljetut "aerodynamiikkamunuaiset" ni menis heti kaupaksi?
Kieltämättä itelle tuli mieleen keulaa tulpatessa faijan Lada-suojukset 1200S:n 80-luvulla silloin kun oli NE älyttömät pakkaset.
Hevon persettäkö sillä oin väliä miltä se peite näyttää kun on -20C ?
Mulla on pahvia sekä munuaisten rei'issä että jäähdyttimen edessä koko alalta. Moottori lämpeää paremmin ja that's it.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kyllä se on tarkoitus korjata mahdollisimman pian, uusi termari on jo ostettu. Ja vika siis tuli tietooni eilen.
Mutta monikohan muukin ajelee alilämpöisellä koneella sillä viisarihan on keskellä jo 75 asteessa joten asiaa ei huomaa ellei vika pahene tai katso lämpöjä piilovalikosta. Minä aloin tuota katselemaan sen takia kun peitin nuo munuaiset ja halusin tutkia miten nopeasti moottori lämpenee.
Millainen majoneesitilanne teillä on ollut näillä keleillä? Minulla on nyt munuaiset tukittu ja öljykorkki oli puhdas, siis se näytti samalta kuin kesäkeleillä. Yleensä tuo on talvella kuitenkin hiukan erinäköinen. Eli melkoinen parannus, varsinkin kun termostaattiongelman takia moottori on hiukan alilämpöinen.
Minulla oli täyttökorkissa hieman majoneesia havaittavissa. Mittatikku oli täysin puhdas. Voi olla, että majoneesia pääsi vähän syntymään ennen munuaisten tukkimista. Tuntuu olevan todella vaikea saada majoneesit häviämään kun kerran on päässyt syntymään.
Mitäs öljyä TJJ käytät? Omassa on aina ollut Castrol Magnatec. Öljyilläkin saattaa olla vähän eroa, mutta tähän kun saisi jonkun varmuuden, että kerääkö joku öljy vähemmän vettä kuin joku toinen.
Mitäs öljyä TJJ käytät? Omassa on aina ollut Castrol Magnatec. Öljyilläkin saattaa olla vähän eroa, mutta tähän kun saisi jonkun varmuuden, että kerääkö joku öljy vähemmän vettä kuin joku toinen.
Itellä oli aika hemmetisti tota majoneesia ennen munuaisten tukkimista. Nyt on täysin kadonnut kaikki majot öljykorkista ja huohotinletkuista. Lämmöt pyörii siinä 94-97C.
Ei ole enää tahnaa korkissa, putsasin osan pois tukkimisen yhteydessä ja loputkin näkyy nyt lähteneen. Termostaatti ja vesipumppu vaihdettiin juuri, tosin ei termarissa mitään vikaa ollut kun yhtälailla nostaa ~94C tienoille lämmöt. Hieman vain nopeammin kun on muovit maskin takana. Mobil 3000 taitaa olla nyt kattilassa, vaihtuu Magnateciin seuraavassa huollossa.
Tuli nyt itsekin vähän seurailtua missä lämmössä kone käy. 92-94 astetta näytti ajossa olevan. Missähän kohti lämpötila-anturi sijaitsee? Sellaisen huomasin, että kun auto oli sammutettuna tankkauksen ajan niin tämän jälkeen käynnistettäessä lämmöt nousivat 98 asteeseen ja laskivat nopeasti 80 asteeseen. Tuli vaan mieleen, että kuumalla ilmalla saattaa olla koviakin lukemia heti sammutuksen jälkeen kun kierto loppuu.
Missähän kohti lämpötila-anturi sijaitsee? Sellaisen huomasin, että kun auto oli sammutettuna tankkauksen ajan niin tämän jälkeen käynnistettäessä lämmöt nousivat 98 asteeseen ja laskivat nopeasti 80 asteeseen. Tuli vaan mieleen, että kuumalla ilmalla saattaa olla koviakin lukemia heti sammutuksen jälkeen kun kierto loppuu.
Anturi on moottorin takaosassa, imusarjan alla. Lisäksi on anturi jäähdyttimen ulostulossa, mutta piilovalikko ei sen arvoja taida näyttää. Näyttääköhän Inpa molemmat arvot?
.
Anturi on moottorin takaosassa, imusarjan alla. Lisäksi on anturi jäähdyttimen ulostulossa, mutta piilovalikko ei sen arvoja taida näyttää. Näyttääköhän Inpa molemmat arvot?
Täytyypä koittaa muistaa katsoa kun Inpa on seuraavan kerran kiinni, että näkyykö muitakin lämpötila.
Mitäs öljyä TJJ käytät? Omassa on aina ollut Castrol Magnatec. Öljyilläkin saattaa olla vähän eroa, mutta tähän kun saisi jonkun varmuuden, että kerääkö joku öljy vähemmän vettä kuin joku toinen.
Mulla on ollut tuon majoneesin kanssa myös hieman ropleemaa. Huohotin on tässä neljän vuoden sisään vaihdettu pari kertaa, ja majoneesia on näkynyt silloin tällöin. Öljyinä ollut Mobilia ja Castrolia, ei eroa.
Tuli vaan tässä mieleen kun yhdeltä pajalta kyselin että onko ollut tällaisia ongelmia, ja onko ideoita korjaamiseen ja yksi oli: fortelta kuulemma oli kerrottu että heidän vaihteistoöljyn vaahtoamisen estoon tarkoitettua lisäainetta voi lisätä myös moottoriöljyyn, jolloin tuon limaongelmankin pitäisi ilmeisesti pienentyä. Onko kellään tietoa/kokemusta tästä?
Nyt oli omastakin majoneesit hävinnyt täyttökorkista kun munuaisten tulppaamisen jälkeen on reilu 1000km ajettu. Heti tuo ei kuitenkaan poistunut. Käytin vielä huohottimen putken irti venttiilikopasta ja siinä liitoksessa oli vieläkin vähän majoneesia. Syvemmällä putkessa ei kuitenkaan ollut sitäkään vähää. Nuo on nyt poistettu niin jospa hetken pysyisi puhtaana.
Veljellä on nyt ollut M52B28 koneessa Teboilin Diamond öljyt ja majoneesit on pysyneet kokonaan poissa vaikka munuaiset on auki ja suunnilleen samanlaista ajoa on kuin omallakin. Mahtaako sitten johtua öljymerkistä, ajo-olosuhteista vai onko koneetkin yksilöitä.
Veljellä on nyt ollut M52B28 koneessa Teboilin Diamond öljyt ja majoneesit on pysyneet kokonaan poissa vaikka munuaiset on auki ja suunnilleen samanlaista ajoa on kuin omallakin. Mahtaako sitten johtua öljymerkistä, ajo-olosuhteista vai onko koneetkin yksilöitä.
Shellin öljyt ainakin tuntuvat vaahtoavan runsaasti ja vastaan on tullut kaksi M54 konetta, jotka ovat kohta Shellin öljynvaihdon jälkeen jäädyttäneet huohottimensa.
Teboilin Diamond on ainakin oman koneeni pitänyt huohottavana.
Ei se öljyntäyttöaukon korkin katsominen vielä mitään todista. Tai venttiilikoppaan tulevasta letkusta. Vaikka kaikki näyttäisi puhtaalta sieltä katsottuna, voi huohotinjärjestelmä olla aivan tukossa öljytikun juuren paluukanavan luota tai separaattorin ja öljytikun välisestä putkesta. Tuolla öljytikun juuressa on niin ohut kanava öljyä varten, että sieltä järjestelmä menee tukkoon todella helposti.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mulla on ollut tuon majoneesin kanssa myös hieman ropleemaa. Huohotin on tässä neljän vuoden sisään vaihdettu pari kertaa, ja majoneesia on näkynyt silloin tällöin. Öljyinä ollut Mobilia ja Castrolia, ei eroa.
Tuli vaan tässä mieleen kun yhdeltä pajalta kyselin että onko ollut tällaisia ongelmia, ja onko ideoita korjaamiseen ja yksi oli: fortelta kuulemma oli kerrottu että heidän vaihteistoöljyn vaahtoamisen estoon tarkoitettua lisäainetta voi lisätä myös moottoriöljyyn, jolloin tuon limaongelmankin pitäisi ilmeisesti pienentyä. Onko kellään tietoa/kokemusta tästä?
Kokeile nyt ihan ensiksi vaihtaa öljyt Teboilin Diamond:iin.
Comment